brixtr Odesláno 3. březen 2013 Sdílet Odesláno 3. březen 2013 Ahoj nevíte někdo zda lze dát 6 stupňová převodovka na peugeot 406.2.0 hdi? popřípadě z jákýho auta by to šlo.Dík [Edited on 3/3/13 10:42 by brixtr] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 3. březen 2013 Sdílet Odesláno 3. březen 2013 pohledej tady na klubu, je tu o tom vlakno, neni to nejjednodussi, zatim to nikdo nedotahl do prakticky faze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 3. březen 2013 Sdílet Odesláno 3. březen 2013 Převodovku ti klidně prodám, musí se ale dát setrvák z 2,2HDI, na to spojku ze 407 2,0HDI (a nezaručuju, že to vůbec jde!!!), do převodovky vyvrtat díru na snímač na setrvák, prostě legrace. Problém je v tom, že 406 a 407 mají každá jinak spojku (406 80kW HDI má tažnou), každá jiný průměr spojky (230 vs 240 mm) a každá jinak snímače (406 má snímač na setrváku a 407 ne). A tohle všechno musíš zkombinovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 3. březen 2013 Autor Sdílet Odesláno 3. březen 2013 no tak na to radši prdím sem si myslel že by to nebylo od věci ale jak tak koukam tak bych ztoho zešilel než by se to dalo do hromady a zdaly vůbec i tak díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 3. březen 2013 Sdílet Odesláno 3. březen 2013 Škoda, měl jsem ti ji nejdřív prodat a pak ti to teprve říct Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 3. březen 2013 Sdílet Odesláno 3. březen 2013 nebo koupit bořku se 6kvaltem ale udělalo se strašné málo kusů a jsou to jen poslední z roku 2004:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 4. březen 2013 Autor Sdílet Odesláno 4. březen 2013 Ještě lepší Já sem právě koukal že u peugeotu se to dá udělat ae jak koukam tak u 406 to není až tak snadný to si radši časem pořídim peugeota co už jí rovnou má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 4. březen 2013 Sdílet Odesláno 4. březen 2013 Já tu převodovku tehdy koupil, protože šla kolem za (tehdy) dobrou cenu, a když jsem pozjišťoval, co by to obnášelo, hodil jsem ji pod stůl a 406 mezitím prodal... Do 2,2HDI jde zřejmě namontovat snadněji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepe276 Odesláno 23. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2013 Proč musíš dávat na 406 2.0HDi, setrvák z 2.2HDi, když tam chceš mít šestikvalt? Kvůli tomu, že má 2.0HDi menší průměr setrváku a startér pak nedosáhne na zuby setrváku? Nebo to má ještě jiný důvod? Neřeším teď způsob ovládání spojky, tlačnou, nebo tažnou spojku, nebo jiné umístění snímačů otáček motoru a tachometru-tohle všechno se dá nějak vyřešit. Zajímá mě jen, jestli na sebe fyzicky dosedne příruba mého motoru 2.0HDi 8V a zamýšlený 6ti kvalt z 2.0HDi 16V (nebo 2.2HDi) a jestli zapadne mrkev šestikvaltu do spojkové lamely na mém 2.0HDi 8V, tak jak má a zbyde tam ještě nějaké místo na pohyb spojkového ložiska, aby byla spojka schopná normálně vystavovat? Ovládání spojky se dá vždycky nějak vyřešit, párkrát už jsem třeba předělával tu blbou tažnou spojku na motorech 1.9TD na tu normální tlačnou a vše funguje naprosto bez problémů [upravil dne 24/12/13 18:56 od pepe276] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 25. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 25. prosinec 2013 Rozdíl je v těch spojkách - 2,0HDI 8V 80kW RHZ, RHS má v těch 406, Xantiích atd. tu tažnou spojku, kdežto 407 s 2,0HDI 16V 100kW RHR má normální spojku - tudíž opačně. Příruba je stejná, padne na ten motor, v tom problém není. Průměr setrváků na zubech se také stejný, liší se jen průměr činné plochy (lamely) - RHZ má 230, RHR má 240. Proto mě jako možné řešené napadlo použít setrvák z 2,2HDI, který má také 240. Z RHR setrvák použít nejde, protože nemá snímač polohy kliky na setrváku (na převodovce i chybí otvor pro čidlo, ten je třeba dodělat). Mám doma obě ty převodovky, jak ten 5q ze 406, tak ten 6q ze 407, jestli je chceš porovnat, oměřit, cokoliv, není problém se domluvit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 25. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 25. prosinec 2013 A jak je to s kombinací 2,0 HDi 66 kW a šestikvaltu 2,2 HDi? Jsou tam taky problémy, nebo jde vyměnit kus za kus? Chápu-li to dobře, toto vlákno je o motoru 79/80 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepe276 Odesláno 25. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 25. prosinec 2013 HDi 66kW má v Xantii (asi i ve 406) převodovku BE3 a ta má úplně jiné(slabší a jiný počet drážek) poloosy, než převodovka ML5T, která se dávala k motorům 2.1TD a 2.0 HDi 80 kW. A to je jen začátek...k tomu jiné těhlice, brzdy, řazení, atd.... Něco jsem o tom kdysi psal tady... http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=876&p=6434#p6434 Co jsem vypozoroval u Citroena(Peugeot na tom asi bude podobně :-) ), tak převodovky řady ML se dávaly jen do těžších a větších aut ve spojení se silnějšími motory(Xantia, XM, C5 i C4), např. Xsara měla i ve verzi HDi 80 kW převodovku BE3, nebo BE4, které se asi lišily jen průměrem komory spojky(BE4 měly průměr 230mm, oproti 200mm u BE3). A náhled do Citroen service mi to jen potvrzuje:) [upravil dne 26/12/13 10:00 od pepe276] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 25. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 25. prosinec 2013 66 kW a 80 kW HDičko má jinou převodovku, ani nepasuje. To není nic nového. Zde se tu řeší, jaký šestikvalt narvat na 80 kW motor a já se ptám, co dát na 66 kW motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepe276 Odesláno 25. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 25. prosinec 2013 Koukni na ten můj odkaz na Xantiaclub. Jestli chceš šestikvalt na 66kW HDi, tak záleží, na jaké auto to máš. Jestli na 406, tak musíš vyměnit převodovku, poloosy, těhlice, brzdy a řazení+možná ještě nějaké drobnosti a půjde to. Jestli na 306, tak nevím, jestli se vůbec vůbec dělaly poloosy(37 drážek), které ti budou pasovat do téhle silnější převodovky ML5T(5ti kvalt), nebo ML6C(6ti kvalt), protože tyhle převodovky se do 306 nedávaly. Našel jsem jen, že se do 306 dávaly jen slabší poloosy a to i do nejnadupanější verze 120kW. A bohužel jsem neslyšel, že by se dělaly 6ti kvalty do té slabší řady převodovek řady BE... [upravil dne 26/12/13 10:00 od pepe276] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 26. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2013 Na odkazu je řeč o TD, nemusí to být stejné u HDi, proto jsem reagoval, jak jsem reagoval. Pokud máš tedy pravdu s 66 kW, pak je hodně náročné tam dávat ten šestikvalt. Snad jedině \"eco\" převodovku z 206tky. Zrovna nedávno to tu tuším PAJA106 řešil (na 206 HDi). Je to pětikvalt, jenom má delší kvalty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepe276 Odesláno 26. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2013 Tak to jsme si jen nerozumněli Převodovky ML se dávaly k 2.1TD i k HDi 80kW. K 66kW HDi se dávaly nevím proč, převodovky řady BE. Jsou 2 řady převodovek. Slabší řada BE - BE3, BE4, BE5 a co vím, tak jsou to jen 5ti kvalty a pak silnější řada ML - ML5T, ML6C, ML6CL, atd. a to jsou 5ti i 6ti kvalty. Přírubou sedí na HDi, ale musíš k nim mít silnější poloosy, protože mají jiný počet drážek v převodovce. U převodovek BE dáš na HDi jen BE4 a BE5, protože BE3 mají menší průměr komory spojky a nevejde se do ní setrvák z HDi, nebo 2.1TD. Kdysi jsem ve své staré Xantii vlastní blbostí zku*vil převodovku BE3, protože jsem jezdil bez oleje a nevěděl to.Nešla vůbec zařadit jednička. Takže jsem jí rozebral a zjistil, že je v háji kolo na jedničku a od něj odrbaná hřídel(hruška diferáku), na které se točí. Brácha mi dal starou převodovku snad z nějaké 309(taky BE3), takže jsem dal jedničkové kolo, tu hřídel a kolo diferáku z té 309, složil to a do dneška to běhá. Převodovka je asi o 25% rychlejší , ale auto není žádný dravec. Na dálnice je to ale super. Jestli si na tohle troufneš, tak to je taky cesta, jak mít rychlejší převodovku. Nebo se zkus popídit, po těch silnějších poloosách k převodovce ML do 306, protože když je seženeš, tak máš tak na 90% vyhráno. Pochybuju ale, že se vůbec dělaly. Nebo jedině nechat udělat štangle poloosy, ale to už není tak snadné...ale zase bys asi byl jediný, kdo by měl 6ti kvaltovou 306:D [upravil dne 26/12/13 10:02 od pepe276] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 26. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2013 není ta řada spíše ML??, na 406 HDi 80kw jsem měl ML5T a je to převážný typ na tomto modelu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepe276 Odesláno 26. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2013 Ano, máš pravdu, je to řada ML, ne ME...opravím to ...opraveno! Poznámka jen tak na okraj: Převodovky řady ME taky existovaly a dávaly se třeba do XM 2.1TD a asi i do 405 s tímhle motorem. Ty ale ještě neměly řazení lanovody, ale táhlem. [upravil dne 26/12/13 10:05 od pepe276] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2013 Tu 6q převodovku máš nebo sháníš? Já tu co mám nepotřebuju, klidně ji prodám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest FIZOLA Odesláno 12. leden 2014 Sdílet Odesláno 12. leden 2014 oddie kolik chces za tu prevodovku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.