Bůček Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Zdar všichni.Jelikož se mi zdá ,že mi to nějak hůř brzdí( Tuhle jsme skoro rozstřelil auto o prasečí rodinku přecházející silnici o půlnoci v tmavém lese za zatáčkou),tak budu muset hledat ,kde je zakopanej pes.Mám nový kotouče i destičky,na zadku nový bubny a pakny a přesto když chci prudce zabrzdit( z vyšší rychlostii), tak se musim hodně zapírat o volant abych tu brzdu ušlápl.Tak co myslíte bude to spíš posilovač nebo vývěva? Jo- mám P 405 1,9TD r.v.95 kombi, vývěva přímo na vačce.Kdyby to byla vývěva ,dá se na ní něco opravit? Dík. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Todle auto má docela váhu jako moje 605, tudíž máme potřebu občas víc přimáčkout ten brzdovej pedál. ... jinak je to (podle mně) zcela v pořádku. Pokud tam je vše nový, ručí za to servis ne? Já si osobně myslím že jezdíš v nějakým jiným autě?? Protože měkký brzdy má třeba 306... ale vše musí odpovídat nějakym normánm. Je rozdíl jezdit v 306 s posilovačem a 205 bez motoru Popravdě řečeno, tvoje otázka nám napověděla ho*no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m2 Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 pokud jsou nové brzdy tak to trostě nějaký čas hůř brzdí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Pokud není někde problémek v posilovači, tak to můžeš zlepšit ještě jednou věcí. Nevím jakej máš jízdní styl, ale pokud používáš brzdy svátečně, či hodně zlehka, tak pomůže (do razantnosti brzd velice) brzdy sem tam od času pořádně zatížit. Lehce je rozehřát přibržděním a pak na ně předsi jenom více dupnout a intenzivně brzdit. Protože se musí destičky trochu pustit a nanést jemný povlak na kotouč. Pak to brzdí o poznání líp, se stejnou ovládací silou. Mám vyzkoušeno a nejen já, protože mi to bylo doporučeno - funguje. Jen je dobré mrknout do zrcátka, abys někoho nepřibral do kufru Mě to dělá to samé. vývěva je v pohodě, posilovač taky. Pro STK jsou brzdy v naprosté pohodě, brzdí souměrně, ale chybí jim ta potřebná razance. Holt se s tím někdy nesmí párat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dtyrkas Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Původně zaslal: Bůček Zdar všichni.Jelikož se mi zdá ,že mi to nějak hůř brzdí( Tuhle jsme skoro rozstřelil auto o prasečí rodinku přecházející silnici o půlnoci v tmavém lese za zatáčkou),tak budu muset hledat ,kde je zakopanej pes.Mám nový kotouče i destičky,na zadku nový bubny a pakny a přesto když chci prudce zabrzdit( z vyšší rychlostii), tak se musim hodně zapírat o volant abych tu brzdu ušlápl.Tak co myslíte bude to spíš posilovač nebo vývěva? Jo- mám P 405 1,9TD r.v.95 kombi, vývěva přímo na vačce.Kdyby to byla vývěva ,dá se na ní něco opravit? Dík. Podle me je to uplne normalni stav, tenhle motor je tezkej a da to holt praci zabrzdit. Taky si obcas musim zvyknout, kdyz presednu do firemni oktavky s kotoucovkama vzadu. To je pak hukot. Zrovna predevcirem jsem brzdy zkousel, neb jsem pretim mel vyndane pedaly a posilovac. Jedna vec me dost zarazila a tim byly tlumice, po razanatnim brzdeni na fleku auto popojelo zpetnym razem o pul metru dozadu. A jak znamo, tlumice ktere nejsou v poradku prodluzuji brzdnou drahu tez. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Bohužel nelze srovnávat s autem jinačí značky, či typu. Protože Oktávka má jinačí hydraulický poměr na hl. brzdovém válci, průměru pístků na třmenech a velikosti a účinosti posilovače a průměru brzdových kotoučů. Veškeré VW jsou přebržděný, tudíš se všem s VW dobře brzdí. Víc tě to táhne ze sedačky s menší ovládací silou. Zadní kotouče na to nemají vliv. Kotoučové brzdy se montují pro rychlejší náběh brzdného momentu ale hlavně pro jejich možnou větší tepelnou zátěž v čase. Ba naopak, kotoučové brzdy potřebují oproti bubnovým větší ovládací sílu, tudíž účinější posilovač. Takže montáž kotoučů na zadní nápravu ze zlepší pouze o maličko doba, kdy kotouče začnou brzdit. Zbrzdná dráha se neznatelně zkrátí. Zvětší se výdrž brzd a to o hodně. Ovšem pak to chce i větší posilovač. A proč se montují větší kotouče? Např Oktávka TDi 66 KW oproti 81 KW. I ta 81 by zabrzdila v pohodě se 66 kotoučema, ovšem je to pro stabilitu opakovaného brždění, kdy se silnějším autej jsi schopen rychleji akcelerovat a tudíž je předpoklad opětovné potřeby brždění (protože se svítícíma kotoučema už se blbě brzdí a to hlavně opakovaně). Takže aby to kotouče rozdýchaly a nepřetěžovala se brzdová soustava (tepelně), tak se montují větší (výkonější) brzdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
igor.sk Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Amen. :super :super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kovi Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Mě si taky brzdy dělaj co chtěj. chvíli brzdí jedno kolo v zadu, pak třeba jen zadek, pak to zšlápnu a jako by tam posilovač nebyl. na delší trase se to rozbrzdí, že při tuknutí bere předek až se z gum hulí. A perla na konec, minulej týden jsem to zašlápl za autobusem co vyjížděl ze zastávky a můj kufr navštívil maník s golfem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Ono kolem brzd je docela hodně věcí, takže to můžou být skřížené třmeny, zarezlé či vymačkané podložky pod brzdovýma destičkama a v neposlední řadě je to alchymie vlastních brzdových destiček. Třeba kamoš to myslím perfektně zpracoval ve dvou článcích: Povídání o brzdách Destičky Jen je třeba podotknout, že tidle lidi jezdí zatraceně dravějším stylem ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.