Jump to content

Váhání mezi 1.6VTi (88kW) a 1.6HDi (68kW) - názory


IceBee
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mám v plánu koupit 308SW - aktuálně mám 308HB 1.6VTi (88kW) - zvažuji mezi dvěma motory - jak jsem psal v nadpisu 1.6VTi a 1.6HDi (68kW) - který byste si vy osobně koupili raději do tohoto autí - kombíku. Rozebírání jak dlouho ho budu mít, atd. bych chtěl vynechat, spíš mě zajímají vaše názory, kdo by si co koupil a třeba i proč - proč konkrétně on by volil tu nebo onu danou motorizaci. Je to asi jen moje zvědavost, než že bych chtěl přímo poradit, ale člověk si z každého pro a proti něco vezme a pak se mu líp samotnému rozhoduje. Díky za příspěvky ;)

Link to comment
Share on other sites

Za mna: ja osobne som cielene zhanal toto auto v benzine az som ho nakoniel po dlhsom hladani nasiel. Zamerne benzin lebo vycsinu jazdim kratke trasy po meste a to cca 3-4km trasy cize logicky skoro stale na studeny motor. Myslim ze nafta by nebola vhodna koli 10000 veciam a hlavne rocne najazdim cca 12 000km takze asi takto. V meste je spotreba aspon moja zima okolo 8l leto 7l a mimo mesta pri 90km to zere cca 5,5-6l a na dialnici pri 110 cca 6-6,5l takze max spokojnost aspon pre mna. A ked uz naftu tak asi 80kw by bola lepsia varianta.

Link to comment
Share on other sites

Tak dobře, přesvědčili jste mě, jdu to trošku přiblížit, to moje rozhodování :)

Najedu ročně 20tkm, s aktuálním autím a benzínovým motorem (1.6VTi) jsem spokojenej, jezdí pěkně a v HB jezdím v létě na 17kách v průměru za 6,3l - 6,5l, v zimě na 15kách cca 6,8l - právě mám jen obavu, že přeci jen kombík je o cca 100kg těžší a tím pádem bude i víc \"papkat\". Možná jen přehnaná obava. Každopádně jezdím více po městě, takový to trckání městský, ale zase je fakt, že kolikrát denně najedu cca 40-50km, i když ten motor mezitím tak dvakrát až třikrát zhasnu a auto stojí nějakou dobu. Trpět bude asi kterejkoli motor při tomhle způsobu ježdění, ale snažím se, aby se olej měnil často a auto dostalo, co je třeba. Kolikrát ty trasy jsou kratší, někdy zase přejíždím Brno po okrajových částech, kde jedu po dálnici, i když pořád je to \"pár\" km(do 20ti - 30ti).

Aktuálně mám nabídku na 308SW(2013) Active+ se 17\" Melbournama, modrá metalíza Bourrasque + tempomat s omezovačem, parkovací asistent a hlavový airbagy (březnová výroba) + výhřev sedaček a 5let/100tkm záruku za 345tisíc

A ta nafta je taky nová, ale r.v. 2012 (tudíž nebude mít černě lakovanou středovou konzoli a volant ze sportovní verze jako mají výroby od března 2013) - skladovka - taky 308SW Active+ - chybí ji hlavový airbagy, jinak tempomat s omezovačem má, parkovací asistent taky a jedinné co jsem si všiml, že bude ještě jiný, je právě ta záruka, je u ní standardní 2letá záruka. Cena u ní je 349tisíc. (záruka na 5let by vyšla na 13820Kč tuším)

Takže rozdíl v cenách cca 20tisíc. No a teď babo raď. :D

[upravil dne 28/2/13 13:11 od IceBee]

[upravil dne 28/2/13 13:13 od IceBee]

Link to comment
Share on other sites

Mám to podobně s ročním nájezdem, i denním cestováním (akorát že po Praze). Volil jsem 1.6 benzín (308sw).

Jinak rada... zajdi si k prodejci na testovací jízdu.

Protože mám teď čtyř měsíční mimčo vzal jsem sebe, ženu, kluka, kočárek + autosedačku a vyrazili jsme do prodejny na domluvený termín. Rovnou jsem tam tak měl možnost vyzkoušet zda se mi kočárek vejde do kufru rozloženej vedle sebe (testoval jsem Octavku kombi 2/ano, Ford Focus/ano, Hyundai i30/ne, nový Kia seed sw/ne). Prodejce mi ochotne pomohl s umistenim kocarku. Hodinu jsem pak mohl auto v pohode testovat.

S autem jsem jezdil tusim ve stredu vecer (minuly tyden) v dobe kdy se vraceli lidi z prace a bylo nasnezeno. Takze jsem absolvoval snury na semaforech, i volnejsi cestu, a i na dalnici jsem to projel (130kou). Pri jizde mi displej uz kolem 70ky psal zaradit 5ku, to jsem ignoroval, pac co bych mel radit na te dalnici... takze pri jizde 20-40 (2ka), do 70-80 (3ka), do 100 (4ka), zbytek 5ka. Po hodine testovani jsem dojel s prumerem kolem 8,5l/100 km, coz byl v podstate stejny udaj, jako kdyz mi to auto predaval prodejce k testovani.

Link to comment
Share on other sites

Pokud ti nevadí motor vytáčet a jezdíš spíš rychleji, tak s VTi to jde, byť za cenu vyšší spotřeby. Pokud jezdíš spíše v nižších otáčkách a patříš mezi klidnější řidiče a nepotřebuješ moc předjíždět, tak pro tohle použití bude HDI mnohem příjemnější. S tímhle motorem jsem před 4 lety občas jezdil v C4 a pokud jsem opravdu nepotřeboval výkon, tak to byl od spodu velmi živý a příjemný motor. Akorát si musí člověk uvědomovat, že při vytáčení výkon negraduje a jede to furt stejně, takže předjíždění je třeba si rozmýšlet.

Link to comment
Share on other sites

Ano je to tak, pravda pravdoucí.

U mě je už 4 měs., skoro 5000km ujel, je to tahoun. Jsem šťastný, že se mi vyhýbaj ty \"dětský\" nemoce o nichž se tu píše. Jsou problémy s rádiem, ale to se vyřeší.

Tak dop. určitě VTi, ale proti gustu ..., mám kolegu (62), který si pořídil před 5lety roční 206 v naftě, najede s bídou 10t/rok, ale chce novou 208 zase v naftě. Nechce nic slyšet o nájezdu, výhodný, nevýhodný, prostě chce naftu. Jeho chlouba je kolik ujede na nádrž, že jezdí za 4l. Prostě chce naftu a basta.

Taky je to o tom jestli mám někde možnost sem tam, nebo pravidelně, kanystr 20l nafty, nebo víc za dáčo, nebo za půl, jsem třeba řidič autobusu, proč bych měl jezdit v benzínu, třebaže mám malej nájezd. Moje první auto bylo diesl 205, kanystříčky bokem od známých, pak zdroje vyschly, tak proč pokr. v naftě. Ale to už je pár let, třeba to už dnes tak nejde dělat.

No, to jen taková úvaha ..., přeji dobré a správné rozhodování.

Link to comment
Share on other sites

benzín či diesel, to je otázka. Za mňa to vyriešila akcia Diesel za cenu benzínu. Vedel som, že 1,4VTi nechcem a 1,6VTi bola v rovnakej cene ako 1,6 HDi 66 kW. Silnejší HDi 80kW bol síce iba o 500€ drahší ale mal už nešťastný FAP. Dnes už ale majú FAP všetky diesle, takže keď máš jazdiť kratšie trasy čo skoro stále studený motor, dieselu by si robil iba zle a pohľad FAP filtra by tiež nebol pekný. Neviem čo by ten slabší HDi hovoril na SW, ale v mojom HB je super. Mal som možnosť skúšať 1,6VTi v novej C4 a P 301, ale zdal s mi byť komótny. To bude ale asi tým, že som zhýčkaný vyšším krútiacim momentom. Tabuľkovú spotrebu 4,7l som dosiahol iba raz, reálne sa hýbem okolo 5,5l. Čiže ak ju porovnám s tabuľkovou 1,6VTi 6,4l (neviem či sa dá reálne dosiahnuť), tak ročne šetrím skoro 400 €. Nemám ale FAP a jazdím väčšinou mimo mesto. Trasy tak 40-50km na jeden štart.

Link to comment
Share on other sites

Diesel je pro jezdeni ve meste absolutni nesmysl. Je to strasne tezkopadne, musis neustale radit, zkratka ve meste vzdycky vzpominam na Fabii se kterou se jezdilo mnohem lip.

Mimo mesto je to samozrejme o necem jinem, ale sam pises ze jezdis hlavne ve meste. Navic pri najezdu 20tis./rok si myslim, ze se ti diesel nevyplati.

Co se tyka VTI tak to neni zadnej zazrak. Za studena je to docela hlucne a nevim kam se ztratilo tech 20kW navic, ktere to ma oproti HDI. Ale pro tve potreby to bude zrejme lepsi volba.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...