Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spotřeba & atd.


antivirus

Recommended Posts

Ahoj,

zakoupil jsem P206 1.1i 44kW (rv. 10/2004) s vidinou levného provozu ale není to tak, jak jsem si představoval. Všude jsem četl o spotřebě +- 5,5l mimo obec a 6l kombinované (cestou do práce mám pět vesnic).

Moje spotřeba je ovšem kolem cca 7,5l+, což se mi zdá na tek lehké a slabé auto hodně. Ano je zimní období ale v kromě poslední nadílky (která už roztála) není venku vůbec mráz ani sníh.

Máte nějaké tipy na snížení spotřeby? V dubnu hodlám přezout na eco gumy. Topení zapínám jen na zahřátí kabiny (max. stupeň 2) a poté jej vypnu. Z kopce jezdím na volnoběh (mám kopec např. 2km a při zařazení pětky mi motor brzdí na 60-70km / hod.)

Auto je v perfektním stavu (origo servis), tankuji Shell FuelSave Natural 95 a nyní mám zimní pneumatiky. Můžu říct že nezrychluji ani prudce - když přidám plyn, tak to začne víc \"prdět\" (zvuk).

@Jinak mám ještě dodazy mimo spotřebu: 1) dá se nějakým způsobem vypnout stěrače při zařazení zpátečky? Dost mi leze na nervy jak to stírá suché okno; 2) při nastartování to dvakrát pípne, nevíte někdo na co tyto doprovodné zvukové signály uporozňují?

Prosím neukamenujte mě, jsem spíš na počítače a v autě se nevyznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadny stierac by pri cuvani nemal bezat pokial nemaz zapnute predne stirace. Inak da sa vypnut ale len cez diagnostiku.

Na spotrebu ma vliv mnoho faktorov, zima,gumy,stav zapalovania,vyfuk, brzdy a pod....

Treba ist postupne a vyradovat mozne zavady.

Napriklad teraz v zime sa dost casto vedia priseknut brzdove platnicky na predu a suchaju o kotuc.

Trochu nechapem,co ma znamenat,ze: \"po pridani to zacne viac prdet\".

Akoze mas nejaky divny zvuk?

S tym pipanim neviem, ale nemas nahodou palubny pocitac? Nepise na nom nejaku hlasku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ke zmíněnému vláknu (ve kterém nepřeháním!), přidám:

Dcera si koupila 206 1,1 r.v. 01, jezdí denně po dálnici Hranice - Olomouc, ale s ohledem na spotřebu (protože si benzín platí sama), spotřeba kolem 5,5.

Na pěti vesnicích bys měl mít podobně, tedy do 6 l. Podezírám váhu vzduchu (MAP senzor), anebo čidlo teploty motoru (je snad jiné, než pro teploměr na budíkách), že dává moc bohatou směs. Předpokládám, že vzduchový filtr je v pořádku.

Na r.v. 04 máš asi už palubní počítač, po rovině při 90 km/h by měl ukazovat asi 5,5. Je to tak?

Vypnutí zadního stěrače se najde v návodu, jdu to pohledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návod http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/ říká:

Automatické stírání zadního skla:

Když je aktivované ovládání předních stěračů a řidič zařadí zpátečku,

zapne se přerušované stírání zadního skla.

Poznámka:

v případě použití nosiče kola se obraťte na servis sítě

PEUGEOT pro neutralizování této funkce nebo používejte speciální nosič kola homologovaný PEUGEOTEM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co se týká spotřeby. Můžu napsat moje zkušenosti s 1.4 rok 2005. Mám 206 skoro dva roky tak jsem už něco vypozoroval. Jen chci upozornit, že nejezdím na spotřebu a nešetřim každé deci benzínu. V zimě okolo 6.8l kombinovaná (ale spíš město). V létě 6.3l. A Vyloženě dálnici mám za cca 6l.

Mě to pípne při nastartování, když mám otevřený dveře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

206 SW 1,1 dlouhodobá spotřeba po Praze (každý den 20km přes centrum na letiště a 20km zpět po okruhu a jižní spojce).

Dlouhodobá průměrná spotřeba 6,9 (teď v zimě 7,2). Dlouhý cesty na okresce se dá i na 5,8.

Viděl bych to těžkou nohu (nemá smysl stát na plným plynu, protože motor stejně nemá sílu).

Z technických věcí mě napadá: přidřený kolo nebo něco, kde vzniká velké tření tudíž ztráta přenosu výkonu motoru na kola...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu nechapem,co ma znamenat,ze: \"po pridani to zacne viac prdet\". Akoze mas nejaky divny zvuk?

Nevím jak to popsat :) Když sešlapuješ pomalu plynový pedál je to v poho ale jakmile přidáš víc, tak je slyšet takový divný zvuk. Jako by byla díra ve výfuku v tu chvilku (není!).

PS: 1,1 je subjektivně velice \"živá\", tedy reaguje na plyn velmi aktivně (zkoušel jsem tak do 90 km/h) - je ta tvoje taky? Střídám často firemní auta, ale tato 206 je fakt živá.

Ve městě živá je, mimo město ani ne. Někdy kopec na pětku nevyjedu i když jedu sám s prázdným autem.

Na pěti vesnicích bys měl mít podobně, tedy do 6 l. Podezírám váhu vzduchu (MAP senzor), anebo čidlo teploty motoru (je snad jiné, než pro teploměr na budíkách), že dává moc bohatou směs. Předpokládám, že vzduchový filtr je v pořádku.

Až budu mít čas tak se na to pojedu zeptat do peugeotu. Díky za připomínku, ani jsem nevěděl že něco takového existuje (budu si muset příspěvek vytisknout :D )

Automatické stírání zadního skla:

Ještě vypozoruji, mám pocit že mi to dělá i bez zapnutých stěračů. Díky za link

Na r.v. 04 máš asi už palubní počítač, po rovině při 90 km/h by měl ukazovat asi 5,5. Je to tak?

Má to nejslabší výbavu, tzn. nemá to ani palubní počítač, ani el. okna, ani centrál...

Tak co se týká spotřeby. Můžu napsat moje zkušenosti s 1.4 rok 2005. Mám 206 skoro dva roky tak jsem už něco vypozoroval. Jen chci upozornit, že nejezdím na spotřebu a nešetřim každé deci benzínu. V zimě okolo 6.8l kombinovaná (ale spíš město). V létě 6.3l. A Vyloženě dálnici mám za cca 6l. Mě to pípne při nastartování, když mám otevřený dveře.

Když si vzpomenu, tak to natočím. Pípne mi to dvakrát (pár vteřin po sobě). A myslím si že i v době, kdy nemám parkovačku a jsem připoután.

Viděl bych to těžkou nohu (nemá smysl stát na plným plynu, protože motor stejně nemá sílu).

Snažím se jezdit tak, aby zrychlení bylo plynulé, protože když na to přišlápnu, tak se zvuk auta změní a mě to přijde, jako by byla díra ve výfuku v době, kdy tam přidám více (např. při předjíždění).

Díky za postřehy, jsem za ně velice rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pípání můžou být různý věci (od vybité baterky - úder jako gong, po nedovřené dveře, málo paliva v nádrži,...). Do cca 90km/hod je pružný zrychlení solidní (dostačující) pak už to je jako lokomotiva...

Je nutný s tím autem jezdit s přemýšlením dopředu, vidím kopec, rozjedu se na 100-110 a vyhrabu se

[upravil dne 27.2.2013 19:38 od Tommy002]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak si troch schopny,tak skus datdolekatalyzator, a pozri sa dnu,ci ho nahodou nemas upeceny. Do matkinej 1,1 omylom natankovali 91 benzin a uskvarilo to katalyzator.

Teraz pri prudkom pridani vydava taky tupo-zvonivy hluk zhruba v urovni vodica.

V tej urovni je totiz katalyzator.

Ked donhopozres mal by si vidiet taku mriezku ako je tu:

http://deosum.com/Articles/95-proc-se-rozbil-prave-katalyzator.aspx

Ateoreticky bi si mal vidiet aj svetlo na druhom konci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...