Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

ELMAGNET - okruh chlazení


Guest Chozeluizskuner

Recommended Posts

Kdyz beru odpor 2,5 ohm, tak proud bude dle ohmova zakona okolo 5A a tzn 60W zatez. Ten 12W odpor tam ani davat nebudu. Zkusim vymyslet neco jineho. Podle me to nebude bezny solenoid. Ty bezne mivaji odpor v desitkach ohmu a to pak vyjdou mnohem mensi proudy a vykony. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zda se, ze se povedlo, snad. Vypada to, ze postaci obycejna zarovka z blinkru 21w. Dal jsem ji misto ohoho ventilu a slo pekne videt jak pri.studenem motoru sviti na plno, a na zahratem jen doutna na 0,7V. Pri hlasce 1598 kdy vyhodnoti zkrat na plus a poslala by tam napeti tak sama sebe odpali ta jednotka, nebo alespon nejake ochrany v ni. Tim, ze mi ta zarovka pracuje mit tedy chybu 1598 uz nemuze. Rad bych si to jeste overil v zavadach pres obd2, ale ten cinsky bluetooth kram se nejak nemuze stabilne spojit s jednotkou a nejde mi to promazat. Takze az si necham vymazat chyby, napisu jak to dopadlo. Jinak jestli to bude ok, zarovku dam do skelne vaty, do nejake krabicky kterou nekde pripaskuju a at si zije svym vlastnim zivotem. A jestli se nekdy spali, da mi to vedet hlaskou 1597:-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kubisss  To stary motorkarsky heslo by snad melo platit i pro Tebe "kdyz mas na opici, musis mit na banany"! Tisicovka za origos Te nad nezabi a nemusis dodelavat jakysi ku*vitko! :roker

Kdyz Ti priste odejde kat das tam kus trubky a misto lambdy opet udelator?     

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, pesastor napsal:

@Kubisss  To stary motorkarsky heslo by snad melo platit i pro Tebe "kdyz mas na opici, musis mit na banany"! Tisicovka za origos Te nad nezabi a nemusis dodelavat jakysi ku*vitko! :roker

Kdyz Ti priste odejde kat das tam kus trubky a misto lambdy opet udelator?     

Souhlas, ale pravidlo potvrzuje vyjimku.

Tenhle ventil stoji okolo 4000.

Je poruchovy a to az tak, ze v Peugeotu cely tento system modifikovali a tuhle blbost vyhodili z okruhu chlazeni a od roku (nevim presne) 2008 tam tento ventil na RHR nenajdes...

Na fr foru jsem vycetl, ze to meni i v autorizaku za modifikovany system, tak jak pise i vyse ChouLu, jedine co, tak reseni chyby v pameti zavad je slozite. 

S touto zavadou neprojdes legalnima emisema, je to tzv. Emisne relevantni zavada, mas 30 dni na odstraneni. 

Ja mam tuto chybu na aute jiz minimalne po 4, behem cca 6 let (dost mozna byla i pred tim, ale jsem linej prolistovat faktury)...a nejsem ochoten to menit, jako ponozky a obvzlaste ne, kdyz peugeot sam uznal, ze to je hovadina co zkonstruovali a menil jsem ho pred rokem a pul...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tohle konkretni auto uz na prodej dalsimu kupci nepujde. Dalsi vec je ta, ze srovnavat ventil, ktery se od vyroby proste nici a stoji za starou belu a katalyzator je trochu nepomer. Jiste, ze zasadnejsi dily a opravy bych si nedovolil takhle ochcat. Uz nemale penize jsem do toho nasypal a vse korektne, takze to nemuzes pausalizovat na jeden ventil ktery je tam temer k nicemu( pisu temer, aby me nikdo nebral za slovo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už to nouzově řešit odporem, co zkusit, jaká nejvyšší hodnota nebude vadit. Třeba https://www.gme.cz/rd-4r7-50w-5  ale i tak to nebude na trvalý provoz při těch teplotách v motorovém prostoru. Možná s nějakým přidaným chladičem, nebo 2x10 ohm /50W paralelně. Ale třeba by stačil i 10ohm, pokud ne přidat druhý....  Je tam i datasheet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pesastor Jak jsem psal již výše.. je na to vývojová změna, nový ventil lze koupit už fakt z intérních skladů za cenu okolo 5 tisíc a když vydrží rok je to malej zázrak... ofiko postup Peugeotu, potažmo i Citroenu je vyměnit komoru, odstranit 2 ventily a IGNOROVAT 2 CHYBY v ECU motoru.. tyhle chyby sice nerozsvítí kontrolku motoru, ale na emisích to buď projde nebo neprojde.. to záleží co tam bude zrovna za blbce, kterej tu chybu nepochopí...

 

takže to vůbec není o banánech po opičku ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak, cilem teto konkretni veci je projit pres emise i pres tento peugeotacky "BUG" takze jestli vymyslime neco, co byt jen na den bude nainstalovano jako k..vitko, a pomuze to prekonat emise, ktere jsou posledni dobou prisne, tak smele do toho. Pak do puvodniho stavu. Proto jsem taky psal, ze oholim draty az nad konektorem. Takze hosi, jestli nekdo chce cerpat z mojich poznatku, smele.do toho. Vehementy bez kataku a bez kdovi ceho tim neudelame. Kdyby nekdo zkusil jinou zatez nez zarovku sem s tim. Myslim si totiz, ze ta jednotka bere zkrat cili 0ohm, nebo rozpojeno, nekonecno ohmu. A neco mezi tim je zatez. Ta moje zarovka ma asi 7ohmu za tepla a 0,8 za studena, a presto to jednotka vezme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 1. 2019 at 18:45, pesastor napsal:

@Harry-HK  zkus se vzit do pozice  potencialniho kupce takovyhodle vehementu: placal bys rucickama, nozickama a jasal jaks dobre koupil az by nekdo v autorizaku nasel pripaskovanou zarovku ve skelny vate v krabicce??? 

No vzhledem k tomu, ze jsem v autech nasel uz ledasco, tak zrovna zarovka ve skelny vate, ktera resi konstrukcni error automobilky, by byla prijemnym prekvapenim...

Kdyz jsem prodal RCcko (osudna chyba), majitel vedel o vsem, co s tim autem bylo...kdyz se auto nedavno objevilo znovu na prodej a ja se jel na nej podivat s tim, ze ho koupim, tak jsem se nestacil divit, jaky srot se z nej stal za tri roky...prodavajici, zavodnik do vrchu, by mi byl schopen zamlcet veci, o kterych clovek jeho zkusenosti musel vedet...to netusil, ze o tom aute vim prvni posledni i z doslechu... 

Takze jo, souhlasim, ze lidi jsou dost casto ulhani *neumím psát slušně*ove, ale tady v tomhle pripade neni tvuj postoj vuci nam vubec fer... 

@Kubisss Tak jak to funguje?

Me udajne prehrali ecu, ale zmena v nicem zadna...tedy alespon ne v tomhle ventilu ani jina pozorovatelna.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Prosomte, ja na test jezdim uz 1tkm s onou "zarovkou"...a fachci to. Muj poznatek je ten, ze nesmi byt na konci konektoru zkrat ani nekonecno. Vse ostatni ta jednotka chroupne...

Proto to jede na obyc zarovce bez zbytecnych propoctu a nasazovani vykonostnich potenciometru ci odporu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Já tam dal 4 odpory 10ohm 15W do série, tudíž celkově 40ohm a schoval jsem je pod kryt ŘJ. Teče přes to proud kolem 380mA takže při 14V to má cca 5W a odpory jsou jen vlahé. ŘJ žádnou chybu nevyhazuje, možná by šel dát i větší odpor, tzn. ještě menší výkon, ale to jsem už nezkoušel.

Upraveno uživatelem pajeli
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravím. Mne tiež ukazuje chybu P1598 závada na elektromagnetickom ventile. Teraz v lete vidím keď stojím v kolóne tak sa mi auto prehrieva a nezopina ani ventilator chladenia. Pritom cez diag normálne funguje. Môže to mať so sebou súvis? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...