Milan+ Odesláno 23. únor 2013 Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Dnes při výměně mě tak napadlo,jakou máte i ostatní spotřebu oleje u autobusů. Když jsem dělal olej minule,celkem jsem koupil 6lt ,aby bylo i pro případné dolití. Takže suma sumárum v litrovce zustalo necelé 2deci a z motoru vypuštěno včetně vylitého filtru asi 4,6lt,takže na cca 16000km spotřebováno 1,2lt,tak si myslím,že jsem asi v normě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBe Odesláno 23. únor 2013 Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Já mezi výměnama zatim nikdy dolejvat nemusel. Hladina oleje se drží pořád plus mínus stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 23. únor 2013 Autor Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Ty máš Fap,tak Ti to asi doplnje nafta ,taky se mi to s ním drželo nastejno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 23. únor 2013 Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Poprvé jsem měnil olej asi po 13000 km, to jsem měl ještě FAP a olej malinko přibyl, teď jsem měnil po 10000 km, FAP už nemám a ubylo mi maximálně 0,5 litru, po výměně bylo na měrce lehce nad půlkou, před výměnou přesně v půlce mezi ryskami. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBe Odesláno 23. únor 2013 Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Jak ovlivňuje FAP spotřebu oleje?Tomu nějak nerozumim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 23. únor 2013 Autor Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Pokud Ti neproběhne regenerace dokonce,tak se zbytky nafty dostávají do oleje a tím pádem přibývá,proto se může zdát,že neubývá a je stále v poho. Ale každý motor je knstruovaný tak,že si nějaké množství oleje zpápne,takže snad ani nemůže být motor který by spotřebu oleje neměl. Jen tak mimo švagr měl u Cordoby Sdi kdysi v návodu psáno až 0,8lt na 1000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
frklec Odesláno 24. únor 2013 Sdílet Odesláno 24. únor 2013 To,že si nějaký olej spápne to je pravda,ale třeba u xantie 2,0hdi naleju plnou syntetiku k horní rysce a po 20.000km vypouštím a jsem akorát na spodní rysce.Podotýkám,že má naběháno 230 000km a to nevím jestli to někdo nestočil když jsem to před 6ti lety kupoval se 125 00km.U 807 jsem dělal 1.výměnu a taky jsem byl nad spodní ryskou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 24. únor 2013 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2013 Kolik tam je mezi ryskami? Cca 1lt? Možná více. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 24. únor 2013 Sdílet Odesláno 24. únor 2013 U mňa to tiež vypadá na nulovú spotrebu oleja, 306 mi žrala tuším cca 0,5l/15 000 km, ale aj to som mal prasknutú vaňu a trošku cez ňu slzilo, takže ten pol liter šiel určite von a nie do valcov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
frklec Odesláno 24. únor 2013 Sdílet Odesláno 24. únor 2013 Nevím přesně kolik je mezi ryskami,ale do 1 litru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LebedaXM Odesláno 17. květen 2014 Sdílet Odesláno 17. květen 2014 Spotřeba oleje u mého autobusu 2.2 HDi: po výměně oleje na horní rysku a po 10 000km olej v půlce mezi ryskami. Takže pohoda. olej TOTAL Q9000 5w 40 Z důvodu dobrého mazání a ochrany turba přecházím na systém výměny oleje: Po 5000km olej ven a po dalších 5000km olej i s filtrama. Za těch 850kč za 5l TOTALu se mi to vyplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 17. květen 2014 Sdílet Odesláno 17. květen 2014 podle mě je to zbytečné, stačí měnit co 10 tisíc a i tak je to pro motor super, ale pokud nemáš kde dát 850 korun, tak jo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 17. květen 2014 Sdílet Odesláno 17. květen 2014 Výměna oleje po 5 tis. je extrém se kterým jsem se nesetkal. Jednak teda bežně koupíš tenhle olej pod. 600,- a jednak nemám rád výměny oleje bez výměny filtru. Myslím, že opravdové minimum je 10 tis. Ano ničemu tím neškodíš, ale opravdu nechápu proč to děláš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LebedaXM Odesláno 17. květen 2014 Sdílet Odesláno 17. květen 2014 odpověd je velmi jednoduchá: Nemám rád v oleji naftu a nemám rád vyžraná těsnění a gufera. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LebedaXM Odesláno 17. květen 2014 Sdílet Odesláno 17. květen 2014 Notabene viděl jsem pár motorů jezdit na tyhle intervaly a po 300 000km furt ty motory jeli jako kráva a z klikového prostoru se dalo jíst. Jak se říká: intervaly nastavené výrobcem olej vydrží, ale motor ne. [upravil dne 17/5/14 11:04 od LebedaXM] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 17. květen 2014 Sdílet Odesláno 17. květen 2014 Já po pravdě nikdy neviděl žádný HDI motor, který by jezdil na tyhle intervaly, zmám jen poměrně málo lidí, kteří mění po 10 tis.. Samozřejmě pokud těch 5 tis. najedeš za 2 roky je to něco jiného. Tyhle motory s kvalitním olejem klidně s intervalem 20 tis. Já měním po 15 tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LebedaXM Odesláno 18. květen 2014 Sdílet Odesláno 18. květen 2014 Pro mě je měnit olej po 15 000km zvěrstvo a utrpení motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.