TomMaister Odesláno 23. únor 2013 Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Zdravím, Řeším problém s nastavením rozvodů u motoru 1.6 65 kw ve voze 306 r.v. 93. Potřebouji poradit kde naleznu aretační otvor pro zajištění klikové hřídele, dva otvory jsou naproti chladiči hned vedle olejového filtru, jedna díra cca 5mm a druhá cca 16mm.Zkoušel jsem aretovat tyčkou pomocí té menší díry ale tyčka zapadá do ozubení setrvačníku, pro ten větší otvor sem to zkoušel větším imbusem.Na setrváku je na jednom místě podélný zářez cca 8mm, takže pokud zkusím setrvák zaaretovat pomocí toho většího otvoru tak je otvor větší jak díra v setrvačníku - průměr díry je větší jak průmer zářezu v setrvačníku.Nevíte někdo zda není adetační otvor někde jinde ?Ty dvě díry u filtru se mi nějak nezdají a potřebuji mít jistotu že je to nastaveno správně, nyní to mam nastavené podle úvratě a ventilů ale to není ono.Jinak na ozubeném kole na klice je zářez, nevíte kam má u tohoto motoru směřovat? Budu moc rád za každou radu, protože ani v dílenské příručce sem se nedočetl kde vlastně ten aretační otvor je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkybanan Odesláno 23. únor 2013 Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Ahoj,Osobně si myslím , že u tvého typu auta nemusíš aretovat kliku u setrváku , ale pokud máš na klice sundavací kolo na třech šroubech tak pak na hlavním kole kliky je právě ryska která musí sedět s ryskou na motoru - většinou je v cca 2 hod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 23. únor 2013 Sdílet Odesláno 23. únor 2013 Na 1,6 je aretačný otvor ten menší z dvoch čo si našiel. Vyčisti si ho lebo má byť 6 mm, tak isto ako drážka v zotrvačníku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomMaister Odesláno 23. únor 2013 Autor Sdílet Odesláno 23. únor 2013 for velkybanan: no rysku na klice mam ale na motoru už žádná ryska není, je tam jen takovej nálitek krychlového tvaru pod vodní pumpou.A pokud motor nastavím podle horní uvrati a střihu ventilů tak je ryska dole někde na 5 hodinách. for pastorek: jak sem tak tu menší díru studoval po vyndání halova snímače tak mi tyčka zapadá do ozubení setrvačníku, drážka v setrváku vychází na tu větší díru co je hned vedle té menší ale obě díry mají rozdílný průměr.Sem s toho jelen, kolega mi zas říkal že by mohla být aretační díra u starteru jenže tam jsem žádnou nenašel. Pánovi ten motor měnily, tak doufám že mu tam nenamíchaly díly ze dvou variant motorů.Od té doby to má výkon jak stodvacítka s rozházeným předstihem. [upravil dne 24/2/13 00:51 od TomMaister] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 24. únor 2013 Sdílet Odesláno 24. únor 2013 Za štartérom majú dierku motory XU. Keď píšeš že je tam menený motor, nedali pri výmene iný zotrvák? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkybanan Odesláno 24. únor 2013 Sdílet Odesláno 24. únor 2013 Nevím jaký máš přímo typ motoru,ale u TU jsem vždy našel rysku jak na klice tak na bloku.Někdy mi to dalo sice hodně práce-olej,bordel,atd.Ale jestli je to jiný typ tak se předem omlouvám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomMaister Odesláno 24. únor 2013 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2013 na bloku motoru je hned pod výfukovým potrubím kod: TUPY [upravil dne 24/2/13 11:01 od TomMaister] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkybanan Odesláno 24. únor 2013 Sdílet Odesláno 24. únor 2013 Bohužel žádné foto nemám.otázka je jestli i u 93 to bylo stejné - většinou dělám 99 - > dál.Asi jsem přestřelil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomMaister Odesláno 24. únor 2013 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2013 tak rozvody sem musel nastavit dle zdravého rozumu - tedy vačka zaaretovaná = pálí 1. válec + klika do polohy 1. válec horní uvrat. Kliku se nám kloudným způsobem nepodařilo zaaretovat žádným způsobem a ryska na bloku nenalezena.Pravděpodobně při výměně zaměnily setrvačník.Díky všem za cenné rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkybanan Odesláno 24. únor 2013 Sdílet Odesláno 24. únor 2013 Tak ať vrčí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dopiťák Odesláno 25. únor 2013 Sdílet Odesláno 25. únor 2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.