Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jak správně nastavit poměr vzduch/nafta na 1.9D


mk405

Recommended Posts

Ahoj,

mám dotázek jak správně nastavit poměr vzduch/nafta na 1.9D P405 takovím tím šroubem na čerpadle??? jak tam je plynové lanko a ty dva dorazy + tenhle šroub s pojistnou matkou. na technické ho vždy rádi pootočí a pak to budˇnejede nebo moc chlastá a nebaví mě to vždy 20x zkoušet. nebo jak to laděj v servisu? dík mk:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu, že naftové motory jsou založeny na spalování kvalitativně měnící se směsi (dodávka nafty a vzduchu se mění, její poměr, tudíž kvalita směsi) oproti benziňáku ( kvantitativní - nemění se kvalita, poměr vzduchu a benzínu je stejný, měníme množství směsi) tak je otázka špatně položena.

Těma šroubama se nastavuje tak jak jsem z toho vyrozuměl volnoběžné otáčky a otáčky motoru při zapnutém sytiči. Zvětšené dodávce paliva při studeném startu.

Ti zřejmně štelují těma volnoběžnýma otáčkama. Nastaví v servisu bodle otáček motoru. Sytič sešteluj tak, aby za studena sepnula páčka systiče na čerpadle. Když se motor zahřeje, musí být lanko sytiče povolené. Teplem se termočlen roztáhne, lanko je povolené a na čerpadle nezapíná větší dávku paliva.

Podle výrobce čerpadla, u Bosche z pohledu na motor je na čerpadle ten pravej šroubek na nastavení volnoběžných otáček, ten levej na štelování velikosti dávky při sepnutém sytiči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jako asi problem je v tom, ze vzduchu si ten motor saje kolik chce podle otacek sam..zadne omezeni tam neni, zadna klapka..to je rozdil v diesel vs. karburator...u benzinu se ridi vykon motoru pridavanim vzduchu, ktery si pak bere automaticky i vic benzinu. U naftaku davas vic nafty, tim mas vetsi vykon a roztacis motor a zvysujes prisun vzduchu, otaci se ti rychleji. Cili diesel kdyz drzis malo plynu ma vzduchu stejne jako kdyz drzis plny na stejne otacky. Ridis jenom mnozstvi prisunu nafty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, jasný chápu rozdíl mezi benzínem a dieslem.

když jsem měl ještě 205 tak z STK to sotva jelo, potom se tím otočilo a hrabalo to i na dvojku ale taky žralo snad 30l, je možně že je to sitič ale asi to jede furt a dá se tím upravit i jakoby výkon tak nevím, jeden takový garážový opravář kdisi dávno říkal že tím se přidávaj \"fóra\" ale co tím myslel nevím. Jen prostě na STK to (ro)štelujou a já pak cejtím že to nejede jako předtím. mk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na čerpadle jsou, když pominu seřizování volnoběhu, dva seřizovací prvky - dávka, a doraz plného plynu. Oboje při plném plynu, kdy se měří kouřivost, ovlivňuje tu kouřivost, a přeběhové otáčky. Je třeba to nastavit tak, aby motor nekouřil v celém spektru otáček (základním seřízením dávky), a aby se následně vešel do kouřivosti v daných přeběhových otáčkách (tím dorazem). Pokud někdo jen sundá doraz, je prase a značně si ulehčuje práci - a není divu, že to pak vůbec nejede. Jinak to základní seřízení dávky se dělá na stolici, a je to sakra citlivé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom můžu vyprávět... Konec konců, tuhle radu sem dostal od Odiieho asi před rokem a jsa vybaven informací a chutí se \"kvalifikovaně\" rejpat v čerpadle jsem se do toho jedno dopoledne pustil a navečer jsem dospěl k závěru, že sem projebal celý den pootáčením šroubu po malejch kousíčkách sem tam, abych skončil v podstatě ve výchozí pozici a jen sem propálil zbytečně naftu. Rozhodně to neni cesta, jak zvýšit výkon!!! Jen se zvedne kouřivost a spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ještě taky prásknout, že ti předtím předtím Oddie, protože ti to moc kouřilo, utrhl dávku moc, a nešel to projet, páč neměl čas - a pak ti to taky nejelo (zato nekouřilo a nežralo :) :) .

Nejhorší je, že to nemám dokonale ani na svém autě - sice spotřeba OK a tah taky, pod plným v otáčkách nezakouří, ale v nižších otáčkách v tahu to zahulí dost - přišel jsem na to před týdnem, když jsem odtahoval na laně známého Fabii. A to jsem to seřizoval už asi 5x, krám jeden :) no co by taky člověk chtěl od čerpadla ještě z 305-ky ;) Budu muset malinko ještě stáhnout dávku, a povolit mu doraz, a už to bude dokonalééééé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono je to relativní s tou spotřebou, páč se pak o to víc hamtá na plyn ve snaze z toho něco vymáčkonout a motor baští skoro stejně. Ale byla by to dobrá sviňárna to někomu \"kvalifikovaně\" rozhodit a nechat ho v tom. To by měl skutečně celý výkend co dělat...:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to je přesně ono, stčí malinko pootočit a žere to jak kráva, je to citlivé a pak to člověk seřizuje dost dlouho a pálí zbytečně naftu - nedá se než souhlasit, protože sem to chtěl vyřešit líp tak se ptám, ale jak vidím jsou s tím problémy.

Nejde mi super výkon, jen aby to jelo jako před STK, kde to vždy stáhnou a pak říkají jaká je to super emise, nechápu proč to stahují, asi jen aby bylo vidět že za ty prachy něco dělaj. Trošku jsem tomu přidal a zdá se to být lepší, nehulí a jede líp, v nízkech se tolik neklepe motor, spotřeba se zdá být tako o.k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...