durino81 Odesláno 11. červenec 2005 Sdílet Odesláno 11. červenec 2005 Ahojte, mam taky mensi (?) problem s autom. Po nastartovani sa mi teraz uz skoro vzdy aj po len dni statia na par sekund vali modrobiely dym z vyfuku (skor si myslim, ze do modra - olej, ale moze to byt aj voda). Trva to uz cca 1/2 roka, ale zda sa mi, ze sa to pomaly zhorsuje. Olej sa mi moc nestraca, dolievam tak liter na 10 000km. Mam P309, 1,4 benzin, r.v. 1990, najazdenych 170 000km, olej nedavno meneny. Zacina mi odchadzat tesnenie pod hlavou, alebo piestne kruzky? Voda sa mi trosicku straca - tak raz za mesiac prijejem 2-3dl. Inac, motor bezi paradne, nema problem sa vytocit do vyssich otacok, auto je zive. Mam tam olej Valvoline 5w40, plna syntetika (taky tam daval moj predchodca). Auto mam uz asi rok aj pol. Mam dat skontrolovat to tesnenie pod hlavou? A co este by som mal dat potom pozriet, ked uz bude hlava dole, pripadne, co to bude cca stat? Dakujem za rady. Peugeotom zdar! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 14. červenec 2005 Autor Sdílet Odesláno 14. červenec 2005 Tak uz som si zistoval, co sa deje. Udajne sa takto sprava odchadzajuce tesnenie pod hlavou. Takze budem onedlho menit (za 3 dni). Okrem ineho aj spojku, prevodovy olej, pravu polos a to tesnenie aj so skrutkami. V auguste sa chystam do Chorvatska, tak by som tam nerad ostal. :-) Takze, pokial ma niekto podobne priznaky, nepodcenoval by som to a dal vymenit tesnenie pod hlavou valcov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 14. červenec 2005 Sdílet Odesláno 14. červenec 2005 jak vyměníš to těsnění, a budeš měnit olej, použij raději polosyntetiku 10W-40 - o olejích se tu hodně píše a plná synt. se většinou nedoporučuje kvůli některým těsnícím součástkám v motoru. přijednom taky nech vyměnit gufera ventilů a zabrousit sedla (seřídit vůle) TIP: zkus nejdřív jen vyměnit olej za 10W-40, protože ta spotřeba oleje a vody se mi jeví jako v normě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
merkurek Odesláno 14. červenec 2005 Sdílet Odesláno 14. červenec 2005 Modrobílej dým z vyfuku to jsem měl taky dělalo mě to že jsem měl špatný gum na ventilech myslím že tomu říkaj gufera .. nechal jsem si je vyměnit a bylo po kouři myslím modrobílem ... A žere ti to olej že ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 15. červenec 2005 Autor Sdílet Odesláno 15. červenec 2005 Olej to praveze moc nezere. Tam problem nie je. Nabuduce tam vsak dam asi ten 10W40 poposyntetiku. Dnes mi akurat robia tu spojku, tak vecer uvidim, ako sa zlepsilo radenie (niekedy sa mi tazko stlacala spojka pri parkovani a radeni 1 a spiatocky). No, som zvedavy. A ak vsetko pojde podla planu, v pondelok mi budu menit tesnenie pod hlavou (+nastavenie vole ventilov, dam pozriet aj tie gufera), polos a prevodovy olej. Dufam, ze potom bude vsetko OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 15. červenec 2005 Sdílet Odesláno 15. červenec 2005 Podle mne ten olej někde nateče (provzlíná) přímo do spal. prostoru nebo do kanálků a pak při studeném startu to zahulí. To by mohl dělat i špatně volený olej. Ty gufera bývají většinou v háji, tak je nech vyměnit (nevím jak u 1,4ky). Ony totiž nejsou ani tak opotřebené třením, ale prostě ztvrdnou a popraskají - takže nehraje roli kolik má najeto, ale jak je staré Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 15. červenec 2005 Autor Sdílet Odesláno 15. červenec 2005 Tak uz mam spojku hotovu. Sltaca sa o poznanie lahsie - uplne to auto nepoznavam. Este ju musim cez vikend nejak poriadne odtestovat, lebo zatial som isiel len kratku jazdu. S tym tesnenim pod hlavou a dymom po starte sa skusim este poradit so servisakom, vyzera, ze sa celkom vyzna a je ochotny, tak dam potom vediet, ako som dopadol. Tiez hovoril o oleji, tusim az 15w40 a minerali... V pondelok sa uvidi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 18. červenec 2005 Autor Sdílet Odesláno 18. červenec 2005 Tak uz mam auto hotove. Nove tesnenie pod hlavou, nastavene ventily (gufera vraj boli v poriadku), novu pravu polos a vymeneny prevodovy olej. Radi sa mi lahko - s novym olejom, spojka stlaca super, zabera v dolnej tretine pedalu. Uplne ine auto je z toho... Auto po statre uz nedymi. Po 1000km sa vraj este dotahuju skrutky na hlave valcov - vraj sa to tak robi. V servise zabudli len na jedno tesnenie na sani na motore (mal som tam take stare rozpadnute), takze ked som s tym siel, pocul som, ako si to vo vyssich otackach prisava vzduch z priestoru motora. Tak som na tom dotiahol eska-pasku, ale neodstranil som to uplne. Povodne tam bolo omotane take \"snurkove\", alebo \"obvazove\" tesnenie - neviem, z coho to bolo, lebo to bolo od oleja, ale vyzeralo to ako kus obvazu. Ozaj, co mate vy za tesnenie na sani (pri vahe vzduchu - velka diera z filtra)? Alebo, co tam ma byt? Taky Oddie by mohol vediet... Inac to zatial ide dobre, uvidim po vascej skusobnej jazde. A este by som sa spytal - moze sa po nastaveni vole ventilov motor hned vytacat (samozrejme, ked sa zohreje)? Asi hej... Dik za odpovede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 18. červenec 2005 Sdílet Odesláno 18. červenec 2005 Znovu dotahovat hlavu?? To se ještě dělá? Já to dělal na pincku kdysi, ale to už jsem dlouho neslyšel.. no nevím, záleží jak to dotáhli, ale jestli málo tak potěš..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DjBoom Odesláno 19. červenec 2005 Sdílet Odesláno 19. červenec 2005 Původně zaslal: Tommate Znovu dotahovat hlavu?? To se ještě dělá? Já to dělal na pincku kdysi, ale to už jsem dlouho neslyšel.. no nevím, záleží jak to dotáhli, ale jestli málo tak potěš..... No věř nebo ne ale je to tak. Hlava se musí vždycky dotáhnout znovu protože si těsnění sedne. Většinou se to dělá po 1000km. Jinak co se týče oleje já jezdil se svou 306 na 0W40 ale to měla najeto 40 tis. a byl to dvoulitr a po 100 tis. km se doporučuje do většiny aut už jen 10W40 a těm nad 250 tis. bych doporučil už jen minerál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirec123 Odesláno 21. červenec 2005 Sdílet Odesláno 21. červenec 2005 Dotahovanie hlavy sa robilo na starych liatinovych hlavach, ale nie na hlinikovych....tam sa to musi dotiahnut hned na prvy krat inak sa specu okraje tesnenia a tym sa znizi aj jeho celkova zivotnost. Ked neveris, precitaj akykolvek servisny manual. Ak Ti to nedotiahli poriadne, daj si to urobit cim skor aby si to tesnenicko nemusel menit niekedy za par mesiacov zas...hodne zdaru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 22. červenec 2005 Sdílet Odesláno 22. červenec 2005 Ad dotahování hlav: existují 2 druhy šroubů, a každé mají svůj utahovací předpis - jedny se znovu dotahují po 1500km, a druhé ne. Takže v první řadě se držte toho předpisu, a neplácejte \"vždycky se musí dotáhnout znovu\" nebo \"hliníkové hlavy se nedotahují\". Obojí takhle paušálně řečeno je hovadina. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktorg Odesláno 22. červenec 2005 Sdílet Odesláno 22. červenec 2005 Velmi spravne oddie je to presne tak ako pises.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 22. červenec 2005 Sdílet Odesláno 22. červenec 2005 hmm, jsme zase o něco chytřejší no:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 25. červenec 2005 Autor Sdílet Odesláno 25. červenec 2005 A sakra, zacina to znova dymit po starte, a postupne viac a viac, ale zatial nie az tak, ako predtym... Takze predsa len tie ventilove gufera nebudu az tak ok, alebo to bude mojim olejom... Zeby to tesnenie sadlo uz po 300km? O 2 tyzdne idem do Chorvatska, takze najazdim dovtedy asi 500km + Chorvatsko (pocitam cca 1500km aj s vyletmi). Mam si tu hlavu dat utiahnut pred, alebo az po Chorvatsku? A este jedna vec, mozem motor v pohode tocit aj do vyssich otacok, kym sa to neutiahne znova? Oddie, prosim, co ty na to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.