Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

peugeot 306 1,9TD - hulí a nejede


KANZY

Recommended Posts

Můj 306 1.9Td mi začal kouřit (bíle), když jsem zastavil a vyřadil, tak šly otáčky na maximum a motor běžel i když jsem vypl klíček, tak to šlo asi minutu, než se kouslo čepadlo (lucas). Po výměně vstřiků a rozhejbání čerpadla, motor chodí, ale nemá výkon, pořád kouří modře (při prudkým přidání černě, že za mnou není vidět), žere olej a stoupla i spotřeba na cca 8l/100km. A teď babo raď (jsem naprostej amatér)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: KANZY

Můj 306 1.9Td mi začal kouřit (bíle), když jsem zastavil a vyřadil, tak šly otáčky na maximum a motor běžel i když jsem vypl klíček, tak to šlo asi minutu, než se kouslo čepadlo (lucas). Po výměně vstřiků a rozhejbání čerpadla, motor chodí, ale nemá výkon, pořád kouří modře (při prudkým přidání černě, že za mnou není vidět), žere olej a stoupla i spotřeba na cca 8l/100km. A teď babo raď (jsem naprostej amatér)

Cece, to je jak z nejaky ucebnice :myslim

No motor spalil olej, kterej pustila turbina, to je jasny. Pozde radit ja vim, ale mels to chcipnout pres kvalt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek

ja bych rekl, ze ti odeslo turbo, a to, ze po minute ti kikslo vstikovaci cerpadlo (prerusila se dodavka paliva), te zachranilo od zniceni celeho motoru.

.. to mi vysvetli, jak po vypnuti klicku jeste cerpadlo saje naftu, to bych chtel vedet :mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: dtyrkas

Původně zaslal: Radek

ja bych rekl, ze ti odeslo turbo, a to, ze po minute ti kikslo vstikovaci cerpadlo (prerusila se dodavka paliva), te zachranilo od zniceni celeho motoru.

.. to mi vysvetli, jak po vypnuti klicku jeste cerpadlo saje naftu, to bych chtel vedet :mrk

Permoníci v motoru jsou svinstvo:D

Jinak je to čerpadlo, jak už tu bylo řečeno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

minulej tejden se známýmu stalo to samý na dálnici (Renault 1,9 dti), najednou kouř, otáčky na tvrdo i po vypnutí klíčku a turbo v prde..

Po výměně turba a nastartování,šel motor opět do vysokých otáček, až po vypláchnutí všech hadic od oleje, šlape jak hodinky a ani nezakouří, ale..... pro změnu nemá výkon (Renaut Scenic r.v. 01, 1,9 dti a jede tak 130km/h a dost)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: dtyrkas

Původně zaslal: Radek

ja bych rekl, ze ti odeslo turbo, a to, ze po minute ti kikslo vstikovaci cerpadlo (prerusila se dodavka paliva), te zachranilo od zniceni celeho motoru.

.. to mi vysvetli, jak po vypnuti klicku jeste cerpadlo saje naftu, to bych chtel vedet :mrk

To není nic tak nemožného, tyhle motory potřebujou elektriku jen k nastartování, jinak fungujou i bez baterie ( s auterm, který nedobíjelo jsem ujel s prokazatelně vycuclou baterií /ke konci cesty už nešly ani blinkry/ několik set kilometrů a po opravě alternátoru všechno fungovalo normálně). Takže jesliže se Kanzymu dostal motor do plných otáček, je docela reálné, že i po vypnutí klíčku dál běžel - v takových situacích to chce fakt chcípnout přes kvalt ( i když to zní surově tak tomu motoru uškodíš míň, než když ho přetočíš).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: dtyrkas

Původně zaslal: Radek

ja bych rekl, ze ti odeslo turbo, a to, ze po minute ti kikslo vstikovaci cerpadlo (prerusila se dodavka paliva), te zachranilo od zniceni celeho motoru.

.. to mi vysvetli, jak po vypnuti klicku jeste cerpadlo saje naftu, to bych chtel vedet :mrk

No kdyz pusti turbo olej, tak motor jede na olej..palivo je v tomto pripade olej z turba...takze tam cerpadlo nema nejak vliv :) Je fakt, ze kdyz tohle clovek vi, tak vi co ma okamzite delat, aniz by to melo dlouhodobe nasledky. Taky se mohlo stat, ze by se ten motor vytocil daleko za bezpecne otacky az by se zadrel nebo neco horsiho (co nevim...treba by neco ruplo :) ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Neon

Původně zaslal: dtyrkas

Původně zaslal: Radek

ja bych rekl, ze ti odeslo turbo, a to, ze po minute ti kikslo vstikovaci cerpadlo (prerusila se dodavka paliva), te zachranilo od zniceni celeho motoru.

.. to mi vysvetli, jak po vypnuti klicku jeste cerpadlo saje naftu, to bych chtel vedet :mrk

Permoníci v motoru jsou svinstvo:D

Jinak je to čerpadlo, jak už tu bylo řečeno...

No prave ze cerpadlem to neni a snazim se o tom psat.

Zaseknuti cerpadla byl sekundarni problem zpusobeny max. otackami motoru, no a max. otacky zpusobilo prolinajici turbo, ktere poslalo do sani spoustu oleje a ten shorel ve valcich, ígen ?

Kdyz vyndas klicek, mel by se odpojit privod nafty do cerpadla elmag. ventilem.

To ze auto jede s uplne vycuclou baterkou je vec jina, na ventilu musi bejt 12V a to za jizdy doda alternator. Alternator nemusi uplne zas tak dobijet, aby se ventil udrzel otevreny.

to Medved: kdyby nebyl na naftaku el. ovladany ventil, jak bys zastavil motor?

[upravil dne 12/7/05 dtyrkas]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to nikomu nedošlo, že pokud se v tomhle případě vypne klíček - tedy se uzavře el. ventil přívodu nafty do čerpadla a motor jede přezto dál dost dlouhou dobu na max otáčky, že to odsere pravděpodobně i čerpadlo, který je za normálních podmínek mazaný naftou, která v tu chvíli už dávno v čerpadle není a to jede na sucho...

Nikdy se mi to nestalo a je fakt, že bych v první chvíli asi taky čuměl, co se děje, než by mi seplo, co musim udělat, ale jestliže bylo v sacím potrubí takovýhle kvantum oleje, tak už muselo bejt jasný dost dlouho před tím, že není s motorem něco v cajku. Musel mizet olej, motor musel modře kouřit a mít trochu nižší výkon.

Co ted s tim? demontovat a nechat přezkoušet čerpadlo na stolici a pravděpodobně repasovat a vyměnit , nebo repasovat turbo. Otázka je, co na to zbytek motru - hlava, klika a tak, ale tam bych problém v první řadě nečekal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I ten elmag ventil se může porouchat, i když taková pravděpodbnost je dost malá. Každopádně - pokud se stane, že to najednou chytí nekontrolovatelný tah, a nejde vypnout klíčkem - okamžitě udusit přes kvalt - z již vyjmenovaných důvodů: na olej motor nemá žádná omezení a přetočí se, nadto zásadně poklesne tlak v mazání a motor v tu chvíli prakticky nemaže (v kombinaci s vysokými otáčkami průser), při vypnutém klíčku nemaže čerpadlo, a po chvíli to sežere veškerý olej a něco se kousne - a často vyletí prasklá ojnice blokem.

Pokud se s tím motorem něco takového událo, tak okamžitě vyndat a zkontrolovat turbo - nebo se to stane zas. Jen tak s tím jezdit bych neměl odvahu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak jsem nechal zrepasovat turbo (16,5 tis. Kč), výkon se zvýšil, ale kouřilo to dál, tak jsem nechal nastavit a zrepasovat čerpadlo (6,5 ti.Kč), zhoršily se starty až to přestalo jet úplně, po sundání hlavy motoru mi mechanik řekl, že jeden píst je v pr.... a radí mi a? si seženu jinej motor, nebo aspoň polomotor, že generálka nemá smysl a co teď? kolik vůbec takovej motor nebo polomotor stojí, a jak velký je riziko, že bude zase špatnej? máte s tím někdo zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...