Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P 405 SRI 2.0


Poulis

Recommended Posts

Dobrý den přeji všem příznivcům této značky. Zhruba před týdnem jsme pořídili 405ku SRI 2.0 SOHC. Mojí důkladné předodkupní prohlídce uteklo pár věcí, se kterými bych potřeboval poradit.

1. Ne zcela rozumím všem údajům na přístrojovce

- ukazatel úplně vlevo, podle symbolu to má něco

společného s olejem, po zapnutí klíče se rafika pohne,

po startu se vrátí vlevo a ani se nehne

- nevím, co znamená kontrolka tvaru motoru, v ní nějaké

snad kanálky

2. Po několika jízdách jsem vypozoroval, že při městském

provozu nebo v koloně rychle stoupá teplota vody přes

sto stupňů, při běžném provozu se pohybuje někde kolem

90 stupňů ( ventilátor chladiče zapíná ) Je tento teplotní

režim normální?

3. Při zapnutém klíčku v poloze "15" se ozývá z palubky před

spolujezdcem vrčení nějakého motorku ovládajícího topení.

Po lehkém dotyku spínače vnitřní cirkulace se ten zvuk

ztiší, ale neustane.

4. Na přední straně olejové vany chybí přívod k čidlu oleje

( teploty, nebo možná hladiny ) Nemůže to mít souvislost

s bodem 1?

5. Podle porovnání s jinými auty jde poměrně těžce ovládat

pedál spojky. Dá se na to zvyknout, ale pokud s tím bude

moje 50ti kilová cho? jezdit po městě, patrně bude mít vý-

hrady. Je na to nějaký známý lék?

Prosím o shovívavost a pár rad, s tím autem se teprve sezna-

muji, takže moje otázky mohou ostřílenému peugeo?ákovi při-

padat poněkud chaoticky.

Hezký den přeje Poulis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

1.- to asi bude mít něco s tím čidlem, ale některé 405ky ten budík stejně vůbec nemají

2.- teplota 100°C je fakt dost - vym. termostatu, odvzdušnění chl. sys., a sahara by měla spínat cca při 90°C

3.- pokud to funguje, a nerve to uši, tak to neřeš - je to už děda:D

4.- viz. 1

5.- jo zvykej si, je to exot:D

jo a pokud je to všechno tak blahopřeji:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se vyjádřím pouze k něčemu:

1. vlevo by měla být kontrolka stavu oleje, kdy se jeho stav ukáže pouze před startem. Po nastartování je v poloze 0

je to ta kontrolka vlevo? http://www.peugeot-club.cz/get_foto.php?file=club/jpg/869_6.jpg&preview=800&text=big

2. mám spíše opačný problém, že pokud nejedu v koloně, tak mám teplotu cca 70-80 celsiů

5. nechal jsem si vyměnit spojkové lanko, protože už to dost vrzalo a nešlo plynule, a od té doby mi taky jde dost ztuha. Ale servisman mi řekl, že to vyřeší, tak uvidíme.

Ahoj Trundik

[upravil dne 9/7/05 Trundik]

[upravil dne 9/7/05 Trundik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Poulis

1. Ne zcela rozumím všem údajům na přístrojovce

- ukazatel úplně vlevo, podle symbolu to má něco

společného s olejem, po zapnutí klíče se rafika pohne,

po startu se vrátí vlevo a ani se nehne

Mohlo by byt v pořádku, je to ukazatel hladiny oleje, casto stejně neukazuje dobře, takže bych to neřešil. Po nastartování ukazuje tento budík teplotu oleje, ale jen u některých verzí (teoreticky by mělo stačit přivést drát od čidla na vaně k budíku a mělo by to fungovat)

- nevím, co znamená kontrolka tvaru motoru, v ní nějaké snad kanálky

Je to dignostika motoru, pokud svítí za jízdy, je něco špatně a ŘJ jede v nouzovém režimu

2. Po několika jízdách jsem vypozoroval, že při městském provozu nebo v koloně rychle stoupá teplota vody přes sto stupňů, při běžném provozu se pohybuje někde kolem 90 stupňů ( ventilátor chladiče zapíná ) Je tento teplotní režim normální?

No, 100°C je už dost, možná je špatné čidlo na chladiči (pokud tam je) a spíná větráky moc pozdě. Nebo může být zaneseny chladič, často pomáhá vyfoukání hmyzáků) nebo ten již zmiňovaný termostat. Myslim, ze by mel byt na 83°C (bez záruky)

3. Při zapnutém klíčku v poloze \"15\" se ozývá z palubky před spolujezdcem vrčení nějakého motorku ovládajícího topení. Po lehkém dotyku spínače vnitřní cirkulace se ten zvuk ztiší, ale neustane.

Častej problém, Jestli to jen tak caká, jakoby to přeskakovalo, tak je to s největší pravděpodobností mikrospínač na klapce, kterej udává maximální otevření/zavření klapky. Pokud je v pytli tak si motorek porad mysli, ze klapka jeste neni na dorazu a porad dal tlaci. Je to docela hlasity, ale jestli to jde sotva slyset, tak je to 100% ventilator

4. Na přední straně olejové vany chybí přívod k čidlu oleje ( teploty, nebo možná hladiny ) Nemůže to mít souvislost s bodem 1?

Muze, ale na vetsine peu to cidlo na vane sice je, ale skoro vzdy neni zapojeny - neresil bych, pokud nechci videt na budiku teplotu.

5. Podle porovnání s jinými auty jde poměrně těžce ovládat pedál spojky. Dá se na to zvyknout, ale pokud s tím bude moje 50ti kilová cho? jezdit po městě, patrně bude mít výhrady. Je na to nějaký známý lék?

Posilovna, zamerena na levou nohu. Jinej lek neni. Mozna placebo v podobe vymeny spojkoveho lanka. Proste to tak tvrdy je a bude

Prosím o shovívavost a pár rad, s tím autem se teprve sezna-

muji, takže moje otázky mohou ostřílenému peugeo?ákovi při-

padat poněkud chaoticky.

Pohoda, kdyby kazdej tady dokazal formulovat dotaz tak jako ty, byla by to radost sem psat :)

Hezký den přeje Poulis.
Nápodobně :D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Swallow

Původně zaslal: Poulis

Dobrý den přeji všem příznivcům této značky. Zhruba před týdnem jsme pořídili 405ku SRI 2.0 SOHC. Mojí důkladné předodkupní prohlídce uteklo pár věcí, se kterými bych potřeboval poradit.

1. Ne zcela rozumím všem údajům na přístrojovce

- ukazatel úplně vlevo, podle symbolu to má něco

společného s olejem, po zapnutí klíče se rafika pohne,

po startu se vrátí vlevo a ani se nehne

- nevím, co znamená kontrolka tvaru motoru, v ní nějaké

snad kanálky

2. Po několika jízdách jsem vypozoroval, že při městském

provozu nebo v koloně rychle stoupá teplota vody přes

sto stupňů, při běžném provozu se pohybuje někde kolem

90 stupňů ( ventilátor chladiče zapíná ) Je tento teplotní

režim normální?

3. Při zapnutém klíčku v poloze \"15\" se ozývá z palubky před

spolujezdcem vrčení nějakého motorku ovládajícího topení.

Po lehkém dotyku spínače vnitřní cirkulace se ten zvuk

ztiší, ale neustane.

4. Na přední straně olejové vany chybí přívod k čidlu oleje

( teploty, nebo možná hladiny ) Nemůže to mít souvislost

s bodem 1?

5. Podle porovnání s jinými auty jde poměrně těžce ovládat

pedál spojky. Dá se na to zvyknout, ale pokud s tím bude

moje 50ti kilová cho? jezdit po městě, patrně bude mít vý-

hrady. Je na to nějaký známý lék?

Prosím o shovívavost a pár rad, s tím autem se teprve sezna-

muji, takže moje otázky mohou ostřílenému peugeo?ákovi při-

padat poněkud chaoticky.

Hezký den přeje Poulis.

1.Stav hladiny oleje - naběhne po zapnutí klíčku, po nastartování spadne na nulu ( již psal Trundík )

Kontrolka ve tvaru motoru - diagnostika motoru, svítí před nastartováním motoru, po startu musí zhasnout, rozvítí-li se za jízdy nebo nezhasne je nějaká chyba v motoru.

2. S teplotou nevím, mě to chodilo okolo 80, 90 jsme nikdy nedosáhl.Možná je trochu zanesenej chladič, přece jen to není nejnovější.Když jsem poprvé měnil chladící směs, vůbec to neodtékalo z chladiče, musel jsem tomu pomoct, bylo tam snad litr nějakého humusu.

3.Ventilátor, on nejde úplně vypnout ( alespoň mě nešel ), stále lehce šumí.Jenže, když je vyběhaný, je to víc slyšet.

4.Přívod nechybí, to je čidlo teploty oleje,musel by být jiný budík a asi tam není ani kabeláž , montovalo se to do Mi16

5.Pedál spojky chodil normálně, alespoň se mi to zdálo.Začal jít ztěžka chvíli před tím, než rupnul umělohmotný držák lanka na pedálu spojky.

Užij si autíčko, je celkem rychlý, lehký a dobře se s tím honili koncernové ee ( Passat, Oktávka atd. ) :roker

[upravil dne 9/7/05 Swallow]

Koukám, že mi Voštík předběhl, asi má rychlejší spojení.Tak nic :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za příspěvky. Nějak se s tím porvu a pak dám vědět výsledek. Chystám se provést základní údržbu. Auto nemá servisní historii, takže je na řadě mimo jiné i rozvoďák. Na Peugeotu jsem to nikdy nedělal. je tam nějaká finta? Jak to dlouho trvá? Díky, Poulis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jen přidám... s tou teplotou jsem měl podobný problém- někdo se snažil měnit těsnění pod hlavou a neměl nové... tak tam nas... nákej tmel a tudíž byli přicpané kanálky... Po výměně O.K. a ještě se měnilo čidlo na chladiči, tím to začalo,nespínali tak trochu větráky... Tak mnoho úspěchů... :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Po delší pauze Vás opět zdravím.

Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný a pak při výměně svíček, že nějaký dobrák přede mnou zrichtoval závit na jednom z válců. Šrouboval jsem tam tu svíčku snad dvacet minut, než se mi podařilo trefit závit. Po demontáži filtru topení jsem zjistil, že to předení z přístrojovky není z klapek, ale ze stále se točícího motorku, takže O.K a vyfoukané mouchy z chladiče srazily teplotu na normál. Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou. Na tuhost spojky si zvykám, ale ve volné chvilce se jí stejně ještě zavěnuju. Mám jen malou otázku k zadní nápravě. Trochu se děsím při pohledu na tu konstrukci.Při plně naloženém autě ze zadu něco mlátí. Vůle tam žádné nejsou, tlumiče se nepotí. Co bych měl případně zkontrolovat?

Hezký den přeje Poulis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Poulis

Po delší pauze Vás opět zdravím.

Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný ....... Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou.

Hezký den přeje Poulis.

Ten zvuk je piskavo vrzavo jecici? :) Tak to si to zopakuj znovu - mas prepnuty rozvodak a bud uz je ta kladka v haji nebo k tomu velice rychle smeruje. Ja si takhle odrovnal uplne novou SKF :mad:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Poulis

Po delší pauze Vás opět zdravím.

Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný a pak při výměně svíček, že nějaký dobrák přede mnou zrichtoval závit na jednom z válců. Šrouboval jsem tam tu svíčku snad dvacet minut, než se mi podařilo trefit závit. Po demontáži filtru topení jsem zjistil, že to předení z přístrojovky není z klapek, ale ze stále se točícího motorku, takže O.K a vyfoukané mouchy z chladiče srazily teplotu na normál. Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou. Na tuhost spojky si zvykám, ale ve volné chvilce se jí stejně ještě zavěnuju. Mám jen malou otázku k zadní nápravě. Trochu se děsím při pohledu na tu konstrukci.Při plně naloženém autě ze zadu něco mlátí. Vůle tam žádné nejsou, tlumiče se nepotí. Co bych měl případně zkontrolovat?

Hezký den přeje Poulis.

Tos jako vyměnil jenom řemen, a nechal tam starou vodní pumpu a kladky??? No to je fakt dobrej nápad, aneb šetříme na pravém místě :roll

Větu \"Oproti naf?ákům krásná práce\" vskutku nechápu, rozvody na XUD se dělaj úplně stejně skoro samy, jak na těch benzínech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: Poulis

Po delší pauze Vás opět zdravím.

Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný a pak při výměně svíček, že nějaký dobrák přede mnou zrichtoval závit na jednom z válců. Šrouboval jsem tam tu svíčku snad dvacet minut, než se mi podařilo trefit závit. Po demontáži filtru topení jsem zjistil, že to předení z přístrojovky není z klapek, ale ze stále se točícího motorku, takže O.K a vyfoukané mouchy z chladiče srazily teplotu na normál. Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou. Na tuhost spojky si zvykám, ale ve volné chvilce se jí stejně ještě zavěnuju. Mám jen malou otázku k zadní nápravě. Trochu se děsím při pohledu na tu konstrukci.Při plně naloženém autě ze zadu něco mlátí. Vůle tam žádné nejsou, tlumiče se nepotí. Co bych měl případně zkontrolovat?

Hezký den přeje Poulis.

Tos jako vyměnil jenom řemen, a nechal tam starou vodní pumpu a kladky??? No to je fakt dobrej nápad, aneb šetříme na pravém místě :roll

kamaradovi menili rozvody podobnym zpusobem, nechali starou vodni pumpu (ovsem na fakture se objevila nova, k nasledne skode servisu :) ), no a ted servis resi opravu motoru na jejich naklady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Oddie

To máš tak. Než jsem do toho šel, tady na fóru jsem se ptal, jestli je tam nějaký fígl. Nedozvěděl jsem se nic o samozřejmé výměně obou zmiňovaných dílů, na omak obé v pořádku, takže proto měněn pouze řemen. O šetření patrně nejde mluvit, protože pumpa je k mání někde kolem tisíce korun. Třeba jsem řemen pouze napnul víc, než je zdrávo.

K druhé připomínce uvádím, že jsem měnil řemeny na několika naf?ácích ( ne Peugeotech )

A tam to bylo o dost složitější co se týká přístupu a zajiš?ování kol, navíc napínání jiným způsobem. Peugeot (a vůbec benzínové auto ) nám přibyl do rodiny teprve nedávno, proto mne prosím hned nekamenujte. Zítra koupím pumpu s kladkou a? je to O.K.

Rád si nechám poradit.

Hezký večer přeje Poulis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš tak. Výměna rozvodů není věc, co se detailně popisuje na pár řádcích v diskuzi. Zajedno je to trochu mimo její rozsah, za druhé je to poněkud zbytečné, když na to jsou k dispozici servisní postupy. Takže z příspěvků se můžeš dozvědět už jen některá doporučení mimo, nebo \"fígle\" - ovšem s předpokladem, že dotyčný dotazovač bude základní postup znát či mít k dispozici.

Jinak vhodnost výměny kladek, mimo to že to předepisuje výrobce, jsem jen já tady na fóru už psal asi stokrát, stačí kouknout do starších příspěvků...

Ad zajiš?ování kol - tak to mají všechny motory XU, benzín i diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...