KUBA Odesláno 5. červenec 2005 Sdílet Odesláno 5. červenec 2005 Právě si kupuju svoje první auto - Peugeota 309 1.9D z roku 1989. Tmavě červená barva, na tachometru 119000 km (což asi pravda nebude ) a jinak docela slušný stav, jen přední kapota je promáčklá a orezlá, protože se po ní nějakej blboun proběh. Motor šlape jako hodinky, řazení je v pohodě, na autě jsou skoro nové zimní pneu Matador 165/70 R13. Na 113 000 km (dle tacho) byl měněn olej, rozvody a žhavící svíčky. Při prvním poježdění jsem za 500 Kč najel skoro 300 km, spotřeba mi vyšla asi 6,2 litru a to jsem jezdil dost svižně, určitě to půjde dost srazit. Problémy, které jsem zatím zjistil: zrezlá kapota - bude se muset vyměnit utržené vnitřní zpětné zrcátko - bude se muset přilepit ke sklu zrezlý pravý zadní podběh, je tam dírka - nejspíš přenejtovam tabulkou plechu a přetřít zjistil jsem, že uniká olej, pod moterm bývá louže, budu muset zjistit, co s tím Autíčko samotné bude stát 15 000 Kč. Zatím žádnou radu nežádám, spíš jsem se chtěl podělit a první poznatky a rád se budu dělit i o další včetně popisů řešení závad a podobně. Třeba to případným dalším kupujícím nebo majitelům tohohle autíčka pomůže. [upravil dne 5.7.05 KUBA] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 5. červenec 2005 Sdílet Odesláno 5. červenec 2005 Vítám Tě mezi 309káře (i když to podle fotky u podpisu nevypadá tak mi jedna 1,8 TD stojí před barákem - k vidění u ID 2229). Starej model v dieselu za 15 tKč je slušná cena, pokud je teda auto aspoň relativně v cajku - zaměřil bych se hlavně na zadní nápravu (nesmí mít kola do A, pak je nutná repase s cenou kolem 8 tKč), Vyměněnému oleji a rozvoďáku bych věřil pouze pokud bych znal majitele nebo aspoň to pro mě nebylo zcela neznámé auto - jinak bych s výměnou rozvodů včetně kladek a oleje neváhal - výměna zbytečně potkanýho motoru je taky docela drahá. Ještě bych nechal zkouknout čepy na přední nápravě a brzdy a pak už na tom autě může být všechno v OK stavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KUBA Odesláno 15. červenec 2005 Autor Sdílet Odesláno 15. červenec 2005 Tak už mám autíčko převedené a říká mi pane . Původní majitel proplatil trošku problematickej převod, takže stálo 14 kKč. Na zadní nápravu jsme s tátou koukali a kola jsou rovně, takže by to mělo být dobré. Řešil jsem problém se zámky dveří, občas to nešlo odemknout, nebo se to podařilo až na dvacátý pokus. Stačilo sundat kryt a zevnitř mechanismy prostříkat olejem a už to jede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 7. srpen 2005 Sdílet Odesláno 7. srpen 2005 copak bylo problemoveho na prevodu? kdyz budes menit rozvody, vem to i s kladkama a pumpou... a zrejme by nebylo od veci pri te prilezitosti poresit olej, proc tece. zamky jsou klasika, me casto nesly otevirat/zavirat zadni dvere... ale nepouzival jsem je, tak jsem to byl linej resit nakonec se to poresilo samo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KUBA Odesláno 10. srpen 2005 Autor Sdílet Odesláno 10. srpen 2005 No na převodu to, že to bylo odhlášený na někoho, kdo si to pak nenechal přihlásit takže přes rok nepřihlášeno. Nakonec si to ale úřednice nechala vysvětlit, akorát to bylo o kousek dražší, že prej nějakej poplatek za změnu. Nyní je auto u Vašendy v servisu, bude se měnit spojka, která už dojížděla a řešit úniky oleje. Přišlo se ještě na ojeté kotouče a destičky, takže ještě to, no snad bude pak na chvíli klid. Na autě už je nová kapota, vypadá to hned o hodně líp . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KUBA Odesláno 11. srpen 2005 Autor Sdílet Odesláno 11. srpen 2005 Tak autíčko je po servise. Motor je přetěsněný, olej neuniká. Vyměnili mi spojku, u brzd vepředu kotouče a destičky a vyměnili žárovičky kontrolek dobíjení a žhavení, co nesvítily. Byla to pecka, ale snad bude na chvíli klid. Bohužel cestou ze servisu jsem si chtěl poštelovat sedačku a udělalo to křup a ze sedačky bylo lehátko. Sedák se urval a sklopil a nešel dát zpátky nahoru, takže cesta vážně super . Zjistil jsem, že už to bylo nějak vařený a prasklo to ve sváru, takže sedačka šla hned ven. No mám slíbený sedadla z 309ky GTIčka, tak se těším, prej jsou tvrdší než ty normální francouzský peřinky . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chip Odesláno 11. srpen 2005 Sdílet Odesláno 11. srpen 2005 A můžeš prosím sdělit copa ta sranda v servise stála? já ted budu přetěsnovat motor tak sem zvědavej kolik ušetřim:aut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KUBA Odesláno 12. srpen 2005 Autor Sdílet Odesláno 12. srpen 2005 spojka stála 4150 Kč gufera 1689 Kč těsnění výka 226 Kč mytí motoru 490 Kč přední brzdové destičky 775 Kč přední brzdové kotouče 1213 Kč pak tam byl ještě převodový olej, lano spojky a pár dalších blbinek práce stála 3600 Kč celkově 13 350 Kč bylo to u Vašendy a co mohu posoudit, tak minimálně s jednáním a ochotou jsem spokojen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 14. září 2005 Sdílet Odesláno 14. září 2005 Původně zaslal: Medvěd Vítám Tě mezi 309káře (i když to podle fotky u podpisu nevypadá tak mi jedna 1,8 TD stojí před barákem - k vidění u ID 2229). Starej model v dieselu za 15 tKč je slušná cena, pokud je teda auto aspoň relativně v cajku - zaměřil bych se hlavně na zadní nápravu (nesmí mít kola do A, pak je nutná repase s cenou kolem 8 tKč), Vyměněnému oleji a rozvoďáku bych věřil pouze pokud bych znal majitele nebo aspoň to pro mě nebylo zcela neznámé auto - jinak bych s výměnou rozvodů včetně kladek a oleje neváhal - výměna zbytečně potkanýho motoru je taky docela drahá. Ještě bych nechal zkouknout čepy na přední nápravě a brzdy a pak už na tom autě může být všechno v OK stavu Nechci provokovat, ale jestli je z 89 tak to nemusí být starý model... Od 08/89 se dělali modely nové (po celozávodní dovolené). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mart Odesláno 5. říjen 2005 Sdílet Odesláno 5. říjen 2005 jsou super mám je ve své 309 vyměnil jsem je za původní a nedá se to srovnat. Myslím že by tam měli pasovat i z 205 GTi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.