Jump to content

Koupě 309 1.9D \'89


KUBA
 Share

Recommended Posts

Právě si kupuju svoje první auto - Peugeota 309 1.9D z roku 1989. Tmavě červená barva, na tachometru 119000 km (což asi pravda nebude ;) ) a jinak docela slušný stav, jen přední kapota je promáčklá a orezlá, protože se po ní nějakej blboun proběh.

Motor šlape jako hodinky, řazení je v pohodě, na autě jsou skoro nové zimní pneu Matador 165/70 R13. Na 113 000 km (dle tacho) byl měněn olej, rozvody a žhavící svíčky.

Při prvním poježdění jsem za 500 Kč najel skoro 300 km, spotřeba mi vyšla asi 6,2 litru a to jsem jezdil dost svižně, určitě to půjde dost srazit.

Problémy, které jsem zatím zjistil:

zrezlá kapota - bude se muset vyměnit

utržené vnitřní zpětné zrcátko - bude se muset přilepit ke sklu

zrezlý pravý zadní podběh, je tam dírka - nejspíš přenejtovam tabulkou plechu a přetřít

zjistil jsem, že uniká olej, pod moterm bývá louže, budu muset zjistit, co s tím

Autíčko samotné bude stát 15 000 Kč.

Zatím žádnou radu nežádám, spíš jsem se chtěl podělit a první poznatky a rád se budu dělit i o další včetně popisů řešení závad a podobně. Třeba to případným dalším kupujícím nebo majitelům tohohle autíčka pomůže.

[upravil dne 5.7.05 KUBA]

Link to comment
Share on other sites

Vítám Tě mezi 309káře (i když to podle fotky u podpisu nevypadá tak mi jedna 1,8 TD stojí před barákem - k vidění u ID 2229). Starej model v dieselu za 15 tKč je slušná cena, pokud je teda auto aspoň relativně v cajku - zaměřil bych se hlavně na zadní nápravu (nesmí mít kola do A, pak je nutná repase s cenou kolem 8 tKč), Vyměněnému oleji a rozvoďáku bych věřil pouze pokud bych znal majitele nebo aspoň to pro mě nebylo zcela neznámé auto - jinak bych s výměnou rozvodů včetně kladek a oleje neváhal - výměna zbytečně potkanýho motoru je taky docela drahá. Ještě bych nechal zkouknout čepy na přední nápravě a brzdy a pak už na tom autě může být všechno v OK stavu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak už mám autíčko převedené a říká mi pane :super . Původní majitel proplatil trošku problematickej převod, takže stálo 14 kKč.

Na zadní nápravu jsme s tátou koukali a kola jsou rovně, takže by to mělo být dobré.

Řešil jsem problém se zámky dveří, občas to nešlo odemknout, nebo se to podařilo až na dvacátý pokus. Stačilo sundat kryt a zevnitř mechanismy prostříkat olejem a už to jede.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

:)

copak bylo problemoveho na prevodu?

kdyz budes menit rozvody, vem to i s kladkama a pumpou... a zrejme by nebylo od veci pri te prilezitosti poresit olej, proc tece.

zamky jsou klasika, me casto nesly otevirat/zavirat zadni dvere... ale nepouzival jsem je, tak jsem to byl linej resit :) nakonec se to poresilo samo :)

Link to comment
Share on other sites

No na převodu to, že to bylo odhlášený na někoho, kdo si to pak nenechal přihlásit takže přes rok nepřihlášeno. Nakonec si to ale úřednice nechala vysvětlit, akorát to bylo o kousek dražší, že prej nějakej poplatek za změnu.

Nyní je auto u Vašendy v servisu, bude se měnit spojka, která už dojížděla a řešit úniky oleje. Přišlo se ještě na ojeté kotouče a destičky, takže ještě to, no snad bude pak na chvíli klid.

Na autě už je nová kapota, vypadá to hned o hodně líp :mrk .

Link to comment
Share on other sites

Tak autíčko je po servise. Motor je přetěsněný, olej neuniká. Vyměnili mi spojku, u brzd vepředu kotouče a destičky a vyměnili žárovičky kontrolek dobíjení a žhavení, co nesvítily. Byla to pecka, ale snad bude na chvíli klid.

Bohužel cestou ze servisu jsem si chtěl poštelovat sedačku a udělalo to křup a ze sedačky bylo lehátko. Sedák se urval a sklopil a nešel dát zpátky nahoru, takže cesta vážně super :aut . Zjistil jsem, že už to bylo nějak vařený a prasklo to ve sváru, takže sedačka šla hned ven. No mám slíbený sedadla z 309ky GTIčka, tak se těším, prej jsou tvrdší než ty normální francouzský peřinky :D .

Link to comment
Share on other sites

spojka stála 4150 Kč

gufera 1689 Kč

těsnění výka 226 Kč

mytí motoru 490 Kč

přední brzdové destičky 775 Kč

přední brzdové kotouče 1213 Kč

pak tam byl ještě převodový olej, lano spojky a pár dalších blbinek

práce stála 3600 Kč

celkově 13 350 Kč

bylo to u Vašendy a co mohu posoudit, tak minimálně s jednáním a ochotou jsem spokojen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Původně zaslal: Medvěd

Vítám Tě mezi 309káře (i když to podle fotky u podpisu nevypadá tak mi jedna 1,8 TD stojí před barákem - k vidění u ID 2229). Starej model v dieselu za 15 tKč je slušná cena, pokud je teda auto aspoň relativně v cajku - zaměřil bych se hlavně na zadní nápravu (nesmí mít kola do A, pak je nutná repase s cenou kolem 8 tKč), Vyměněnému oleji a rozvoďáku bych věřil pouze pokud bych znal majitele nebo aspoň to pro mě nebylo zcela neznámé auto - jinak bych s výměnou rozvodů včetně kladek a oleje neváhal - výměna zbytečně potkanýho motoru je taky docela drahá. Ještě bych nechal zkouknout čepy na přední nápravě a brzdy a pak už na tom autě může být všechno v OK stavu

Nechci provokovat, ale jestli je z 89 tak to nemusí být starý model... Od 08/89 se dělali modely nové (po celozávodní dovolené).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...