Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výměna pístních kroužků 405 benzín


Guest NoNamer

Recommended Posts

Chystám se vyměnit těsnění pod hlavou a při té příležitosti i pístní kroužky u 405, 1.9i (DFZ).

Je v tom nějaká záludnost na kterou si mám dát pozor, nebo to jde v pohodě?

A taky, u těsnění pod hlavou jsem čet postup utahování šroubů hlavy: utáhnout 60Nm, povolit 180 stupňů, utáhnout 20Nm a dotáhnout o 300 stupňů. Je to možný? Těch 300 stupňů na konci, to se mi zdá skoro nereálný, že to závit a šroub vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Tommate

na co měníš kroužky, kolik to má nalítané - musíš použít nové šrouby

Má jeto 220k, kroužky měním proto, že měření tlaků dopadlo dost špatně - 1.válec 11, druhý 9, třetí 12.5, čtvrtý 10.5 ! A po nalití trošky oleje a novém měření se tlaky vyrovnaly okolo 13, takže usuzuju na kroužky, nebo se pletu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsou hodnoty takhle rozházené, a po nalití oleje se to zlepšilo, jsou na vině jednoznačně kroužky. Pokud jde o ten utahovací předpis, je to skutečně tak - je to holt \"na krev\". Samozřejmě je třeba použít nové šrouby!!! Ty se dotahují dost nad mez pružnosti, takže ty staré jsou \"vytahané\"... Jasné, pokud je hlava dole, tak udělat i vůle ventilů a gufera. Než bych s tím vším ovšem začal, zauvažoval bych, jestli to auto jako celek za to stojí - přeci jen to není za hubičku. Pokud ano, je lepší příliš nešetřit a udělat to pořádně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to dělal se starýma šroubama (1,8 D - myslím, že na benzín též nejsou potřeba nové šrouby, jen TD je nutné dávat druhé šrouby -- upozorňuji že pouze moje doměnka) a jezdí dobře.

Nové kruhy je dobré dát, ovšem, jestli ještě budou ty nové kruhy v toleranci. Pokud ne, tak by se to mohlo i pěkně prodražit. Potřeba s tím počítat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, vůbec nejsou potřeba nové šrouby, stačí staré - a taky vůbec není potřeba nový olej, taky úplně stačí starý, a filtry je taky zbytečné měnit, s těmi starými to taky jezdí - a a? vás ani nenapadne kupovat nové těsnění, to by bylo vyhazování peněz, to staré taky určitě ještě vydrží...

Jak u blbejch - hlavně že se \"ušetří\" na \"správném\" místě, že. Pak se divte, že jsou ty starý auta tak zku.vený sypající se s.áče, když to každej takhle zprasí, co to jde. Fakt o strach, koupit starší auto, když jich je většina zmatlanejch ze starých zbytků, jen aby se \"ušetřilo\". A nádavkem ještě pokud možno udílejte \"chytré\" rady, že nejlepší je koupit auto z venku, že jsou v lepším stavu - no bodej? by nebyly, když jinde radíte, jat ty auta u nás co nejvíc domrvit!!

Takže ještě jednou: ty šrouby se dotahují NAD mez pružnosti, tudíž jsou po tom jednom použití deformované - a? vypadají jakkoliv. A docela bych čekal, že i třeba zámečnickej učeň v druháku bude tušit, co je to \"mez pružnosti\", natož někdo, kdo se tváří, že studuje :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když mi onehdy měnili těsnění pod hlavou na 405, tak také chtěli ušetřit na šroubech.Nějak se jim to nepovedlo, takže pak v rámci reklamace museli dát stejně nové šrouby a ještě zdarma a pak to, kupodivu, fungovalo, jak mělo.Jen tak mimochodem, byl to AutoFrance specialista servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Ne, vůbec nejsou potřeba nové šrouby, stačí staré - a taky vůbec není potřeba nový olej, taky úplně stačí starý, a filtry je taky zbytečné měnit, s těmi starými to taky jezdí - a a? vás ani nenapadne kupovat nové těsnění, to by bylo vyhazování peněz, to staré taky určitě ještě vydrží...

Jak u blbejch - hlavně že se \"ušetří\" na \"správném\" místě, že. Pak se divte, že jsou ty starý auta tak zku.vený sypající se s.áče, když to každej takhle zprasí, co to jde. Fakt o strach, koupit starší auto, když jich je většina zmatlanejch ze starých zbytků, jen aby se \"ušetřilo\". A nádavkem ještě pokud možno udílejte \"chytré\" rady, že nejlepší je koupit auto z venku, že jsou v lepším stavu - no bodej? by nebyly, když jinde radíte, jat ty auta u nás co nejvíc domrvit!!

Takže ještě jednou: ty šrouby se dotahují NAD mez pružnosti, tudíž jsou po tom jednom použití deformované - a? vypadají jakkoliv. A docela bych čekal, že i třeba zámečnickej učeň v druháku bude tušit, co je to \"mez pružnosti\", natož někdo, kdo se tváří, že studuje :(

Zapla? pánbůh jsou i servisáci, který mají na tuhle věc stejnej názor jako oddie. A zapla? pánbůh 2 z nich znám a nechávám u nich auto dělat.

Na motoru radši moc nešetřit. Aspoň takhle ne. Šrouby rozhodně nový!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč ne? Nový šrouby tomu neuškodí a starší holt každý ví na co jede. Pokud jsou potřeba nový šroby, jak píše Oddie, tak jsou holt potřeba. Já jen vycházím ze servisních informací, které znějí : kromě TD se mohou použít stejné šrouby. Stejně jako když měníš chladící kapalinu, nemusíš měnit chaldič a termostat. ;) (ale klidně můžeš)

Je spousta aut, co jezdí na použitý šrouby a to v motorech, co podávají docela jinačí výkony než ty naše.

Ale jak píše Swallow, a co se donese ze servisu a to i značkových. Kdo pozná novej, a repluku dílu? Na faktuře tam se vyjímají velice pěkně.

Nechci nikomu šahat do svědomí, ale sladká nevědomost zákazníka.

Důvěru pak zvedá servis, který vymontované díly naskládá do krabice v kufru ... (ovšem, jsou z mojeho auta, nebo toho chlapa co jsem ho minul ve dveřích? )

Ovšem, bez pochyby tu musí být důvěra mezi zákazníkem a servisem. A to lidi většinou mají a věřím, že by to tak mělo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že jezdí spousta různě zbastlených aut, s různými opravami typu \"to je takhle v pohodě\", a \"to taky tak jezdí\", pro mě není ani za mák důvod, abych něco patlal podobně. Prostě a jednoduše, buď něco dělám pořádně, a nebo to nedělám.

Pokud jde o ty šrouby, pár případů: kolega u 1,8D - prý \"to je zbytečné měnit\" (totéž říkal kdysi i o rozvodových kladkách :/ ). Měnil těsnění pod hlavou - za pár měsíců šel olej těsněním ven. Nejdřív vykřikoval něco o francouzských sráčích, posléze přiznal, že nešlo dodržet ten utahovací předpis... Nové přebroušení hlavy, nové těsnění - \"ušetřil\".

Jiný borec, taky \"to je zbytečný\" - utahovací předpis byl po něj svatý, tak si pomohl trubkovým nástavcem. Jeden již dříve přetažený šroub mu praskl - následné rozhození motoru na prvočinitele, dolování zalomeného šroubu a pak skládání dohromady vyšlo na desítku a dva dny v p... - a ty šrouby musel koupit stejně. Ještě lepší výsledky ovšem měli borci, co používali staré ojniční šrouby - tam je to teprv legrace. Osobně jsem posuzoval celkem tři různé motory, kde uletěl ojniční šroub a následně ojnice jukla blokem ven - všichni čuměli jak puci, jak je to možné, když se to přeci \"vždycky takhle dělalo\". Podotýkám, všechny popsané případy byli mechanici s cca 10 let praxí :(

Když jsem kdysi dávno vůbec začínal s auty, byl úplně stejně okouzlen venkovským garážistou, co uměl \"všechno\", a úžasně levně. Nic pro něj nebyl problém, všechno se nějak zmáklo a opravilo, málokdy bylo opravdu potřeba koupit něo nové. Otec měl tehdy známého, mechanika s 30 letou praxí v autor.servisu, co si založil vlastní servis, na hodně dobré úrovni - a ten byl tehdy v průměru tak 4x-5x dražší. Ze začátku jsem to nechápal, a taky si myslel něco o zlodějích - ale stačilo mi dva roky koukat garážistovi pod pokličku, abych zjistil, že všechno je úúúúplně jinak. Dneska bych si u něj nenechal ani zaparkovanou koloběžku. Tak co, Ladisi, dojde něco podobného někdy i tobě? Měl jsem za to, že času jsi už na to měl docela dost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě jedna věc mi je tu naprosto nepochopitelná: všichni tu neustále vykřikujete, jací jste děsní fandové do Peugeotů, dáváte jim jména, popisujete jak se s nimi div ne mazlíte, říkáte jim mazlíčci, a případně se můžete podělat, když náhodou řeknu, že já vůbec žádný fanda nejsem, a že je to pro mě jen užitková věc a spotřebák. Tak jak mi kruci vysvětlíte, že drtivá většina dotazů je tu jen o tom, jak ty vaše \"mazlíčky\" ojebat a ochcat, jak na nich stůj co stůj za každou cenu ušetřit??? Jak mi vysvětlíte, že já, pro něhož je to jen blbá spotřební pixla a nic víc, pro to auto dělám mnohem víc, abych jej měl technicky v pořádku? Nebo je to jen můj blbej názor, že auto má být v pořádku technicky, a je pro vás důležitější je omatlat to plasty, nandat nesmyslná kola, vycpat nesmyslnýma reprákama??? No to musí bejt fakt super, být váš \"mazlíček\" :/ Nevadí vám, že s.aním na technický stav děláte především těm pažoutů ostudu, vy \"fandové\"? :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...