Guest NoNamer Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Chystám se vyměnit těsnění pod hlavou a při té příležitosti i pístní kroužky u 405, 1.9i (DFZ). Je v tom nějaká záludnost na kterou si mám dát pozor, nebo to jde v pohodě? A taky, u těsnění pod hlavou jsem čet postup utahování šroubů hlavy: utáhnout 60Nm, povolit 180 stupňů, utáhnout 20Nm a dotáhnout o 300 stupňů. Je to možný? Těch 300 stupňů na konci, to se mi zdá skoro nereálný, že to závit a šroub vydrží. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommate Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 na co měníš kroužky, kolik to má nalítané - musíš použít nové šrouby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NoNamer Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Původně zaslal: Tommate na co měníš kroužky, kolik to má nalítané - musíš použít nové šrouby Má jeto 220k, kroužky měním proto, že měření tlaků dopadlo dost špatně - 1.válec 11, druhý 9, třetí 12.5, čtvrtý 10.5 ! A po nalití trošky oleje a novém měření se tlaky vyrovnaly okolo 13, takže usuzuju na kroužky, nebo se pletu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoby Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 nevím jak u benzínů, ale u dieselů se zapomíná na vůli ventilů, a pokud je vůle mizivá, tak ti tlak může utíkat přes ventil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holly Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 A to bylo měřený na studeným, nebo teplým motoru? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NoNamer Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Původně zaslal: Holly A to bylo měřený na studeným, nebo teplým motoru? Při provozní teplotě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Pokud jsou hodnoty takhle rozházené, a po nalití oleje se to zlepšilo, jsou na vině jednoznačně kroužky. Pokud jde o ten utahovací předpis, je to skutečně tak - je to holt \"na krev\". Samozřejmě je třeba použít nové šrouby!!! Ty se dotahují dost nad mez pružnosti, takže ty staré jsou \"vytahané\"... Jasné, pokud je hlava dole, tak udělat i vůle ventilů a gufera. Než bych s tím vším ovšem začal, zauvažoval bych, jestli to auto jako celek za to stojí - přeci jen to není za hubičku. Pokud ano, je lepší příliš nešetřit a udělat to pořádně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NoNamer Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Má někdo tušení, kolik přibližně stojí ty šrouby k hlavě a jestli se dělají v replice? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 viz http://www.peugeot-club.com/topic/7828-podezreni-na-vadnou-hlavu-krouzky-aneb-navod-jak-merit-tlaky-ve/#81691 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wexelo Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 tohle jsem delal nedavno , krouzky asi 2000 , srouby 1000 hlavu jsem nechal delat u znamiho za 1200 to je az na par drobnosti vse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NoNamer Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Je fakt nutné použít nový šrouby do hlavy? Ty starý se mi zdaj dobrý, zkoušel to někdo se starýma šroubama? Přece to musí vydržet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommate Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 staré můžou prasknout, už nemají pružnost - ani je nedotáhneš o 300° - investuj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Já to dělal se starýma šroubama (1,8 D - myslím, že na benzín též nejsou potřeba nové šrouby, jen TD je nutné dávat druhé šrouby -- upozorňuji že pouze moje doměnka) a jezdí dobře. Nové kruhy je dobré dát, ovšem, jestli ještě budou ty nové kruhy v toleranci. Pokud ne, tak by se to mohlo i pěkně prodražit. Potřeba s tím počítat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Ne, vůbec nejsou potřeba nové šrouby, stačí staré - a taky vůbec není potřeba nový olej, taky úplně stačí starý, a filtry je taky zbytečné měnit, s těmi starými to taky jezdí - a a? vás ani nenapadne kupovat nové těsnění, to by bylo vyhazování peněz, to staré taky určitě ještě vydrží... Jak u blbejch - hlavně že se \"ušetří\" na \"správném\" místě, že. Pak se divte, že jsou ty starý auta tak zku.vený sypající se s.áče, když to každej takhle zprasí, co to jde. Fakt o strach, koupit starší auto, když jich je většina zmatlanejch ze starých zbytků, jen aby se \"ušetřilo\". A nádavkem ještě pokud možno udílejte \"chytré\" rady, že nejlepší je koupit auto z venku, že jsou v lepším stavu - no bodej? by nebyly, když jinde radíte, jat ty auta u nás co nejvíc domrvit!! Takže ještě jednou: ty šrouby se dotahují NAD mez pružnosti, tudíž jsou po tom jednom použití deformované - a? vypadají jakkoliv. A docela bych čekal, že i třeba zámečnickej učeň v druháku bude tušit, co je to \"mez pružnosti\", natož někdo, kdo se tváří, že studuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swallow Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Když mi onehdy měnili těsnění pod hlavou na 405, tak také chtěli ušetřit na šroubech.Nějak se jim to nepovedlo, takže pak v rámci reklamace museli dát stejně nové šrouby a ještě zdarma a pak to, kupodivu, fungovalo, jak mělo.Jen tak mimochodem, byl to AutoFrance specialista servis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jezkovi.voci Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Původně zaslal: oddie Ne, vůbec nejsou potřeba nové šrouby, stačí staré - a taky vůbec není potřeba nový olej, taky úplně stačí starý, a filtry je taky zbytečné měnit, s těmi starými to taky jezdí - a a? vás ani nenapadne kupovat nové těsnění, to by bylo vyhazování peněz, to staré taky určitě ještě vydrží... Jak u blbejch - hlavně že se \"ušetří\" na \"správném\" místě, že. Pak se divte, že jsou ty starý auta tak zku.vený sypající se s.áče, když to každej takhle zprasí, co to jde. Fakt o strach, koupit starší auto, když jich je většina zmatlanejch ze starých zbytků, jen aby se \"ušetřilo\". A nádavkem ještě pokud možno udílejte \"chytré\" rady, že nejlepší je koupit auto z venku, že jsou v lepším stavu - no bodej? by nebyly, když jinde radíte, jat ty auta u nás co nejvíc domrvit!! Takže ještě jednou: ty šrouby se dotahují NAD mez pružnosti, tudíž jsou po tom jednom použití deformované - a? vypadají jakkoliv. A docela bych čekal, že i třeba zámečnickej učeň v druháku bude tušit, co je to \"mez pružnosti\", natož někdo, kdo se tváří, že studuje Zapla? pánbůh jsou i servisáci, který mají na tuhle věc stejnej názor jako oddie. A zapla? pánbůh 2 z nich znám a nechávám u nich auto dělat. Na motoru radši moc nešetřit. Aspoň takhle ne. Šrouby rozhodně nový! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Proč ne? Nový šrouby tomu neuškodí a starší holt každý ví na co jede. Pokud jsou potřeba nový šroby, jak píše Oddie, tak jsou holt potřeba. Já jen vycházím ze servisních informací, které znějí : kromě TD se mohou použít stejné šrouby. Stejně jako když měníš chladící kapalinu, nemusíš měnit chaldič a termostat. (ale klidně můžeš) Je spousta aut, co jezdí na použitý šrouby a to v motorech, co podávají docela jinačí výkony než ty naše. Ale jak píše Swallow, a co se donese ze servisu a to i značkových. Kdo pozná novej, a repluku dílu? Na faktuře tam se vyjímají velice pěkně. Nechci nikomu šahat do svědomí, ale sladká nevědomost zákazníka. Důvěru pak zvedá servis, který vymontované díly naskládá do krabice v kufru ... (ovšem, jsou z mojeho auta, nebo toho chlapa co jsem ho minul ve dveřích? ) Ovšem, bez pochyby tu musí být důvěra mezi zákazníkem a servisem. A to lidi většinou mají a věřím, že by to tak mělo být. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jezkovi.voci Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Ne, do svědomí si musí každej šáhnout sám. Já bych šrouby měnil a to i radím. A je dobře, že tu jsou 2 protichůdný názory. Nonamerovi to pomůže rozhodnout se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 To, že jezdí spousta různě zbastlených aut, s různými opravami typu \"to je takhle v pohodě\", a \"to taky tak jezdí\", pro mě není ani za mák důvod, abych něco patlal podobně. Prostě a jednoduše, buď něco dělám pořádně, a nebo to nedělám. Pokud jde o ty šrouby, pár případů: kolega u 1,8D - prý \"to je zbytečné měnit\" (totéž říkal kdysi i o rozvodových kladkách :/ ). Měnil těsnění pod hlavou - za pár měsíců šel olej těsněním ven. Nejdřív vykřikoval něco o francouzských sráčích, posléze přiznal, že nešlo dodržet ten utahovací předpis... Nové přebroušení hlavy, nové těsnění - \"ušetřil\". Jiný borec, taky \"to je zbytečný\" - utahovací předpis byl po něj svatý, tak si pomohl trubkovým nástavcem. Jeden již dříve přetažený šroub mu praskl - následné rozhození motoru na prvočinitele, dolování zalomeného šroubu a pak skládání dohromady vyšlo na desítku a dva dny v p... - a ty šrouby musel koupit stejně. Ještě lepší výsledky ovšem měli borci, co používali staré ojniční šrouby - tam je to teprv legrace. Osobně jsem posuzoval celkem tři různé motory, kde uletěl ojniční šroub a následně ojnice jukla blokem ven - všichni čuměli jak puci, jak je to možné, když se to přeci \"vždycky takhle dělalo\". Podotýkám, všechny popsané případy byli mechanici s cca 10 let praxí Když jsem kdysi dávno vůbec začínal s auty, byl úplně stejně okouzlen venkovským garážistou, co uměl \"všechno\", a úžasně levně. Nic pro něj nebyl problém, všechno se nějak zmáklo a opravilo, málokdy bylo opravdu potřeba koupit něo nové. Otec měl tehdy známého, mechanika s 30 letou praxí v autor.servisu, co si založil vlastní servis, na hodně dobré úrovni - a ten byl tehdy v průměru tak 4x-5x dražší. Ze začátku jsem to nechápal, a taky si myslel něco o zlodějích - ale stačilo mi dva roky koukat garážistovi pod pokličku, abych zjistil, že všechno je úúúúplně jinak. Dneska bych si u něj nenechal ani zaparkovanou koloběžku. Tak co, Ladisi, dojde něco podobného někdy i tobě? Měl jsem za to, že času jsi už na to měl docela dost... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 A ještě jedna věc mi je tu naprosto nepochopitelná: všichni tu neustále vykřikujete, jací jste děsní fandové do Peugeotů, dáváte jim jména, popisujete jak se s nimi div ne mazlíte, říkáte jim mazlíčci, a případně se můžete podělat, když náhodou řeknu, že já vůbec žádný fanda nejsem, a že je to pro mě jen užitková věc a spotřebák. Tak jak mi kruci vysvětlíte, že drtivá většina dotazů je tu jen o tom, jak ty vaše \"mazlíčky\" ojebat a ochcat, jak na nich stůj co stůj za každou cenu ušetřit??? Jak mi vysvětlíte, že já, pro něhož je to jen blbá spotřební pixla a nic víc, pro to auto dělám mnohem víc, abych jej měl technicky v pořádku? Nebo je to jen můj blbej názor, že auto má být v pořádku technicky, a je pro vás důležitější je omatlat to plasty, nandat nesmyslná kola, vycpat nesmyslnýma reprákama??? No to musí bejt fakt super, být váš \"mazlíček\" :/ Nevadí vám, že s.aním na technický stav děláte především těm pažoutů ostudu, vy \"fandové\"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.