Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej a HDI motor.


trah

Recommended Posts

Ozzy: Já myslím, že klidně může, třeba pokud se chystá na severskou zimu. Řekl bych, že ta specifikace na webu je původní, ještě z doby, kdy First 0W30 neexistoval (2010). Myslím, že tím ale nic nezískáš, jen 0W30 je dražší. Mě spíš překvapuje ta 9000, protože to tedy rozhodně není Low SAPS olej, takže pokud by ti motor žral trochu oleje, bude filtr pevných částic za chvíli v hajzlu. Ale snad vědí líp...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přiznám se, že olej neřeším--pokud mi výrobce doporučuje olej, který patří k nejlevnějším na trhu, nevidím jediný důvod obracet se k  jiným značkám,  zvlášť,  když si měním olej sám co 10 tisíc , takže olej i filtr je OPRAVDU NOVY :), navíc mám přelisovanou vanu, takže vyteče všechno...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já pokaždý liju co píše výrobce auta, okorát zkracuju interval výměny

předchozí auta :

Laguna I 270tis km bez zásahu na motoru ( pak jsem to prodal a minimálně dalších 5 let jezdila pak sem opět prodala )

Laguna II 2.0T 240tis km původní turbo bez zásahu na motoru, původní spojka chipováno na 196 ps ( jezdí dál .. )

ostatní auta vypisovat nebudu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

do motoru RHZ (nemá nikdy FAP) můžeš dávat i Total 10W40-- výrobce ho doporučuje jako základní řadu--, podle mě bude vhodnějí, než výše uváděný Total Ineo ECS 5W-30, protože tento olej je určený právě pro motory s FAP (ale může se používat i u motorů bez FAP), navíc motor RHZ bude mít nabeton už cosi najeto, takže Total 10W40, nebo 5W40 bude pro něj vhodnější (a levnější)

do své 406 RHZ jsem dával jen 10W40 s výměnou co 10 tisíc KM a :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
V 6. 12. 2018 at 9:47, MJSytic napsal:

S tím Mobilem nevím nevím :myslim  VIZ

Ten test je úplně k bobku. Vlastnosti oleje se zkouší úplně jinak. A tohle zavěšení závaží a máčení jakéhosi kovu v oleji nenasimuluje prostředí na styčné ploše ojničního čepu a kompozitu na šálku. Sám leju do svého 2.7 HDi Mobil 1 ESP Formula, ačkoliv se mi snažil pán od autorizovaného distributora Total vnutit INEO. Měním do 10 tis. Auto najezdí 90% po dálnici. Dnes má něco přes 203 xxx.
U 2.7 HDi dnes už není tajemstvím, že jich hodně chcíplo na zadření kliky, přestože majitelé dodržovali "předepsaný olej v předepsaném intervalu". Jaký olej a interval to byl, jistě všichni víme. C3 je stejně jako C2 mid SAPS (čili ne, jak tu někdo psal, že C2 je low). Z tohoto důvodu se kloním k tomu, co uvádí popest. Co z toho plyne? Pro 2.7 HDi v zájmu zachování co nejdelší životnosti motoru nelít olej C2 se sníženou HTHS viskozitou, ale C3 s normální HTHS (nad 3,5 mPa.s). A není to jen číslo, jak tu už taky někdo rozporoval. Uvedený Mobil 1 plní C2/C3. Co se norem týče, tak u 5W30 to je VW 507 a MB 229.51 a u 5W40, které jsou pro ty, kteří dávají tomuto motoru hodně zabrat (ačkoliv leckdo tvrdí, že je to špatně) při dodržení intervalu max 15 tis. VW 505.01 a opět 229.51. Všechny tyto normy normu PSA B71 2290, B71 2297 s velkou rezervou pokrývají. A takových (kvalitních) olejů je na trhu dnes už dost. Yacco, Millers Oils, Eni i-Sint, Motul, Ravenol, Elf. 

Upraveno uživatelem hexagonal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...