Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej a HDI motor.


trah

Recommended Posts

Delal jsem v autorizaku s peugeot,citroen a hyundai znackami a 5w30 ineo ecs pro PSA a ineo mc3 pro hyundai

PSA používá do FAP/DPF eloys nebo podobne močoviny

Hyundai močovinu nemá pracuje s bohatší směsí (defakto dpf/fap prikrmuje naftou)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

JacobHot

Já rozumím tomu jak to s těma olejema myslíš. Pro auto je daná norma z doby výroby. Takže já dnes po prostudování dávám jiný olej než předepisuje výrobce, protože oleje se vyvinuli už někam dál za těch 12let co auto jezdí ale papírovou normu nikdo neaktualizuje. Udělá se jednou na nový auto a tím to pro výrobce končí. Osobně dávám na 2,7hdi Castrol Edge TD titanium fst - splňuje normu ACEA C3 což je dnes nej norma pro oleje pro motory s FAP a výrobce doporučuje normu ACEA A3/B4 jenže to už je zastaralé. Takže za mě, určitě půjdu s dobou a budu dávat normu C3 a výrobce si vyberu toho, kterému věřím. C3 norma produkuje málo sazí oproti jiným olejům a tím pomáhá méně znečišťovat FAP. Protože olej má vliv na fap, úplně každý auto papá olej, některý pár ml a jiní x litrů. No a čím více bude papat olej, tím více olej ovlivňuje FAP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

zdravím.. 

četl jsem hodně sporů a dohadů.. primárně se řeší FAP.. řeším co nalít za mazadlo jezdím dálky/město nájezd za rok kolem 15k 1.6HDI 80kw a jde mi aby olej odpovídal tomu co dělám s autem neříkám že chci FAPko zasrat ale motor je mi milejší jak komín.. budu rád za každou radu eventuálně pokuď má někdo stejné smyšlení tak díky za tvé poznatky a zkušenosti 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v tuto chvíli tam mám 10W40 po předchozím majteli co ho tam dával... ale chci se pustit do výměny sám a tak řeším co a jak + mě znervoznujě usazenina co zůstava ve vaně.. ještě se zeptám jaký filtr ? starline tam dávat nechci :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.liqui-moly.sk/mazaci-pripravky/motorove-4t-oleje/pro-automobily/synteticka-technologie/motorovy-olej-top-tec-4300-5w-30-4100.html

A co tak taketo nieco  ? 

tu mate parametre s orig stranky 

Description
Top Tec 4300 is a state-of-the-art, low-ash low-friction
motor oil of top quality for use all year round. The
combination of unconventional basic oils using synthetic
technology together with the latest additive
technology guarantees a motor oil that provides exceptional
protection against wear and reduces oil and
fuel consumption, while ensuring fast oil penetration
of the engine. Different vehicle manufacturers require
a motor oil with this specification for use with
diesel particulate filters (DPF) to ensure the maximum
service life of the DPF. Oil change intervals of up
to 40,000 km are thus possible, depending on the
manufacturer's specifications. Top Tec 4300 is also
ideal for use in gas-driven passenger cars (CNG/LPG).
Properties
- high lubrication reliability
- long engine service life
- optimum oil pressure under all operating conditions
- reduces fuel consumption
- rapid oil delivery at low temperatures
- high shear stability
- smooth engine running
- excellent wear protection
- tested for turbochargers and catalytic converters
- reduces pollutant emissions
- outstanding engine cleanliness
- optimum stability to aging
optimum effectiveness when the product is used
unmixed
-
Specifications and approvals:
ACEA C2 ∙ API CF ∙ API SN
LIQUI MOLY also recommends this product for
vehicles or assemblies for which the following
specifications or original part numbers are
required:
ACEA A1 ∙ ACEA A5 ∙ ACEA B1 ∙ ACEA B5 ∙ Fiat
9.55535-S1 ∙ Honda ∙ ILSAC GF-3 ∙ Mazda ∙ Peugeot
Citroen (PSA) B71 2290 ∙ Renault RN 0700 ∙ Toyota
Technical data
SAE class (engine oils) 5W-30
SAE J300
Density at 15 °C 0,850 g/cm³
DIN 51757
Viscosity at 40 °C 60,5 mm²/s
ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C 10,3 mm²/s
ASTM D 7042-04
Technical data
Viskosität bei -35°C (MRV) < 60000 mPas
ASTM D4684
Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas
ASTM D5293
Viscosity index 159
DIN ISO 2909
HTHS at 150°C >= 2,9 mPas
ASTM D5481
Pour point -39 °C
DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) 9,7 %
CEC-L-40-A-93
Flash point 230 °C
DIN ISO 2592
Total base number 7,4 mg KOH/g
DIN ISO 3771
Sulfate ash <= 0,8 g/100g
DIN 51575
Color number (ASTM) L2,5
DIN ISO 2049
Areas of application
Optimum for up-to-date diesel and gasoline engines
with multi-valve technology and turbocharging, with
and without charge air cooling and diesel particulate
filter (DPF). In addition to use in various vehicles from
Peugeot, Citroen, Honda, Toyota and Fiat, Top Tec
4300 can be used in vehicles from other manufacturers
that require a motor oil with this specification.
Application
The operating instructions of the vehicle and engine
manufacturers must be followed.
Full effectiveness can only be ensured when the
product is not mixed!
Available pack sizes
1 l Canister plastic 3740
D-F-I

Upraveno uživatelem rtsax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je porad do kola... Proc nad tim porad spekulujete? Bud tam lejte klasiku Total a jemu podobne (coz je traba i ten Liqui-Moly...) nebo, pokud chcete neco lepsiho co vic chrani motor proti opotrebeni, tak ten mobil 1. Je to jediny olej s PSA normou, ktery nema snizenou HTHS viskozitu. Oleju s normalni HTHS (ACEA C3) je spousty a urcite nektere maji i lepsi parametry nez ten Mobil 1, ale osobne nemam koule na to tam nalit neco, co je v rozporu s predpisem vyrobce. Pro tyto pripady si nechte poradit na olej foru, kde jsou lidi co maji cas a chut jednotlive normy studovat a porovnavat. Urcite existuje i jina norma, ktera plne pokryva PSA + neco na vic.

Uz se to tu ale resilo.

Zasírat forum vyctem parametru pres pul obrazovky asi neni treba...

Upraveno uživatelem popest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem nevidel. Diky za odkaz. Resil jsem to loni v listopadu to jeste ty videa nebyla. Neumim zhodnotit jakou vypovidajici hodnotu ma takovy test. Ja zustavam u Mobil 1... ne kvuli tomu, ze to je Mobil 1, ale kvuli te HTHS viskozite... az takovy olej udela Total, klidne koupim Total.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...