Přejít na obsah
trah

Olej a HDI motor.

Recommended Posts

Nedavno jsme meli s kamosem debatu o olejich.Vychvaloval ty znackove a ja si myslim ze je to na jedno brdo,akurat se plati za znacku.Ja osobne jezdim na starline 10w40 polosyntetiku a obvymenu davam SMT oil treatment (medovinu).Menim po 10tis.km a mam takto najeto 100tis.km.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nevim. Tezko rict. U vetsiny vyrobku to tak byva. Ze vlastne platis jen za znacku. Ale kdyz vemes, ze ten motor furt maka, tak ja si za znackovej olej rad priplatim. Menim po 15-20.000. Na prvnim aute takto najeto 150 na soucasnem 40.000. Bez sebemensiho problemu s motorem.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ono jde spíše o to, cos (kolik) vlastně ušetřil, 5 litrů Totalu 10W40 koupíš přes net za 500kč,kolik jsi dal do Starline nevím, ale jestli najezdíš kolem 15 tisíc ročně jako většina lidí v ČR,tak měníš olej jednou za rok a tam se hanrdkovat o dvě stovky (asi) nějak nechápu:myslim, v žádném případě nejsem závislák na ,,značce\'\', v něčem bych do Starline i šel, ale v oleji do motoru asi néé ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Někde sem četl že Starline překupuje olej od Mogulu a baterky od Varty. Osobně zůstávám věrnej Totalu. Skusil sem jednou dát do hdi Magnatec a bylo to moc hlučný tak sem ho asi po 5ti tis vypustil a už tam nic jiného než Total nedám.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim pani, mam najazdenych spolu cca. 550 000 km na troch typoch HDI za 10 rokov. Vzdy olej TOTAL a ziadny problem, ziadne dolievanie oleja od vymeny do vymeny.

Servisny interval 2.0 HDI 90hp 15.000km, 1.6 HDI 110 hp 20 000 km, 2.0 HDI 150hp 20 000 km.

Motor Peugeot, jedine TOTAL.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Taky dávám Total 5W40 a zdá se že motoru chutná, není hlučnej a výměnná doba cca 12-15 tis km a není sebemenší problém. Není důvod zkoušt něco jinýho :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,som tu nový a chcel by som Vás poprosiť o radu ohladne oleja do 1,6 HDi 80kW s DPF. Podla všetkého,čo som čítal ,by tam mal ísť 5W-30 a to som aj dal,ale od tejto výmeny,mám problém: po dlhšej jazde a poriadnom zohriatí motora sa mi stáva,že pri vyradení na dojazd sa mi rozsvieti kontrolka mazania a svieti cca 10-15 sek. Nemám z toho dobrý pocit a ešte asi dosť podstatné je,že predošlí majitel tam lial 10W-40. Ďakujem.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Patrí tam 5W-30 Low Saps olej tak v tom by problém byť nemal. Keby svietila kontrolka pri voľnobehu tak sa jedná o opotrebenie motora, no iba krátko pri poklese otáčok... ja by som asi začal kontrolou hladiny a výmenou filtra za nejaký kvalitnejší. Takéto správanie kontrolky je dosť neštandartné lebo je pomerne technicky nemožné aby pri poklese otáčok klesol i tlak oleja a následne stúpol bez zvýšenia otáčok. Nestane sa, náhodou, že po vyradení klesnú otáčky pod voľnobežné a po tých 10 - 15 sekundách stúpnu na voľnobežné?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pastorek: ano poklesnu niekedy aj na 600 a štandardne su okolo 90O-950rpm,ale za boga neviem,čo s tým... Hlavne je divné,že to robí iba pri zohriatom motore a robí to od januárovej výmeny oleja a filtra.Potreboval by som od vás , čo tieto motory poznáte a niekto aj opravuje,radu na čo sa zamerať a ešte jeden postreh z ford fora mám,že tlak oleja sa stráca na kluke cez tretie ložisko-to je vraj bolesť týchto motorov,lebo ford má tento motor 1.6 80kW od peugeotu a volá ho 1.6 TDci. Som už z toho smutný a rád by som to odstránil,nakolko jazdím v poslednom čase dlhé cesty a nemôžem vyradovať na dojazd kôli tej kontrolke mazania. Poradte prosím .

[upravil dne 4/8/13 10:37 od renesko]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Bolo by vhodné zmerať tlak oleja či to iba skresluje tlakový spínač alebo je naozaj problém s tlakom. Ak to bude naozaj stratou tlaku tak nezostane zrejme nič iné ako ho odstrániť.

Možno je to dôvod prečo tam pôvodný majiteľ lial iný olej.

[upravil dne 4/8/13 16:33 od pastorek]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som volal s mechanikom a dohodol som sa sním na budúci týždeň,že zmerame tlak oleja a ak bude ok,tak že skúsi vymeniť čidlo. Potom uvidíme,čo a ako. Keď som pri tom tlaku,tak mám otázočku: aký má byť tlak oleja na 1.6 80kW ??? Vie mi niekto poradiť? Ďakujem pekne.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

807 2.0 HDI, používám TOTAL Q9000 5W-40, interval podle Peugeot Šumperk a Olomouc 30.000 km a mám takto najeto 80.000km, vše OK. Celkem najeto 220 000km. Cena 480,-Kč na netu za 5l.

:)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zvlášť u HDi... Navíc jestli je tam FAP tak je výběr oleje špatně... Rada od PUG Šumperk a Olomouc tě s takovou může přijít dost draho a určitě tam pak pojedeš na opravu  :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zvlášť u HDi... Navíc jestli je tam FAP tak je výběr oleje špatně... Rada od PUG Šumperk a Olomouc tě s takovou může přijít dost draho a určitě tam pak pojedeš na opravu  :D

Prečo by tam nemohol byť TOTAL Q9000 5W-40, ja ma tiež fap a dávam ho , vymienam ho po 15000km.

Upraveno uživatelem HC MAREK

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×