Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

301 na klubu


nexus

Recommended Posts

ďakujem za odpoveď. tu Daciu som veľa krát pozeral, ale tak do detailu  som ju neprezeral. cena tej Dacie je super za 7700eur plná výbava. Ale je pravda že P301/ c-elysse su spracovaním , kvalitou na vyžšej úrovni a aj prestíž značiek je dosť vysoko oproti Dacii.  

A neuvažovali ste aj nad Renault Fluenc už keď motor 1,6 litra.? cenovo to vychádza skoro rovnako a Fluenc mi príde väčšie aj lepšie spracované a počitam že aj spotreba bude rovnaká.

Spytam  sa na tu 1,2VTI ake mate skúsenosti ak ju tu niekto má, hlavne spolahlivosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stefan56:

P 301 1,2 cca 13 000 km, po první servisní prohlídce. Vyreklamoval jsem slepnoucí zrcátko, podivné zvuky z centrálního zamykání (jako když se nabíjí fotoblesk) se neukázaly, tak se neřešilo, a podivné chování stropního světla se v servisu také neprojevilo (nejspíš jen nějaký kontakt), chybová hláška ESP nezanechala také žádné stopy - takže bez závad. Tkzv. "dlouhé starty" zřejmě vyřešilo hned na začátku nové  firmware.

Spotřeba skutečná (počítaná mnou) 5,6l. Jezdí se 5 dní v týdnu 5 km do práce a zpět, po "skorosilnici", sobota nákup cca 100 km (už silnice, kopce) plný kufr a jednou za 2 měsíce 400 km (částečně i dálnice).Převážně ve dvou lidech. Pár jízd v pěti a s naloženým kufrem bylo utrpení, ale žijeme.

Na kotoučích už se dělá hrbol tak jsem zvědav, co tam vyroste. 

Na zadní opěrky si nikdo nestěžoval :-), ale u předních mě mrzí absence naklápění.

Plánuji doplnění předních lapačů nečistot dříve, než kamínky rozpářou prahy, jinak pro naše potřeby dobré.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u dnešných nových aut pár tisíc kylometrov a už riešiť prkotini to je snáť sen. veď človek ak si kupy nové auto tak minimalne 5 rokov a viac alebo 150 000 km aj veľa viac, by nemal mať najmenší problém.  Do servisu by mal ísť len na prehliadku a kávu. A motor by ani nemal vedieť ako vyzerá. Zavedené  Europske značky tipu Fiat, Citroen, Peugeot by mali byť vykladna skriňa kvaliti. Mali by diktovať svetu ako vyzerá kvalita. ale Korejci nás pomali účia robiť auta. to sme dopadli. Ešte aj Dacia bude lepšia ako ostatné europske značky.  človek aby sa bál čo kupiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se*e se všechno napříč značkama. Člověk musí mít štěstí na kus. Ta Dachna se nerese tolik, jelikož je to jednoduché auto s minimem elektroniky a ověřenou technikou. Neštěstím jsou podle mě auto nabité elektronikou. Prý u Audi Q7 se i jednoduchá výměna brzd neobejde bez diagnostiky, kde se musí brzdy uvolnit. I jiná baterie se musí naprogramovat. Mě v Peugeotu řekli, že dnešní auta jsou stavěná na 150-200tis km. Bere se to už jako spotřební zboží. Kdyby ti moderní auto vydrželo 10,20let z čeho by pak automobilky žily, že. Už to není jako dřív. :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rok se s rokem sešel, takže zase krátce přispěju:) 

už ťape po silnici 2 roky, tachometr ukazuje 75tis km a reálná spotřeba 6-6,5l lpg podle tankování. Nějaké ty značky od provozu má, akorát teď byl první zásah na pojistku... nejspíš kamínek a trošku prasklo čelní sklo, prasklinka měla asi metr20150119_120400.jpg?ver=0

nicméně vpohodě vyměnili, celková fakturovaná částka na pojišťovnu byla lehce přes 6tis a pro doplnění, jak se někdo se mnou přel - čelní sklo je skutečně vyhřívané, ikdyž pouze v oblasti stěračů. Jinak kromě výměny oleje a pneu se nic neděje. Prostě jezdí, jak by mělo a snad adekvátně motorizaci...

 

stefan: jestli fiat považuješ za výkladní skříň kvality, musím se zasmát :D a u francouzů si taky dovolím pochybovat, ale né moc, aby mi to tady někdo neomlátil o hlavu :D nicméně zatím bez problému, ale to by chybělo, aby při 70tis nějaký byly... tak snad to tak bude i nadále:) jinak co se týče zadních opěrek, je to otřesná záležitost. Naštěstí vzadu u nás jezdí pouze čtyřletý bráška a ten si v sedačce na opěrky zatím nestěžuje. Kdyby se nedaly polohovat, asi bych to zkousnul, ale jsou odporně nízko, takže pokud nemáš 160cm, je to skoro jakoby tam nebyly - nekomfortní a při nárazu zezadu dost nebezpečné! S motorem 1.2 zkušenost nemám, ale když občas nějaký kolem mě projede, neubráním se smíchu... nedovedu si představit s tím reálně někam jet. Kamarád má thalii 1.2 a to je tuším čtyřválec? /jestli ne, tak mě nekamenuj/  a to byl "zážitek" na okresce předjet důchodce, který jel 60 a seděli jsme v autě jenom 2. Vzhledem k tomu, že v tom jezdí s rodinou, má kombinovanou přes 8l :D epic fail... ale každý svého štěstí strůjce :)

Upraveno uživatelem nexus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím Fiatom a ostatnými Európskymi značkami som to myslel tak že sú to značky bohaté na históriu, ktoré sú staré 100 rokov. A preto by s kvalitou nemali mať problém a malý by diktovať takt celému svetu. Ja viem že dnešné auta su robené na 150 000 km alebo 5.rokov lebo treba živiť autoservis a výrobu lebo ľudia chcú žiť. Ja som vravel neraz že Taliansky alebo Francúzky inžinier nieje hlupši ako Nemecký , všetky európsky inžinieri či nemec, Francúz, talian, vedia postaviť kvalitné auto a ktoré by fungovalo aj 15 rokov bez problémov. Ale potom taká P 301/ c-elysee albo Dacia a iné značky by stály iné peniaze, a kto by ich kúpil. A zároveň by ti inžinieri vybudovali armádu nezamestnaných. T o oni vedia.

vieš čo nexus ja práve tu thaliu 1.2l mám. je to 4 valec máš pravdu. ale nemôžem si sťažovať. po meste a okolí v pohode a spotreba cca do 6 litra na 100km. cez leto pochodím aj na výlety . po diaľnici idem tak 110-120 km/h a spotreba v pohode tak do 5,2l/100km nenaháňam ho a to sme doma 5 ľudí 3 dospelé jeden 16r. a 4r.dieta. vzadu je to užšie ale dá sa..To auto dá v pohode 140 aj viac ale to už motor trochu reve už pri 130km/h ho počuť dosť aj spotreba sa blíži k 6 litrom/100km.  Nie je to pretekár nedá sa s tým nejak predbehovať, ale zasa načo sa plašiť a mne bohato stačí. Ja som sa za mladý vybláznil na motorke takže to mám za sebou. V budúcnosti by som zasa nejaké menšie auto tipu B lebo človek sa motá len po meste a okolí a

všetko je prepchaté ,cesty, parkoviská, obch.centrá a z veľkým autom je problém. Ak by som bol obchodný cestujúci tak možno niečo väčšie ale možno aj nie. Veď každy si kupujeme čo nam vyhovuje a na čo máme. Ja osobne do auta nemienim pchať veľke peniaze lebo to stráca rýchlo hodnotu a dokazovať si alebo niekomu že mám na lepšie to nepotrebujem. Do nehnuteľnosti tam sa oplatí lebo tam peniaze rastú. Le to je môj pohlad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tou investicí do auta plně souhlasím, máloco tak rychle ztrácí hodnotu... proto jsem sobě koupil sonatu co mám.Jako student si ani omylem nemůžu dovolit auto, kde ztratím ročně na hodnotě 40tis. Potřebuju levný provoz s minimem servisu. Nákupka 20tis, za 70tis km (2,5roku provozu) jsem nasypal 14tis za servis - komplet spojka, komplet přední brzdy a 5x olej. A hodnota dnes? Řekněme do 15tis, ale vzhledem k užitku jsem neztratil prakticky nic  :P

P301 bral táta jako osvč, takže když je v nákladech, ročně ho odepisuje tak neřešíme že ztrácí hodnotu. Nákupka 300tis, bez daně to je 240 a podle mobile.de tipuju cenu na 200-220tis. Samozřejmě ho teď nemůže prodat aniž by dph vracel, ale ani to není potřeba a z tohoto pohledu je ztráta hodnoty taky relativně maličká. Ale představa že tohle koupím nový jako auto domů za 300tis? Uff, ani náhodou.... dobře vybrat ojetinu kolem 100tis a můžu se komfortně vozit za nízký náklady, nehledě na to jaká to bude značka 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pre nexus - u tvojho kamarata u tej renaultackej 1,2 16v bude problem medzi motorom a volantom - ja ju tiez mam, minuly rok som sa rozhodoval, ake auto kupit, bol som pozriet P301, podle testu na brzde, co som vydel vysledky, kde mu namerali nejakych cca 57kW a cca 125N sa mi ten motor paci - to su prakticky hodnoty slabsej 1.4, 16V hoc je to 3-valec, ale bohuzial nevedel som sa zmierit s niektorymi vecami - absencia 5-tej operky, kedze manzelka obcas sedi v zadu medzi detmi, P301 ma kralovsky pozdlzny priestor v druhe rade, ale na sirku je logan sirsi, druha vec vyska pasov sa neda nastavit, a nevies si to ani doobjednat, tretia - chcel som ho dat do lpg, ale nikto v tej dobe ten motor v lpg nemal a musel by som ist cez skusobny ustav v ziline, proste kopec byrokracie, takze nakoniec som isiel do logana mcv II  s 1,2 16v, v tovarenskej prestavbe na lpg

 

k tomu motoru - P301 1,2 a Renault 1,2 maju uplne odlisny charakter, zatial co P301 1,2 ma maximum krutaku pri 3000ot, podla udajov z testu na brzde uz v 2850 ot., renaultacka 1,2 taha uz od 1500 do 4250 ot, kedy ma maximum krutaku, cize to pasmo pouzitelnych otacok je omnoho vacsie aj je to vidiet, ze ten motor ma rad vytacanie

a ak tvoj kamarat ho dusil na 2500-3000, tak verim tomu, ze mal problem predbiehat, ja ten motor vytacam pri predbiehani nad 4000, podla potreby - spotreba v lete mi osciluje okolo 6,2-6,8 l/LPG, ak odpocitas liter, tak mas spotrebu benzinu - bola by aj nizsie, ale denne dochadzam do prace cez horsky priesmyk, kde prekonavam nejakych 260 m prevysenia. Nehovorim, ze ten motor od renaultu je sprinter, ma koniec-koncov mensi objedm ako peugeotacja 1,2 , pretoze sice sa oznacuje za 1,2 , ale skutocny

objem je 1149 cm3 - k obom motorom proste musis pozriet  graf, co ktory motor ma rad, obcas tu pridem na forum, ze co je nove u 301

 

este link na ten graf vykonu z brzdy:

 

http://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx?id_file=952700988&article=26215

Upraveno uživatelem sarusian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozhodne to nie su trhace asfaltu a nikdy sa stym nebude dat jazdit ako s 2 L so 100 kW.

Je to lacne auto, na pohodove jazdenie. vyuzivat taketo auto na max obsadenost a plny kufor a este potom chciet mat raketu je cisty nezmysel.

A ci je 50 kW, alebo 57, nie je pocitovo rozlisitelne, aj vzhladom na rozdielnost veku vyroby, povahe a schopnosti sofera a tak.

Kamarat ma thaliu, prvsie z tych modernizovanych, cca 4 r, ale co pocuvam je to len take vozenie sa. ziadna radost z jazdy,

Momentalne jazdim na manzelkynom Pole,1,4 b, 3 ludia a nie je to nic moc, vzhladom na male auto, kratky razvor, vacsiu zataz. Jazdim Sturcom 11 rokov.. Tak viem co je kopec.

A vela zalezi aj od zabehnutia od kupy. niekedy viac jazdene auto vo vyssich rychlostiach je pruznejsie ako to, ked ho setrime az prilis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím na fóru, před dvěma měsícema jsme si s přítelkyni koupili Peugeota 301, Active, 1.6 HDI v šedé metalíze a jsme spokojeni. Máme najetí 2200km se spotřebou 4,3l/100km .. Jediná otázka ohledně auta mě zatím zajímá, kde nabrat kvalitní naftu :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Cawte :)

Konečne som sa dostal aj ja k tomu aby som sa pochválil s novou 301 aj keď ju mám už od februára. Motor som zobral 1.6 HDi, lebo po meste behám minimálne, skôr to mám na víkendy u svokrovcov a to je 90 km. Premýšľal som aj nad benzínom + LPG nakoľko doteraz som jazdil iba na LPG (11 rokov bez problémov iba pravidelná kontrola a tankovanie) ale dostal som dobrú cenu na traktor tak som to zobral. Inak zatiaľ spokojnosť pretože som od auta veľa neočakával tak ma nemalo čo prekvapiť. Po 2500 km som dal vymeniť olej a filter, cena 78E. Spotreba zatiaľ 4,2 litra. Čaká ma ešte dosť roboty na aute ale nejako nebol na to čas, tak to hrniem pred sebou. K autu som dokúpil pár vecí ako plastovú vaňu s priehradkami do kufra, poťahy čo musím nahodiť, plech pod motor 2mm tiež ma ešte čaká, repráky už som vymenil za JBL, namontoval som kameru na miesto spätného zrkadla (DOD RX7W), kolesá už som stihol prehodiť, ešte som kúpil zinga náter na niektoré diely podvozka a náprav a zohnal som si namiesto antény plutvičku.

 

post-48785-0-84806700-1432731196_thumb.j

post-48785-0-54536800-1432734080_thumb.j

post-48785-0-41981800-1432734087_thumb.j

Upraveno uživatelem cofy1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem či sa chápeme ale to nie je cúvacia kamera ale kamera čo nahráva jazdu. Vyzerá ako spätné zrkadlo ale je v nej objektív a display. Namontoval som ju na zrkalo a káble som skryl pod tapacírovanie strechy a potom poza plasty A stlpika, dole okolo priehradky a sedačky až k zapalovaču. Kamera sa zapína a vypína sama po naštartovaní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
  • O 4 měsíce později...

Zas vás po delší době zdravím  :mad:  :cool:

už to budou skoro 3roky co P301 máme, zvenčí vypadá ale na víc  :D děravý LZ světlo, PP prasklý, nárazníky dokola podřený... holt dost lidí stále nezvládá náročné parkovací manévry  :myslim a na podzim ještě pusinka do dveří řidiče, ale tak v rámci možností jsou dveře i blaník vyrovnaný (téměř nešly otvírat), nějaká baba za volantem chrochtávky :D

 

ve 100tis se řj. plynu hlásila o servis, chtělo to výměnu membrány v reduktoru a nové filtry, suma sumárum 3tis. Jinak celkem pravidelně (cca 15tis) odchází žárovky v potkávačkách, po 15tis měníme olej a zbytek origo, včetně kotoučů i destiček - zatím kupodivu vpoho... Aktuálně nacouráno nějakých 112tis, když to tak hážu hodně baj oko do kalkulačky (7l plynu po 15kč) tak 117tis proježděno, 6l benzinu po 30 by bylo 201tis  a u čoudící verze při 4,5l a taky 30kč za litr je někde u 150tis. No suma sumárum dle mě dobrá volba a spokojenost, v rámci možností co od takhle levnýho auta očekávat  :P snad tomu tak bude i nadále  :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar nexus :)

kvôli tebe som chcel kúpiť 1.6 vti a dať to na plyn. Chodil som sem na fórum a čítal každý príspevok od teba o LPG. Máme v rodine espero tuším od 2004 na LPG a všetko v poho tak som hladal náhradu s vhodným motorom na prerábku a vyšla mi 301. Nakoniec som skončil na HDI :D ale aj dobrý traktor poteší :D cenu som mal ako na vti tak keby dám benzín prerobiť už by to bol rozdiel cca 1000E a to by sa mi neoplatilo. No ale chcel som sa ťa opytať ako to máš s benzínom. Na espere som mal ešte starú techniku čiže som si vedel sám prepínať režim či chcem plyn, benzín alebo kombináciu. Vedel som jazdiť aj čisto na plyn bez kvapky benzínu prípadne po dosiahnutí 2000 otáčok sa mi to preplo na plyn. Nové LPG je ale vraj robené tak, že vždy štartuje na benzín tak som chcel vedieť čo na to hovoríš. Koľko minieš benzínu prípadne ako dlho trvá kým sa ti to prepne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...