Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

301 na klubu


nexus

Recommended Posts

Neuvali,to by musela i na zemní plyn kterým se topí to nikdo neudělá....

Oldo každý ma tu možnost jezdit na co chce ne,někdo jezdí na vyjety olej,někdo na naftu ale proste je to tak ze tychle paliva znečišťují ovzduší víc než zemní plyn a LPG....tak proč je nepodporovat.....

Aut na LPG u nás zas tolik nejezdí nejsme velmoc LPG jako Holandsko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: parazitování na ostatních? Tos mě rozesmál :D podle mě z tebe akorát tak mluví závist, že rádobyúsporná 1.6hdi která neoplývá žádným oslňujícím výkonem /ale to je na každém zvlášť, pro něčí potřeby je to zcela dostačující/ má velmi podobné náklady ve spotřebě na km jako moje V6 při zcela jiném komfortu /ano, na benzin bych to rozhodně živit nechtěl:bojim/. Zkus se projet v nějakém benzinovém šesti nebo ještě lépe osmiválci :aut to je prostě někde jinde a když můžu mít náklady jako naftová 1.6 potažmo dvoulitr? To že si to nedopřeju je moje blbost :roll

Vzhledem k přísným požadavkům na znečištění od naftových i benzínových motorů, znečištění je už srovnatelné.

tohle je a není pravda zároveň. Čistě teoreticky bude podobné (nafta vs benzin), ale při uměle naměřených hodnotách za určitý časový úsek. Každý naftový motor produkuje obrovské množství pevných částic. DPF je pouze pochytá a pak stejně vypustí:super mimo to je to tak úžasné (omlouvám se za výraz) kurvítko motoru, že existuje x firem na jeho odstranění. To je praxe :) na jednu stranu ty lidi chápu, taky bych to v autě nechtěl - ale pak si auto s takovou výbravou nebudu kupovat ne? :D nejdřív to zaplatím a pak zaplatím za odstranění, protože jsem k tomu z praktického hlediska donucen. Takže můžeš tvrdit že my plyňáci parazitujem na ostatních, já můžu tvrdit že ropáci mě nutí dýchat jejich toxické výfukové plyny plné pevných karcinogeních částic. Co je lepší? Netvrdím že nafta je úplně k ničemu atd, samozřejmě své opodstatnění má, pouze ani trošku nechápu její uplatnění na trhu osobních vozidel:mad: a vzhledem k tomu že to nepochopili ani japonci, potažmo velká část světa, tak na tom asi něco bude - nemyslíš?:roll

a nechceš mi snad doufám tvrdit, že emise lpg a nafty budou byť jen trošku podobné :D a do příštího auta, pokud to studentské finance dovolí chci cng:P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád tady mluvíš o \"kazovosti\" diesel motorů, ale já to neznám !! Mám najeto cca 200 000 km asi pěti diesel vozy a ani na jednom jsem neměnil vstřiky, čerpadlo, prostě nic. Ano, dvakrát za tu dobu jsem při týdenních mrazech -25 nenastartoval. Ale po výměně filtru jsem jezdil dál. Ano, jediné proč teď uvažuji LPG místo HDi je právě ten jediný problém a to je DPF. Nemám s ním zkušenost. Respektive mám, protože krom autoškoly dělám i vedoucího správy autoparku kde mám pod sebou cca 90 vozu výhradně TDi od Škody. A zde nemáme problémy s DPF, ale je fakt že nám jezdí po celém světě, takže se filtry stíhají vypálit. Máme i několik vozu PEUGEOT Partner HDi a po několika problémech se servisem a poškozenými turbodmychadly jsme snížili servisní intervaly, vyměnili servis a je vše OK. Nové Fordy Connecty mají taky DPF a opět žádné potíže. Takže opravdu nemám s tímto problém. Vstřikovače jsme měnili na dvou Ostaviích po ujetí cca 300 000 km a jeden nás vyšel i s práci na cca 7 000 Kč. U Peugeotu byla cena za jeden podobná. Spíše mne zajímá názor někoho kdo DPF má a jezdí vyloženě město, i když já vozidlo budu využívat i na soukromé jízdy tudíž všude. Názory jsou na LPG různé a někdy i velice různorodé, dokonce i zmiňovaný Hyundai přestal přestavovat vozy i30 v 1.6 na LPG, když jsem jim psal proč, neodpověděli mi. Abych na LPG opravdu šetřil musím na LPG jezdit což chápu. Jakákoli jízda na benzín mi tento pohon znevýhodňuje. Ale zaráží mne poměrně fádní přístup samotného Peugeotu, který alespoň u nás v Opavě LPG vyloženě nedoporučuje a podmiňuje tímto záruku. Já chci pět let jezdit a nemít strach co se podělá. Tak jako doteď. A proto zvažuji alternativu k HDi a tou je LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi a ještě jedna věc. Sice to s tím nesouvisí ale říci to chci. V 80tých letech kdy jsem byl ještě náctiletý si pamatuju jak naše rodiče tenkráte ještě předseda národního výboru na vesnici lanařil na přechod k topení zemním plynem. Jen samá pozitiva a sociální jistoty. Ekologické a levné topení bez námahy až k Vám domů. Ano ze všech slibů zůstalo jen u ekologické a bez námahy. Jelikož nemusíme tahat uhlí do kotelen a nemáme tak zahulené prostředí. Nicméně propálených 60 000 Kč pouze čistým plynem je fakt záhul. Sliby jsou dávno zapomenuté. takže polovina vesnice na to nemá a opět pálí co je. Vozí se bordel z Polska, protože úspora za topnou sezonu je 40 000 Kč. Ano nedá se dýchat, ano je to svinstvo, ale co mají lidé dělat když na to prostě nemají .......... Hlavně že tady řešíme ekologické LPG :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On především stát parazituje na motoristech. Jediné opravy silnic, které jsem v našem Moravskoslezském regionu zaznamenal, byly placeny z dotací EU. Kam těch \"našich\" X miliard jde, to nikdo neví. Tipuji, že na podporu úřednického buzeračního aparátu; na platy zbytečným úředníkům, měšťákům na bločky na pokuty, na radary a nové botičky.

Takže. Počítejte daně se mnou; Pan Huhla chodí do práce a dostává pravidelně (když má štěstí :roll) plat; z Huhlovy superhrubé mzdy (ohromujících 26000) odvede 6 000 Kč státu na sociálním a zdravotním zaměstnavatel (1), pan Huhla následně OPĚT odvede dalších 5 000 Kč na TO STEJNÉ (sociální + zdravotní) + záloha na daň z příjmu (2).

Huhlovi na účet přistane usoplených 15 000 Kč; je nadšený z toho, že konečně přišla výplata a zajde si nakoupit jídlo na večer. Z každé zakoupené položky se započítá taky DPH (mimochodem, naprosto nejdebilnější daň v historii lidstva, co to jako má být? Jakou \"přidanou hodnotu\" stát výrobku soukromníků asi tak přidává?!) (3). Takhle to pokračuje pár let, Huhla odvede desetitisíce a statisíce na daních a rozhodne se, že výplata nestačí a začne podnikat. Po pěti letech našetří na nový automobil.

Zakoupí si automobil v salónu, a opět zaplatí DPH (4). Nahlásí se jako plátce silniční daně, protože stroj hodlá využívat k podnikání (5) a protože auta jen na vzduch nejezdí, musí taky natankovat benzin, ze kterého opět zaplatí DPH (6) a také spotřební daň (7). Pokud chce využívat dálničních tankodromů, musí zakoupit dálniční známku (8). O tom, že musí taky financovat jakékoliv opravy auta (trpíciho na našich \"silnicích\") ze své kapsy ani nemluvím (opět DPH z nákupu dílů + započítáno v ceně práce servisáků).

Takže po tom, co je tady u nás člověk zdaněn OSMKRÁT než vůbec někam dojede, bych se vůbec necítil provinile za to, že jezdím na plyn a žádné další prachy státu necpu do bezedného chřtánu. Ono je to totiž hlavně o mrhání státními zdroji; až budou cesty v pořádku a daně nebudou tvořit 70% ceny litru pohonných hmot, tak přestanu držkovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradím si ještě jednou přečíst, co jsi napsal. V tom jsi si odpověděl sám. Zkušenosti máš a ty ti nikdo nevezme. Sám bych do plynu nešel a radši si pořídil taky naftu. Předpokládám, že jízdy po městě budou déletrvající. Že se nebude, co dva kilometry zastavovat a zhasínat motor. Kup Peugeota s HDI, pokud ho chceš a budeš určitě spokojen. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jdi do nafty mas s ni zkušenosti tak bych na tvém místě o LPG neuvažoval....

Motory VTI maji s LPG problém skoro všechny nové motory maji s LPG problémy,palice se dělají z blata a hrozí zaklepavani ventilu,když nivě s přestavbou z fabriky a tovární podporou...opel,kia,Subaru,dacia a Renault ma program....:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: parazitování na ostatních? Tos mě rozesmál :D podle mě z tebe akorát tak mluví závist, že rádobyúsporná 1.6hdi která neoplývá žádným oslňujícím výkonem /ale to je na každém zvlášť, pro něčí potřeby je to zcela dostačující/ má velmi podobné náklady ve spotřebě na km jako moje V6 při zcela jiném komfortu /ano, na benzin bych to rozhodně živit nechtěl:bojim/. Zkus se projet v nějakém benzinovém šesti nebo ještě lépe osmiválci :aut to je prostě někde jinde a když můžu mít náklady jako naftová 1.6 potažmo dvoulitr? To že si to nedopřeju je moje blbost :roll

Můžu tě ujistit, že o závist opravdu nejde.

Třílitrama (605, 406 a Pontiac) jsem ujel asi 350 t. km.

Naftu ani benzín neplatím, je to firemní, takže mě to osobně nebolí.

Vidím, že jsi v 1,6 HDi ještě nejel - je docela svižná. Docela sranda je číst posměšná vyjádření, když jsi v ní nejel. Navíc nevím, proč se navážíš zrovna do tohoto motoru, když se bavíme o daních.

Mmch - současná 1,6 HDi má krouťák 285 Nm a 2,0 HDi má 340 Nm.

Kolikpak má tvoje 2,5V6 , když budeš brát do úvahy snížení výkonu při provozu na plyn?

Nevýhodou plynu je to, že musíš častěji tankovat. A protože firemní auta jezdí servis a montáže po celé republice, nebudeme jim ztěžovat situaci ještě tím, že nemohou kdekoli tankovat, např. v noci.

Ale teď už k hlavnímu tematu, tedy spotřební dani. Pokud někdo na fotovoltaice vydělává, protože jsou tak nastaveny zákony, budeme mu závidět? Když všichni dobře víme, že to musí zaplatit ostatní.

Budeme závidět někomu, kdo např. úmyslným krachem, nebo tunelem získal peníze a pak si je užívá? Takže s tím slovem \"závist\" opatrně. Protože ty jsi mne obvinil, že závidím.

Se spotřební daní u LPG a CNG je to podobně. Stát musí fungovat a vybírat daně, prý i opravovat silnice, na to potřebuje vybrat nějakou sumu na spotřební dani z paliv. A když se \"plynaři\" z toho vyvlíknou, tak to prostě musejí zaplatit ostatní.

PS: co se týká toho krouťáku, tak můžu napovědět, že benzínový motor 3V6 24 ventilů, který se dával do 607 v r. 2000, měl 285 Nm. Benziňák bych už nechtěl.

[upravil dne 5.11.2013 17:57 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: v 1.6hdi jsem skutečně nejel, netvrdím že nemůže být svižná... když to dopuješ turbem, klidně to může jet. Pouze jsem konstatoval že na spotřebě zaplatíme za kilometr +- stejnou částku při jiném komfortu. Nevím kolik ti papá, ale odhaduju kolem 5l kombinovaná * 35kč máme 175kč/100km. Já jezdím ve 4-5lidech Ol-Brno, pokud situace dovolí tak na tempomatu mívám 130-160 a průměrně si to bere 10-12l (podle toho kolik /někdy i hodin/ prostojím v kolonách na D1 a Brně..) takže 11*15,4=170kč. Docela často tahám vozíky 1-1,5t (písek, suť, dřevo...)jelikož opravuju barák a byť mám nejspíš menší krouťák, odhaduju 200+-20 :D tak mě to netrápí, protože auto to bez sebemenších problémů zvládá - hlavně bez výkyvů spotřeby, což je vlastnost atmosférických motorů. Krouťák je pro mě číslo na papíře, stejně tak řehtající koníci nebo spotřeba. Pro mě je podstatný jak se to ve skutečnosti chová, jaké je pružné zrychlení, kolik nechám na čerpačkách atd....

snížení výkonu u plynu, všeobecně se řiká že ano. Jednoznačně to platilo za dob karburátorů, řekněme výkon šel dolů o 10-20% což je skutečně hodně. Ale dneska? Přít se o tom s nikým nebudu, ale fakta jsou že lpg má cca 105-108 oktanů - vyšší účinnost spalování, zároveň má ale méně energie než benzin. Pokud budu brát v úvahu maximálně úspornou jízdu tak na benzin cca 7,2-7,5l u plynu možná tak 9l (míň jsem neměl, ale ani se o to nesnažím), když pojedu kolem 120, vezme si cca 10 benzinu nebo 10-10,5 plynu, při 160 to je 12-13l naturalu a do 11 plynu. Zatím jsem k tomuhle nikde vysvětlení nenašel, ale můj osobní názor je že ve vyšších otáčkách roste účinnost spalování a spolu s oktany se to takhle prostě chová... i toto je důvod, proč nejezdím \"úsporných 110\". Samozřejmě 1.6i v 301 má zcela jiné chování a tyhle čísla s ní nemusí mít vůbec nic společného - nevím.

Co se dojezdu týče, většina aut na plyn má 400-600km, ale není problém dát větší nádrž (viz náš pežot) a rázem na plyn je dojezd odhaduju kolem 800km a troufnu si říct, že to je dostačující akční radius:roll

k té fotovoltaice, čistě já jsem byl a jsem tvrdě proti, ale to je asi tak všechno co můžu :D dotyčnému nezávidím, je to jeho věc že využil tak hloupě nastavené situace. Ale věšel bych ty, kteří tohle dotování schválili... ostatně jako všechny dotace, platí to všichni, profituje určitá skupina lidí. A ano, z tohoto pohledu je lpg zvýhodněno s čímž ale taky tak úplně nesouhlasím, stejně tak nesouhlasím s rozdílným zdaněním nafty a benzinu... nicméně s tím nic neudělám, ani s fotovoltaikou atd, tzn vyberu si pro mě nejvýhodnější řešení :)

jinak jsem zastáncem volného trhu, ať si každý vybere pro sebe ideální možnost. Každý jsme jiný, máme jiné požadavky... a rozhodně stát ani EU nedokáže vybrat líp, než konkrétní člověk. Tzn i paliva bych postavil na stejnou úroveň bez rozdílného zdanění...:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím tedy kde jsi byl P607Olda na tom,že lpg nepodléhá spotřební daní,CNG bylo osvobozeno,ale jen do konce roku 2011 a od roku 2012 až do 2018 se má zavést ve výši cca 2Kč,nebo tak nějak.Ale LPG se normálně spotřební daň platí,akorát silniční daň se neplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://lpg-cng.ochranamotoru.cz/danove-zvyhodneni-automobilu-s-pohonem-na-cng-a-lpg.htm

Teď se mi nechce přepočítávat, kolik m3 je jeden litr (zřejmě se jedná o různé případy, kdy plyn je stlačený nebo nestlačený), jako argument pouze uvedu, že v uvedeném článku jasně píšou, že provoz na plyn je daňově zvýhodněn, a to se týká i spotřební daně.

[upravil dne 5.11.2013 22:46 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně to není jako na benzín a naftu,ale taky to není úplně bez daně.Zvýhodněn není osvobozen.

Spotřební daň u LPG odpovídá ceně cca 2,15 Kč/l

[upravil dne 5/11/13 22:50 od ivopav]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z predstavenia 301 sa totu zvrhlo na hadku o benzine a LPG.

to nexus : ospevujes sonatu, ale kupili ste 301 ( lebo ste chceli nove),

Prestavbou na LPG chces setrit na cene benzinu, kdezto 301 ma tretinovy vykon, spotrebu, a oproti sonate patinovu cenu.

Na LPG musis daco rocne odjazdit aby sa to aj oplatilo, plus cena prestavby, plus EK.

Pri spotrebe 1,2 vti cca 5,5 L je to uz niekde inde ako kedysi ked auta mali spotrebu 8-9 L.

Ked chce niekto 1,2 vti nech si ho kupi,

ked chce niekto 1,6 hdi nech si ho kupi,

ked chce niekto 1,6 vti + LPG nesi ho tam da.

V autoskole sa auta menia cca po 5 rokoch, tiez by som sa priklonil k benzinu, ale....

Je to kazdeho vec, kolko je ochotny zaplatit a s cim je ochotny jazdit.

301 je na predaj pre strednu a vychodnu europu. v FRA ju ani nepredavaju.

S tou cenou je pre SR a CR primerana volba.

Kto ma na ine, nebude riesit ci nafta, benzin, LPG a podobne veci.

Cena ND je pri kazdom ina, dostupnost podobne.

Mam 605, 2,5 td, rv 99 a zohnat nieco nie bezne je problem.

Podobne to bude asi aj so Sonatou, hm ?

Komfort je neporovnatelny s inymi autami, ale, ked na nove nie je, starsie auta su ok.

Moj nazor, ze auta po roku 2000 uz nie su auta, je to kopa elektroniky, spekulanstiev, a okradaciek.

Porovnajte auta od 1990 po 2000 a po nich. kolke este jazdia a kolke uz nie ?

Ale vela stastnych km a vela spokojnosti. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše mmartinkovic,akorátže jsem se na 3000 km.co jsem měl možnost s 1.2 jezdit a to opravdu velice slušne nedostal pod 6,3:fnuk

[upravil dne 9/11/13 22:04 od ivopav]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mmartinkovic: v to zvrhnutí na nafta vs lpg naprosto souhlasím :D

co se týče sonata/P301 tak sonata je moje, pežot tátovo jelikož si skutečně projednou přál nové auto a 301 prostě vycházela nejlíp, tátovi se líbila a to že do ní půjde LPG bylo jasné už při nákupu, pouze to nebylo z finančních důvodů možné. Třetinový výkon tátu netrápí, jezdí v autě sám, občas vozí malýho. Pro dva lidi do města zcela dostačující :roll že musím něco odjezdit aby se to vyplatilo? Kdybych nejezdil, tak si auto přeci kupovat nebudu ne? :myslim

jak bys klasifikoval neběžné díly? Jediné co jsem za 80tis km na sonatu kupoval byl olejový filtr (okamžitě), komplet přední brzdy (do druhého dne), vlnovec taky okamžitě, silentbloky a tlumiče do druhého dne a cca před měsícem a půl ve 230tis km jsem měnil spojku - byl zvlněný přítlačák, v takovém stavu jsem to již koupil (191tis km) tak origo hyundai přímo z koreje včetně poštovnýho 4100,- do 3 dnů jelikož jsem čekal na potvrzení hyu ohledně VINka (jsou 3 rozměry).

a s názorem na nová/stará auta se zcela ztotožňuju... proto mám taky vergla co mám:P nákupka byla víc než směšná, cena už prakticky nepadá, protože nemá kam slouží velmi dobře (ťuk ťuk.. :roker)

jinak co se spotřeby 301 týče tak nevím, byť jsem nehorázně zvědavej. První tankování dálnice a Praha vyšlo na 9l, ale nová nádrž plná vzduchu. A od té doby nebylo potřeba tankovat... Podle současných km to je cca 7,5 ale ani rezerva zatím nesvítí, tzn půjde to dolů. Pak dám samozřejmě vědět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...