jack Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Mam jak asi uz vetsina vi 406 1.9 TD 66, premyslim o zmene na 2 HDi, kamos ma 2 Hdi ale na vykonu kdyz se s tim jedu tak mi nepripadne silnejsi, on rika ze ma 81Kw ale muze mit i 66kW. Delal jsme mu brzdy a ten motor vypada stejne jako 81Kw. Da se nejak poznat na prvni pohled o kterej se jedna motor? JEste premyslim o VW golf TDi 81 Kw, vim ze bych to na peugeot foru nemel psat,ale myslim ze to neni spatne auto. Stejne zkoncim u PEugeota, pohodli je pohodli,ale NEvim jakej motor preferovat. HDi asi je jasny, ale ted zda 2l nebo 2,2 kde je asi uz plnu drahych filtru,napr FAP.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marsalek Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Ahoj Jacku, 2.0 HDi 66 kW nema intercooler. Take nema (zde me opravte, pokud se mylim) rizene lopatky u turba, takze je tam je jedna podtlakova jednotka pro EGR, u 81 kW verze jsou dve. Osobny bych sel do 2.0 81 kW. Tomu 2.2 l bych se jako Ty vyhnul kvuli FAP. Mam trochu prehled, ze se 2,2 l HDicka u Citroenu C5 hodne prodavaji v bazarech (oproti 2.0 HDi) v CR, coz bych videl jako znamku draheho provozu. Zkusenosti ukazuji i docela vyssi spotrebu u 2,2 oproti 2.0 l motoru. Pokud bys nutne potreboval vyssi vykon, tak se 2.0 HDi 81 kW da pristouchnout chiptuningem na 140 koni (puv. 110). Kolega s tim jezdi v Citroenu Xantia a nemuze si to vynachvalit. U motoru bez intercooleru se chiptuningem za jinak stejnych podminek tolik ziskat neda. Tuning u techto \"starych\" HDi bych videl jako bezproblemovy s ohledem na zivotnost motoru. U novejsich HDi se 80 kW ziska uz pri obsahu 1.6 litru, to uz je ten motor hned z vyroby prituningovany :-) Od TDi motoru bych Te nezrazoval, mam na ne pozitivni nazor (i zkusenosti), ale pokud je na vyber 406 a Golf, tak bych bez vahani bral 406ku. Pokud Ti jde jeste vice o pohodli, tak si kup to HDi v nejakem citroenu s hydropneumatickym podvozkem (bud hydraktivni nebo primo Activa) - to se s ocelovymi pruzinami neda srovnat. Pokud chces byt verny Peugeotu, tak skvele pohodlny podvozek ma i 607ka. Kaja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampa Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 2.2 hdi maji fap filtr, takze je tam nejaky ten peniz navic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipko Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 chlapi ved aj 2L Hdi 81kw ma FAP filter nie? podla mna urcite ano Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Ve 406 ce ve 2,0 HDi není fap, až u 2,2 HDi. Motor se na první pohled těžko pozná, chladič vzduchu je schovaný , není jak u 405 ale podle VIN to jde jednoduše, 110 PS má VF38 (B=sedan nebo E=kombi) RHZ xxxxxxxxx 90 PS má místo Z - Y , sedan 90 PS vypadá VF38BRHY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vector Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Původně zaslal: Milhaus65 Ve 406 ce ve 2,0 HDi není fap, až u 2,2 HDi. Motor se na první pohled těžko pozná, chladič vzduchu je schovaný , není jak u 405 ale podle VIN to jde jednoduše, 110 PS má VF38 (B=sedan nebo E=kombi) RHZ xxxxxxxxx 90 PS má místo Z - Y , sedan 90 PS vypadá VF38BRHY. No to netušín, kde by mohl být schovaný , aby se to špatně poznalo..... Stará vezze má tenký mezi chladičem klima a vody.. vedou k němu hadice, které pozná i slepý bez psa. Nová verze má IC vedle chladiče vody u sání a hadice rovněš nelze přehlédnout. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 to Vector: to máš pravdu,já to napsal jako přirovnání s 405. Samozřejmě, že pokud víš kde jsou nění co řešit. Téma zní \"406 2l HDi 66kW 81Kw je videt hned?\" 95 % majitelů 406 HDi ani neví co je IC a kde otevřít kapotu. To je z praxe. Tak je nejjednodušší podívat se pod sklo. To? vše. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted June 29, 2005 Author Share Posted June 29, 2005 Tak ze, nejlepe se to da poznat podle toho ze 66kW ma IC meczi hladicema jako ma 406 1,9TD a 81KW HDi ma IC vedle hladice,bokem, OK A od ktereho roku se delali 80KW HDi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampa Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 fap filter je uz v novejsich 406 2.0hdi, ale nevim od ktereho roku ja mam 3/2001 a neni tam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Ne 66 kW HDi nemá IC. 81 kW D8 stary model má tenký jako 1,9 TD. Nový model 406 D9 má IC vedle chladiče vody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted June 29, 2005 Author Share Posted June 29, 2005 AHa tak 66kw nema vubec hladic turba (IC)? TAk se to teda pozna podle toho je 81 Kw maji vsechny IC a pak jen podle roku bud mezi ci vedle hladicu. OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vector Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Původně zaslal: jack Tak ze, nejlepe se to da poznat podle toho ze 66kW ma IC meczi hladicema jako ma 406 1,9TD a 81KW HDi ma IC vedle hladice,bokem, OK A od ktereho roku se delali 80KW HDi? Snad 200 nevím u 406 přesně Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 HDi v 406 je od konce 1998 nebo začátek 1999, ale posledních pár měsíců staré 406 už bylo i s HDi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted June 30, 2005 Author Share Posted June 30, 2005 To vim,ale nejde mi o to jak poznam HDI od normalniho cerpadla, to je uplne jasne, jde mi o to jak poznam HDi 66KW od 81Kw? 66kW nwma vubec chladic turba,IC? Dikys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rimmer Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Souhlas...66kw mame doma v novem modelu..IC nepamnimaju..hledal jsem ho marne..zadne tluste hadice dopredu jako v mem 2.1TD nevedou, je to proste turbo a pak primo sani... Co vim, netkere HDI 2.0 80kW uz FAP filter maji, pry (to jsem jen slysel) se to da poznat podle toho(aniz by lezl pod auto) clovek stoji pred motorem, a koukne na prepazku mezi motorem a kabinou, tak tam sou nejake dve nebo tri krabicky vedle sebe velikosti zapalek(opet pripominam vubec nevim co to je ) no a kdyz tam sou dve, tak to FAP nema, kdyz tam sou tri tak to FAP ma... Hehe, to by me zajimalo co je na tom pravdy a co to vlastne je za krabicky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-=Michal=- Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 81kW intercooler má a 66kW verze nemá a je to poznat na první pohled (rozhodně to není schované :-)). IC je na pravé straně zhruba velikosti 1/4 chladiče a jsou tam přirozeně hadice navíc oproti 66kW verzi. Pokud jde o FAP, tak to teda bacha. I poslední 2.0 HDi (r.v. 2004) tam tu svini maj a může se to sakra prodražit. Kolem 80ti - 90ti tis. km. je zralej na kompletní výměnu = zhruba 35000 novej FAP + aditivum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-=Michal=- Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Původně zaslal: rimmer Souhlas...66kw mame doma v novem modelu..IC nepamnimaju..hledal jsem ho marne..zadne tluste hadice dopredu jako v mem 2.1TD nevedou, je to proste turbo a pak primo sani... Co vim, netkere HDI 2.0 80kW uz FAP filter maji, pry (to jsem jen slysel) se to da poznat podle toho(aniz by lezl pod auto) clovek stoji pred motorem, a koukne na prepazku mezi motorem a kabinou, tak tam sou nejake dve nebo tri krabicky vedle sebe velikosti zapalek(opet pripominam vubec nevim co to je ) no a kdyz tam sou dve, tak to FAP nema, kdyz tam sou tri tak to FAP ma... Hehe, to by me zajimalo co je na tom pravdy a co to vlastne je za krabicky Jednodušší je nadiktovat telefonicky v Peugeotu VIN a řeknou ti to na počkání jestli tam ten zmetek je nebo ne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipko Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 no ja som hovoril ze 2.0Hdi 81kw maju urcite FAP ujo ma rok vyroby 2002 a viem ze ma urcite FAP bacha na to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampa Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 2 pipko: mam 80kw hdi a fap nemam, mam auto z roku 2001 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-=Michal=- Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Původně zaslal: pipko no ja som hovoril ze 2.0Hdi 81kw maju urcite FAP ujo ma rok vyroby 2002 a viem ze ma urcite FAP bacha na to Já mám 11/2001 (model 2002 - anténa vzadu, tempomat a rádio ovladač co má 407) a FAP definitivně už z výroby !!!! NEMÁM !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.