inrak Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Prosím o radu.Dnes jsem jel do docela táhlého kopečka , když tu najednou se z motoru ozvaly takové divné zvuky, něco jako zubní vrtačka .Motor ztratil výkon a začal strašně kouřit.Na volnoběh se ty divné zvuky moc neprojevují, když přidám tak ty zvuky sílí.Myslím si že mi odešlo turbo.Je možné někde sehnat jiné a v jakých cenových relacích se to pohybuje.Potom ještě jeden dotaz , je nutné na výměnu turba demontovat motor z auta , nebo existuje nějaký fígl, kterým se motor posune do oblasti chladičů, tak aby byl k turbu lepší přístup? Díky za info Pepa motor 1,9 TD původně z 405 TD zbytek originál z 406 1,9 TD r.v. 1996 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ráďa Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 nějaký turba nabízí Oddie,zkus se ho zeptat ,ale musíš napsat víc o autě,a turbín je taky víc druhů a to bývá problém(vlastní zkušenost,mám jedno doma na novej model a je mě na (I).Přehodit se dá na autě,ale je to pěkná drbačka,dělali jsme to celej den. Motor se musí zavěsit,vyhodit ze silenbloků,posunout co nejvíc dopředu a pak už jen šikovnost a trpělivost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 turbo na 406 1,9TD by mohli mit na vrakovisti ve Frydku-Mistku, tel. 776/306406. Myslim, ze za to chce 3500Kc. Oddie turbo asi mit nebude. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Ne, turbo už skutečně nemám, a to co jsem měl, by na 406 stejně nešlo... To jste na to turbo nekoukali, když jste přehazovali ten motor? Pokud je hodně v háji, mělo by to být poznat, že má velkou vůli... Jinak, kvůli tomu turbu se ten původní motor asi lízl - když turbo propouští hodně oleje, poklesne tlak v mazacím kanále, a je to... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 mne (na P405) to turbo meni zespodu, tak ze sundaji pravou poloosu a taky musi povolit napravnici. min. 2,5 hod prace Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inrak Posted June 27, 2005 Author Share Posted June 27, 2005 Původně zaslal: Radek mne (na P405) to turbo meni zespodu, tak ze sundaji pravou poloosu a taky musi povolit napravnici. min. 2,5 hod prace Původní motor odešel na klice, ale nemyslím si že by to mělo něco společného s turbem. Podle informací člověka který se zabývý Peugeotama mi v servisu dali špatnej olej do motoru. Pepa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 spatne oleje na trhu v Evrope neexistujou. I kdyby tam nalili ten nejobycejnejsi motorovy olej, co se da koupit, tak rozdil driv jak za 50tkm nepoznas (na rozebranem motoru) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inrak Posted June 27, 2005 Author Share Posted June 27, 2005 Původně zaslal: Radek spatne oleje na trhu v Evrope neexistujou. I kdyby tam nalili ten nejobycejnejsi motorovy olej, co se da koupit, tak rozdil driv jak za 50tkm nepoznas (na rozebranem motoru) nevím , ale u mě se to projevilo cca po půl roce.Jezdím denně do práce cca 80km. začaloo to mlátit na klice. Myslel jsem si že mám málo oleje, ale toho v motoru bylo dost.I přesto šel do kytek. Poslední dobou se mi nějak S.Minulej týden mi odešel Altík, ale ten jsem naštěstí dal dohromady (uhlíky v tahu). Tak uvidím co mě ještě čeká. Pepa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 u Peugeota cekej vsechno, krome toho, ze ti zrezavi. Na tom je totiz zalozena cela ta slavna povest Peugeota, nebot uz od pradavna pozinkovavaji karoserie. Ale u soucasnych aut (mezi ktere radim i P406) snad uz masivni koroze nehrozi nikde, ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 A když už budeš kupovat jetý turbo, taxi alespon zkontroluj vůli na osičce rotoru. nějaká tam bude, ale neměl by si s ní hnout víc než tak o 1 mm. A prohlídni si taky pořádně lopatky rotoru, jestli nejsou někde ?aflý a vyzkoušej, jestli jde pohybovat s regulátorem přepouštěcího ventylu a jestli není štelováno s nastvovací tyčkou regulátoru. Kupovat jetý turbo je vždy sázka do loterie a jak ti bude vrakáčista tvrdit, že má nalítáno max 10 tisíc a že je ze skoro novýho motoru, tak jdi radši o dům dál. Takový turba se prostě neseženou... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inrak Posted June 28, 2005 Author Share Posted June 28, 2005 Původně zaslal: Hics A když už budeš kupovat jetý turbo, taxi alespon zkontroluj vůli na osičce rotoru. nějaká tam bude, ale neměl by si s ní hnout víc než tak o 1 mm. A prohlídni si taky pořádně lopatky rotoru, jestli nejsou někde ?aflý a vyzkoušej, jestli jde pohybovat s regulátorem přepouštěcího ventylu a jestli není štelováno s nastvovací tyčkou regulátoru. Kupovat jetý turbo je vždy sázka do loterie a jak ti bude vrakáčista tvrdit, že má nalítáno max 10 tisíc a že je ze skoro novýho motoru, tak jdi radši o dům dál. Takový turba se prostě neseženou... Znám ty tahy vrakáčistů.Mělo by mi do 406 pasovat i turbo z citroena ne? V podstatě je to všechno z jedné fabriky? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Pasovat by mělo. Citron musí mít motor DHY - tedy Xantia do rv. 99, dávali i do ZX a možná do prvních Berling. Jen nevim a na to se zeptej Oddieho, jaký je rozdíl - je-li nějaký v montáži turba GARETT a KKK. Dávali se obojí a fakt nevim, jak je to s montážníma otvorama, popř ne-li třeba nějaká konzole atp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 nevim proc, ale turba ze stejneho motoru v ruznych autech pry nejsou stejna. Aspon mne mechanici tvrdili, ze do P405 nemuzu mit turbo z P306 nebo P406 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Nevim proč, ale názor tvých mechaniků se mi zdá jako blábol. Turba jsou konstrukčně stejná a motory taky a to jak mechanicky, tak výkonově - mluvíme o TD s IC- tedy 66/68 kW motor DHY a není důvod nepoužít turbo z 306 nebo 406. Mohou být max jen rozdíly v uchycení (Garret, KKK), ale to bude vědět Oddie. Motor DHY v 406 měl oproti 405 jen jiný čerpadlo a základní ECU. O5 mluvím o 406 před faceliftem tedy bez HDI. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inrak Posted June 28, 2005 Author Share Posted June 28, 2005 Tak mám asi dneska smůlu, Turbo GARRETT nikdo asi nevede.Protelefonoval jsem už asi litr a všichni mi říkají že těch dmychadel je spousta druhů, cena se šplhá už přes osm tisíc a takovej pracháč fakt nejsem. Kdyby jste měli nějaký nápad či radu tak mi kdyžtak písněte, nebo zavolejte na tel: 608132134 Díky všem za rady které jste mi do teď dávali Pepa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Pozor na to, turbo z 306 nebo z Xantie opravdu nelze do 406 použít!!!! 405, 306 a Xantie má přeci intercooler přímo nad hlavou motoru, a vývod z turba směřuje nahoru, kdežto 406 má IC před chladičem, a vývod z turba směřuje dolů. Motor v žádném případě nesmí mít označení DHY ani D8A, musí to být, když už, z motoru DHX či D8B - ze 406, 806, Expertu, či klonů - Ulysse, Evasion, Jumpy, Scudo. Možná i do Boxeru se to cpalo, nevim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inrak Posted June 28, 2005 Author Share Posted June 28, 2005 To by se možná dalo upravit ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inrak Posted June 28, 2005 Author Share Posted June 28, 2005 Původně zaslal: inrak To by se možná dalo upravit ne? Volal jsem tomu klukovi na kterýho jste mi včera dal číslo ,ale bohužel se mu nemůžu dovolat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inrak Posted June 28, 2005 Author Share Posted June 28, 2005 Původně zaslal: oddie Pozor na to, turbo z 306 nebo z Xantie opravdu nelze do 406 použít!!!! 405, 306 a Xantie má přeci intercooler přímo nad hlavou motoru, a vývod z turba směřuje nahoru, kdežto 406 má IC před chladičem, a vývod z turba směřuje dolů. Motor v žádném případě nesmí mít označení DHY ani D8A, musí to být, když už, z motoru DHX či D8B - ze 406, 806, Expertu, či klonů - Ulysse, Evasion, Jumpy, Scudo. Možná i do Boxeru se to cpalo, nevim. Volal jsem tomu klukovi na kterýho jste mi včera dal číslo ,ale bohužel se mu nemůžu dovolat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Jo, to je normálka, Davidovi se volá dost blbě... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.