Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 1,9TD Turbo


inrak

Recommended Posts

Prosím o radu.Dnes jsem jel do docela táhlého kopečka , když tu najednou se z motoru ozvaly takové divné zvuky, něco jako zubní vrtačka .Motor ztratil výkon a začal strašně kouřit.Na volnoběh se ty divné zvuky moc neprojevují, když přidám tak ty zvuky sílí.Myslím si že mi odešlo turbo.Je možné někde sehnat jiné a v jakých cenových relacích se to pohybuje.Potom ještě jeden dotaz , je nutné na výměnu turba demontovat motor z auta , nebo existuje nějaký fígl, kterým se motor posune do oblasti chladičů, tak aby byl k turbu lepší přístup?

Díky za info Pepa

motor 1,9 TD původně z 405 TD zbytek originál z 406 1,9 TD r.v. 1996

Link to comment
Share on other sites

nějaký turba nabízí Oddie,zkus se ho zeptat ,ale musíš napsat víc o autě,a turbín je taky víc druhů a to bývá problém(vlastní zkušenost,mám jedno doma na novej model a je mě na (I).Přehodit se dá na autě,ale je to pěkná drbačka,dělali jsme to celej den. Motor se musí zavěsit,vyhodit ze silenbloků,posunout co nejvíc dopředu a pak už jen šikovnost a trpělivost.

Link to comment
Share on other sites

Ne, turbo už skutečně nemám, a to co jsem měl, by na 406 stejně nešlo...

To jste na to turbo nekoukali, když jste přehazovali ten motor? Pokud je hodně v háji, mělo by to být poznat, že má velkou vůli... Jinak, kvůli tomu turbu se ten původní motor asi lízl - když turbo propouští hodně oleje, poklesne tlak v mazacím kanále, a je to...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Radek

mne (na P405) to turbo meni zespodu, tak ze sundaji pravou poloosu a taky musi povolit napravnici. min. 2,5 hod prace

Původní motor odešel na klice, ale nemyslím si že by to mělo něco společného s turbem.

Podle informací člověka který se zabývý Peugeotama mi v servisu dali špatnej olej do motoru.

Pepa

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Radek

spatne oleje na trhu v Evrope neexistujou. I kdyby tam nalili ten nejobycejnejsi motorovy olej, co se da koupit, tak rozdil driv jak za 50tkm nepoznas (na rozebranem motoru)

nevím , ale u mě se to projevilo cca po půl roce.Jezdím denně do práce cca 80km.

začaloo to mlátit na klice.

Myslel jsem si že mám málo oleje, ale toho v motoru bylo dost.I přesto šel do kytek.

Poslední dobou se mi nějak S.Minulej týden mi odešel Altík, ale ten jsem naštěstí dal dohromady (uhlíky v tahu).

Tak uvidím co mě ještě čeká.

Pepa

Link to comment
Share on other sites

u Peugeota cekej vsechno, krome toho, ze ti zrezavi. Na tom je totiz zalozena cela ta slavna povest Peugeota, nebot uz od pradavna pozinkovavaji karoserie. Ale u soucasnych aut (mezi ktere radim i P406) snad uz masivni koroze nehrozi nikde, ne?

Link to comment
Share on other sites

A když už budeš kupovat jetý turbo, taxi alespon zkontroluj vůli na osičce rotoru. nějaká tam bude, ale neměl by si s ní hnout víc než tak o 1 mm. A prohlídni si taky pořádně lopatky rotoru, jestli nejsou někde ?aflý a vyzkoušej, jestli jde pohybovat s regulátorem přepouštěcího ventylu a jestli není štelováno s nastvovací tyčkou regulátoru.

Kupovat jetý turbo je vždy sázka do loterie a jak ti bude vrakáčista tvrdit, že má nalítáno max 10 tisíc a že je ze skoro novýho motoru, tak jdi radši o dům dál. Takový turba se prostě neseženou...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Hics

A když už budeš kupovat jetý turbo, taxi alespon zkontroluj vůli na osičce rotoru. nějaká tam bude, ale neměl by si s ní hnout víc než tak o 1 mm. A prohlídni si taky pořádně lopatky rotoru, jestli nejsou někde ?aflý a vyzkoušej, jestli jde pohybovat s regulátorem přepouštěcího ventylu a jestli není štelováno s nastvovací tyčkou regulátoru.

Kupovat jetý turbo je vždy sázka do loterie a jak ti bude vrakáčista tvrdit, že má nalítáno max 10 tisíc a že je ze skoro novýho motoru, tak jdi radši o dům dál. Takový turba se prostě neseženou...

Znám ty tahy vrakáčistů.Mělo by mi do 406 pasovat i turbo z citroena ne? V podstatě je to všechno z jedné fabriky?

Link to comment
Share on other sites

Pasovat by mělo. Citron musí mít motor DHY - tedy Xantia do rv. 99, dávali i do ZX a možná do prvních Berling. Jen nevim a na to se zeptej Oddieho, jaký je rozdíl - je-li nějaký v montáži turba GARETT a KKK. Dávali se obojí a fakt nevim, jak je to s montážníma otvorama, popř ne-li třeba nějaká konzole atp.

Link to comment
Share on other sites

Nevim proč, ale názor tvých mechaniků se mi zdá jako blábol. Turba jsou konstrukčně stejná a motory taky a to jak mechanicky, tak výkonově - mluvíme o TD s IC- tedy 66/68 kW motor DHY a není důvod nepoužít turbo z 306 nebo 406. Mohou být max jen rozdíly v uchycení (Garret, KKK), ale to bude vědět Oddie.

Motor DHY v 406 měl oproti 405 jen jiný čerpadlo a základní ECU. O5 mluvím o 406 před faceliftem tedy bez HDI.

Link to comment
Share on other sites

Tak mám asi dneska smůlu, Turbo GARRETT nikdo asi nevede.Protelefonoval jsem už asi litr a všichni mi říkají že těch dmychadel je spousta druhů, cena se šplhá už přes osm tisíc a takovej pracháč fakt nejsem.

Kdyby jste měli nějaký nápad či radu tak mi kdyžtak písněte, nebo zavolejte na tel: 608132134

Díky všem za rady které jste mi do teď dávali

Pepa

Link to comment
Share on other sites

Pozor na to, turbo z 306 nebo z Xantie opravdu nelze do 406 použít!!!! 405, 306 a Xantie má přeci intercooler přímo nad hlavou motoru, a vývod z turba směřuje nahoru, kdežto 406 má IC před chladičem, a vývod z turba směřuje dolů.

Motor v žádném případě nesmí mít označení DHY ani D8A, musí to být, když už, z motoru DHX či D8B - ze 406, 806, Expertu, či klonů - Ulysse, Evasion, Jumpy, Scudo. Možná i do Boxeru se to cpalo, nevim.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

Pozor na to, turbo z 306 nebo z Xantie opravdu nelze do 406 použít!!!! 405, 306 a Xantie má přeci intercooler přímo nad hlavou motoru, a vývod z turba směřuje nahoru, kdežto 406 má IC před chladičem, a vývod z turba směřuje dolů.

Motor v žádném případě nesmí mít označení DHY ani D8A, musí to být, když už, z motoru DHX či D8B - ze 406, 806, Expertu, či klonů - Ulysse, Evasion, Jumpy, Scudo. Možná i do Boxeru se to cpalo, nevim.

Volal jsem tomu klukovi na kterýho jste mi včera dal číslo ,ale bohužel se mu nemůžu dovolat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...