Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Problem s chladicim okruhem.


Marcos

Recommended Posts

Dnes si to tak ficim domu z Hradce Kralove (byla tam velka tuning party) :o), a tak 20kilaku od Ostravy, po kratkodobe jizde tak +- 150km/h se mi pri zpomaleni na krizovatce najednou behem pul minuty vyskocila teplota vody ze standartnich 90 stupnu na 110, tak jsem hned dojel na benzinku, vypnul motor a chtel odkroutit vicko od nadobky, no a pomalu jsem upoustel ten tlak a spousta vody z celeho systemu mi pres to hrdlo zacala utikat, odhadem tak litr ci dva. Byl tam dost velky tlak a vodu vytlacil. Dolil jsem 1.5 litru vody a cekal jsem, ze asi bude prdle tesneni pod hlavou, ze voda bude z otevrene nadobky strikat ven, a kupodivu nic. Zbytek cesty jsem jel tak decentne a jakz takz v pohode, jen teplota vody dle budiku nejak moc kolisala-90 az 95 stupnu. Cim to mohlo byt, ze se to tak moc natlakovalo? Co s tim? diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co blázníš? Když je to ohřátý, tak je v tom okruhu tlak něco přes 1 atmosféru (a když se to ohřeje tak jako Tpbě tak samozřejmě i víc). Je jasný, že Ti to vyprskalo ven. Proto je tam to tlakový víčko, který propouští vodu ven až při překročení nějakýho tlaku (je to na něm myslím napsaný). Že Ti to vyskočlo na 110, může bejt způsobený tím, že Ti nefoukají sahary. Do těch 140 km/h se to ještě jakž takž stačí uchladit náporem, dál ne - myslím v tomhle teple. Když z takový jízdy poměrně rychle zatavíš (zácpa na dálnici a podobně), tak se sahary jen tak nezastaví. Čili to vypadá na výpadek větráků. Zkontroluj všechny kontakty, hlavně na tom čidle na chladiči a zkontroluj funkci větráků.

A ještě poznámka k tomu otevírání expanzky: uvědom si, že těsně po vypnutí motoru dojde ke krátkodobému zvýšení teploty a tím i tlaku v chladícím okruhu - přestane se točit vodní pumpa a voda ve válcích se začne vařit, protože se nechladí přes chladič. Otevírat to v tuhle chvíli je právě to nejhorší, co se dá udělat. Já když jsem dolíval, kvůli prasklé hadici, tak jsem se to odvážil otevřít až tak za čtvrt hodiny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Petre musim trochu oponovat, ani pri rychlosti 160-170 nebo vetsi kopce na D1 mezi Phou a Brnem jsem zvladl v pohode na max teplotu tak cca 92 stupnu (venku bylo asi 27). Ale uz sem taky zastavoval z vetsi rychlosti do kolony a potom mi to taky samozrejme behem par vterin vyleze na 105-110 skoro. Jinak vicko nadrze jsem uz parkkrat otviral primo po vypnuti motoru a v pohode..pokud clovek jel predtim klidnou jizdu (tj. teplota nesla vubec pres 90) tak mi to nikdy nebublalo ani nevyprsklo...ale po vetsi zatezi bych mel tak strach aby me to neoparilo a asi bych na to vubec nesahal :) To co tady popisujes Marcosi je uplne v pohode. Pri tak rychlem zastaveni z velke rychlosti to nestihaji ani sahary uchladit a proste to na moment klidne nad 105 vyleze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je jedno, ono záleží na tom, jak ukazuje teploměr. Když jedu rozumně, tak se teplota motá okolo 80 a to bych si taky troufnul to otevřít dřív, ale proč to pokoušet?

Jinak já mám pod znakem tu lištu, co není děravá, tenkrát jsem musel brát co bylo a taky se to od tý doby malilinko hůř chladí náporem. A taky mám dole u mřížky na větráky nějakej plast, kterej trochu brání přívodu vzduchu ke chladiči - ten se chystám vyndat. Jezdím tak, aby teplota nelezla přes 90 a těch 150 km/h to taky dá, dál se to už ohřívá víc, ale to už se točí sahary.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to mi nedoslo, ze kdyz to nejakou dobu zenu a pak zpomalim, ze to bude mit nejakou tepelnou setrvacnost.. Jen pro upresneni, ja hned nezastavil a nevypnul motor. Proste jsem jen ubral, abych mohl odbocit na vyjezd a zastavit na krizovatce, no a pri tom zastaveni mi ta teplota vyskocila hned nahoru. Benzinka byla tak +- 300-400 metru od te krizovatky a az pak jsem zastavil. Jo, asi to bude tim, ze vse bylo nahrate a pri tom zpomaleni na temer nulovou rychlost to naporove asi nestihalo uchladit a kdyz vetraky nejely, tak se stalo. Hm, mate pravdu. Diky tedy za uklidneni, myslel jsem, ze to bude nejaky vetsi problem. :myslim Dik. :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Petr605

No to je jedno, ono záleží na tom, jak ukazuje teploměr. Když jedu rozumně, tak se teplota motá okolo 80 a to bych si taky troufnul to otevřít dřív, ale proč to pokoušet?

Jinak já mám pod znakem tu lištu, co není děravá, tenkrát jsem musel brát co bylo a taky se to od tý doby malilinko hůř chladí náporem. A taky mám dole u mřížky na větráky nějakej plast, kterej trochu brání přívodu vzduchu ke chladiči - ten se chystám vyndat. Jezdím tak, aby teplota nelezla přes 90 a těch 150 km/h to taky dá, dál se to už ohřívá víc, ale to už se točí sahary.

No aha..ja mam jednak vedle znaku tu mrizku v pohode pruchodnou az na chladice, a dolni mrizovani pod naraznikem, tam dou primo videt sahary, vetraky se mi zapinaji opravdu malokdy a mam pocit, ze asi automaticky ani nefungujou, krome klimy to se zapnou. Protoze predchozi majitel mel vyvedene draty na tlacitko na plne sepnuti...parkrat sem to vyuzil ve stejnych situacich nebo ve meste, ale jinak i ve vedrech vetsinou stiha naporove, staci aby auto trosku jelo a je to pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové

když už se tak tady bavíte o teplotě vody, můžete mě prosím někdo říct jaká je normální teplota u 2.5Td. Musel jsem vyměnit termostat, protože byl furt otevřenej a neohřál jsem to víc jak na 65, teď se to s novym drží na 90. Jo a v jaký teplotě se vám rozbíhaj sahary, ještě jsem je neslyšel, běžej akorát s klimou, nebo když vypnu motor, tak se na chvilku roztočej, je to normální nebo mám něco vháji.

Díky F.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak, uz mam zase problem s chlazenim. Urcite o prehrivani TD motoru uz bylo napsano dost, ale prece. Celou dobu s prehrivanim nebyl problem, jen drive obcas teplota pri zatizeni sla nahoru, pri ubrani plynu zas normalne klesla a ok. Nedavno jsem vymenil chladic, a bylo vse ok. No a vcera jsem vyrazel do Mimone, no a po 50-60km se zacal motor prehrivat, ale uz to neslo ukontrolovat. Na pumpe jsem vyndal termostat, par kilometru to bylo ok, a zas to same. Pro info, motor do expanzky netlakuje, voda v oleji neni a ani para z vyfuku nejde, a startuje to normalne. Vzdy, kdyz jsem to prehral, tak chladic byl studeny. A jeste jeden poznatek, ted rano jsem se vracel zas s prehratym motorem zpet, a po prvnim doliti vody jsem ujel tak kilometr a hralo se to zas pres 110 stupnu a tak jsem zastavil, nechal 10 min vychladnout, dolil vodu a nedal vicko na expanzku, jen jsem diru tak naoko ucpal hadrem, no a teplota se celych 30km drzela lehce pod 100 stupni, i kdyz jsem na to zkusil poradne slapnout... Jo, a sahary mam na manualni ovladani, ale tema to na 100% neni. Kazdy jim pripisuje velky vyznam, ale to je prehnane. Pri normalni jizde nemuzou nijak sahary pomoct, protoze napor vzduchu je mnohem vetsi nez napor z tech sahar. Mimochodem, rok jsem jezdil uplne bez nich a nebyl jediny problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je blbe, vsecko se tvari ok. Pri normalni jizde v lete po okrskach se pres 90 nedostanu bezne vubec. Tak preju stesti pri hledani. Hele a zkousel sis to zmerit, jestli je to opravdu ta teplota ? Jestli treba neblbne jen cidlo nebo ukazatel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rimmer: No prave, ze vse vypada ok. Resil jsem to po telefonu s par lidmi, a v podstate nikdo nevi. A resit to vymennym zpusobem a utopit v aute napr. 10 tis., a zjistit pak, ze to je nakonec treba hlavou, no fakt nevim. To cidlo by melo byt ok, nemam to sice overene, ale motor se prehriva, voda se vyvaruje atd., takze i kdyby melo nakou odchylku, stejne varim. Ja do ted taky normalne se pres 90 nedostal, a s vyndanym termostatem zas pres 70 stupnu, vic ani tuk, i v teplem pocasi. Max v kolonach, to slo lehce nahoru, protoze jsem nemel sahary, ale to bylo v poho. A to jsem jezdil i dalkove. Mel jsi videt ty lidi na parkovisti na jedne pumpe, kdyz jsem auto zvedl na zvedak, sundal kolo a vymontovaval jsem termostat. Kdo uz to delal, vi, jaky je tam pristup atd. Nastesti jsem mel vsechno naradi s sebou.

Freedy: Ta vodni pumpa uz byla taky jeden z nazoru, co by to mohlo delat, ale nejak si nedokazu predstavit, jak by to zapricinila. Ledaze by pri zahrati zacala ta vrtulka na ose nejakym zahadnym zpusobem se protacet a tim padem by to nehonilo vodu motorem. Ale kdyz byl motor studeny, tak privodni hadice do chladice pri pridani plynu se nafukovala, kdyz jsem ji rukou promacknul, to znamena, ze pumpa tlaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejnej problém ( 3.0 sv 24 ),pořád se to trochu přehřejvá,pumpu mám novou,chladič taky,vyměnil jsem těsnění pod hl. a pořád to stejný,hřeje to a hřeje....jako by se tam někde udělala vzduchová bublina a nepouštěla vodu do chladiče,hadice nad chladičem trochu tlakuje,ale z exp.nádržky to ven nejde( víčko udrží 1,4 atm.) Vlastně mě to už zlobí tak dlouho,že na to ani moc nekoukám a jezdím...Vydrželo to i vejlet do Chorvatska a tam bylo sakra vedro...

Zkus přeměřit dráty od čidla na ručičku,třeba je tam nějakej odpor navíc-špatnej kontakt,zlomenej kablík... a ručička pak ukazuje nesmysly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

doporučoval bych nezávislým teploměrem zkontrolovat teplotu motoru, protože často teploměr kecá tak o 5 - 10 stupňů, termostat má taky svůj díl tak o 5 stupňů a tak teploměr ukazuje průser, i když ve skutečnosti to ještě projde.

Nezávislý teploměr - je ve výbavě většiny digitálních měřáků, dokonce i typ 830 myslím D za asi 250 Kč ho má.

A v případě Marcose:\"Vzdy, kdyz jsem to prehral, tak chladic byl studeny.\" bych to viděl na pumpu vod ní.

[upravil dne 28.8.05 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: Ja ten teplomer neresim, protoze zjevne to prehriva. V kazdem pripade to vazne vypada na vodni pumpu. Uz jsem to konzultoval s par lidmi, co delaj diesely atd., a ta pumpa z toho vysla jako vitez na vymenu, i kdyz na prvni pohled to vypadalo jako nejmin pravdepodobne. Tak snad to bude vazne ona, zitra ji jdu menit a uvidim. Diky vsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypada, ze vodni pumpou to nebude. Ted jsem ji vytahl, a je zjevne ok. Vrtulka je napevno s oskou k rozvodaku, takze se neprotaci. Ledaze by az pri zahrati. Vrtulky jsou ok, nic ulamaneho apod. Novou pumpu budu mit az odpoledne, tak ji tam dam a zitra to pujdu poradne projet a uvidim. Ale vidim to spatne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som podobny problem:

Moja 2.1td sa prehrievala skoro stale, ak bolo 25°C a viac. Dlho som s tym nic nerobil, co sa mi vypomstilo.Vysledkom bol prehriaty motor => nove tesnenie pod hlavu + vybrus hlavy + dalsie + robota = 15.000sk - vlastna hlupost je draha vlastnost :grr .

Problem bol upchaty chladic (chladila len 1/2, zvysok bol studeny, aj ked voda ukazovala 100°C). Po vymene chladica (+ oprava motora) je voda trvale na 60°C; pri 150km/h a 33°C vonku sa mierne pohne hore (cca 4°c).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...