Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

svítivost světel 807


caraxx

Recommended Posts

  • O 1 měsíc později...
  • O 4 měsíce později...
  • O 4 měsíce později...

Ozivim tohle vlakno... kdo cistil cocky, jaky to melo vysledek? Sviti to lepe? Taky v noci nic moc nevidim, i na technicky trochu drzkovali, ze to sviti nejak malo (ale spravne do stran :)). Sahnout dovnitr nejakou tyckou ale staci to? Nebyl by ten navod, jak to cely rozebrat? Zejmena Kutilko7, tim myslis, ze jde vyndat ta optika ven, aniz by bylo nutne vyndavat cely svetlo a pak to tam zase vratit? Kdyz tam koukam zrcatkem, tak to vypada, ze to je na trech torxech, ale nevim, jestli neni nekde nejaka zrada.... 

Jeste poznamecku, ten kryci plech se tu prbira na trech strankach, ale neni z toho jasna jedna vec, a sice, ze ve skutecnosti zakryva spodni stranu paraboly, nikoliv horni. I kdyz ono to je logicke, protoze ta cocka to prevrati... 

Za pripadne navody jak postupovat predem diky... 

Honza

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem to zkoušel s tyčinkou a vatou, ale to nepomohlo. Nakonec jsem sundal přední plast nárazník, sundal světlo, vyndal čočku a řádně očistil.

Výsledek byl super najednou jsem v noci viděl :) . Návod ti přesně neporadím, pač jsem to dělal asi před 3 roky a pamatuji si to jen matně.

Ale nebál bych se toho :) 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi help... shodil jsem naraznika vyndal svetlo... trochu pakarna, ale bez vetsich potizi... ale jak z toho dostat ven tu cocku (resp parabolu s optikouo? Je to na trech torxech, utopeny v ty dire, ty jsem povolil a vyndal, ale nedokazu to dostat zkrz tu diru ven... ta priruba optiky je velka, navic do toho vstupniho otvoru zasahuje ovladani naklapeni svetel a ve vysledku je z toho jezek v kleci... uz s tim tocim docela dlouho a nepodarilo se mi to vyndat... 

 

POMOC, mam rozebrany auto a nevim jak dal... jde to vyndat? P807, 2.2HDi, 2003, klasika H7.

Dik

 

Honza

 

PS: Kdyz tak koukam, jak je pristupna H1 pro mlhovky, tak pocitam, ze ta se da taky vymenit jen kdyz se demontuje svetlomet... Francouzsky konstruktery by mozna meli zabijet hned jak se narodi... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpovim si sam... jde to ven, pokud se optika uvolni (tri TX20 srouby) a jeste v tele svetlometu se rozebere (4x sponka, ktera drzi u sebe parabolu a mezikruzi s cockou, mezi nima je vlozenej kryci plech, co dela spravnou kresbu). 

Pak to jde po castech vytahat ven a vycistit... v mem pripade cocka vypadala cista (nenechavala stopu necistoty na bilym kapesnicku) parabola trochu zaspinena byla. Vrsek je mirne vypaleny, ale jen trochu (mozna denni sviceni neni od veci, aby se porad nesvitilo tema H7). Hlavne to pak spravne slozit dokupy zase uvnitr svetlometu (sponky samozrejme padaj dovnitr... ) Pokud si nekdo nepamatuje jak tam patri ten plech (ma strany oznacene TD a TG, TD je myslim k cocce) jde to odvodit, jen je potreba si uvedomit, ze cocka obraz prevraci jak vzhuru nohama tak stranove, takze ten plech je dole a zvednuta strana je vpravo... 

Kdyz jsem to slozil a dal do auta, sviti to spravne a podle car na stene se to nikam neposunulo... jestli to sviti lip proti ty zdi nepoznam, je to moc blizko. Rozsvicena vysictena cocka ale vypada pohledem zvenku na svetlomet jako jasna, zatimco ta druha, zatim nevycistena je lehce zakalena... 

 

Honza

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrekapituluju svoji akci... nevim, na jakym aute to delal Kutilko7 ale ja si to bez demontaze svetla nedovedu predstavit. Povedlo se, optiku jsem vycistil (i kdyz necistot moc nebylo, bily kapesnik zustal po akci docela cisty) a svetla sviti pocitove mnohem lepe (v noci v lese, kde neni jine svetlo to je dost poznat.  V mem pripade jde o P807, rv. 2003, klasika H7.

Potrebne naradi:

Orech 10, klidne na akucku, vsude se s ni da sahnout a srouby jsou relativne dlouhe (pozor, pod naraznik se neda sahnout jen racnou), bity Torx T20 a T25, prinejmensim T20 na pomerne dlouhym sroubovaku. Vrele doporucuju dostatecne magneticky nastavec nebo sroubovak, aby z nej uvolnene sroubky nepadaly. Mensi kombinacky, pinzeta nebo dlouhe uzke kleste (na loveni sroubku zapadlych do svetlometu, idealne teleskopickou tycku s magnetem), plochy sroubovak.

Postup:

- musi se uvolnit plast predniho narazniku a to nejde bez sundani kol, takze auto na spalky a predni kola dolu (nezapomenout zabrzdit).

- auto proti zdi, na zed nejaky karton nebo neco a nakreslit si hranice svitu svetel, aby to po montazi svitilo na stejny misto. 

- otevrit kapotu a vyndat plast co kryje shora sahary mezi svetlama. Je na sesti rozebiratelnych plastovych nytech, sroubovakem nadzdvihnout vrchni dil a klestema vytrhnout, pak vytahnout spodni dil. Vydloubnout packu bezpecnostni pojistky kapoty (pod kloubem, proste vydloubnout sroubovakem)  a uvolnit bovden na strane zamku. Cely plast ven. Doporucuju dat k zamku kapoty nejaky spalik, at se pri zavreni nezacvakne, ta pojistka je dost hloboku a bez toho bovdenu je obtizne ji otevrit jen rukou. 

- uvolnit kryci plast v podbehu predniho kola vpredu. v hrane plastu narazniku je sroub T25, zespoda dva srouby T20. V boku podbehu smerem k motoru plastovy nyt. Neni nutne vyndavat komplet, staci predek a vyhaknout z lemu blatniku a narazniku. 

- uvolnit plast narazniku, neni nutne sundavat cely, staci na jedny strane a pak na druhy jen povysunout a nesundavat z auta (neni nutne s tim velkym kusem plastu manipulovat po garazi). Naraznik je zrejme prisroubovany zespoda na trech mistech (ja tam mam nejak z historie neoriginalni kryt pod motorem a naraznik zespoda volny) a drzi ho dva srouby uplne na bocnich koncich do blatniku. je to za palstovym krytem z rpedchoziho bodu. V narazniku je vybrana hrana, lze nasadit orech na nastavci na akucce a vysroubovat. Pak lze naraznik vysunout smerem dopredu, staci cca 10cm a nechat na aute. 

- uvolnit svetlo. Tri srouby s sestihranou hlavou 10, shora (viditelny po odklopeni kapoty, zespoda uplne na boku pod naraznikem a na strane u chladice. Pak jde svetlomet vyhaknout a vytahnout dopredu. 

- uvolnit sdruzeny konektor. Zaspoda je cervena pojistka, tu vytahnout cca 1cm dolu a pak jde konektor vypojit. Odpojit konektor spojujici svetlo s obrysovkou (odjistit sroubovakem prizvednutim od predku svetlometu).

- me pomohlo, fixnout si svetlo tak, abych mel hrdlo nahoru, oprel jsem si ho o stul a za ocko, kterym to je zaveseny v blatniku jsem to vrutem prisrouboval k desce, co mam za stolem. 

- sundat plastovy kryt za parabolou, odpojit konektor zarovky a i konekturek motorku naklapeni svetel, oba strcit do strany do svetla, at neprekazeji.

- dlouhym sroubovakem povolit tri sroubky T20, co drzi optiku uvnitr. Nyni s ni lze uvnir pohybovat. NEJDE TO ALE CELE VYTAHNOUT VEN. Hrdlo je moc male a navic do nej zasahuje motorek naklapeni svetel. PAMATOVAT nebo nafotit si polohu, jak to je uvnitr. 

- vytahnout si to k sobe, naklonit na jednu stranu a uvolnit plochym sroubovakem spony, co drzi parabolu dohromady s cockou na jedne strane, pak otocit a uvolnit i zbyvajici dve spony na druhe strane. Uvnitr svetla se to rozlozi na tri kusy, ty vytahnout ven. 

- kryci plech, co je mezi parabolou a cockou ma strany oznacene TD a TG. TD je smerem k cocce... nicmene jeho polohu lze snadno odvodit, jen je nutne pocitat s tim, ze cocka obraz svisle i stranove prevraci (plech tedy kryje spodni polovinu paraboly a vyssi hranu ma vpravo)

- vycistit cocku i parabolu vhodnym zpusobem. V mem pripade to moc znecistene nebylo, presto ale ucinek cisteni je dost znacny. 

- vycistene komponenty slozit opet uvnitr svetlometu. Sponky maji na jedne nozicce dulek, ktery je zajistuje v prohlubni na parabole. Tuto cast nasazujeme jako prvni a pak zacvakneme do cocky. Nasadit prvni sponku je pakarna, protoze se to dirou spatne drzi a rozpada se to. Jak to drzi alespon jenda sponka, uz zbytek jde docela dobre. 

- Zasroubovat optiku do svetlometu, svetlo do auta, pripojit, zkusit rozsvitit, overit, zda funguje, sviti vsechno co ma a spravnym smerem. 

- Vratit naraznik a prisroubovat sroub v podbehu pak je mozne stejnym postupem udelat druhou stranu. To je cele. 

Kdyz to mate venku, zkontrolujte usazeni zarovek (ja mel jednu H7 potkavacek nakrivo, pri vymene na aute sem se netrefil) a prohlidnete si, jak je umistena H1 od mlhovek, at vite, ze pokud odejde, sundavate naraznik znova :)

S timto postupem by to nemelo byt casove tragicky narocne, pocitam tak cca 4 hodky celkem. Me to trvalo dele, pomalu skoro hodinu jsem travil tim, jak dostat tu optiku ven, nez jsem usoudil, ze vcelku to nejde a musim to rozebrat vevnitr... druhy svetlo uz jsme mel mnohonasobne rychleji. 

 

Honza

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že na postupu od filoyof12000 je velmi podstatný předpslední bod "zkontrolujte usazení žárovek...",asi bych s ním začal.Také jsem myslel že jsou špinavé čočky a chtěl jsem čistit,naštěstí jsem si při zkoušení proti zdi všiml že má světelný kužel nějaký podivný tvar.Samozřejmě byla špatně usazená žárovka.Žárovek jsem vyměnil dost,nejsem úplný amatér...Nakonec se osvědčilo jí tam zacvaknout při rozsvícených světlech proti zdi,je tak vidět  jestli sedla.I tak to bylo ale na několikátý pokus.Nevím proč má tady sklony sednout blbě,u jiných aut jsem nikdy neměl problém.Tak ať někdo neděláte zbytečně rozborku půl auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Děkuji uživateli filoyof012000 za podrobný popis čištění čočky. Od zveřejnění informace o čištění čočky jsem se na to chystal (spíše z preventivních důvodů než, že bych měl nějaký problém se svícením) a až nyní jsem se k tomu konečně dostal. Asi mám nějaký novější model světel, protože mám vnitřek nerozebíratelný a musel jsem ho jako celek vyndat ven (jde to pouze při určitém natočení ježka v kleci - viz. foto).

Oproti uvedenému návodu jsem potřeboval pouze torx T20, nástrčkový klíč 10 mm, delší pinzetu pro umístění šroubů do světla a plochý šroubovák s pár nástavci. Jak bylo uvedeno výše, stačí natočit kola, oddělat přístupné šrouby z nárazníku, oddělat jeden upevňovač plastového podběhu, aby se jeho přední část uvolnila a dostali jsme se ke šroubu, který je za nárazníkem. Potom nárazník trochu povysunout (je ještě zacvaknutý zobáčky) a dostaneme se ke šroubům světla.

Po vyčištění prvního světla jsem si všiml, že po rozsvícení je poměrně velký rozdíl mezi vyčištěným a nevyčištěným světlem (jestli to bude poznat v noci zatím nevím) a podařilo se mi to vyfotit (nevyčištěné světlo je jakoby zamlžené). Při čištění doporučuji zkontrolovat výsledek čištění čočky proti světlu, protože je tak lépe vidět prachové částice a špíny.

IMG_20170415_104734.jpg

IMG_20170415_114105.jpg

IMG_20170415_114653.jpg

IMG_20170415_094745.jpg

IMG_20170415_103127.jpg

IMG_20170415_103120.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Jo, to, že špinava čočka je jakoby zašedlá a matná a vyčištěna je čirá potvrzuju. Rozdíl to v noci je..

Jinak fakt se ti to povedlo vyndat ven celý? Mě ani za boha, vadil motorek naklápění světel. Rozebiratelný to ale IMHO máš, ja tam na těch fotkách ty sponky vidím, viz obrázek. Na druhý straně jsou další dvě a je to jen secvaknutý.

 

Honza

 

 

IMG_20170415_114105.jpg.9ea7657fcead43841abd70cae14e87ed.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha... svine... optimalizovali náklady... V mým případě čočka je v hliníkovým odlitku a pohromadě to drží sponky, ty už máš výlisek z ocelovýho plechu a úchyt je součástí, takže bys to musel ohnout a to by asi šlo blbě a hrozilo by, že při zpětné montáži se to ulomí.

 

Možná díky týhle změně to má celý trochu jiný tvar a proto to jde ven. Já s tím točil snad dvě hodiny, dokonce jsem odřezal malý nálitek vevnitř světla, co mi nejvíc vadil a přesto jsem to vcelku ven nedostal.  U mě to vypadá přesně takto http://bibo807.rajce.idnes.cz/svetlo jak tu už proběhlo.

 

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Tak se mi nedávno dostali do ruk za akceptovatelnou cenu žárovky Osram Night Breaker Laser H7 . Kdysi když jsem předchozí generaci Night Breakerů používal v C5 tak mě nepřesvědčili svou životností a řekl jsem si že už nikdy . Dal jsem jim teď šanci a překvapili . Opravdu znatelnej rozdíl . Až takovej že odkládám na "někdy" rozborku světla a zkoužku vyčištění čoček .

4052899436596.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Tak se první NB Laser rozloučila . Ani ne po roce . Sice najeto 25 000 km , díky tomu že mám DRL , tak jestli svítili na 15 000 km , tak je to moc .

V jednom kamenným obchodě s autodílM jsem narazil na  https://www.aci.cz/img.asp?attid=756999 , tak jsem vzal VISION PRO 150 . Nedělám si iluze že vydrží dýl než OSRAM , ale cena za pack dvou kusů byla nižší než třeba za jeden kus OSRAM NIGHT BREAKER v Kelly .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...