Jump to content
Sign in to follow this  
krtek 2

jemne posunute rozvody

Recommended Posts

cavte dnes som na svojej 1.8 16 v robil obhliadku rozvodov koli tomu ze sa mi zda ze auto akosi netaha ako by malo no a ked som zhodil kryt rozvodov tak som zaaretoval remenicu kluky na znacke v bloku a potom som chcel zaaretovat vackove ozub kolesa a ejhle dierky v bloku a dierky v ozub kolesach su posunute cca 5 mm(cize tam nestrcim aretacnu kolik) len nechapem ako je to mozne keby mi skocil remen o 1 zub tak by vzdialenost dierok bola 1cm(merane suplerov na remeni) a nie 5 mm zeby sa posunuli vackove kolesa voci vacke? alebo sa remen natiahol? treba rozvody nanovo nastavovat?(cize nanovo osadit remen) s remenovymi rozvodami moc skusenosti nemam robil som len retazove

[Edited on 18/9/12 15:04 by krtek 2]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak som kryt zhodil opet a mrknul tie rozvody tento krat som som na to siel trochu inak z manualu som si zistil v akej polohe je motor casovany (vycital som ze 90 stupnov pred hornov uvratov,laicky na pochopenie vsetky piesty su v jednej rovine) tak som pomocov spejle cez otvor sviecky prveho valca nasiel hornu uvrat a potom bolo treba remenicov pootocit o stvrtinu otacky do lava alebo ak chcete 90 stupnov do lava (spominanych 90 stupnov pred uvratov) ale kedze v manuali strasia ,netocit motorom do lava tak som ho tocil do prava ale uz o 270 stupnov aby som sa dostal na to presne miesto no a ta aretacna dierka na remenici sa mi dostala opet do tej pozicie ako minule cca 6 mm od aretacnej diery na bloku cize mali ste pravdu je pretocena remenica a casovanie ventilov je v poriadku pisem to len tak ak by niekto potreboval nastavit rozvody a mal pretocenu remenicu PS to to pretacanie remenice v stupnoch je dobre na to pouzit uhlomer krutiaceho momentu aby ste to mali na chlp presne

[Edited on 28/9/12 21:42 by krtek 2]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak som kryt zhodil opet a mrknul tie rozvody tento krat som som na to siel trochu inak z manualu som si zistil v akej polohe je motor casovany (vycital som ze 90 stupnov pred hornov uvratov,laicky na pochopenie vsetky piesty su v jednej rovine) tak som pomocov spejle cez otvor sviecky prveho valca nasiel hornu uvrat a potom bolo treba remenicov pootocit o stvrtinu otacky do lava alebo ak chcete 90 stupnov do lava (spominanych 90 stupnov pred uvratov) ale kedze v manuali strasia ,netocit motorom do lava tak som ho tocil do prava ale uz o 270 stupnov aby som sa dostal na to presne miesto no a ta aretacna dierka na remenici sa mi dostala opet do tej pozicie ako minule cca 6 mm od aretacnej diery na bloku cize mali ste pravdu je pretocena remenica a casovanie ventilov je v poriadku pisem to len tak ak by niekto potreboval nastavit rozvody a mal pretocenu remenicu PS to to pretacanie remenice v stupnoch je dobre na to pouzit uhlomer krutiaceho momentu aby ste to mali na chlp presne [Edited on 28/9/12 21:42 by krtek 2]

Ahoj všem,

jestli tomu dobře rozumím, tak pokud budu takto postupovat, tak v tomto okamžiku (90°před HÚ) musí sedět aretace vaček (ale nemusí sedět aretace na řemenici klikovky)? Platí to i pro 1,8 16V?

Jde mi o to, že před koncem loňského roku mi měnili rozvodový řemen. Podle toho co mi mechanik pak povídal, tak když zaaretoval vačky, tak mu neseděla řemenice a to dost. Myslím že mluvil skoro o půl otáčky. Myslí si, že to je řemenice z jiného typu motoru. Je to možné? 

Bylo by poznat, při normální jízdě, že je řemen na klice nasazen třeba o jeden zub mimo?

Díky za vaše názory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

remenica je odpruzena to znamena ze je z dvoch kusov a medzi tymi dvoma kusami je guma a prave ta guma povoli a vonkajsi kotuc remenice sa posunie voci vnutornemu kotucu remenice aretacna diera je prave na vonkajsom kotuci cize to ti uz nebude sediet ,ano vacky zaaretujes ale kluku uz nie hoci je kluka v spravnej polohe 90stupnov pred hornov uvratov plati aj pre 1.8 16v 81 KW (LFY),keby to bolo posunute motor by siel  spatne bez vykonu ak by vobec isiel

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ked si to chces overit staci aby si zaaretoval obe vacky ,potom vytoc sviecky a meraj hlbkomerom alebo nejakov palickou ako su hlboko piesty vo valcoch vsetky musia byt rovnako hlboko v jednej rovine vtedy je to ok

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...