Fusion Odesláno 1. červen 2005 Sdílet Odesláno 1. červen 2005 Často se tu lidí ptají na způsoby jak zjistit, zda nemejí prasklou hlavu, špatný pístní kroužky apod. Našel jsem pěkný návod jak na to. Jediná potřebná věc je ukazatel tlaku (půjčit či koupit), závit je stejný jak u běžné svíčky: 1. Vyndat všechny svíčky a jejich dráty ohnout někam pryč. 2. Auto musí mít dobrou baterku a zhruba provozní teplotu. 3. Dát měřic na první válec. 4. Poproste někoho, kdo bude sedět za volantem, vyřadí, zmáčkne spojku a plyn. 5. Začít startování. Je třeba si poznamenat první a další polohu ukazatele (nejspíš v Bar). Motor by se měl točit 3-5x. 6. Poznamenat údaje a opakovat na všech válcích. 7. Výsledky by měly být zhuba dle údajů výrobce (dá se zjistit různě na netu atd.) a válce můžou mít rozdíl +-10%... jinak to není OK. 8. Pokud má jeden nebo více válců nízký tlak (kromě společných, 1-4, 2-3) bude problém nejspíše spálený ventil nebo vyglajdaný píst. kroužky. 9. Jak určit přesněji - nalít malýho panáka oleje svíčkovou dírkou do válce s nízkým tlakem a opakovat měření. Pokud je tlak pořád nízký = chyba ve ventilu nebo hlavě. Pokud se tlak zvýší = chyba v kroužcích. 10. Rozlišit mezi chybou ve ventilu a v hlavě (např prasklé) už jde jen v servisu. Můžou např. natlakovat válec a hledat bublinky ve vodě... Pozn.: První a další údaje by se neměly příliš lišit při měření (ručička by neměla moc lítat při měření v jednom válci). Tak doufám, že to někomu pomůže. Dejte popř. vědět jak jste dopadli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.