Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Antikovo P406 2.1 TD Break (80kw)


antik

Recommended Posts

Tak a otáčkoměr vyřešen. Všechno tak jednoduše, až to hezký neni. Stačilo sebrat otáčkoměr třeba s P205 nebo P405.

205GTI.JPG

Tohle je otáčkoměr z budíku P205 benzín.

použije se tišťák ( plošný spoj ) z toho otáčkoměru, protože P406 2.1TD má čidlo otáček napojené do řídící jednotky, pak teprve vede do budíků. Takže jsem mým způsobem uděll převodník z čidla otáček (není to hall senzor ale pouhá cívka) na signál, kterýmu rozumí budíky v P406.

Tedy na tištáku z P205 stačí udělat malá úprava. Odpájet žlutý kablik odsud :

https://goo.gl/photos/p3rdBs1EeEDeRRPY7

připájet sem:

https://goo.gl/photos/wAMSscBX6a6th8E2A

 

Pak ještě po odpájení dvou kabílků co vedou k tomu motorku, kterej má ručičku, připájet kablik, kterej povede do budíků P406.

https://goo.gl/photos/Z5bJFgsku8Ve16e96

 

Ten bude třeba napojit do budíků ve žlutém konektoru na oranžový kabel 426

https://goo.gl/photos/arrUEbD6VytJG45Q7

Pak stačí napojit kabel od čidla otáčkoměru https://goo.gl/photos/JcuUVVBNYgUGhdmv6

V podstatě jen spojit červený kabel se stíněním a napojit na mínus (kostru) a zelený dát jako signál do tišťáku.

https://goo.gl/photos/1NqQpgBMwH575zwT9

 

na tištáku je to žlutý kablik

https://goo.gl/photos/SEtx2kawCFEKCrtV6

 

Bílý (červený) je +

Modrý (zelený) je -

Žlutý je signál od čidla otáčkoměru

na obrázku https://goo.gl/photos/cM6PjPdxkJBwf2GT8 ten hnědý je na signál do budíku.

 

Jak to funguje je zde na videu: https://goo.gl/photos/Hu5ReZr89rS4rXJ57

 

 

Upraveno uživatelem antik
Doplněn odkaz na video
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sehnal jsem otáčkoměr z P405 1.9D tedy z diesela.

compteur%20diesel%201.jpg

Napojení na budíky v P406 byly trošku složitější.

Tam jsem neměl konektor a tak jsem připájel káble , https://goo.gl/photos/C2b5dtMrwQ4T87Tw5

Červený je +

Zelený je  -

Žlutý je výstup tedy vede do budíků P406

Černý je vstup tedy z čidla otáček.

Tento dieselový otáčkoměr používá integráč SAK215, který převádi informaci z čidla otáček do motorku otáčkoměru a zasilovač signálu LM2904P . Já jsem jen nepoužil možnosti LM2904P a kablik napájel na jeho výstup a zárovnň vstup do SAK215.

Také výstup ze SAK215 nejde přímo do motorku otáčkoměru s ručičkou, ale jde přez tranzistor BC327 . Výstup jsem ale napojil ale před tímto tranzistorem, tedy na výstup ze SAK215 . https://goo.gl/photos/yVxvV2ka8vAhWK1F9

Opět použit standartní kabel od čidla otáček https://goo.gl/photos/4BpaqbLZorY2r82G7

Také spojen červený kablik se stíněním a dále na kostru ( - ) a zelený do černého káblu od tišťáku z otáčkoměru z P405 diesel .

https://goo.gl/photos/aKsKgWtgKHYdbjGR6

Opět je napojen žlutý kablik od tištáku otáčkoměru z P405 D na oranžový kablik 426 co je na žlutém konektoru v budíkách P406

Funguje to skvěle.

Tady je video : https://goo.gl/photos/BXRQaJ6hEunQSeHo9 nebo další https://goo.gl/photos/tkidRmCr5Ap7Y6vw7

 

 

 

Upraveno uživatelem antik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 4. 2017 at 10:33, agresssor napsal:

Já žádné problemy , ktereé by vyřešil ten odkaz nemam, jsem velice spokojen s 2.1TD. něco s BSI nechci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak kusuj, proste si pripust ze je to stary auto, a bouhzel nemuzes v nem jezdit porad.... Mel sem 406 1.9 TD a troufam si rict ze v daleko lepsi stavu, ale stejne sem kazdy rok a nebo ob rok delal jedny a ty samy veci......  A ono te to prestane bavit, nehlede na tom ze je to uz stary auto....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ono jde o to jakým způsobem to auto člověk opravuje a jak moc často :D za mě v mém případě ta převodovka byla už poslední kapka další věc tak s tím už končím protože mě to auto vyšlo za necelý 3 roky na min.na 50 tisíc a to nepočítám další věci ne jen opravy a od konce min.roku se tam pořád něco sype a už mě to nebaví.První dva roky to bylo dobrý spíš jsem chtěl dostat na nohy převážně esteticky takový zanedbaný auto a to mě docela i bavilo sem tam i po technické stránce co bylo nutný.První větší oprava byl repas přední i zadní nápravy docela ranec potom klid a od podzimu min.roku se to pořád nějak sype něco dokážu i pobrat ale v takových časových intervalech je to prostě o nervy hlavně když to auto člověk potřebuje denně jako já.

Během asi 3- 4 měsíců,ložiska v kolech,stab.tyčky,kotouče,desky,dva díly výfuku,nová lamela+výměna převodovky,a to nemluvím o různých výkyvech třeba centrálu,ventilátoru atd.a výsledek? pár týdnu zpět převodovka vyměněna a pár dní na to zase klepe volant do ted nevím co to je jeden čas to dělá neustále poslední dobou občas,brzdy nový ale už mě zase píská to samý kolo co předtím na zvlněným kotouči a začaly mě asi vrzat zadní silentbloky no tak zase jakoby prostě to není úplně OK a za auto jsem dal tento rok peněz jak za jiný i když asi by to nebyla žádná sláva.

Jedině co mě u toho pořád trochu drží je to že to na svoje roky je hodně zachovalý a jelikož bych chtěl kombíka po face 2002-2004 2.2 16v a tak občas hledám a přitom mě potěší že i tato auta v rozmezí 30-45 tisíc často jsou na první pohled proti tomu mému šroty :D ale už z toho nemám nějak radost ...místo kol a výměny nebo přelakování dveří zase peníze padly na převodovku.Pořád dokola a věřím že by to tak být i nemuselo když mám s čím rovnat.Kombík který se občas pujčim když to moje stávkuje z roku 2000 2.0 16V v podstatě esteticky bez škrábance a za 8 let výměna stab.tyček,koncový díl výfuku,spínačka,najeto za tu dobu asi 90 tisíc a funguje vše jak má jen já se pod tím mím pořád válím...:D nebo to mám v servisu na zvedáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No spíš bych chtěl jezdit aspon 2 měsíce s autem co je OK ;) k dnešnímu dni převodovka kterou jsem koupil a vyměnil začala po asi možná ani ne měsíci po chvilce jízdy na volnoběh chrastit když sešlápnu spojku přestane to po puštění chrastí méně více nebo stejně,je nutný vyměnit zadní dva silentbloky,přední čep v levým kole,a začíná chrastit v katalizátoru a ve vyšších otáčkách to má zvuk jak kdyby to mělo turbo což je hezký :D ale mám dojem že to budou ventily takže poslední investice zase na nic....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...