Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Na STK kazdy rok ???


Marcel00

Recommended Posts

Pacho69: Táta má tabulkový plat, to je jasný. I když dělá, co může, stejně ho pomlouvají, že tohle není udělané a tohle je špatně. Taky i kolikrát projel traktorem kolem jejich baráku, někteří aktivisti si to dokonce i fotí ... někde jsem tu fotku viděl s komentářem typu: \"Dneska jede popáté, furt si vozí jenom prdel.\" Lidi jenom kecají, ale nikdo do ruky tu lopat a koště nevezme.

Já tu zemědělců mám okolo sebe dost. Fakt raději koupí mechanizaci, Čech prostě nemaká. A nebo maká, ale ne tolik jako ten z východu, který si nechá všechno líbit. Já taky vím, že i ti pracovití Češi od tamtud utekli, protože je házeli do jednoho pytle s Moldávií, tedy makat i o víkendu a prachy navíc za to nebudou. Ano, kluci z východu makaj a držej hubu.

[upravil dne 22/5/14 14:17 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, dovolím si nesouhlasit, třeba ze Slovenska tam lidi jezdí pořád a mám známýho, kterej dostal nabídku na jablka v Itálii vloni v létě, vzal si 3 týdny neplacený volno a když zjistil, kolik vydělal, vrátil se do ČR, odnesl do práce výpověď a jel zase směr Itálie. Když se pak na podzim vrátil, začal si hledat lepší práci, protože měl konečně na nějakej měsíc finanční rezervu. Jako bonus říkal, že se konečně od střední naučil plynule německy:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To MilanF1: S tím se dá souhlasit. Já to posuzuji jen z hlediska dědin na Moravě a jsem rád, že máš z této lokality podobné zkušenosti. A teda uznávám, že to může být v rozdílných oblastech zcela odlišné.

To Lubko: V podstatě bych měl být za šrotovné v ostatních zemích rád, protože nejvíce jsme na něm vydělali u nás v Čechách, kdy nás to nic nestálo a naši lidé měli práci. Takže děkujeme a těšíme se na Vaše další šrotovné.

U nás se stát pokusil znevýhodnit staré auta ekopoplatky, z čehož je nakonec jen další nesmyslná forma daně a vozový park dále stárne. Takže se jaksi nepovedlo. Nové ekologické poplatky vymýšlíš hlavně ty, protože pokud chceš dotovat eko auta, tak to musí zaplatit majitelé neeko aut. Ostatně to je smysl tebou prosazovaných dotací a veskrze i tvého myšlení, kdy by stát měl něco podporovat.

Možná by ses měl pochlubit, jak to je s registrační daní na Slovensku a proč jste ji vlastně zavedli. Proč trestáte majitele nových aut daní, když vlastně chcete omladit vozový park?

Lubko, můžeš vysvětlit tohle ?

http://www.auto.cz/prodej-novch-aut-slovensku-zl-klesl-12-5-procenta-77233

1. Na čom ste zarobili vy v čechách ? :D Vy vlastníte škodovku ? :D Nemajú ju náhodou nemci ? (PS: To isté by sme mohli povedať aj o nás, 2 a 4 priečku v predajnosti obsadil Peugeot a KIA - tiez závody z SK)

2. Nikto nerieši ďalšie šrotovné :) Cieľ bol omladiť vozový park Slovákov, čo sa proste podarilo, čoho dôkazom je aj to, že v tomto meraní sme na tom lepšie ako Vy. Keď sa možno raz prepadneme znova na spodok tabuľky, možno sa bude riešiť znova to isté, ale ťažko povedať :)

3. Ja som nehovoril o EKO autách, ale o nových autách (tie sú samozrejme ekologickejšie) ... Chápeš vôbec funkciu a podstatu štátu ? Ano, štát funguje na princípu, že stále niečo dotuje, a udržiava rovnováhu. Z daní a poplatkov, ktoré vyberá, dotuje jednotlivé odvetvia, organizácie a neviem čo všetko. Ten, kto nevyužije dotáciu štátu na nové auto, ju možno využíva úplne inak, ani o tom nevie.

Ja neviem, pozri si napríklad železnice - vlaky jazdia aj do oblastí, kde sa vozí denne vo vlaku pár desiatok ludí, a daná \"linka\" je stratová ako prasa. Napriek tomu ten vlak jazdí, a dotuje ho štát. Takýchto liniek, železničních či autobusových, máte (máme) po celej republike tolko, že tam tečú neskutočné prachy. Prečo sa teda nepostavíš, a neprotestuješ ? Veď ty napríklad zrovna v takej obci nevývaš, tak prečo dotuješ tých, čo v tej diere bývajú ?

Pracujem v Telekomunikáciách, a každý rok sa štát, pomocou vyhlasovaní rôznych tendrov, snaží pokryť tzv. biele obce internetom. Sú to obce, zväčša v rozmedzí 60 - 120 domov, kde v podstate nežijú skoro žiadne mladé rodiny. Napriek tomu štát dáva dotácie na to, aby tam nejaký operátor ten internet \"dovliekol\" a udržal ho tam 5 rokov. Náklady na takéto projekty, ktoré hradí štát, často presahujú cifri ako 40 tis. Eur (väčšina týchto obcí je v hustom horskom teréne) ... Po sprístupnení internetu v takýchto obciach, si tam internet objedná nanajvýš 10 - 20 ludí, a platia tak zhruba 10 Eur mesačne. Myslíš, že sa investícia vráti ?

A môžem menovať do rána. Štát vždy zo svojho rozpočtu, daní, atď dotuje a platí veci, ktoré pomáhajú zlepšovať kvalitu života, a podobne ...

Nemôžeme sa predsa správať jak dementi. To by som mohol začať vykrikovať, že s mojích daní sa platia napríklad Hasiči, a ja som ich nikdy v živote nevyužil !!! Alebo že invalidovy štát dáva príspevok na nové auto ! Atď atď.

Ročne sa rozkráda na dotaáciách, ktoré nemajú absolutne žiadnu návratnosť, obrovské miliardy !!! Či sa jedná o podporu v nezamestnansoti, sociálne dávky, byty pre sociálne prípady, pracovníkov štatnej služby, hromadnú dopravu atd atd ...

A ty nadávaš, na projekt \"šrotovného\" ktorý vlastne nič nestál, nakoľko sa vybrali paniaze naspäť ?

4. Registračná daň - narozdiel od Vás, to nie je podľa emisnej normy, ale podľa výkonu automobilu :) V praxi, autá do 80 KW platia daň 33 Eur (900 CZK) ... A vôbec nemala za úlohu, omladiť vozový park :D Neviem, ako si na to prišiel, nikde sa nič také nespomína. Skorej mala za úlohu bojovať proti prehnanému \"dovoznému\" biznisu, ktorý tu vypukol. Ludia sem začali vláčiť obrovský počet áut zo zahraničia, tak sa vymyslela takáto \"daň\"...

Pri kúpe nového auta, snáď nie je automobilka, ktorá by Vám reg. daň nezaplatila, niektoré to uvádzajú vo svojich reklamách, iné vám to povedia rovno na mieste :)

Iné to je už pri nákupe auta zo zahraničia...

Takže len aby som to zhrnul, platí sa za výkon a len u áut, ktoré sa idú na SK registrovať po prvý raz.

Ak sa rozhodnem kúpiť si od Slováka 205 tku ktorá neplní žiadnu emisnú normu, tak si ju kúpim a žiadny registračný ani eko poplatok neplatím ... Takže znova opakujem, nikdy ani nemala ciel znižovať vek áut ...

5. Poklesol u nás predaj áut, no a k čomu sa mám vyjadriť ? Šrotovné bolo u nás druhý rok kedy vypukla kríza (tá vypukla ku koncu roka 2008, a šrotovné tu bolo na začiatku leta 2009) ... Ak teda logicky rotzmýšlaš, šrotovné prišlo v dobe, tesne po začiatku krízi, kedy nikto nemínaľ peniaze na nič, lebo sa bál ...

Konec koncov, čísla len ukazujú, ako sa nárazovo dokázal zdvihnúť predaj nových vozidiel. Za 9 mesiacov roku 2013 sa predalo 47 tis. vozidiel.

Za 2 mesiace šrotovného sa ich predalo viac ako 50 tis.

V každom prípade, znova, neviem, čo by som tu mal vysvetlovať. Šrotovné bolo v 2009, ukazuješ mi tu reporty z 2013 ktorý hovorí o poklese VS roko 2012 ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za voly tady budeme my, až nám lubkové prosadí registrační daň:

http://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1

A aby to nezapadlo, realita se šrotovným :

http://www.auto.cz/prodej-novch-aut-slovensku-zl-klesl-12-5-procenta-77233

Prečo mi takto trápne podsúvaš nejaký výrok, ktorý som nikdy nepovedal ? Sa na nič iné nezmôžeš ?

Nikde som nenapísal jediné slovo o tom, že som za zavedenie registračnej dane.

Registračná daň nemá nič spoločného s omladzovaním vozového parku, lenže to asi nedokážeš pochopiť.

A ano, výsledky predaja aut za rok 2013 porovnávané z rokom 2012 maju vela spoločneho zo srotovnym z roku 2009 :D :D :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ghostboxer - a ešte jeden článok pre teba keď už vyhľadávaš kraviny ...

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/192764-stat-si-pochvaluje-srotovne-vraj-zabranilo-aj-socialnym-nepokojom/

Ospravedlnujem sa, áut sa predalo len niečo do 40 tis. kusov.

Štát na tom zarobil 19 milionov EUR = čo je v prepočte viac ako pol miliardy českých korún 521 000 000 kč ...

Takže ano, nezmyselná dotácia na ktorú sme sa určite skladali všetci :) ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K té Itálii, naposled jsem tam byl v r. 2002, tehdy byl plat 5,5 EUR/hod. Dnes by to mohlo být dejme tomu 8 EUR? To jsou dvě stovky ČISTÁ RUKA, ubytování a jídlo k tomu (a jídlo takové, jaké u nás v kantýně fakt nedostanete, jak tam nám vařili, to tady nedostanete ani v nóbl se tvářící hospodě). K tomu se dělá sezónní práce, kterou je třeba sfouknout rychle, takže se běžně dělá 10hod denně včetně sobot a nedělí, takže hodiny rychle naskáčou. Suma sumárum není problém za měsíc přivézt 40 tis Kč čistá ruka, přičemž náklady na jídlo a ubytování za ten měsíc jsou čistá nula. To jen tak k tomu, jestli se to ještě dnes vyplatí nebo ne... Druhá strana mince ovšem je, že práce 10 hod denně není pro lemply, a že se tam s lemplama zrovna nemažou (místní - majitelé - totiž dělají tu práci taky, takže jsou přímo mezi vámi a mají vše z první ruky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, zrovna ten kámoš je borec, kterej se v práci tady nějak nepřetrhl, ale nějak ho tam výplata přiměla k tomu makat jak šroubek celý dny, aby se tam udržel. Ono, co si budeme povídat, vidina šlušnýho výdělku je spostů lidí daleko lepší motivátor, než \"makej, nebo si najdeme jinýho troubu, co to udělá zaTebe\".

Za mě: nemít rodinu, tak letím taky, když sem byl sám, tak se nikam takhle pracovně nepodíval a teď aji docela lituju:roll

[upravil dne 22/5/14 15:11 od odee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Lubko: Už jsi k smíchu. Debata není o tom, zda je žádoucí omladit vozový park. Debata je o tom, zda to není kroucení trhu, což v případě Slovenska určitě je. Jednak mým článkem o poklesu prodejů a jednak tím, že nejprodávanějším autem na Slovensku díky šrotovnému je Renault Thalia. Takže podle tebe je v pořádku napálit třeba na RCZ-R další daň ve výši v přepočtu 50 tisíc Kč , aby si jiný důchodce mohl koupit Thalii.

Je velká škoda, že šrotovné je spojeno s krizí, kde logicky dochází k poklesu prodejů a tak nelze nijak prokázat prospěšnost šrotovného v čase.

1. V Čechách jsme na Vás vydělali tím, že lidé měli práci, odváděli daně a Škodovka samozřejmě veškerý zisk neodvádí, neboť také investuje.

2. Statisticky se samozřejmě lépe projeví šrotovné u menšího počtu aut. I tak se vpodstatě bavíme o slovenském šrotovném na 40.000 aut z celk. počtu 1.600.000 , čili marginální procenta.

3. Ztrátové linky se normálně omezují. Vůbec nechápu ten dotační komunismus, proč dotovat linky, kterými nikdo nejezdí. Pokud chce sakra obec prosperovat, ať si k sobě dotáhne firmy, obce se spojí a z daní pak zakoupí mikrobus pro těch pár cestujících.

4. Jak pracuješ v Telekomunikacích, už je mi spousta věcí jasná z tvého chování.

5. Je od tebe trapné do toho tahat hasiče, zdravotnictví či postižené. Naopak bez různých dotací by na ně zbylo více peněz.

6. Ano, kde v zahraničí zavedli registrační daň, tak tam majitelé silnějších aut začali utíkat a registrovat to u sousedů. Je to případ italů s auty v Německu, maďarů s auty na Slovensku a vy jste jako trubky jen začali s Evropou být \"solidární\".

7. Argument, že v případě registrační daně nejde o emise ale o výkon auta, trapárna.

8. Vím, že se tu bavíme o dvou věcech, o šrotovném a registr. dani. Ale obojí splňuje můj názor o kroucení trhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dejte mi kontakt na člověka, který mi dá přes léto €8.00 za hodinu práce a placené jídlo a ubytování. Budu robit 24/7 a už se mě nikdy nezbaví. :D

Ohledně hromadné dopravy můžu říct jenom jedno: zbytek ČR != Praha a okolí. U nás (Moravskoslezský kraj) je situace naprosto dementní. Nedostanete se do 15-35 Km vzdáleného města v době kdy potřebujete ani kdybyste se rozkrájeli. Když jsem byl na střední, čekal jsem každý den odpoledne cca 2 hodiny na podělaný autobus, protože jezdily všehovšudy čtyři denně. Vlak nic neřešil, jel sice dřív, ale bylo to s přestupem a hodinovým čekáním (+ 30 minut zpoždění na denním pořádku), takže ve výsledku to vyšlo úplně nastejno, jen to bylo o něco dražší.

Do práce (35 Km) bych se hromadnou dopravou nedostal vůbec. Bylo by to přestupování natřikrát, a abych se dostal na ranní (0600), musel bych vyjet o půlnoci. Už vás všechny vidím, jak se do toho nadšeně hrnete. A než mi nějaký inteligent napíše \"nikdo tě nenutil pracovat zrovna tam\" > vzali mě tam po cca půl roku na pracáku, kdy jsem tady neúspěšně hledal práci v mém oboru (IT), takže jsem byl rád, že mám vůbec práci. I když jsem 1/4 výplaty procestoval a další 1/4 ze mě sedřela agentura. A jak jsem byl rád za to, že mám přístup ke svojí patnáctileté popelnici!

Další podobná situace, opět jiné město (30 Km), pracovali jsme s kamarádem mechanikem na autě, a když jsme večer skončili s tím, že to doděláme další den, zase pro mě musel přijet kamarád, protože bylo 2100 a jediný \"spoj\" byl přes čtyři přestupy, odjel bych 2100 a dorazil bych 0400 ráno, a to ještě ne přímo doma, ale na zastávku-uprostřed-ničeho na kopci NAD naším městem, cca 10 Km daleko. To už jsem mohl jít spíš pěšky. ;)

Ty debaty o vesnicích a lidech na vesnicích jsou taky dost srandovní. :D

Nebude to žádné oživení trhu, jen záminka přijít s novou daní za chudost. Všichni se vztekají, že si mocipáni myslí že máme prachy a že žijí v jiném světě, že by si to měli vyzkoušet se skutečným reálným platem běžného člověka, atd. atd.

Mám pro vás novinku! Oni to ví. Oni tohle všechno ví, jenom je to prostě nezajímá. ;) Oni potřebují lobby, protlačí něco takového, Škodovka zaplatí ty, co to protlačili a na nějaké \"collateral damage\" se nebere ohled. Takže ještě jednou: oni to všechno moc dobře ví! Jen na vás prostě se*ou a maskují to za ekologii. To je překvapení, co? :roll

Na druhé straně má zase pravdu oddie a ostatní; lidi jsou rozmazlení a rozežraní, chtěli by všechno zadarmo. Hlavně co největší telku voe, a novou káru voe, a dovolenou v Jugošce. A když na to nemám, budu vyřvávat jak za to může stát, starosta, všichni ostatní jen ne já sám. Ale tak co voe, máme Providenta, tak si pučím voe.

Tady není nikdo v právu, jsou to jen a pouze mrchy na obou stranách, se s tím smiřte. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ghostboxer - prekrúcaš, čo sa prekrútiť dá ...

Tak len aby som to zosumarizoval

Goldinka otvorila túto diskusiu, resp. ju oživila nasledujúcim článkom http://ekonomika.idnes.cz/stat-chce-omladit-auta-v-cesku-d28-/ekonomika.aspx?c=A140520_210438_ekonomika_zt

V článku sa popisuje, že existuje viacero \"variánt\" ako to spraviť. Väčšina z nich ráta zo sankciami (poplatkami) pre užívatelov, resp. vlastníkov starších áut. Tj uvalením ďalších nezmyselných poplatkov, ktoré nebudú platiť majitelia nových áut. Čo bude spojené z veľkou vlnou nevôle.

Uviedol som, že existuje aj príjemnejšia, jednoduchšia cesta, ako omladiť vozový park Čechov. Taká, ktorú nebudú platit majitelia starých áut a na ktorej štát dokáže zarobiť. Ak sa niečo takéto použije, tak majitelovi 406 tky môže byť takáto iniciatíva \"u prdele\" nakoľko to nijak finančne nepocíti.

To bolo GRO môjho príspevku, na čo si reagoval výkrikmi, že takýto počin ZAPLATITE VY VŠETCI. To som ti zase vyvrátil tu

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/192764-stat-si-pochvaluje-srotovne-vraj-zabranilo-aj-socialnym-nepokojom/

Nikto sa na tom neskladal, štát na tom zarobil viac ako pol miliardy českých korún. Čiže tvoj výkrik do tmy som vyvrátil.

Ďalej si písal o tom, ako ste na tom zarobili najviac Vy ... Celkom dosť o tom pochybujem :) Netvrdím, že ste nezarobili, ale určite nie najviac :D :D Ale ano, aj o tom to je, sme v EU, takže akékoľvek takéto dotácie v akomkoľvek štáte pomáhajú viacerým členským krajinám.

Netuším, načo tu ťaháš akékoľvek štatistiky predaja áut celkovo (1 600 000) ... Ja sa bavím o predaji, toho konkrétneho štátu. Počet predaných áut podľa rokov

2009 = šrotovné (cez 90 tis. áut)

2010 = 70 951

2011 = 72 742

2012 = 78 189

2013 = 74 498 (pokles o 4,72 percenta)

Údaj z 2009 je údaj, kedy bolo šrotovné. Rok 2009 bol zároveň rokom, kedy prepukla v najväčšej miere hospodárska kríza. Ak v tom roku dokázali predať celkovo 90 tis. aut, považujem to za úspech, hlavne ak k 40 tis. pomohlo šrotovoné. V ostatných rokoch samozrejme číslo rovnaké nebolo, a vrátilo sa na obviklú hranicu ktorá bola pred rokomo 2009, a stále sa mierne zvyšovala. Až vlani sa zaznamenal pokles o 4,72 percenta. Preto netuším, zase o jako \"kroucení\" trhu hovoríš.

Navyše, u Vás šrotovné nebolo, a poklesi ste mali v roku 2013 tiež ! K tomu sa ako \"vyjadríš\" ?

Registračnú daň, si tu prvý krát spomenul ty ! Podsunul si mi ju do huby, a začal si tu písať, že by som bol \"za to\" ... Prepáč, ale za tento výrok si u mna \"******\" ... Viac to rozpisovať nebudem. Nikde som nenapísal, že registračná daň je dobrá, že ju schvalujem, alebo ju výtam ... NIKDE !!! Popísal som len aký je rozdiel, medzi EKO daňou a REGISTRAČNOU DAŇOU ... Keďže sa do naších oboch \"republík\" dovážajú haldy áut od hocikiaľ, registračná daň mala riešiť aj vytiahnutie prachov od týchto dovozov. Nič iné, som nenapísal, nenapísal som, že je to OK.

Sám si otočil tému, a podsúval výroky, ktoré som nepovedal ...

K tovjím bodom:

7. A o čo ide ? Jaká trapárna ? Ak si niekto u Vás, vybehne kúpiť do nemecka BMW radu 7 z roku 2010 s výkonom 400 koní, doveze ho do ČR, tak platí nejakú EKO daň ? No asi určite nie ! Ak ho privezie do SR, tak sa aj posere, lebo zaplatí daň za výkon !!!!

A zase naopak, ak ide niekto z SK do Rakúska, a kúpi si tam 309 nu z 88 roku, a dovezie ju, tak platí EKO daň ? Nie .. Zaplatí registračku 33 Eur (900 kč) čo je rozidel oproti 10 tis. Kč, ktoré by zaplatil u Vás ...

Takže nie je tam rozdiel ? Čo j ena tomto trápne ?

6. Koľko je takých prípadov ? :D 100 ? 200 ? :D :D Nebuď smiešny ...

5. Trapné je to, že obhajuješ dotace len na to, čo tebe vyhovuje a čo ty potrebuješ :) Ak by si ty býval na dedine kde by si bol rád za nejaký spoj, a prišiel by nejaký \"mudrlant\" a povedal, bud si na ten spoj zarobíte, alebo ho mať nebudete, som zvedavý, ako by skákal celý od šťastia :D A ano, uplne s prstom v nose obec dokáže dotiahnuť firmy :D Kde žiješ ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Zavedení jakékoliv regulace ovlivní trh. Teď už žádná krize není. Na Slovensku zavedli registrační daň. To mělo za následek, že si spousta lidí koupila auto dříve, možná i levnější než by třeba chtěla, aby nemusela reg.daň platit. Což je evidentně dokázané článkem i tebou.

2. To samé bylo v případě šrotovného, kdy si lidé předkupovávali auta, dokud šrotovné platilo.

3. Tito zákazníci měli v obou případech našetřených třeba v přepočtu 200 tisíc Kč a možná by třeba ještě rok dva vydrželi a místo Thalie koupili třeba Fabii. Takže to ovlivnilo trh s auty. Šrotovného využili lidé se starými auty, počítám 105-tky, žigulíky atd. - veskrze předdůchodci. Asi nikoho nebudeš krmit tím, že by tou 105-tkou chtěli jezdit ještě 20 let a že ty peníze měli ti předdůchodci připravené na cestu kolem světa nebo na plastiku poprsí.

4. Slovensko v případech šrotovného pouze přesunulo-posunulo rozhodnutí lidí koupit auto, což slovenský stát stálo 50 milionů eur = 1,4 miliardy Kč v přepočtu. Nic na tom nevydělalo, pouze tratilo, neboť ti lidé by si to auto stejně koupili.

5. Každá krize je vždy v něčem špatná, ale v něčem dobrá. U firem má krize za následek to, že většinou se snaží přehodnotit své výrobní postupy, zefektivňovat výrobu atd. , přicházet s novými výrobky, zavádět alternativní výroby, prostě dělat věci, na které při plně naběhlé výrobě není čas. Tohle v Evropě díky šrotovnému neproběhlo, takže lidé tvrdě zaplatili to, že automobilky mohly klidně vyrábět stále stejné auta, i když je nikdo nekupoval.

6. Do debat, jestli je lepší ta či ona regulace, se pouštět nebudu. Já žádnou regulaci nechci, chci aby lidé měli peníze a mohli si kupovat nová auta. Aniž by jim někdo dával další daně a přerozděloval. Ty přerozdělovat chceš, hotovo tečka.

7. Dědiny jsou typickým příkladem dopadu přerozdělování. Na kraji dědin prázdné kravíny a sts-ky. A když se tam má dostat nějaká výroba, tak lidé štěkají že tam bude hluk, jezdit auta, cizí lidi a strašit bílá paní. Proč by se na dědinách snažili o přitáhnutí výrob, když jim kraj dá dotaci na dopravu, aby mohli jezdit na úřad práce do města, opraví cestu. Sebrat jim dotace na počet obyvatel a to bys viděl, jak by tam najednou bylo rušno a připravených pozemků ke stavbě RD, aby si tam natáhli podnikatele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Odmietam sa dalej bavit o registracnej dani. Pritiahol si ju sem ty ... Nikde som ju nespomínal. Reagoval som na prispevok, ktorým chce vlada CR omladit vozovy park Ceskej Republiky. Registracna dan s tym nema nic spolocne, a vobec netusim, na co si ju spomenul ...

2. Nesuhlasim. Už len kopec ludí z môjho okolia menilo auto za nové len preto, lebo bolo šrotovné .. Inak by kupovali jazdené, ako je to na SK či v ČR bežné ... Je samozrejme pravda, že časť z týchto ludí by si nové auto v nasledujúcich rokoch tak či tak kúpila, ale určite sa nedá paušalizovať, že \"všetci\"

3. Nie celkom súhlasím . S časti odpovedám v bode 2. Šrotovné bolo v prvej vlne prenosné, tj nákupca auta nemusel byť ten, čo dal auto zošrotovať ... Preto sa často šrotovali aj \"druhe\" či \"tretie\" autá v rodine, ktoré boli určené na dosluzenie pre to, aby si niekto iný z rodiny mohol kupit nove auto ... Navyše obstarozne auta vlastnila aj obrovska časť generacie mladych ludi :) Vo velkom sa srotovali napriklad aj felicie, ktore dodnes den nepouzivaju len dochodci ...

4. Nesuhlasim. S prichodom krizi sa len stale viac a viac rozmohol trh z ojazdenymi autami zo zahraničia ... Preto vôbec nie je jednoznačné, že ludia by si dané automobili tak či tak kúpili ...

Nemá zmysel to ale dalej riešiť ... Očividný je fakt, že vláda ČR sa otázkou omladenia vozového parku v ČR chce a bude zaoberať ... Na to, aby dokázali prinútiť v akutálnych podmienkach ludí ku kúpe nového auta, budú proste musieť regulovať (ano, je tu možnosť, že by zázračne dvihla priemernu mzdu, zvýšila zamestnanosť, a ludia by tak začali sami kupovať nové autá, ale to je idilka ktorá sa nestane) ... Otázka je, ako budú regulovať ... Celý môj úvodný príspevok smeroval k tomu, že je tu možnosť regulacie, ktoru nemusia zaplatiť občania ...

To, že ty nie si za žiadne regulácie je síce pekné, ale je ti to prd platné :)

K ostatnému sa nemá zmysel vyjadrovať. Zase som len popisoval všeobecný stav republiky... A písal som konkrétne prípady, ktoré sa aktuálne dejú a o ktorých viem ...

Jeden z nich bol telekomunikačný projekt pre rozvoj vidieka. Investícia na rozvoj bielých obcí do 500 obyvatelov vo výške 6 666 666 Eur ... Max. výška dotácie 151 500 Eur ... 6,7 mil. Eur sa dá na dotáciu cca 60 obcí, kde si reálne internet zabezpečí tak cca 20 domácností ... Takže štát vyvalí 6,7 mega na to, aby cca 1200 domácností malo internet v obci, kde pred tým nebol (alebo bol poskytovaný v nelicencovanom pásme) za trhovú cenu ... Nad tým sa nikto nepozastaví ... Hlavne nad faktom, že tu všetky výdaje hradí štát (žiadne príspevky, komplet výdaje) a suma 6,7 mil. Eur pomôže 1200 domácnostiam ...

Ak by aj tých 50 m, Eur zo srotovneho bolo naozaj nenavratných, s čím nesúhlasím, tak stále to pomohlo ovela vecsiemu poctu ludi a malo stale ovela vecsi ekonomicky efekt na udrzanie zamestnanosti a omladenie vozového parku ...

Srotovne dopadlo dobre, v ramci statu ho dokonca nenapadla ani opozicia, a to už je čo povedať. Napr tu ...

http://autoviny.zoznam.sk/cl/100213/650628/Predajne-vysledky-automobiliek-za-rok-2009

Vzhladom na fakt, ze srotovne zaviedla aj najsilnejsia ekonomika EU (nemecko) alej susedi Rakusko atd, nepovazujem tento \"regulacny\" krok za nespravny ...

V CR srotovne vetoval prezident ... Ano, neuskutocnilo sa ... Ak by sa vsak uskutocnilo, mozno by dnes vlada CR nepotrebovala riesit otazku omladenia vozoveho parku, a nemusela by na to vymyslat sankcie pre majitelov starsich aut ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...