Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ruční brzda - zaní kotoučová náprava


veka_GTi-6

Recommended Posts

Ahoj,

v zimě jsem dělal repas komplet brzdičů a na zadku jsem měl danou dolu i celou nápravu. Tím že auto dlouho stálo tak vytekla i celá brzdovka (ABS se nezavdzdušnilo). Jelikož jsem nestíhal tak jsem nestihl na zadních brzdičích vyměnit i gumičky kolem mechanismu ruční brzdy. Nahodil jsem brzdy, dal nové pancéřové hadice a systém v pohodě odvzdušnil. Po pár dnech mi začla svítit kontrolka ruční brzdy i když nebyla zatažená.

Udělal jsem kontrolu táhel a zjistil jsem, že jedno je porezlé, tak jsem je taky vyměnil. Nové měly kupodivu trochu kratší vzdálenost mezi koncem co jde do třmenu a pak do karoserie. Při výměně kontrolka neblbla a zkoušel jsem i tlačítko pod pákou jestli funguje a pracovalo normálně. Výsledek mě ale zklamal, jelikož pravá strana zabírá o 2 až 3 zuby dřív jak levá. Levé lanko je trochu delší, tak jsem zkoušel maticemi vypodložit konec lanka k vahadlu, aby bylo vahadlo rovně když začnu utahovat matici, ale to taky nepomohlo. Ví někdo jestli se dají nějak seřídit strany když tam je vahadlo? Třeba aby jeden trochu zatlačil pod autem na ručku na jedné straně a druhý začal seřizovat?

Dále jsem zjistil že kolem jedné zadní hadice trochu prolíná brzdovka, tak jsem to dotáhl.

Po chvíli mi zase začla svítit kontrolka, tak jsem zkoušel ještě jednou seřídit ručku, odpojil jsem baterku na nějakou dobu ať se případné chyby vymažou z paměti, ale to taky nepomohlo. Kontrolka stále svítila.

Z fóra jsem zjistil, že to může být málo kapaliny a tak jsem dolil něco nad značku MAX a týden byl asi pokoj a pak se ta kontrolka znova rozsvítila.... :grr :grr

Když se mi podaří kontrolku na nějakou dobu zhasnout tak se většinou po pár brždění zase rozsvítí....

Zkoušel jsem i odpojit konektor od nádobky brzdové kapaliny, ale i tak to pořád svítí.

Už jsem z toho marný a nevím co s tím... :myslim

Mám teda dva dotazy:

1) ví někdo jak se dají seřídit zadní kotoučové brzdy u 306ky (stejný systém má i 106ka a počítám že i další auta) tak aby mi zabíraly stejně?

2) napadá někoho jak bych mohl vyřešit problém se stále svítící kontrolkou od ruční brzdy? Jestli by případně mohla pomoct diagnostika PP nebo aspoň nějaká univerzální kde bych vyčetl chybové hlášky (nevím jestli to jde jenom s PP)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze ti taky zabiralo jedno kolo jinak nez druhe a kdyz jsi dal origo lanovody tak se to srovnalo? za tyhle jsem dal neco pres 700 za obe a koupit ted jeste origo tak me vyjde rucka na 2000 a to je uz trochu moc... :bojim no uvidime jestli se mi povede to vykutit :myslim at nemusim kupovat origo

s tou svitici kontrolkou si nikdo nevi rady?

je tu kdyztak nekdo blizko Ovy s diagnostikou? mozna by slo z dia neco vycist...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim,zda nejsem mimo tema,ale lanovody rucky jsme ted na me 306 resili take a nestejnou delku nemely z duvodu, ze by byly druhovyroba, ale proto, ze kazdy lanovod je jinak tazeny (jinou cestou) pod nadrzi :myslim

Takze je to normalni jev ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jasne ze kazdy ma jinou delky kvuli rozdilnym cestam, ale na lenovodech mas jeden konec ktery vstupuje do kastle pod ruckou a pak druhy konec ktery strcis do trmenu od zadniho brzdice a zrovna ta vzdalenost mezi obema konci byla jina nez na origo lanovodech, ale samotne lanka ktera se v tom pohybuji byly naopak trochu delsi tak mi hodne trcela na strane rucky a jedno mi trcelo vice nez druhe takze u rycky byly kazdy jinak vystrceny. Snad to pochopis jak jsem to myslel :D

Btw ty jsi nemel problem se serizenim rucky kdyz jsi vymenil lanovody a pasovaly tak jak mely???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pasovaly v pohode, nicmene problem se serizenim je a byl, na ridicove strane rucka zabirala mene nebo tedy pozdeji, nez na spolujezdcove. Vyresili jsme to (alespon castecne) vyfrezovanim tenke diry do matice vel. 10 nebo 11, nasazenim matice pred konec lanovodu za trmen a prihnutim sikovkama aby matice nepadala :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak problem s kontrolkou rucni brzdy jsem konecne vyresil :o na radu jsem zkusil promerit cidla abs na aute a na pravem prednim jsem nenameril vubec nic... Cidlo jsem hrubou silou :bacha odstranil z tehlice (majzlikem jsem uvalil prvne vrch, pak spodek a nakonec jsem prorazil zbytek, fakt to vubec nechtelo jit po dobrem) dal jsem druhe funkcni z vrakace a po ujeti 20m kontrolka konecne zhasla. Snad tato informace nekomu pomuze, opravdu jsem necekal ze by to mohlo byt cidlem ABS, kdyz svitila kontrolka ruční brzdy a ne kontrolka ABS... :myslim

Jelikoz mam omezovac zatizeni zadni napravy elektronicky rizeny pres ABS tak zkusim o vikendu mrknout na rucku a pripadne ji seridit, jestli nahodou tim spatnym cidlem nebyly rozhozene tlaky v brzdach na zadnich kolech a tim i ten rozdil v zaberu rucky (vim ze je to delano mechanicky, ale pistky mohly mit ruzny dotlak na desky - tod teda moje teorie, kdyztak me opravte)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...