Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

oprava ovládání klapek klimatizace


Lubos71

Recommended Posts

Ahojte,

máte někdo zkušenosti s opravou ovládání klapek digit. dvouzónové klimatizace? Nefunguje polovina klimy (naplno topí bez možnosti regulace). Údajně lze objednat opravná sada ozubených kol a toto opravit. Snahou servisu zřejmě bude vyměnit vše jako celek i s elektromotorkem a tomu bych se chtěl vyhnout.

Díky všem za odpovědi.

Peugeot 307, 1,6 benzin 16V 80kW, 05/2005

VIN: VF33CNFUC84093578

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nedávno som to robil na svojej 307. Je to jednoduche. Problem je v tom ze ozubene kolecka klapiek zmišavania vzduchu su vyrobené z plastu a používaním sa zuby na tychto ozubeniach vylámu. Ja osobne som mal uplne zničené ozubenie na klapke rozdelenia vzduchu do výduchov palubnej dosky. Opravna sada stojí 16€.

Postup opravy je jednoduchý:

1. demontuj spodne plasty na spolujazdcovej strane, vsetky ktore sa daju, tusim 2ks

2. vymontuj odkladaciu schranku pred spolujazdcom (celí kastlík)

po vysrobovani vsetkých srobov kastlik nepojde vytiahnut, pretoze na pravej strane je zalozený v kolajnicke a na jednom mieste je blokovany plastom palubnej dosky, pozorne si to obzri a v tomto mieste opatrne kastlik vyber z kolajnicky aby si nic nevylamal

3. po vytiahnuti kompletneho kastlika a demontovani plastov sa dostanes z pravej strany k telesu klimatizacie kde su umiestnene vsetky elektromotorceky klapiek, hlavna klapka rozdelenia vzduchu a niekde v miestach pod airbagom klapka privodu vzduchu

4. ked k tomu budes mat dobry pristup a vyhlad, pobehaj si s klimov (rozdelenie vzduchu, regulacia teplot) aby si videl a ziskal predstavu ako to pracuje

5. motorceky su uchytene na dvoch sroboch, nie je problem ich demontovat

6. zozen si nejaku vazelinu nech sa tie kolecka nekrutia na sucho (uvidis tam aj povodnu z vyroby)

zo skusenosti a z toho co som cital, vo vacsine pripadov su elektromotorceky bezchybne a chyba je vzdy v tych plastovych ozubenych koleckach za pár \"kaček\" tak sa nedaj presvedcit v servise ze to treba na komplet vymenit, pretoze cela oprava stoji ako som pisal 16€ a zaberie hodinku casu ked sa ti podari vyhrat boj z kastlikom (najviac roboty je s jeho vytiahnutim ked nechces nic polamat, ale netreba sa toho bat)

tu mas nejake obrazky dopredu:

http://www.liontamer.net/forums/index.php?topic=133.0

http://www.peugeotforums.com/forums/307-38/help-climate-control-307sw-se-hdi-2006-ken68-fixed-8088/

opravna sada je diel: 6450.XZ

ked budes hladat najdes viacero tem s touto problematikou, staci sa do toho pustit (ja osobne som si to radsej spravil sam opatrne aby som nic nevylamal, dokazem si predstavit ze v servise by si s tym velku hlavu nelamali a po zlozeni by to zacalo niekde vrzgat lebo dost pochybujem ze by nejaky mechanik tomu venoval materinsku lasku ako ja)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super popis,takhle jsem na to šel i já,ale bohužel jsem to šel dělat ráno,bez zahřátí auta,hned vysvětlím.Od te doby co jsem auto koupil,mi vždy v létě (i v zimě,ale to nevadí),při zahřátí na provozní teplotu,fouká teplý vzduch na nohy s těch výdechů na středovém panelu na boku ve výšce popelníku.Abych měl klid,musím volit proudění ručně a nastavit proud vzduchu na nohy a buď na okno,nebo přímo s palubní desky.Když jsem to měl rozdělané,tak jsem kontroloval všechny motorky ovládání na spolujezdcově straně a ani jeden neměl nějaké poškození,tak jsem to složil a když to začne pálit,tak to na displeji přelupkám.Nevím co s tím,nemohl v tom někdo někdy vrtat a třeba nějak pootočit tou klapkou co je uvnitř?Nebo,kde by mohla být chyba?To,že auto nebylo zahřáté mi vadilo v tom,že jsem se nemohl podívat,který motorek se jak otáčí,aby foukal chladný vzduch,jelikož,když jsem něco přelupnul,tak se někdy pootočili i dva motorky.Klimu mám digitální.

[upravil dne 5/7/12 11:07 od Petr V.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ci som porozumel spravne, mas problem ze ti nefuka tam kam by malo? Ked som to skladal ja tak som po nasadení novej klapky (tej ktora rozdeluje vzduch do vyduchov) s nou rucne tocil s naplno pustenym ventilatorom a odsledoval si, ze v ktorej polohe do ktorych vyducho fuka, ci na okno, na nohy alebo zpredu palubnej dosky. Nasledne som si odsledoval chod motorceka a smer tocenia sa jeho ozubeneho kolecka a zlozil to tak aby fukalo vzdy tam kam podla sipky ukazovatela klimy ma. Klapky regulacie teploty som rozobral ale ich ozubenia boli bezchybne, tak som to naspat zlozil. (Inac mam rovnako ako Lubos71 1,6 benzin 16V 80kW, 05/2005)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co sa tyka pootocenia klapky vo vnutri, toto nie je mozne, nedalo by sa to zlozit, pravdepodobne je ale mozne ze nasadili motorcek na ozubenie klapky ktora bola nastavena v inej polohe ako bola poloha ozubenia motorceka, ak som teda porozumel spravne ze ti to nefuka tam ako si na klime nastavis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud by tam v mém případě byl nějak jinak daný ten motorek,tak jak bych ho dal správně?Myslím,že bych to měl rozdělat,zapnout klimu,pak ji vypnout OFF a v tuhle chvíli nasadit motorek nazpět??

Fouká to tam kde chci,ale na nohy jde horký při A/C-AUTO (po zahřátí motoru),aby to bylo v pohodě,musím na displeji nastavit foukání na nohy,teprve pak jde na nohy chladný vzduch,ale podle mne,není tak chladný,jak by měl být,tak tam asi pořád jde ten horký,ale klima to ochlazuje.Děkuji

[upravil dne 5/7/12 12:15 od Petr V.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedina suciastka ak sa nemylim, ktora rozdeluje vzduch do vyduchov, ci uz na nohy, na sklo alebo do palubnej dosky zpredu je ta biela klapka na foto. Rozober to, odmontuj z nej motorcek, zapni klimu nech chladi naplno a rukou hyb tou klapkou a sleduj kade fuka. Jedna klapka je aj na strane vodica (na obrazku vlavo, tu som nemal ja rozobratu pretoze som ju nemal chybnu). Z toho co vravis moze byt chybna ta na obrazku vlavo. Je k nej horsi pristup.

post-24273-14109625407951_thumb.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se dívám na ten obrázek,tak ty dvě klapky na míchání vzduchu (jedna u řidiče,jedna u spolujezdce) jsou pro dvouzónovou klimu,která se mně netýká,že jo?Mám jen jeden motorek a to na spolujezdcově straně?

Psal jsem tohle,ještě před přidáním tvého obrázku,já se díval na jiný obrázek,ale otázka platí,mám obě klapky i když nemám dvouzónovou klimu?

[upravil dne 5/7/12 12:46 od Petr V.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja vravim o dvojzonovej samozrejme. Pokial mas jednozonovu, podla mna je chybna ta klapka rozdelenia vzduchu do vyduchov, sprav ako som napisal, rozober a rukou toc klapkou a sleduj kade fuka (problematiku jednozonovej namam nastudovanu, je to len moj nazor). Co sa tyka rezimu AUTO je diskutabilne ako sa to sprava pretoze on vyhodnocuje teplotne pomery a podla toho miesa vzduch. A este jedna mala poznamka..cim viac mate rezim AUTO tym viac sa vam nicia tie ozubenia pretoze tie klapky si skoro stale v automatickom pohybe podla toho ako miesa a usmernuje vzduch. Ja rezim AUTO po repase uz nepouzivam...viac sa mi to nechce opravovat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřeh,hned jak budu O.K.(jsem po operaci kolene),tak se na to podívám.A co se týká toho režimu A/C,jak to máš nastaveno,aby bylo v autě dobře?Jak máš nastaveno foukání?Nebudu zapínat AUTO,dám A/C a tím je v mém případě asi hotovo,je to tak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...