Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

306 GTi-6, alebo postupný vývoj z ulice na trať


Ivkopivko12tka

Recommended Posts

  • O 2 měsíce později...

Len krátký update, tentoraz dizajnového charakteru.
Vždy sa mi veľmi páčili pruhy Peugeot Talbot Sport, resp. Peugeot sport, ktoré sa stali ikonické pre závodné špeciály PTS v 80 a začiatkom 90 rokov.

Som si plne vedomý, že farby sú vhodné a pôvodne navrhnuté pre biely podklad, no nevedel som odolať. Tak isto aj rátam, že nie každému sa toto bude páčiť, no po 7 rokoch a pri zvážení smerovania tejto 306 som nevedel odolať. 

Tu je výsledok:
20180524_184248.jpg 20180524_184239.jpg 20180524_184214.jpg 20180524_184159.jpg 20180524_184126.jpg 20180524_184003.jpg 20180524_183855.jpg 20180524_160033.jpg 20180524_155906.jpg 20180524_134643.jpg 20180524_110548.jpg

Upraveno uživatelem Ivkopivko12tka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Jar - Leto 2018    194 xxx km

Až na 1-2 krátke jazdy auto v tomto období stálo, najmä z dôvodov, že sa vekom blížim ku 30-tke a hromada spoločných známych sa buď berie, alebo sa im rodia deti, alebo oslavujú 30tky a teda víkendy padajú za obeť svadbám, rozlúčkam so slobodou, oslavám ale aj vypomáhaním rodičom s prácami na domoch a záhradách ... uff 

Na aute sa však priebežne, aj keď pomalým tempom priebežne pracuje:

Diely

 - 4-klapka JENVEY + komplet príslušenstvo (príruba, vedenie, palivová rampa, držiaky, trumpety, snímače, box pre filter atď.)
 - ECU VEMS  PnP PSA 2.0 16v XU10J4RS (RFS
 - Širokopásmová lambda BOSCH LSU 4.9
 - Vstrekovače BOSCH 360cc
 - nové sviečky BOSCH
 - držiaky serva + alternátora
 - Odvetrávacia nádoba 2L
 - pancierové palivové hadice a koncovky + tlakové  hadice pre servo
 - Tesnenie pod hlavu valcov Reinz
 - Nový motorový olej TOTAL Racing 10W60
 - Nové náplne okolo
 - nový Li-Ion batéria EXIDE (starú budem mať v zálohe a na krátke štarty)
 - zámky nárazníka
 
Práca

- očistenie a prerobenie kabeláže motora
- montáž ITB, kabeláže
- výroba držiakov, príslušenstva
- natiahnutie/výmena hadíc - komplet (palivo, servo, chladič)
- odstránenie olejového termostatu pre lepší účinok chladenia olejového chladiča
- výroba držiaku alternátora a serva
- realokácia serva namiesto kompresora klimatizácie
- nejaké drobnosti okolo


TODO:

 - Naladenie motora / naprogramovanie ECU na valcovej brzde
 - Zazimovať
 - Zima 2018/2019 - výroba/prerobenie zadných ramien pre odklon 2,5-3° negativ

+ nesmie chýbať foto...

20180616_111038.jpg 28946830_1854270707938955_1000739470_o.j 29404868_1857456127620413_152204606_o.jp 29405252_1857456604287032_2132765721_o.j 29513685_1857456014287091_742588572_o.jp 35682310_1956379941061364_57834041467574 36228166_1964385086927516_75448922548679 36430066_1973148009384557_15831376498188 36430082_1973147759384582_89782366409966 36433961_1973147466051278_15675625436254 36512468_1973147056051319_60632097770543 36516525_1973147322717959_72196180735510 36631602_1978402018859156_25020737986106 36913494_1990404900992201_36563370209359 37011738_1990404650992226_42370071117724 37028812_1990405010992190_18414241496380 38020929_2020261674673190_22151224894894 38810970_492455381225498_189259911446659 38992223_2393446220882051_42590956260645 39257834_293403694801199_575190935773433 39287822_2137093033175965_11820779888799 39407859_1848020645288540_22846358308006 39521979_284257709037976_851069913694784 40594056_257899298169544_304744217026179 40602488_1194037184067879_19377310731945 40602987_2145266299065213_41814593548404 40626158_477709736058912_612004149298462 40778356_2353637901530251_79418074785246 40796487_473901913094836_781388738805628 40910871_1239882232821747_12869935387262 40948938_702107820169168_768178447188806 40956234_1167930500036349_10865032498732

Upraveno uživatelem Ivkopivko12tka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi nie je tajomstvo, že auto si mechanicky nerobím svojpomocne. Mal som v minulosti šťastie na známych, dnes už kamarátov, ktorí mi vo veľkej miere pomáhajú, a budem konkrétny a trošku sa rozpíšem.

1. Rival Car - Nové Zámky - autorizovaný predajca a servis Peugeot (dnes už Peugeot, KIA, Citroen, Suzuki). Na rozdiel asi od väčšiny autorizákov sú od začiatku sympatizatmi značky s pestrou históriou (začínali tuším na začiatku 90 rokov vozením najmä "exkluzivit" zo západnej európy) + im v žilách koluje benzín, takže jaký otec, takí 2 synovia - všetkých pohltil aj motoršport (zo zbierky môžem menovať množstvo 106 S16, 205GTi, 206RC, 306 S16, 306 Maxi, dokonca jedna 405 T16) = skúsenosti priamo s akou takou úpravou PSA áut pre závodné podmienky. Tu si občas chodím po rady a asi 50% všetkej roboty bolo urobené tu.

2. Stanislav Krivák / AKM Racing - veľa dlhšie pôsobiacich členov si ho asi pamätá, keď bol ešte aktívny člen PC a upravoval si vlákno o aute. V CZ a SR si myslím že patrí technikou auta k špičke (260k odbrzdených, na míru podvozek protlum a hromadu iného). Dá sa povedať, že on vyšlapal konkrétne na 306-tke pomyselný chodníček + neskutečne zručný a húževnatý človek (prvá svojpomocná GO motora prebiehala na sídliskovom parkovisku pred barákem :)

Inšpiráciou sú pre mňa už hotové existujúce závodné špeciály, najviac asi ten Stanov s tým, že si robím ešte vlastný research, potenciálne úpravy diskutujeme a potom sa rozhodnem co a ako.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Nebudem Vás naťahovať - výsledok je 211hp a 222Nm, straty len 24 koní (vraj normálna hodnota u kopcových aut s krátkym stálym prevodom, ľahkými brzdovými kotúčmi a malými kolesami).
Limit sú bohužiaľ vačky - 264° so zdvihom tuším 10,5mm - viac vzduchu už sa tam pri ich cykle proste nevleze. Nejaké ostrejšie vhodné vačky dám zase niekedy inokedy, tieto boli za smiešnu cenu a už som ich mal nachystané v hlave. S takými 284 alebo 295° by sa mohlo podariť aj 240hp.

Hlavne som chcel zvuk ITB a odozvu za plyn + konečne dobre zladený motor, ktorý by išiel pekne v celom spektre otáčok, výkon bol druhoradý.
Prikladám graf:

krivka.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dikes, sám ešte neviem, ako to ide - hlavne som zvedavý na odozvu plynu a či budú cítiť posledné úpravy aj iného charakteru. Tie čísla nie sú v dnešnej dobe bohvieaké, ale s 1000kg tvrdým malým autom je to znesiteľné :)

Pred vianocami sa ešte riešia drobné dolaďovačky, keďže brzda dôkladne preverí každé auto a ukážu sa všetky slabiny, ale nič vážne - zalepiť a poistiť nejaké šróby, dorobiť držiak mierky oleja, sem tam niečo dotiahnuť, prerobiť odpojovač batérie, prerobiť držiak regulátra tlaku paliva, dotiahnuť lexan a snáď už od tej haraburdy bude zas pokoj do Apríla/Dubna :)

Čo budem jazdiť a kedy, sám neviem ... možno aj nič, možno len sem tam niečo, hlavne slalomy. Najbližššie v ČR bude asi slalom do vrchu Násedlovice, v rámci Československého autoslalomu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...