Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

306 GTi-6, alebo postupný vývoj z ulice na trať


Ivkopivko12tka

Recommended Posts

  • O 3 týdny později...

to teda bol, veľmi pekné auto úplne v pôvodnom stave, až teda na airbox :)

Bolo to také pozvolné vyústenie, pohyboval som sa v spoločnosti motoršportovo ladených ľudí, čo ma dosť ovplyvnilo a sám sa podobných akcií zúčastňoval, kde boli viditelné nedostatky a ukázal sa priestor na zlepšenie už od výroby dobrých jazdných vlastostí 306.

S inou prácou prišli iné možnosti a zďaleka nie sme na konci.

​do ďalšej sezóny sa určite spravia brzdy - kotúče ktoré zvládnu okruhové jazdenie aj úplne iné platničky, chcel by som tam dať čo najvhodnejšie vačky pre ešte kúsok väčší výkon - chcem sa dostať na 220k a 230Nm.

 

A v ďalekej budúcnosti by som to videl na maxi-kit a ako okruhový špeciál, ale toto sa už najskôr neudeje, je to pre mňa rovnako nepredstaviteľné ako pred 5 rokmi, že raz budem vlastniť GTi-6 a ak áno, bude určite v pôvodnom stave :)

Upraveno uživatelem Ivkopivko12tka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 2 měsíce později...
  • O 5 měsíců později...

2.4.2016, 184 200km

   Diely
 - Brzdové kotúče Centre Tecno Freno 286x28 s plávajúcim stredom
 - Predné brzdové platničky CLBraker var. RC6
 - Zadné brzdové platničky Ferodo DS2500
 - Výmena oleja Millers Oil 10W60

   Výbava auta/vodiča
 - Helma vodiča OMP Jet7S FIA homolog.
 - Helma spolujazdca OMP Star
 - Hasiaci prístroj OMP 2kg práškový FIA homolog.
 - Rukavice OMP First-R FIA homolog.
 - Kukla OMP FIA homolog.
 - Sieť na prilby OMP

Jún 2016, 186 xxx km

Diely

 - Nové pneu TOYO Proxes R888R (nástupca R888 s ešte väčšou prilnavosťou)
 - Keramická spojková Lamela Sachs
 - Ložiská Prevodovky 2ks, Tesnenie prevodovy, Vodiace Puzdro dorazu Spojky, Tesnenie prevodovkového hriadela.
 - Odlahčený zotrvačník Lynx 3.8kg vs 7kg
 - Kratší short-shifter
 - Horné uloženie s odklonmi : 1-3° negatívny odklon kolies, nastavený 2,5° + 4.5° pozitívny záklon tlmiča
 - Torzné tyče 23.5mm
 - Pevné uloženie zadnej nápravy
 - 2x SPAL tlačné ventilátorov (280mm, 1760m3/h)
 - snímač teploty chladiacej kvapaliny

Práca

 - Odstránenie pôvodných ventilátorov vodného chladiča
 - fixácia ventilátorov na chladič, zapojenie elektriny + výmena snímača
 - posunutie olejového chladiča cca 10cm dopredu
 - demontáž a montáž nápravnie + geometria
 - Výmena zotrvačníku za odlahčený
 - Výmena spojkovej lamely
 - Výmena tyče stabilizátora
 - Úprava tiahla radičky a kalibrácia radiaceho mechanizmu + zmena shortshifteru
 - Otvorenie prevodovky, výmena simeringu a ložisiek prevodovky, kt. bola vyosená
 

Júl 2016, 187 xxx km

Diely

 - Riadenie z Citroen Xsara VTS 2.0 16v 167k, 2.4 lock to lock ratio vs 3 oproti pôvodnému 306 GTi-6
 - Rýchloupínacia nába OMP, odsadenie ďalších 6cm
 - Štifty 100mm + Matky
 - 30mm podložky namiesto 20mm dozadu

Práca

 - Montáž pevného uloženia zadnej nápravy
 - Montáž nových 23.5mm torzných tyčí
 - Montáž predného horného uloženia
 - Výmna štiftov namiesto šróbov
 - Geometria, asi tretia za posledné 2 mesiace a nie posledná
 - Úprava ECU, doladenie kalibračných dát, optimzalizácia krútiaceho momentu a posunutie obmedzovača
 - Oprava preliačenín a šrámov z parkoviska

WP_20160806_08_04_21_Pro.jpg
WP_20160806_08_05_51_Pro.jpg
WP_20160812_20_26_31_Pro.jpg
WP_20160813_15_43_05_Pro.jpg
WP_20160331_19_12_15_Pro_2.jpg
WP_20160331_19_13_34_Pro.jpg
WP_20160402_14_37_06_Pro.jpg
WP_20160526_12_52_38_Pro.jpg
WP_20160603_15_06_26_Pro.jpg
WP_20160604_12_08_07_Pro.jpg
WP_20160613_19_44_26_Pro.jpg
WP_20160622_11_32_04_Pro.jpg
WP_20160722_19_53_50_Pro.jpg
WP_20160722_20_21_53_Pro.jpg
WP_20160724_18_43_11_Pro.jpg
WP_20160803_08_39_35_Pro.jpg
WP_20160810_10_08_02_Pro.jpg
WP_20160810_10_17_17_Pro.jpg
 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zajimalo by me par veci jestli se muzes podelit :)

Kolik se ti povedlo usetrit na hmotnosti kotoucu s duralovym stredem vuci predchozimu (puvodni od vyroby nebyl, protoze na Bremba musis mit z jineho auta kvuli tlousky disku pokud se nemylim)?

Nove ventilatory ti pomohly zmensit hmotnost a zvetsit prutok vzduchu pri stani? 

Razeni slo jednoduse vymenit kus za kus bez nutnosti sundavat pomocny ram? Projevilo se to vyrazne na ovladatelnosti?

Predem diky a super prace, auto vypada paradne :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau, diky a pochvalu, sem rád, že sa lúbí. Odpovedi na tvoje otázky:

Kotúče (283x26mm) majú víc materiálu, než púvodní (283x22mm), presto sú lahší o 1Kg / kus). 4 pístky z 406 V6 sa dajú prozovovat aj na púvodních kotúčoch, potrebuješ ale ideálne duralové podložky (keby si zháňal, mám ich na odstrel). Viď priložené foto.

WP_20160804_15_42_39_Pro.jpg

 

Ventilátory púvodne nebyli v plánu, ale púvodní sahara začala pomalu ale isto zlobit, tak sem sa rozhodel pro toto riešení. Ventilátory majú 2 chody, presne na spúsob púvodních sahar, pomalý a rychlý režim. Nevím presný prútok pomalého, ale rychlý má 1760m3/h, no na ten sem sa pri běžném provozu a státí nedostal. Samozrejme, je tam výrazná váhová úspora, samotné ventilátory nevážá skoro nic, co sa nedá ríct o "telese" sahar.
Navyše - olejový chladič sa mohel posunút víc dopredu a mět lepší účinek, než ked byl na tesno pri chladiči vody.

WP_20160604_10_29_50_Pro.jpg


WP_20160604_11_10_50_Pro.jpg

 

WP_20160608_17_42_56_Pro_2.jpg

 

pravdepodobne si myslel rídení (ked tak mna oprav) - ano, s troškú trpezlivosti a ideálne s jamú sa dá prehodit kus za kus. Projevilo sa to pomerne hodne. Púvodní rídení má lock to lock z jednej strany na druhú cca 3,1 otáčky. Toto má 2,4 a myslím že aj s ostrejším náběhem. Na slalomu mi to pomáhá hodne.
Samozrejme, musíš ít pak na geometriu.

rideni.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
September 2016, 188 xxx km
 
Diely
 
 - Kolesá ATS DTC Ultralight 8" 4x100/4x108
 - Toyo Proxes R888 225/45 R15, TreadWear 100
 - 30mm podložky vpredu aj vzadu
 
Práca
 - Vytiahnutie predných aj zadných blatníkov
 
TODO:
 - Laminátová kapota + zámky (koniec Októbra)
 - Zadný Difúzor (Zima 2016/2017)
 - Ostrejšie vačky, tvrdšie ventilové pružiny, možno mechanické zdvihátka ventilov (220-230hp / 8000ot) 2017
 
14570537_691450991007935_543469096634884
14608772_691454511007583_435925451037381
14615670_437632869693905_121272714551360
14560184_582772671910624_172387170080779
14567593_582772728577285_325112610937649
WP_20160905_10_48_34_Pro.jpg
WP_20160905_18_52_04_Pro.jpg
WP_20160911_18_43_05_Pro.jpg
WP_20160916_20_26_43_Pro_LI.jpg
WP_20160918_16_41_38_Pro.jpg
WP_20160918_16_42_02_Pro.jpg
WP_20160918_17_41_26_Pro.jpg
WP_20161007_17_56_36_Pro.jpg
WP_20161007_18_01_38_Pro.jpg
WP_20161008_14_01_22_Pro_2.jpg

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
Leto-Jeseň 2017
 
- Sedačka "ušák" OMP HTE-R
- Vibratechnics competition uloženie motora a prevodovky + Group N spodné uloženie BakerBM
- Vibratechnics zadné uloženie ramien
- Powerflex black series predné uloženie ramien
- Karbónové zadné krídlo F2000
- sklo-laminátové zadné kufrové dvere + polykarbonátové okno + zámky AeroCatch
 
Auto prevažne jazdilo autoslalomy a vyskúšalo si aj v rámci M3M cupu slalom do vrchu, teda viac do vrchu než slalom, v poslednom čase najmä stojí kvôli nedostatku času, ktorý konzumuje nová pracovná pozícia.
 
 
TODO
 
- zazimovať a rozmyslieť sa, čo ďalej.
- 2018, výkonové úpravy motora - 4klapka, standalone ECU, iné.
 
20171016_233545.jpg 20171016_233131.jpg WP_20170812_20_15_16_Pro.jpg WP_20170812_16_58_25_Pro.jpg WP_20170812_16_39_34_Pro_2.jpg WP_20170812_14_19_42_Pro.jpg WP_20170729_08_00_40_Pro_2.jpg WP_20170705_19_51_39_Pro.jpg WP_20170703_14_27_20_Pro.jpg WP_20170630_14_47_27_Pro.jpg WP_20170629_18_40_57_Rich.jpg WP_20170603_16_59_24_Pro.jpg WP_20170603_16_50_22_Pro.jpg WP_20170529_19_32_45_Pro.jpg WP_20170517_12_33_52_Pro.jpg WP_20170517_12_33_34_Pro.jpg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zima 2017-2018    193 xxx km

- Group A uloženie spodnej vidlice a nápravnice
- Výmena prevodového oleja Motul 75/140
- Výmena brzdovej kvapaliny Motul RBF 660
- Výmena skrivenej spodnej rozpery OMP
- Výmena spodných guľových čapov ramien
- Montáž zámkov, 5 dverí, krídla
- Úprava geometrie, odklonov

20171120_173412.jpg 20171220_152244.jpg 20180122_141228.jpg 20180122_143024.jpg 23769967_1570941379618253_807572626_o.jp 23805377_1572906656088392_1614283892_n.j 23825618_1572034149508976_1364162283_o.j 23846905_1571108979601493_473685510_o.jp 23846998_1570978962947828_300540593_o.jp 23897669_1572906676088390_221274266_n.jp 24251062_1581356941910030_254640212_o.jp 24251317_1581356968576694_2052966167_o.j 25129996_1590298137682577_1034555513_o.j 25130129_1590298157682575_470552681_o.jp 26794097_1625913360787721_266159159_n.jp 26828744_1625920560787001_925321387_o.jp 26854154_1625830277462696_104640388_o.jp 27144775_1636608699718187_2116825134_o.j 27787189_1650377211674669_945789647_o.jp

Upraveno uživatelem Ivkopivko12tka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiež som mu zatiaľ neprišiel veľmi na chuť, ale keďže som menil kufrové dvere za laminátové s polykarbonátem místo skla, chcel sem to rovno spojit s tým krídlem.
Používajú ju hlavne bodykitové Maxiny kategórie F2000, okrem originálního MAXI krídla sú to spolu asi jediné 2 funkčné krídla na 306 které generujú okrem dragu aj prítlak, který sa na lahkém zadku hodí.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkusíme to v číslech.. jen pro zajímavost, kolik si ušetřil tak kg na kapotě a pátých dveřích? a vážil si kolik má jeden disk s pneu?

jak říkám, vzhledově to není můj šálek ale o generování přítlaku pochyby nemám.. ;) Stano křídlo nechystá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Origo kapota váží 18 kg aj se zámkem a vzperama, laminátová vystužená cca 5kg. 
Páté dvere nemám presne odmerané, ale ked sem ich nésel, odhadem okolo 15kg, laminátové s makrolónem budú asi taktiež do tých 5kg.
Disk samotný má 6.5kg, na 8J to neni zlé, s pneu sem to nevážil.

Je to len část váhových úprav, interiér je komplet venku okrem prístrojovky a tapacírungu predných dverí, lahké škrupiny, 900g li-ion batéria, klíma preč, sahary preč, lahčí díly motoru, prevodovky, tlmiče, uložení. 
Ono sa to nazbírá, ked to človek spočítá, ale presné čísla nemám ... pujdem to ze zvedavosti odvážit.

Stano sa do krídla nechystá, co vím, tak teraz rieší inú ECU, nakolko tú co mnel byla spíš "homemade" a nepodarilo sa mu (im) odstranit problém s moc bohatú zmesú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

dobrá otázka. Zatiaľ som nemal príležitosť zistiť, čo si o tom myslia orgány. Auto jazdí veľmi málo, minimálne, tak sa tým prirodzene minimalizuje šanca, že ma zastavia, ale je to len otázka času, v zásade to môže prísť kedykoľvek. Viac krát sa mi stalo, že som míňal hliadku, ale nespustili sa za mnou, ani ma neodmávali na krajnicu ... keď to príde, určite to sem napíšem, ale myslím, že to bude na techničák + pokuta. Potom budem zvažovať, či mám auto kde odložiť a zvažovať, či chce mísť do vozíka ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...