Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

trlolejbus x autobus


Vítek1

Recommended Posts

Trolejbus nezaťažuje životné prostredie výfukovými splodinami, takže určite trolejbus je ekologickejší, ale ak je na výrobu elektriky použitá v jeho blízkosti tepelná elektráreň, tak je to jedno si myslím.

A čo ťa to napadlo? Máš hrknuté? Či?:D:D:D

[upravil dne 1/7/12 21:39 od marko306]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je obecně zažitý omyl... Trolejbus je ekologický leda v místě, kde je provozován. Tu energii taky je potřeba někde vyrobit. A tam už je to otázka, jak je vyrobená. Což u paliv platí taky, ale v jiných poměrech. A nezapomenout na náklady a ztráty při dopravě média od zdrojů ke spotřebě.

Obdobně batterybusy. Ty baterky se taky nějak vyrobit musej, maj nějakou životnost a pak se musej zase ěnjak zlikvidovat. S jinými médii, jkao jsou nejrůznější plyny, hybridy, palivovými články... je to podobné. Ekologický význam se uplatňuje pouze v případě, že je elektrická trakce provozována v jiném regionu, než je elektrika vyráběna a to pouze pro region, kde je ta elektrická trakce užívána.

Ale našlo by se jistě pár studií, které se touto problematikou zabývá více do hloubky.

Jinak chlopi o euro 5 říkaj, že z vejfuku jde čistší vzduch, než ten motor nasává... :-DDD

[upravil dne 1.7.2012 21:48 od Edison]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale prd auto uz mam! jestli se tomu da rikat auto teda! Proste me zajima jestli ty draty po celim Brne maji vubec nejakou cenu. Kdyz si predstavi clovek tu cestu te elektriky od elektrarny az do toho trolejbusu tak je to sada obzvlast to napajeni. Navic cena te vystavby... uz asi pred 10 rokama jsem s tim otravoval ucitele kdyz jsme to brali jako super cistou dopravu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je obecně zažitý omyl... Trolejbus je ekologický leda v místě, kde je provozován. Tu energii taky je potřeba někde vyrobit. A tam už je to otázka, jak je vyrobená. Což u paliv platí taky, ale v jiných poměrech. A nezapomenout na náklady a ztráty při dopravě média od zdrojů ke spotřebě.

Obdobně batterybusy. Ty baterky se taky nějak vyrobit musej, maj nějakou životnost a pak se musej zase ěnjak zlikvidovat. S jinými médii, jkao jsou nejrůznější plyny, hybridy, palivovými články... je to podobné. Ekologický význam se uplatňuje pouze v případě, že je elektrická trakce provozována v jiném regionu, než je elektrika vyráběna a to pouze pro region, kde je ta elektrická trakce užívána.

Ale našlo by se jistě pár studií, které se touto problematikou zabývá více do hloubky.

Jinak chlopi o euro 5 říkaj, že z vejfuku jde čistší vzduch, než ten motor nasává... :-DDD

[upravil dne 1.7.2012 21:48 od Edison]

tak baterky jsou jasne tam neni nic eko! ale u nas to s tim trolejakem asi bude dost sporne obzvlast kdyz se clovek podiva jak fungujou v horach tepelne elektrarny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aneb, přes lesy trolejového vedení není vidět komín blízké uhelné elektrárny.

Zaplaťpánbůh, P306 má vnitřní cirkulaci - jistá černá B?W a Prassat mě donutily přepnout na vnitřní okruh.

Možná, kdysi dávno, tyhle kousky splňovaly \"Juro5\"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stop & go by bylo první, co bych z nového auta vyřadil (lépe řečeno - určitě bych si za tento systém nepřiplácel a snažil bych se koupi auta bez něj, až kdyby to nebylo možné snažil bych se to nějak odpreparovat). Absolutně totiž nevěřím tomu, že tenhle systém bude 100% fungovat i u pěti či desetiletého auta. Sám jsem několikrát zažil situaci, kdy auto v zimě tak tak chytlo a představa, že přijedu na první světla, tam nějakej systém auto chcípne a ....., to je věc, která mě děsí za všechny ty, co to v autech mají. Raději budu na křižovatce čoudit a pojedu než být ekolog a chodit pěšky.

[upravil dne 1/7/2012 22:01 od Medvěd]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věk běžného trolejbusu je 20+ let. V rámci toho, neumí rekuperovat energii. Je těžký, pomalý a z principu neekonomický.

Medvěd: Stop a Go nechápu ... existují lidé věřící a existují lidé vědoucí ... Mezi nimi je propastnej rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jistě, žer dráty něco stojej. Systém start/stop jak kdy... I u tej elektriky... Zdrovna tuhle jsme jednali s energetikama v jednom nejmenovaném německém městě, kde se po dodávce modrních trolejbusů se zásobníkem rekuperované energie (takže opravdu maximální úsporný systém) spotřeby poněkud zvýšily. A čím víc nových vozů maj, tím víc se to projevuje... Tak jsme to všechno spočítali a zjistili jsme, že oproti starým tykadláčům tyhle nový disponují výkonějším topením (elektrovodním) a klimatizací. V zájmu toho, aby si řidič nevymýšlel svévolně, kdy co zapne nebo nezapne jsou ty systémy optimalizovány a automatizovány. Chodí to fakt dobře... Ale... absolutně se nedá ovládat spotřeba... Když jsme pak předložili měření pouze na trakci, tak jsme výrazně uspořili... Jinak tento německý region je extrémě dotován z EU na ekologii. Tak asi tak. Jinak nově se trolejbusů moc nezavádí. Spíš se udržuje co je, případně nepatrně rozšiřují tratě.

Například v jednom nejmenovaném rakouském městě zase město provozuje výhradně ekologickou dopravu tykadláčema a stavěj na tom svou politiku. Dopravu dieselama ve městě provozuje soukromá firma. :-DDD Z EU se na ekologii, a to i takovouto daj dostat docela slušný prachy. Na diesely nepřispějou, ale na tykadláče a jiná eko a pseudoeko docela hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Edison: a nevis jak to vyjde financne na provoz autobus x trolejbus? ja kdyz jsem pocital elektromobil a fosil tak to bylo +- na stejno a kdyz se odecetlo zdaneni PHM tak byl vysledek pro tradicni paliva. Nepocitano samozrejme s tim ze treba C1 stoji nejakejch 200000 a C zero 900000

[upravil dne 1/7/12 22:12 od Vítek1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věk běžného trolejbusu je 20+ let. V rámci toho, neumí rekuperovat energii. Je těžký, pomalý a z principu neekonomický.

A na to jsi přišel kde??? Tak 1. Trolejbus vydrží v provozu řádově o 5 let déle, ve stejných podmínkách, kde se stejným způsobem provozují i stejné diesely. Rekuperovat energii lze už hooodně dlouho. Problém je spíše v tom, že čím více rekuperačních vozidel v síti je, tím méně energie se z principu rekuperuje. Proto se začínají uplatňovat úložné systémy, jako jsou superkondenzátory. Ovšem není to zadarmo. Zatím si to většinou vozy vozej s sebou, ale vyrábějí se i měnírny s takovým úložištěm. Těžký a pomalý je zhruba stejně, jako dieselový bus. Dokonce elekttrika je z principu mnohem svižnějsí. My třeba musíme omezovat elektronicky maximálku, maximální tah a zrychlení. A to velmi výrazně. Jinak tyto parametry jsou v zásadě dány nikoli technickým řešením a principy, ale požadavky zákazníků. Ekonomicky vychází trolejbus za dvacet let zhruba stejně, jako dieselbus za 15.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Edison: a nevis jak to vyjde financne na provoz autobus x trolejbus? ja kdyz jsem pocital elektromobil a fosil tak to bylo +- na stejno a kdyz se odecetlo zdaneni PHM tak byl vysledek pro tradicni paliva. Nepocitano samozrejme s tim ze treba C1 stoji nejakejch 200000 a C zero 900000

[upravil dne 1/7/12 22:12 od Vítek1]

Máš naprostou pravdu. Ekonomicky je to nula od nuly. Tykadláč je sice dražší na pořízení, ale vydrží zhruba o těch 5 let dýl. Tím se to vyrovná. A provozní náklady, co mám info od zákazníků, tzn. údržba, energie, atd., atp. taky vycházej přibližně stejně v průběhu života těch vozidel.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...