Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Optiway


flopy

Recommended Posts

Po necelém roce provozu rodinného kamaráda č.1 řeším, zda rozšířit záruku. Rád bych na 5 let a vychází mi to na 80tkm (cca 16tkm/rok). Nějak se ale nemůžu rozhodnout, kterou úroveň vybrat - garance, údržba, servis.

Moje úvahy - vzhledem k ceně služeb:

Pakliže záruka na 5 let, předpokládám, že je nutné absolvovat pravidelné prohlídky po 20tkm v autorizáku po celou dobu záruky (?). Na 80tkm z toho vychází 4. Tři malé (20,40,80tkm) a jedna ta větší (60tkm). Malá stojí min. 5tis., velká okolo 10tis. Tedy za těch pět let cca 25tis.

Optiway Garance stojí 15tis., Údržba 35tis. 35-25(prohlídky)=10tis - tedy z toho mi vychází, že samotná Garance moc smysl nemá (ušetří se 5tis. a ještě s tím, že Grance je jen na 60tkm. Pak až 100tkm, ale to nedám).

Tedy mám skoro jasno v tom, že spíš než Granci, tak Údržbu.

Ale dál.

Nejdražší Optiway Servis stojí 5let/80tkm 50tis. Když opět odečtu povinné předepsané údržby (25tis.), vychází mi z toho zbývajících 25tis. na kompletní full servis po dobu pěti let. Výměna všeho opotřebovaného (destičky, kotouče, tlumiče,..), včetně práce. Jsou v tom prý i žárovky a dokonce 1x ročně i stěrače. To se mi na 5let za vše, i s prací, nezdá až tak špatný. Samozřejmě, teď jednorázově je to šlupka. Ale pocit, že mám na 5 let vystaráno, mi nepřijde tak k zahození (už jen vzhledem k celkové ceně vozu).

A teď zásadní dotaz. Má již někdo s údržbou na těch cca 80tkm nějaké zkušenosti, případně i s Optiway?

Dá se těch 25tis. na výměnu opotřebovaných věcí vůbec za 5let a 80tkm využít? Předpokládám, že to maj moc dobře spočítané a věci typu kotouče, výfuk, akumulátor, tlumiče odcházejí průměrně právě až tak po 5 letech a/nebo více než 80tkm.

Co by tedy přicházelo ještě v úvahu a mohlo mě potkat, z toho co není kryté zárukou v této lhútě (věk+km)?

Napadá mě třeba údržba klimatizace (to nebude málo) a doufám, že to vše je Optiway Servis kryté.

Ubírají se mé myšlenky správným směrem nebo je to jen dobře marketingově ošetřený způsob, jak vytáhnout další nemalé prachy?

O čemž mám samozřejmě své mínění, protože mi není jasné, co přehlížím, páč mi to nepřijde vzhledem k zákazníkovi až tak nefér a to je podezřelé ;)

Díky moc za názory. A sorry, že jsem se tak dlouho neozval. Pozoroval jsem to tu ale pečlivě :aut

Filip

[upravil dne 28/6/12 10:20 od flopy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedná se o sázku.

Pokud sázku uzavřeš, tak:

- Servis tvrdí, že se nic nepokazí, a inkasuje okamžitě. Pokud se pokazí, tak platí ze svého, případně bude hledat únikové řešení.

- Ty tvrdíš, že se pokazí něco důležité a platíš předem.

Servis má k dispozici statistiku četnosti závad a cen jejich oprav, takže stanovuje kurs sázky tak, aby na tom něco vydělal.

Ty nemáš k dispozici statistické údaje, pouze svoje obavy.

Budeš muset chodit s každou opravou do autorizovaného servisu - je otázka, zda ti to vadí, nebo ne.

[upravil dne 28.6.2012 10:41 od P607Olda]

[upravil dne 28.6.2012 10:42 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

flopy mám auto teprve 3týdny, garanci jsem chtěl koupit hned, ale pak jsem si to rozmyslel, že ještě počkám a uvidím jak bude auto po roce, přesně jako ty.

Díval bych se na to tak: jestli auto funguje, po roce vše OK? nebo bylo něco, co naznačuje možný problém?

Pak bych si nechal pokud možno písemně předložit od servisu, na co všechno se ta garance vztahuje. Prodejce mluvil něco o běžném opotřebení, což ti v záruce pak stejně neuznají.

Řekl bych, že kotouče a destičky ti pak řeknou, že je to běžné opotřebení a caluješ to stejně ze svých atd.

Kdyby to bylo vw, tak bych to hned radši zaplatil (dle zkušeností kolem mě), ale 5008 HDi bych řekl, že bude držák a ty podstatné věci vydrží déle než ta záruka :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taylor: v rozsireni zaruky na 5 let mam skoro jasno. Sice ted aktualne neni nic, co by melo nasvedcovat budoucimu problemu, ale staci se podivat na tema \"brblani motoru\" 1.6HDi a hned je ta myslenka tu. Myslim, ze jsem byl jeden z prvnich, kdo to zacal resit (hned v lete 2011) a patrne i v Domanskym (Stodulkach) nekdy v lednu 2012 to vyresili. Aniz bych to psal na forum, domnivaje se, ze jde o ojedinely (muj) problem. A kdyz se pri duslednem nalehani a jejich uprimne snaze najit reseni ukazalo, ze ne, na zaklade vydani servisnich pokynu Peugeotem CR k tomuto tematu to vyladili. (chtejl jsem to reseni pak na foru nabidnout, ale za chvilku uz tu spravna odpoved byla - uprava nastaveni casovani vstriku). Trochu me ted ale taky vyplasilo, ze u Vatsuga [oprava Leftfielda] se problem vratil po 7500km :myslim

U me zatim dobry. Jinak asi zadny problem.

Kazdopadne, o rozsirene zaruce uz asi zadna.

Jen jsem se propracoval postupnym pocitanim od Garance k Udrzbe (za predpokladu, ze je po dobu teto rozsirene zaruky nutne absolvovat 20tkm prohlidky v autorizaku, coz je myslim skoro jiste, ale na beton to nevim), pak se samotna Garance moc nevyplati.

A ted uvazuji i o nejvyssi variante Servis z toho duvodu, ze prave pry kryje uuuuplne vsechno, vcetne opotrebovani (tedy i zminene desticky, kotouce, ..., ale i sterace) a to vcetne ceny za praci servisu. Alespon pry.... tvrdi mi to. To by pak za 25tis. nebylo az tak marne. Samozrejme se to tyka veci zarucnich a opotrebeni, nikoliv ze nabouras a oni Ti auto zadarmo (resp. v cene Opt. servisu) opravi. To je snad pochopitelny.

Tedy jde mi v podstate o to, kdyz vynecham veci zarucni (na 5let, ktere kryte budou), zda je mozny behem teto doby (5let/80tkm) \"prosoupat\" (opotrebovat) veci za 25tis.

A to se mi nezda nerealne (kdyz je v tom i ta prace na vymenu)

Tak tak. Porad se mi ale zda, ze neco prehlizim a bude v tom jeste nejaka zadera.

[upravil dne 28/6/12 12:21 od flopy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by v té záruce bylo opravdu \"úúúúplně všechno\", tak to má podle mě smysl.

Přiznám se, že jsem skeptik ke všem pojistkám a pojišťovnám, a téměř vždy je někde psáno něco malými písmeny pod čarou :D

Nevíš jak to probíhá reálně, pokud se uzavírá ta garance, tak se podepisuje nějaká smlouva jejíž součástí je podrobný popis, co vše je možné a co ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám na to podobný názor...

jak to probíhá je to, na co se tu m.j. zkouším ptát, zda s tím někdo nemá zkušenost.

Možná si zkusím nechat od prodejce poslat návrh smlouvy. Pokudu bude ochoten - uvidí se. Pokud mi jí předloží až na místě a bude očekávat i její podepsání, příjdu radši pár hodin před zavíračkou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že když budeš 5 let jezdit s autem do běžného autoservisu, těch 50 tKč jen těžko utratíš (a když jo, tak to bude rozloženo do nějakého časového období - ne, že je TEĎ vysypeš z prasátka)

[upravil dne 28/6/2012 12:36 od Medvěd]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše Medvěd - stejně to más spočítané Peugeot (záruku ti neposkytuje prodejce ani servis, ale peugeot, včetně optiway). Pro mne je to do těch 80tkm 2x servis, i kdyby 3x, tak je to v autrizovaném tak fifty/fifty. I kdybych na tom 5tis \"vydělal\", tak servis neprodělá - zaplatíš mu 50tis (25?) pár let dopředu a navíc jeho režijní náklady (které mu platí Peugeot) jsou někde jinde, má zajištěnu práci a pod. Pokud máš z auta po roce divný pocit (si ano, když to řešíš), tak do toho jdi :-).

Jinak jak říká Medvěd, pokud se nic neposere (za 50tis máš i nový rozvody a vstřiky), tak tolik peněz do údržby nedáš. A hlavně, píšeš, že je to rodiný mazel, tak předpokládám, že ho nejvíc udržuješ ty sám, takže sorry, ale co by se na něm během 5ti let mělo podělat tak, že bys za opravu vysázel 50tis?

k těm tlumičům - je to můj první peugeot, zmiňuješ tu, že 80tis, já tedy nejdříve měnil tlumiče ve 170tisících, tak mě těch 80 trochu zarazilo. tedy v osmdesáti bych tak kontroloval prachovky (při údržbě by měly být netknuté), ale měnit tlumiče? Safra, jestli to tak je, tak teda nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tlumiče byl samozřejmě jen příklad další věci, která podléhá opotřebení a je Optiway Servis krytá. Samozřejmě s tímto plánovaným nájezdem doufám, že rozhodně špatný příklad.

Každopádně bych si tipnul, že by se určitě našlo pár lidí, co za 5 let vlastnictví, byť nového vozu, do něj nastrkalo daleko víc než 50tis. A to byl právě můj účel lehce nadhodit diskusi a zkusit zjisitit zkušenosti ostatních. Jak z provozem, tak s případným plněním smlouvy.

Prostě víc hlav, víc ví.

Každopádně díky všem za názory, ještě pár ze života, nejlépe zkušeností s tím plněním, by se hodilo :papa

[upravil dne 28/6/12 18:15 od flopy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zadnem pripade nedoporucuji. Jsou to smejdi. Jen pro ilistraci. Mne v zaruce rekli na prodrenou hadicku ostrikovacu ( v mistech jak drzi na haugne) ze to je bezne opotrebeni. Pritom je to tam evidentne spatne konstrukcne reseno a k prodirani dochazi pri zvedani haugny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by ti měl optiway servis řešit. Ten řeší i běžné opotřebení. Taky mě to přemýšlení čeká, ale o servisu neuvažuji, budu přemýšlet o garanci. Už jsem pár aut vystřídal, ale do 100tis. km jsem prakticky nenarazil na větší investici (je taky otázka, jak se k ní postaví - třeba to raději zavaří, než by to vyměnili - a na co mám vlastně nárok). při nájezdu 100tis by tě neměl čekat ani ten FAP, což si myslím by mělo spadnout do záruky, ale znáš to, jak to chodí, pojišťovny tomu říkají \"vyšší moc\", tak uvidíš, co řekne Peugeot. rozhodně si nemyslím, že by na tom tratili, je dnes mnoho výrobců, kteří ti dají záruku 5let/100km rovnou, protože je to celkem marketingová kampaň s velmi přijatelnou cenou...

P.S. já mám pocity dobrý, ale po 4.5tis a dvou měsících... Tohle budu řešit po první garančce. Před ní to šupnu na diagnostiku, na rampě projdu jak auto vypadá a budu řešit, jestli prodloužit záruku.

P.P.S. co mi vadí, nevím jak vám - lakovanej plast (spojler) až vlastně skoro pod motor,to fakt může vymyslet jen francouz. všichni inteligentní výrobci tam dají černej napůl měkej plastovej kryt. Tohle je plný ďubek od šutrů. A to nedejbože, že byl se dotknul nějakýho vyššího obrubníku :-( Asi to něčím takovým přestříknu... Máte někdo podobnou zkušenost?

[upravil dne 29.6.2012 12:48 od Pacho69]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O garanci jsem samozřejmě také přemýšlel původně jako o maximu a nenapadlo by mě řešit více. Ale když se nad tím člověk zamyslí, pokud platí moje domněnka, že pro záruku (jakoukoliv, ať už základní, či prodlouženou) je povinné absolvovat pravidelnou údržbu pouze u aut. servisu Peugeot, pak platí to, co jsem už psal nahoře. Tedy pro mých 80tkm = 4 prohlídky - 3 menší, jedna větší. Teď tu někdo psal, že 20ti tisícová stála 5.900,- (to je ta menší). Tedy celkem za povinné prohlídky po dobu záruky bych dal cca 30 tis. (3x6 + 1x 12). Pakliže Optiway údržba (kde jsou prohlídky v ceně) stojí 35tis. vychází mi z toho záruka \"jen\" na 5tis. Místo toho, když koupíš jen Garanci za 15tis. + stejně pak musíš (?) dát těch 30tis. za povinné prohlídky. A to už je docela rozdíl, jestli celkem 35 nebo 45 tis.

A podobně jsem se dopracoval až k verzi Servis :-)

Ta stojí 50tis., když odečtu povinné prohlídky za 30t., zbývá 20 na full servis auta na 5 let. Pakliže platí, že v tom je veškerá spotřeba, práce a teď dokonce koukám, že možná i přehazování kol zimní/letní, vyvažování, dokonce snad i STK (vypadá to tak dle tabulky, ale určitě to nechci tvrdit zatím na beton, to vše si chci ještě nechat potvrdit), řekl bych, že za zbytek se pořídí destičky, který asi do 80tkm budou komplet všechny, tak 5x stěrače po litru (to si dělám fakt legraci, ale nakonec proč ne, když to tam je :-)) a je to téměř zpátky.

Netvrdím ale, že jsem už definitivně rozhodnutý, páč průser je krytej zárukou v jakékoliv verzi a nějak nevím, co víc by se mělo opotřebovat.

Rozhodně musí platit, že to maj moc dobře spočítaný a za běžných okolností z toho člověk nemůže vyjít jako vítěz. To je jasnný.

Ovšem pakliže vůbec prodlouženou záruku řešit, pak mi ta \"zbytková\" cena z celkové částky nepřijde na kompletní servis tak nadhodnocená.

A ještě jsem objevil cestu, jak si celkovou sumu rozložit min. do dvou splátek. Optiway lze v průběhu rozšířit pouze za cenu doplacení rozdílu. Tedy teď by šlo jí jen \"rozjet\" na 36m(musí to být do 12m od počátku základní záruky) a pak, třeba ke konci, jí doplatit na 60m. To jsem ale šťoural :D

Jednou by to rozšíření mělo být zadarmo, další už je zpoplatněné (alespoň tolik se píše na stránkach Pgt)

A k těm marketingovým nabídkám automatická záruka na 5let/100tkm - to už taky někdo komentoval a s tím se zcela ztotožňuju. Tam jsou pak docela mastný povinný prohlídky a v navíc v intervalu 1 rok (nikoli 2 jako u Pgt). Tedy je to fakt jen marketing a ty prachy na záruku si prostě vezmou jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
Taky určitě budu řešit prodlouženou záruku, a tě jsem koukal,že to člověk nemusí vysypat najednou z prasátka,ale dá si to měsíčně........

Přesně včera jsem tohle řešil v servisu při čekání, než mi opraví vrzání středového tunelu. mě prodejce říkal, že měsíčně to jde využít, ale pouze při využití financování Peugeoot s koupí nového vozu, což potom postrádá smysl, když si tu záruku na servis může člověk přikoupit do roku a půl od koupě vozu (řečeno prodejcem). Navíc mi moc nedokázal vysvětlit rozdíl mezi Garancí a Servisem, protože v informačním letáku jsou popsány totožné prvky a služby na které se vztahuje. Já počítal s nájezdem 50 000,- ročně a dobou 3 let a to vycházelo kolem 90 000,-/Kč což při rozpočítání na rok vychází 30 000,- na kompletní servis a díly a práci a to už mi zase nepřipadá tak moc vzhledem k tomu, že to údajně pokrývá úplně vechno. Takže sám přemýšlím, jak to udělat a estli by to šlo ještě nějak rozložit do splátek úvěru zpětně. ú\\udajně snad jo, protože mám auto teprve 3 týdny a je potřeba se dohodnout s úvěrovou společností. To je ale mimo, spíš mě zajímá, jestli těch 90 000,- Kč za ty 3 roky utratím stejně, nebo na mě Peugeot vydělá nekřesťanský prachy. Počítají s tím, že si člověk řekne - ale co když se mi posere tohle a tamto a to všechno stojí tááákovejhle ranec. Takže jsem na vážkách. Nějaká erudovaná odpověď kluci?

Edit: Ještě náhled toho letáčku Servis

m-rxzkbbu4.jpg

[upravil dne 4/8/12 09:39 od w.one]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dávat ročně 30 000,- do nového auta na servis je děsná představa, nebo to auto se ti tak s.re -je poruchový ??

Ne, nesere, mám ho chvíli, ale můj roční nájezd je cca 40-50 tisíc a to už při tomhle ježdění určitě něco nastane, co bude třeba víc na opravách než jenom těch 30 tisíc za rok. Navíc auto není nové, je to 2011 a má už 50 tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k Tvému nájezdu bys měl vychytat většinu problému v záruce během dvou let a jestli se nemýlím, tak ta vyšší záruka je omezena 100 000km. Ale možná se pletu. Tolik jsem to nestudoval. Takže do dvou let máš tu hranici odjetou. No, rozhodnout se budeš muset stejně sám. Jsou to Tvé prachy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...