Jump to content

šíbr 406


Jahpa
 Share

Recommended Posts

ahoj, chci se zeptat zdali někdo z vás má zkušenost s opravou mechanismu šíbru, polámalo se mi to plastové usazení.. našla jsem zde na foru jen zkušenosti se spojení s nákupem náhradních dílů v peugeotu...

zkoušel jste to někdo opravit doma? nebo jste všichni měnili kus za kus?

díky

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 years later...

Strešné okno (šíber) mi začal blbnúť... Či už pri vyklopení, alebo zasunutí sa zasekne a nechce sa pohnúť. Zasekáva sa pravidelne asi na tých istých miestach. Keď som vybral motor s prevodovkou, okno išlo ručne pekne hladko. Nemá náhodou niekto doma v garáži prevodovku šíbera aj s motorom? Som presvedčený, že chyba je v prevodovke :myslim

Edited by matejgigi
Link to comment
Share on other sites

Samostatne vyskúšať motor nie je problém, ten sa dá veľmi jednoducho (dúfam) oddeliť od prevodovky. Ale prevodovka je nitovaná, tú budem musieť odvŕtať a keby sa mi to náhodou podarilo otvoriť, nájsť problém, opraviť a potom opäť zložiť :myslim

Link to comment
Share on other sites

... vybratý motor s prevodovkou nechodí ani naprázdno...

1. jaký máš rok výroby, je to NEMUX, takže v motoru není řídící jednotka?

2. na konektoru rozeznáš vývody motoru?

3. po připojení napětí na vývody motoru se to chová jako zaseklé (velký proud, motor má snahu) anebo jako odpojené, tzn. nic neteče ani se nehne?

4. v motoru jsou zřejmě koncáky, aneby ty jsou na samotném šíbru? Nestojí motor na koncáku?

5. k uhlíkům se nedá dostat?

6. co ti brání oddělit motor od převodovky? (píšeš "veľmi jednoducho")

7. zkoušel jsi sehnat z vrakáče?

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Ďakujem za rady :super 

... ale vybratý motor s prevodovkou vie ísť aj naprázdno :P Prevodovka sa zasekáva, ale motor ide. Stačí ho pripojiť nakrátko a ide to... lenže nie dlho.

1. Rok výroby 2000, ešte staré páčky, neviem či je to MUX/NEMUX. V motore je riadiaca jednotka.

2. Silové, prúdové, káble sú hrubšie, okno som zatváral nakrátko, motor sa točil bez problémov.

3. Motor zaseknutý nie je, zaseknutá je prevodovka, pretože sa to v niektorých pozíciách zaseklo natoľko, že sa s tým nedalo ďalej pohnúť ani manuálnym otáčaním pomocou kľúča. Je tam na to imbus.

4. Koncáky sú priamo na prevodovke, ktoré vypínajú motor na koncových polohách. Tie sa zdajú byť v poriadku.

5. Chyba v motore nie je.

6. Nie je problém oddeliť motor od prevodovky, ale problém bude otvoriť prevodovku. Bráni mi pracovná vyťaženosť :myslim Ale dnes po práci sa do toho chcem pustiť...

7. Skúšal som aj Peugeot predajcu (už sa nepredáva), aj vrakoviská (nemajú), aj takých, čo majú viac P 406 na dvore na náhradné diely. Ale žiadna z nich nemala strešné okno :bojim

Úplne ideálne by bolo vymeniť to kus za kus (motor aj prevodovku), alebo aspoň tú prevodovku. Ale keďže som ju nezohnal, musím to aspoň otvoriť a pozrieť sa tomu na zúbok :bacha

Link to comment
Share on other sites

před 7 minutami, matejgigi napsal:

... ale vybratý motor s prevodovkou vie ísť aj naprázdno 

Tož ti nevím, kúpila sem cedník a teče...

... tož sem jí ho zaletovál a včíl necedí....

(:D)

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Vytrhnuté z kontextu. Áno, nechodí naprázdno, zasekáva sa... Tým chcel básnik povedať, že chyba nie je v koľajniciach, alebo v "lankách", ale v "motore a prevodovke" Nechytajme sa za slovčíka, to môj problém nevyrieši :bojim

Edited by matejgigi
Link to comment
Share on other sites

Od výstupu ji zřejmě neprotočíš, tam bude šnek.

Možná ji rozchodíš, když budeš točit od motoru, sem-tam. Tipuju na ulomený zub, který zapadl do ozubení.

Ještě zkus před rozebráním převodovky, pořádně ji prostříkat ze strany "místo motoru". Na hřídeli motoru bude zřejmě šnek.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

jen obecně :)--myslím, že je vždy nutné, perfektně formulovat dotaz a odpovědi, taky si dávat pozor, na správnou gramatiku,psát pokud možno bez překlepů atd., protože pak dochází k situacím, kdy to jednoho přestává bavit...,musím konstatovat, že poslední dobou je to tady pomalu detektivní kancelář, to odhadování, co měl tazatel vlastně na mysli, o tom, že si ani nezkontroluje, co vlastně napsal, ani nemluvím...,zdá se mi, že za těch deset let, co se na pežotforu vyskytuju, začali toto forum navštěvovat lidi ze zvláštních škol, nebo co--tolik chyb v psaní dotazu a překlepů jsem v živitě neviděl :(

ještě jednou upozorňuju, že ze to netýká tohoto linku, vylévám si tu srdce jen OBECNĚ, ale taky přiznávám, že na nesmyslný, špatně formulovaný dotaz, atd., už nereaguju ;)

 

Link to comment
Share on other sites

P607Olda: Aj ja si myslím, že je to zlomený zub. Tiež som si myslel, že je tam šnek, ale keby to tak bolo, nepotočil by som tou prevodovkou manuálne imbus kľúčom (prvá fotka v strede prevodovky). Asi je tá prevodovka nejako sofistikovanejšie spravená. Ako názornú ukážku posielam dve fotky, pre lepšiu predstavu :papa

 

Ozzy56: Niekedy sa ťažko perfektne formuluje dotaz a odpoveď, ale snáď sa mi to na piaty krát podarilo :myslim Mám tam nejakú gramatickú chybu? Šup sem s ňou :mrk

1.jpg

2.jpg

Edited by matejgigi
Link to comment
Share on other sites

To jsou fotky tvoje, nebo z netu?

Takže je to tak, že jsi protočil imbusem zasunutým uprostřed převodovky? To je divné - šel při tom motorek "do rychla"?

Mohla by tam být ještě třecí spojka, aby to neurvalo doraz.

Přemýšlím, proč jsou tam 3 spínače - že by třetí jako momentový? Anebo to má na tlačítku definované 3 funkce, např. "jen clona", "clona i sklo", vysunout nahoru"???

Link to comment
Share on other sites

To sú moje fotky... Prvá fotená na parapete okna, druhá na pracovnej doske v kuchyni :o Naposledy sa mi to zaseklo, keď som okno úplne zasunul dozadu (pod strechu). Dalo sa s ním ísť dopredu asi len 5 cm a potom sa zaseklo. Nešlo ani dopredu, ani dozadu. Musel som ho pomocou imbusu a motora zasunúť späť dozadu. Motor to nevedel pretlačiť. Toto sa opakovalo niekoľko krát. Nevedelo sa vysunúť viac, ako tých 5 cm. Tak som vymontoval motor a zavrel manuálne a bolo. Motor išiel pri tom "do rýchla"...

Hovorím, neviem ako je to skonštruované, ale som trochu technický typ a som presvedčený o tom, že keby tam bol len šnek z motora a veľké ozubené koleso v prevodovke, tak by som tým neotočil za pomoci imbusu ani kúsok.

Tri spínače majú veľmi jednoduché vysvetlenie. Prvý je poloha zatvoreného okna, druhá poloha je vyklopené okno a tretia poloha je zasunuté okno :super

Edited by matejgigi
Link to comment
Share on other sites

Neviem, netuším či by to išlo prispôsobiť :super ALE...

Na prvý pohľad to vyzeralo tak, že tento mechanizmus je z dvoch kusov. Motor a prevodovka. Zvlášť je len obal a magnety motora. Ono je to všetko jeden kus. Najskôr som rukou točil motorom, či sa dostanem na miesto, kde sa to predtým zaseklo. Nič. Zo zadu som to dal na uťahovačku s momentom 1 z 19 a prešiel som niekoľko krát ľavým aj pravým chodom dookola a išlo to absolútne bez problémov. Obal som dal naspäť. Potom som to pripojil na batériu (11,4 V) z RC modelu, išlo to tak isto bez problémov aj do jednej, aj do druhej strany :super

Zašiel som do auta a pripojil to na elektriku a spínač. Mal som to v ruke. Polohu zatvorenia určuje spodný mikrospínač (oranžové vodiče), koncovú polohu vyklopenia a zasunutia určujú zvyšné dva (vedľa seba) mikrospínače (žlté, sivý a zelený vodič). Keď som akože vyklopil okno na doraz, alebo akože zasunul na doraz, opačným chodom sa to pekne zatvorilo. Poskladal som to, vyskúšal, okno chodí. :super Ale naopak. Šípkou dopredu sa zasúva a šípkou dozadu sa vyklopilo. Mám šikovného otca a ten sa ma opýtal, či som náhodou nedal naopak obal motora. Asi áno! A preto to chodilo naopak. Magnety v obale boli naopak a preto to aj chodilo naopak. Otočil som obal o 180 stupňov a už to chodí normálne. Jednu vec, ktorú som spravil ináč, než ako to bolo, keď som prvý krát vyťahoval motor s prevodovkou bolo, že som tie tri šróby, ktoré držia motor a prevodovku, pritiahol na fest :myslim

Keď sa mi to zasekávalo, asi je problém aj v prevodovke, možno aj niekde inde ale nechce sa mi do toho investovať čas a peniaze, keď sa náhradné diely zháňajú tak veľmi ťažko, resp. nie sú :o

Btw. Keby som poznal niekoho od "Webasto" strešných okien a povedal by mi, že keď sa to takto správa, je to presne "toto", tak to by bolo iné kafé :roker Nepoznám...

Btw2. Na obrázku je oranžové kolečko trochu pootočené, ako keby bolo strešné okno z časti vyklopené, ale nie úplne :P

 

Motor.jpg

Edited by matejgigi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...