Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

domontovanie serva


ballky

Recommended Posts

Zdravim, chcel by som domontovať servo do mojho p106 1,4 xsi

auto vyuzivame len na amaterske rally a slalom, kedze s nim jazdim ja aj moja manzelka, riadenie bez serva je dost tuhe a pri slalomoch je to dost problem. Mam moznost kupit el.servocerpadlo + riadenie, len by ma zaujimalo, co k tomu este potrebujem, pripadne ak by mal niekto schemu zapojenia elektriky, velmi by mi to pomohlo, takisto ak by ste boli niekto ochotny odfotit ako to vyzerá v reále.

Vďaka za vsetky dotazy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeste potrebujes celou desku s pedaly spojky a brzdy a pak cely sloupek rizeni. Z elektricke casti dve relatka, jedno male do pojistkove skrinky v motoru a jedno velke pro vetsi proud, ktere je pobliz te pojistkovky, plus tu kabelaz s paticemi k tomu, male relatko je spinane od dratu na kterem se objevi +12V, kdyz zacne dobijet alternator a to pak spina to velke rele, ktere sepne privod od baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kabelaz OK, ale stlpik riadenia a doska s pedalmi sa musi menit? je tam nejaky snimac? alebo v com je rozdiel?

nepotrebuje udaj z tachometra? lebo mam mechanicky prevod - lankom viem ze renaulty beru aj udaje o rychlosti kvoli vypinaniu pri urcitej rychlosti

[upravil dne 20/6/12 22:27 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

snimac ne, udaj o rychlosti to taky nepotrebuje.

Ale je to rozmerove jine, sloupek a tyc rizeni je kratsi, v te desce je misto pro orbitrol na rizeni s posilovacem, bez vymeny techto dvou veci tam to rizeni s posilovacem nedostanes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja to tam narvem a uvidime mam aspon vyhodu, ze nemam problem s volantovou tyčou lebo palubka mi je nanic, takze prerabka mi nerobi problem, akurat som zvedavy ako je to s tymi pedalmi lebo planujem komplet konzolu OMP na podlahu aj s piestikmi, ale to som zatial oddaloval takto by to bol dovod na prerabku

[upravil dne 21/6/12 23:02 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neni to nic hroznyho, delal jsem to na svoji 106 a za dopoledne bylo hotovo

vlastne za dve, pac pri prvnim pokusu jsem prave zjistil, ze je jina ta deska s pedaly a sloupek rizeni, takze jsem to jeste musel privezt dodatecne taky :D

[upravil dne 21/6/12 23:04 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hadice jsem mel k rizeni, ty z nej nebyly ani demontovany, jen odpojeny od cerpadla vytahoval jsem to tusim horem, za motorem, uz si presne nepamatuju, ale slo to, mozna jsem jen demontoval filtr box a dole byl i hrnec posilovace (ten ale stejne musi jit ven prave kvuli vymene pedalu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, páni.

Tuto atrakci mám již za sebou, právě proto, že s XSičkem (old model) jezdí manželka. Taktéž jsem se zasekl na nutnosti vyměnit pedálovou skupinu :o , kde jsem navíc narazil na problém s malým a jinak tvarovaným otvorem do dělící přepážky motor-kabina. Neseděl jeden šroub. Pořešil jsem flexou :D Potom jsem musel uvolnit elektrickou část abs, abych tam mohl vůbec novou převodku nasoukat . . . když už jsem si myslel, že mě nic nepřekvapí, praskla mi aretace matky zapuštěné v kastli, do které se přišroubuje převodka, na objednávku-100kč . . . aby toho nebylo málo, je nutná i výměna lanovodu spojky, původní je dlouhý a vede spodem, k servořízení je krátký vedený horem, jinak dře o rejdovou tyčku - má jiný výstupní úhel od spojkového pedálu. Tomu jsem ale pomohl vázacíma páskama - nic moc pěkného, ale dá se s tím žít :D

No a když jsem se dotrápil a nastartoval, ozvalo se šílené bzučení servomotoru, účinek pramizerný . . . :bojim Takže doporučuju před montáží přeskoušet funkčnost servořízení . . .

Vrátil jsem tam řízení bez posilovače a dnes již tolik manželce neodmlouvám :D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaj, dik za pripomenuti, na to lanko spojky jsem zapomnel, ano je jine a je delsi, taky se musi vymenit

to Vlk406, mozna stacilo udelat repas toho cerpadla :) kdyz uz jsi mel celou tu anabazi za sebou, tak to mozna stalo za to :)

jinak teda rizeni s posilovacem je kupodivu bez beziciho serva jeste tuzsi, nez rizeni bez posilovac :) ale kdyz servo zapne a je v dobrem stavu, tak ten ucinek je znat, ja tu vestavbu delal kvuli moji mamce, ktera se 106 jezdi a predtim ji delalo problemy zaparkovat nebo se nekde otocit a po montazi serva si pochvaluje, ze to jde daleko lepe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se mi do toho repasu moc nechtělo, protože po rozebrání čerpadla jsem viděl, co způsobily uhlíky komutátoru - zbývalo tak 15% do smrti :(

Čas tlačil, auto na špalkách . . . kdybych alespoň někdy slyšel, jak chodí zdravé servo - úroveň hluku. Nakonec jsem rozhodl navrátit obyč řízení.

Nakonec má autí nové čepy, tyčky řízení, horní uložení a obul jsem místo stopětasedmdesátek, které tomu sluší víc, jen stopětašedesátky a je to sakra znát :cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, dnes som bol vymontovať servoriadenie, mám riadenie+ čerpadlo, kabeláž, konzolu pedálov, volantovú tyč.

a 2 problémy, chýba na zväzku jedno relé, a nemám nádobku k cerpadlu. Lanko spojky som nebral, bolo dlhé popod prevodovku. vedel by mi niekto poslať mailom fotky ako je to zapojené? myslím elektrika a hadice, kam má ísť nádobka a kam hadica zo serva (jedna je na závit to je jasné) a nejaký detail nádobky a čerpadla,kde majú byť uchytené ( čerpadlo bolo už vymontované)

Dík

[upravil dne 29/6/12 22:06 od ballky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, funguje to, bol to pôrod. nesedelo viac vecí:

nová volantová tyč mala iné uchytenie (vyvŕtanie nových dier) potom nesadli páčky na smerovky a stierače - do plastu nové diery, nedali sa nasadit plasty okolo volantu (vypodloženie páčok aby šli smerom ku volantu) potom OK.

riadenie, zničený závit na jedno šróbe, ani za ten svet nešiel von, konzola pedálov nesedela, museli ísť nové diery do konzoly na štifty, jeden štift skrátený kvôli tomu, že zavadzal riadeniu, musel som zväčšiť dieru do karosérie aby vošlo nové riadenie.

potom už len pár komplikácii, s umiestnením čerpadla, bolo treba vyvŕtať diery do nosníka pod chladičom, nádržku som zohnal zo 405ky dvojvývodovú (jeden som zaslepil)

elektriku som zbúchal a nalial olej a funguje to, uvidíme koľko to bude odoberať na výkone

[upravil dne 3/7/12 22:57 od ballky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...