Guest xmilos Odesláno 20. červen 2012 Sdílet Odesláno 20. červen 2012 Zdar pani, tak sa chcem s vami podelit o malu zaijimavost. Po nakom roku pouzivania obstaroznej P206 1.9D a jej spoznavani som sa stretol s problemom - spotreba. Tu na fore som nasiel, ze 6l/100km je \"normal\" a 5.5 je super. Osobne si myslim, ze pre takuto kategoriu auta je aj 5.5 dost. Tak som sa pustil do malickych uprav. V prvom rade som prestavil koncak na vstrekovacej jednotke (u mna Lucas) tak, aby spinal prakticky hned po malom slapnuti na plyn. Povodne to bolo priblizne az v polovici drahy. Tento koncak ovlada zatvaranie EGR. Potom prisiel na rad predvstrek. Nastavenie som kontroloval (vcetne aretacie klukovky) a skutocne predchodca to nastavil precizne. Avsak motor nema typicky dizlovy zvuk, preto som predvstrek zvacsil. Zvacsenie prebiehalo asi na 3 x, vzdy som konroloval zvuk tepleho motora. Motor je po tejto uprave hlucnejsi, ale iba do doby nez sa zohreje. S autom nejazdim, je to dcerine auto, ale podla prvych ohlasoch ma auto odspodu lepsi tah a spotreba sla dolu okolo 1l/100km. Az budem mat presnejsie vysledky o spotrebe, zavesim ich. Kolega s tym samym motorom podobnou uravou (+ nove vstreky) dosiahol znizenie spotreby o cca .75l. Tak niekde je chyba, netusim kde, podla dalsich cisel, je spotreba daleko pod hranicu 5l/100km. Musim overit tachometer. [upravil dne 21/6/12 13:28 od xmilos] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
syrrius Odesláno 22. červen 2012 Sdílet Odesláno 22. červen 2012 Zdravím. --Téma je ve špatné sekci patří do sekce MODELY -- Taky vlastním 1,9D. Po koupi jsem měl spotřebu 7l/100km. -EGR ventil jsem úplně zaslepil hliníkovým plechem(Emise prošly bez ztráty kytičky). - hodně jsem si vyhrával s nastavením volnoběhu a tzv sitiče. - seřízení vstřiků pomohlo autu hodně v nízkých otáčkách. Ja jsem se dostal na 5l/100km po městě kontrola vůlí ventilů taky není k zahození a hodně dobré je včas měnit filtry a kvalitní nafta taky dělá zázraky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest xmilos Odesláno 22. červen 2012 Sdílet Odesláno 22. červen 2012 Hmm. Aku mas vtrekovaciu jednotku a aku funckiu ma \"sytic\"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
syrrius Odesláno 23. červen 2012 Sdílet Odesláno 23. červen 2012 taky Lucas sytič je to lanko na páčce volnoběhu jde to na nějaké bimetalové udělátko a přidává palivo za studena.... jen nevím jaký máš rok výroby a zda i pozdější ročníky ho mají... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest xmilos Odesláno 23. červen 2012 Sdílet Odesláno 23. červen 2012 Tak ono lanko \"sytic\" ma funckiu zvysenia volnobehu, ked je motor studeny. Tieto diessle nepoznaju sytic. V dieslovom motore, ktory nema klapku nevies regulovat bohatost zmesi. Ak das vyssiu davku paliva, zvysia sa otacky podobne ako kebys pridal plyn. Niektore motory okrem zvyseneho volnobehu za studena aj zvysili predvstrek. Ukazalo sa vsak, ze ten nema taky vplyv na chod studenehe motora, preto sa nechala iba funkcia zvyseneho volnobehu. Preto u diessla nemozno hovorit o sytici. [upravil dne 23/6/12 15:57 od xmilos] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest xmilos Odesláno 6. červenec 2012 Sdílet Odesláno 6. červenec 2012 Tak doplnim o dalsie info. Mozna to s temou nesuvisi, ide o funkciu klimatizacie. Po jej doplneni a spusteni mi zacalo na volnobeh zapinat a vypinat kompresor v relativne rychlych, nepravidelnych intervaloch. V servise kde mi to plnili servisak trvdil, ze je to teplotnym cidlom na chladici. Mrknutim do ABCD data som zistil, ze je mozne viacero variant zapojenia. To ktore mam ja, nema teplotne cidlo na chladici, iba cisto cidlo teploty motora, ktore predpokladam ovlada ventilator, ktory je spolocny pre klimu aj motor. Zistil som, ze one zapinanie / vypinanie sposobili nizke volnobezne otacky motora. Zapnutie komresora, zatazilo motor, ktoremu klesli otacky, ovladanie klimy pri klesnuti otacok motora pod urcitu mieru kompresor odpojilo. Motor sa odlahcil, po dosiahnuti dostatocnych otacok ovladanie zase komresor pripoji a tak dookola... Blizsie urcenie spotreby tak ako som slubil hore, nemam presne urcene, mozna neskor. [upravil dne 6/7/12 11:30 od xmilos] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.