koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Sdílet Odesláno 18. červen 2012 U P407 2.0 je použitý Elektro-hydraulický posilovač řízení. V principu se jedná o elektromotor, zubové čerpadlo a desku s elektronikou. Část elektromotoru je spolu s elektronikou utěsněná v jedné skříni. Pokud dochází k častému přehřívání a nenápadným úbytkům oleje aniž by prolínal na manžetách posilovače, bude pravděpodobně vadné gufero oddělující obě části. Hydraulický olej se pak dostane jak do elektroniky tak do vinutí motoru kde sice nepůsobí přímo zkrat, ale přehřívá elektroniku i vinutí a navíc. Oprava je relativně jednoduchá levná. [upravil dne 19/6/12 00:05 od koblih69] [upravil dne 19/6/12 11:17 od Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 1. Odsajeme náplň, pokud je hadička tenká dosáhne i na dno nádoby s olejem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 2. Povolíme stahovací pásek na „vracečce“ do čerpadla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 3. Povolíme torx výstupní tlakové trubky a s citem ji vytáhneme směrem nahoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 4. Uvolníme oba konektory – datový povolíme tak, že ho lehce vytahujeme a přitom vytahujeme do strany červenou západku. Silový tak, že napřed vytáhneme žlutou západku směrem od konektoru a pak zvedneme černou, která se tím uvolní a konektor vytáhneme. [upravil dne 19/6/12 00:04 od koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 5. Povolíme oba silentbloky a servo vytáhneme ze spodního silentbloku – to je neoficiální postup. Dělal jsem to minimálně 20x, a jde to ven i dovnitř, ale správný postup je sundat kolo, plastový podběh a odmontovat servo i s držákem. Takže pokud silent roztrhnete nechoďte si ke mně stěžovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 6. Takto vypadá držák silentbloků, vylejeme kapalinu a povolíme spodní plechový držák, který zůstal na čerpadle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 7. Po obvodu černé nádobky povolíme 4 imbusové šrouby, Rozdělíme část motoru od části čerpadla, černá nádobka se dá sundat. [upravil dne 18/6/12 23:45 od koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 8. Pokud z otvoru na motorové části (stříbrná přecházející ve 4 hrané těleso ) teče olej je gufero vadné. Pokud je tam zcela sucho není co řešit. Pokud je uvnitř olej je potřeba ho vylít a vnitřek propláchnout třeba lihem a nechat vyschnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 9. Pro výměnu gufera musíme rozebrat část čerpadla – povolit 4 šrouby Torx. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 10. Těleso čerpadla se rozdělí na 3 části. Gufero je v té čelní. Pozor na vypadnutí klínků a přepouštěcího ventilku (kulička s pružinkou ), pokud Vám vypadnou „brejličková“ futýrka dejte pozor na správnou orientaci – při otočení nebude správně těsnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 11. Uvolníme segrovku gufera a gufero vyndáme. Jde to špatně vyklepnout se asi nepodaří tak jsem ho vždycky promáčknul dovnitř a tím se uvolnilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 12. Začistíme případné škrábance a nalisujeme nové gufero. Já ho tam vlepil motorovým silikonem, ale to není nezbytné. Guferko nebo osu mázneme olejem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 13. Nasadíme zpět segrovku a čerpadlo znovu sesadíme. Po utažení šroubů zkontrolujeme jestli lze osou otáčet. Rukou to nejde, ale kleštěmi by to mělo jít ztuha, ale přiměřeně. Pokud je to příliš těžko otočitelné zkontrolujeme znovu sestavení. Vložíme spojku ( jedna strana má užší drážku, takže se nedá zaměnit ) přeryjeme část čerpadla černým plastovým krytem a zašroubujeme imbusy. [upravil dne 19/6/12 00:01 od koblih69] pauli951 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 18. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2012 14. Při montáži postupujeme obraceně než při demontáži. Pouze u tlakové příruby je dobré máznout O kroužek příruby a montovat jí s citem a pěkně v ose. 15. Dolejeme kapalinu a nastartujeme, kapalina hned zmizí, takže je potřeba být připravený na okamžité dolití. Dolijeme cca 2-3 cm nad rysku Max. 16. Cca 10x otočíme volantem na doraz do obou stran, v max. poloze podržíme vždy cca 2s a systém se odvzdušní. Po pár najetých km znovu odvzdušníme a zkontrolujeme hladinu. Kapalina by měla po pár desítkách km čirá bez bublin a pěny. Neměla by dále ubývat. Cena Gufera je cca 20,- rozměr je 8x16x7 – je hojně používané například u motorek Jawa. Pokud by někdo potřeboval zapůjčit trn na nalisování gufera tak není problém. Mějte na paměti, že uvnitř není žádný filtr, takže vše udržte v čistotě ! [upravil dne 19/6/12 00:02 od koblih69] d.dave, Lukeczech a slnecnik221 ohodnotil 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Přema Odesláno 19. červen 2012 Sdílet Odesláno 19. červen 2012 jinak sem to hodil do správné sekce... [upravil dne 26-6-12 18:39 od Přema] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roxbury7 Odesláno 26. červen 2012 Sdílet Odesláno 26. červen 2012 parádny návod!!! Dík moc za ochotu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel00 Odesláno 26. červen 2012 Sdílet Odesláno 26. červen 2012 :potlesk:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libaplodik Odesláno 18. únor 2013 Sdílet Odesláno 18. únor 2013 Prosímtě,supr návod,já bych se toho nebal a šel bych do toho,protože ty kaluže oleje v garáži mě už pěkně se...,ale chtěl jsem se zeptat,olej ze serva mi teče vrchním víčkem,všude jinde to těsní,když otevřu víko tak je to sámá pěna a já se tě chci zeptat,může to být tím guferem prosímtě ???? Moc díky. Jinak: 407sw,r.v.2004,2.0HDI,100 kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dančák Odesláno 18. únor 2013 Sdílet Odesláno 18. únor 2013 Pročti si témata o 407, řeší se to pořád, chce to nalejt olej o 2-3cm nad rysku max a odvzdušnit, pokud nepomůže tak se mění hadice serva a popřípadě čerpadlo.... EDIT: pěna = kapalina a vzduch, tzn., že toho tam máš málo a jak to nasaje vzduch dělá to pěnu [upravil dne 18/2/13 11:36 od Dančák] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.