Jump to content

Přehřívání motoru


Matthews
 Share

Recommended Posts

Dobrý den,

Než se vyjádřím ke svému problému chci podotknout že podobné téma jsem tu již našel, ale vždy se řešila nízká teplota ale né ta vysoká.

Můj problém je takový, že v těchto teplotách se motor až nechutně přehřívá. Když jedu, tak se teplota drží okolo 80°C, ale když zastavím, klidně jen na 2-3 minuty, tak se teplota vyhoupne skoro na 95-100°C, rozeběhne se větrák a cele auto se nehezky třepe.

Zajímá mě, jestli to může být starou chladicí kapalinou ? Majitelka předemnou se o auto moc dobře nestarala a tak je možné že je kapalina stará, jelikož jsem začátečník zajímá mě, jak tu kapalinu vyliji, jestli stačí dolít jen destilku nebo komplet novou kapalinu.

Je tu taky možnost že je špatný termostat, v tom případě kolik by tak stál ? zvládnu tyto dvě opravy sám, nebo je potřeba dojet do servisu ?

Ještě jednou se omlouvám za duplicitní téma.

PS: jedná se o Peugeot 206 1.4 55kW HUSKY r.v. 2002

Děkuji mnohokrát za odpovědi a rady.

Link to comment
Share on other sites

V těchto horkách je to asi normální.

Větrák by se neměl třepat, podívej se na vrtuli, jestli tam není špína nebo igelitový pytlík.

Podle toho, jestli máš aut. klimu, by větrák měl jít nejprve na nižší otáčky - možná máš spálený ten první stupeň (předřadný odpor???), a tak potom běží rovnou naplno.

Chladicí kapalina - dolitím nesprávné se můžou tvořit sraženiny, ale tady bych ten problém nehledal - to by se přehřívalo i při jízdě.

Link to comment
Share on other sites

prehrivanim se da nazvat stav, kdy teplota leze do cerveneho pole, ktere zacina na 115st C

90-100 je uplne normalni a ventilator zapina na prvni rychlost pri 97 a na druhou pri 105, potud je vse v poradku a nic bych neresil

co se tyce vibraci vlivem bezici sahary, zkontroluj vrtuli, zda neni nekde napraskla (stane se napriklad v zime pri najeti do snehove muldy) nebo nejak zdeformovana. Vrtule ma na sobe vyvazovaci kovove sponky, mohlo se take stat, ze nektera z nich uletela a tim se to rozvazilo

pokud menit chladici kapalinu, tak urcite dat komplet novou, nedavat pouze cistou destilovanou vodu, chladici smes ma krome funkce nemrznouci take funkci antikorozni, ani jednu z techto funkci cista destilka neplni

Nalit tam muzes modrou nebo cervenou kapalinu klasifikace G11 ci G12 v autokelly stoji 3l kolem 250Kc, se slevovou kartickou radneho clena jeste mene (asi 170Kc), redi se 1:1 s destilovanou vodou, ty tri litry by mely bohate stacit, jeste zbyde na obcasne doliti

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...