Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 - zajíždění motoru a max. otáčky


Viki307

Recommended Posts

Ahoj, tohle forum shledávám hodně užitečný a snad mi poradíte víc než u Peugeotů.

Mám celkem novou 307 1.6XT a nerad bych u jeho zajíždění něco podělal. Každý řiká, že je zajíždění hrozně důležitý pro max. výkon / spotřebu. Teď mám najeto asi 4000 km a v poslední době jsem se párkrát přistihnul, že motor točím při předjíždění na 5 - 6 tisíc. Běžně jezdím kolem třech. Jak dlouho se má čekat než může jít motor na max. výkon? Nerad bych, aby se třeba vlivem dilatace a namáhání něco stalo. Vždycky jsem měl ojetinu a tak mě to nedřelo.

Jak poznám, že je motor optimálně zahřátý? V Autotipu teď psali, že ukazatel teploty vody nemá s teplotou motoru zas tak společného.

Máte někdo zkušenosti se spotřebou. Pal. počítač ukazuje průměrnou 7.6 l /100 km. Klimatizace je v režimu auto. Má cenu ji přepínat do režimu ECO? Co ta spotřeba, půjde dolů? Jezdím většinou meziměsto a čekal bych něco menšího.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No aspon s necim ti snad pomuzu... tech 4tis km je na zajeti uz dost, klidne bych uz mu daval 4-5 tis. otacek a honit ho za plynem...

Co se tyka teploty oleje, cetl sem to taky, maj skutecne pravdu, voda je ohrata driv... ale nehonit auto, nez se ti zahreje olej? no podle me staci kilometr klidek a pak uz by to melo bejt OK.

S klimatizaci ti nepomuzu, mam 4okynkovou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ze je uz motor zahratej ... tj. ze je olej zahratej poznas snadno...kdyz je motor studeny tak ti otacky padaj rychle dolu ... ale jak se zahreje tak je vse uz ok...tak to poznam ja...a taky kdyz nastartuji mam zhruba 1050 (v zime) a jak je motor zahraty tak ma neco malo pres 800 ... :)

Jinak 4000km je akorat ... ja to jel stylem max 4000 otacek, ale nedusit...no a po prvni garancce zacal dostavat kotel... a tedka prede jako kocka...necha se vytacet a jede uplne super...spotreba taky super....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nerikam v mrazu, ale kdyz je kolem nuly a vejs, tak me ten kilometr staci.... ja teda diesla honim tak max. 2,5-3 tis. vic ne, takze si myslim, ze v tomhle problem nemam....

to vite, kdyz mam 2 tis. otacek tak uz radim na dalsi stupen :D

no obcas teda 2,5 tis. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ondra: K čemu máš potom v autě turbíčko? ;) Neřikej mi, že ti chodí už od 1700 RPM?! Já to šetřín hlavně kvůli turbu. Je podstatně náchylnější na odkráglování než cokoliv v motoru. Dávím si tak 4-5 kilásků a pak teprv náklad(pokud je potřeba a nějakej felckař chce předvíst zač je toho WW kocern) Nevim. Taky sem nikdy nazajížděl, ale co vim, tak od 3-4 tisíc už by neměl bejt žádnej problém. Nehonit to trvale, ale občas vytočit a zpět do klidu. Hlavně nepodtáčet,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Milo, je to tak, ze mam opravdu stribrnou 307 1.6 XT, ale chtel jsem max. odpovedi a tak jsem to zkusil i na autohifi.cz.

Motor je stejny a tak jsem nechtel vypadat blbe, abych se ptal na to samy. Stejne jsi me vyhmatl. Omlouvam se a diky za odpoved.

PS: Jsem byvaly zatvrzeny citroenak (AX, ZX, Xantia) a o Xsare jsem dlouho premyslel a pak vzal 307. Jsem s ni spokojeny, akorat nejsem milionar a tak kdyz uz jsem vysolil ty sileny penize, tak si chci vsechno pohlidat. Napr. by me zajimala vase spotreba. Ted tam mam dokonce 7.7 a to jezdim spise mezimesto. Ze by klimacka delala tolik, kdyz nechladi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice 307 Break HDI, ale stejné problémy se spotřebou. Nyní mám najeto 15.000 km. Za prvních 10.000 jsem mel spotřebu 7,7l a ted to ješte vyrostlo. Nyní se pohybuju v rozmezí 8,3 až 9,5 v centru města. Taky nevím, jak se mám chovat ke klimatizaci. Snažím se ji přepínat na ECO, ale nevím. Jestli máte někdo radu co se spotřebou napište prosím.

P.S.: Mám již třetí verzi softwaru, motor 66kw - Siemens.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam takisto 307 XT 1.6 a spotrebu mam momentalne 8l. Jazdim hlavne medzimesto, z toho 20% dialnica. Nejako to nesetrim, dialnica - 140-150, inak 110. Pri rovnakej jazde pred zimou som mal spotrebu 7.5l. Pripisujem to chladnemu pocasiu a tomu, ze mam najazdene 27 000 km a stale povodny olej. Ked som ho nedavno kontroloval, bol uplne cierny. Takisto aj vykonove vlastnosti motora su horsie ako napr. pri 15 000 km. Predpokladam, ze po vymene sa zlepsia a znizi sa aj spotreba. Ak ano, budem menit olej pri 20 000 km. Tomu 30 000 km intervalu moc neverim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Premek:k te spotrebe ja mam 5-dv 66 kW, a od zacatku jsem mel spotrebu 7 litru nezavisle na klimatizaci, po 10 tis. zacala spotreba pomalu klesat a ted mam najeto 13 tis. a spotrebu 6,5 l. Vstrikovani mam Siemens a stale bez jakekoliv SW upravy, klimu mam manualni.

Potom mame jeste jedno auto kombi HDI to ma myslim vstrikovani BOSH klimu automatickou a od zacatku jezdil za 7,5 l od 15 tis. zacala spotreba klesat a po 20 tis. ma stale spotrebu 6,2 l, ted ma najeto neco pres 30000 km, a take zadna oprava nebo uprava RJ motoru.

Obe auta jsou z leta 2002.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Lubos: Diky za odpoved. Jeste mam dotaz ohledne citace udrzby. Zacina mi ujizdet a lisi se od realneho stavu km. Vymena oleje ma byt podle displeje za 25000, ale najeto mam nejake 4000. To je celkem 29000 a pritom je predpis 30000. Proc se to jakoby rozjizdi? Mam to reklamovat? :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reklamovat to nemusis, malo by to pocitat studene starty, mozno aj sposob jazdy, takze to nevyjde presne na 30 000 km. Lenze ked mne prehadzovali SW, tak sa mi samozrejme vynulovalo pocitadlo udrzby a bolo mi povedane, ze si to nemam vsimat, ze treba ist po 30 000 km am hotovo. Ale ako som napisal, kontroloval som olej, je uplne spaleny a cierny, kaslem na 30 000 interval, budem to asi menit castejsie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešní motory se opravdu zabíhají na motorových brzdách přímo ve fabrice, takže záběh jako u starých aut se už nedělá. Dokonce ti někteří odborníci poradí, že u dnešních elektronicky řízených motorů by se mělo \"zajíždět\" auto tak, jak hodláš jezdit. Řídící jednotky mají řekněme pamě?ovej efekt a tak \"co se v mládí naučí...\". Mám to z vlastní mechanické zkušenosti. Dva identický golfy TDi (omlouvám se že je sem tahám) Zhruba stejný kilometry a provozní podmínky. Jeden táhl od spodu jako šílenej, ale byl línej v rychlosti (max 185km/h) drujeh šel od spodu pomaleji, ale dával kolem dvou set. U naší 206 HDi ji teď taky protáhly počítačem a \"nahrály\" novější soft a řekl bych že je to na chodu motoru znát. Takže \"zajížděj\" podle uvážení.

[Editováno 1/23/03 Marek206]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ajsik: Total Quartz 7000 10W40 je polosyntetika, jestli se nepletu. Az 9000 je plna syntetika. Peugeot u 307 pod polosyntetiku nejde, doporucuje Total Quartz 7000 (jen u benzinu) a 9000 (u benzinu a zvlast u dieselu), nebo Esso Ultra nebo Ultron 5W30 nebo 5W40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...