Jump to content

Vule v řizeni


Michal.B
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Ahoj, mám podobnou starost. Při jízde cítím mírné bouchání někde od předku. Napřed jsem myslel, že jsou OPĚT v háji tyčky stabilizátoru, jenže ty jsem relativně nedávno měnil. Zkontrolováno, jsou OK. Navíc to bouchání cítím i ve volantu. Při jemném cukání volantem střídavě doprava a doleva je cítit ve volantu vůle. Čepy řízení jsou OK, jenže když mi pomocník cuká volantem a přiložím ruku na táhla z převodky řízení, je ta vůle cítit dooooost hodně, víc levá strana. Zdá se mi, že se vůle objevila celkem náhle, nejde o dlouhodobější zhoršující se problém. Ještě v červnu bylo vše v pohodě, to jsem zrovna byl na STK.

Link to comment
Share on other sites

Zdravím ťa,

podľa toho čo píšeš, že sú čapy v poriadku a predsa je tam vôla, si myslím, že pôjde o spojovaciu tyč medzi volantom a riadením ako takým. Neviem ako sa to odborne volá, ale vzhľadom to pripomína malý kardan. V mojom prípade som na to prišiel tak, že keď som pohyboval volantom do strán, tak do cca 0,5-1cm, tak sa kolesá nepohli ani o mm. Čapy a riadenie boli dobré. Najlepšie by bolo, pozrieť to na dviháku. Popros niekoho, nech ti v aute otáča volantom a ty sleduj, či sa časti kardanového kríža hýbu súčasne. (tak som to riešil na Berlingu a pomohlo, aký prístup zdola je z pod 407 zatiaľ neviem)

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

díky za příspěvky. Až bude chvíle, zkusim se na to podívat. Teď jsem si všimnul, že jsem v diskusi P407 :myslim

Až někdy bude čas (doufám, že co nejdřív, jsem furt někde pryč), omrknu to a napíšu co jsem zjistil.

Teď taková otázečka... : ať to budou ty táhla nebo ten kardan - jak moc je nutná výměna? Jak moc na opravu pospíchat? Nezabiju se v tom autě když to nebude hned? :mad:

Link to comment
Share on other sites

Dnes jsem měl auto na rampě a měnil jsem olej. Při té příležitosti jsem se mrknul na to řízení. Zde je výsledek zkoumání:

1. Při velice velice jemném pohybu volantem do stran je cítit slabá vůle JEN v kloubu na \"tyči\" co vede od volantu do převodky.

2. Při větším pohybu volantem je klepání už i slyšet a to někde od převodky a navíc po přiložení ruky na levý axiální táhlo je cítit klepání - špíš směrem k převodce, na čepu řízení nic.

3. Když jsem rukou zabral za levý axiální táhlo, šla cítit vůle (opět spíš od převodky) a je slyšet malé klepání. Pravý táhlo ani prd, ani ťuk.

I když jsem zkoušel dělat co nejmíň nejmeší pohyby volantem, vždy byla vydět nějaká reakce kol, takže ta vůle neni taková, že by šel volant kousek \"na prázdno\" bez pohybu kol. Problém je asi jasnej, že? :myslim

Na ty táhla jsem koukal, fakt to neni žádnej ranec. Jen ta výměna asi nebude na domácí počínání (navíc geometrie).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...