Jump to content

Došel benzin a už nestartuje 406 2.0i 16V 1996-zjištěno+OPRAVENO


OK406
 Share

Recommended Posts

I když mi svítila rezerva a ručička ukazovala, že nádrž není ještě prázdná, tak mi po vyjetí většího kopce ( v Táboře-Parkány), mi zničeho nic vypnul motor. Teplota venku (dle teploměru) 30 st. Celsia, zapnutá klimatizace. Po zastavení jsem zkusil znovu nastartovat a nic. Tak jsem do nádrže nalil cca 6l benzinu a nic. Starter točí, ale auto nestartuje. Čerpadlo v nádrži slyšet není. Po povolení hadičky u čerpadla při vývodu, začal vytékat benzin. Jinak svítí kontrolka diagnostiky. Po opakovaných startech neúspěšních, jsem se podíval na svíčky a 2 - 3 svíčka byla mokrá a 1-4 byli suché. Tak jsem je otřel, dal zpět a opět nic. Pojistky jsou v pořádku. Po telefonické konzultaci s Ferrym jsem vše vyzkoušel a nic. Tak mě v noci na laně odtáhl Martin806 domů.

Samozřejmě, že jsem si dal do hledání ,,nestartuje\" a podobný problém jsem našel tady . Tak to zkusím, i když i to mi Ferry radil, ale na cestě nebyla možnost. I když mi v Táboře se snažil pomoci loki, bezúspěšně.

Myslel jsem, že by to mohl být i starý známý snímač otáček. Ten jsem vyndal a vizuelně je v pořádku.

Tak nevím, čím by to mohlo být.

Jedná se o Peugeot 406 2.0i 16V, motor RFV, r.v. 1996.

[upravil dne 6/7/12 14:59 od OK406]

Link to comment
Share on other sites

Dnes jej proměřím a uvidím. I když je ,,nový\". že by tak náhle odešel?? Žádné předchozí náznaky nebyli, že by byli problémy s startováním, co jsme poznal dříve při vadném snímači otáček.

Link to comment
Share on other sites

mohlo se kousnout to cerpadlo v nadrzi, kdyz slo nasucho. jak uz jsem rikal po telefonu, sundej tu privodni hadicku benzinu v motoru, co jde do regulatoru tlaku na vstrikovaci liste a musi z ni benzin pri otoceni klicku a pri startovani tect proudem (to ze pri povoleni svorky hadicka jen trochu rosi ti neda zadnou informaci)

jinak teda 6litru benzinu neni nic moc, nalil bych aspon 20l kanystr

Link to comment
Share on other sites

Přesně tak, dej tam víc benzínu, ať se ponoří celý čerpadlo. Pokud otočíš klíčkem do ruhé polohy před startováním, tak ho musíš slyšet, jak zabzučí. Pokud ne, tak se mohlo klidně kousnout kvůli nějakýmu bordelu (tím ponořením by se to mohlo uvolnit) :myslim

[upravil dne 17.6.12 11:16 od MJSytic]

Link to comment
Share on other sites

Tak jsme koblihem69 na tom děli. Čerpadlo je fukční. Vyzkoušené. Při druhé poloze klíčku nebzučí, ale když se startuje, tak benzin jde. Máme rozebrané i proměřené relé a to je taky v pořádku. Manuálně se natlakuje, ale motor stejně nenaskočí a ani neslíbí. Jen je někdy slyšet z výfuku takové ,,flusnutí\". Diagnostika neukázala žádnou chybu. Takže, kde je ,,zakopaný pes\" ? Prostě na druhou polohu klíče netlakuje = nejde čarpadlo. Jinak dle diagnostiky vstřiky jsou v pořádku = cvakají. Auto stojí na rovině a ručička mi ukazuje skoro 1/4 nádrže.

Takže jsme dneska provedli diagnostiku vozidla a nic nám neukázala. Zkoušeli jsme, zda-li dá zapalovací rampa jiskru na svíčkách, tak to dává, takže by snímač otáček měl býp funkční. Taky jsme vstřiky vyndali a ty jsou plně funkční.

Proměřili jsme kde co a vše jak má být, pdle příspěků od ferryho. Taky jsme telefonicky mluvili se Straki007 (díky) a vše podle jehorad vyzkoušleli a nic. Ani ,,neslíbí\" motor. Opravdu je to záhada záhad.

Škoda, že není někdo poblíž s Peuget 406 a se stejnou motorizací a nebo i s 1,8i.

Bohužel Honza406 nekomunikuje.

Ať mi nikdo neříká, že když dojde benzin, že už nelze nastartovat. Bohuž, auto ani ,,nekuckalo\" než ,,úplně\" došel benzin. Už jsem to poznal u jiných aut. Taky prostě ihned zhaslo a konec.

[upravil dne 17/6/12 17:59 od OK406]

Link to comment
Share on other sites

Pokud bys sháněl to čerpadlo, v autoservisu Zeka by měli mít jednu benzinovou 406 na díly.

Kdyby si jel náhodou poblíž, nechceš vzít nějaké věci a že by se to stylem výměny vyzkoušelo??

Link to comment
Share on other sites

Jenom upřesním:

1. relé u ŘJ je proměřené, funguje OK, Čerpadlo, na 2 polohu netlačí, ale při startování dává - dle Strakiho je to tak správně.

2. Vstřiky byly venku, při startování jedou, zdá se, že i rozumným tlakem.

3. Rampa vyndaná a osazená svíčkami při startování vypadá funkční - svíčky dávají jiskru.

4. Snímač otáček proměřený + předpokládám, že když jdou vstřiky i svíčky tak je funkční.

5. Co se dalo otestovat ( krokáč, vstřiky, ventil par... ) vše funční.

6. Netěsnost podtlaku sání jsme nenašli.

Když se stříká startovací sprej hódně dlouho a točí tak to střelí do sání.

Napadl mě malý tlak v rampě díky přicpanému sítku nebo filtru, tak jsme natlakovali kompresorem nádrž a žádný změna.

Takže nevím, zbývá skočený rozvod ( Olda se snažil to roztáhnout z kopce ) nebo ta rampa ( venku svíčky hází ale pod tlakem ne ), dál už mi fantazie dochází...

Link to comment
Share on other sites

No ja vam jeste volal zpet ale uz pozde.

Pokud by byla synchronizace tak rozvod mozna ok.

Ale to neni jiste protoze snima jenom jednu vacku.

Je porad zahada ze hazi jiskru a dava benzin.

Udelal bych to rychle a jednoduse.

Skoc do kelly a objednej si civku.Hned ji vyzkousej a pokud nepomuze tak ji vrat.myslim ze to jde udelat i bez znamosti v kelly.

Link to comment
Share on other sites

:) neberte to jako jízlivost, ale zase se prokázalo, že vyjet nádrž do prázdna se u dnešních aut nevyplácí, skoro vždycky je po opětovném natankování problém--buď to nejede, cuká, nedrží volnoběh atd.:(
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...