antik Odesláno 12. červen 2012 Sdílet Odesláno 12. červen 2012 Ahojky.Zde hodlám trochu roztahnou debatu o Regulátoru brzdného tlaku.Jistě s tim máte někdo zkušenosti.takže ma hlavní 2 otázky: 1.) Dá se to rozebrat a vyměnit nějaké těsněníčko ? 2.) Dá se to něčím nahradit? Já slyšel že regulátor za 5 stovek na favorita pasuje dobře pokud se dá přímo na brzdový válec. Já mám Peugeot 405 BREAK a tuším že s tim má jistě problém více lidí, nejen já. Mě osobně více brzdí zadek než předek a to se mi vůbec nelíbí. Má někdo nějaké řešení ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 12. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2012 cituji z jiného fora: Omezovač brzdnýho tlaku zadních kol je součástí rozdělovače brzdnýho tlaku.Bývá to taková malá hliníková koska,nebo nepravidelnýho tvaru,která je blízko hlavního brzdovýho válce.Má několik funkcí.Jednak rozděluje brzdný okruhy,potom má za funkci že v případě porušení jednoho s okruhů(zadní od předního) zablokuje dodávání kapaliny do toho porušenýho,pak je na něm spínač poklesu tlaku a nakonec je v něm kalibrovaná pružina s ventilkem,která při intenzivním a nebo prudkým brždění omezuje tlak na zadní brzdy,tak,aby nedošlo k zablokování. Některý auta,kde se počítá s větším zatížením ložný plochy,mají ještě zátěžovej omezovač,kterej je přes táhla propojen mezi nápravou a karoserií a podle zatížení(zkrácení vzdálenosti mezi karoserií a nápravou) omezuje ,v případě zatížení zvyšuje účinnost zadních brzd. Takže tyhle dva omezovače musí fungovat v zájemný souhře. Všechny auta maj omezovač brzdnýho tlaku zadních brzd a jen některý ho maj doplněnej vo ten zátěžovej. :wink: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 12. červen 2012 Sdílet Odesláno 12. červen 2012 Mám dve 405ky a obe majú jednoduchý rozvod kde hlavný brzzový valec má 4 výstupy, pre každé koleso zvlášť, žiadny obmedzovač a na zadnej náprve záťažový regulátor. Tomu záťažovému regulátoru sa hovorí i obmedzovač lebo pri nezaťaženej náprave obmedzuje účinok zadných bŕzd. Rozobrať a zrepasovať zrejme pôjde lebo v Elit-e som naň videl sadu tesnení. P.S. Zrejme bude rozdiel medzi prevedením zadných bubnových a kotúčových bŕzd. [upravil dne 13/6/12 00:50 od pastorek] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 12. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2012 Hmm. tak mi pak vysvětli proč mi nejvíce brzdí zadní brzdy a ne přední. Jak to mám řešit? A ten ELIT-E je co ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 Neviem aké máš auto, no ak to na fotke tak by si mal mať zadné brzdy kotúčové. Tie by mali mať nad nápravou záťažový regulátor a môže byť zahrdzavený v polohe malého obmedzenia. Predné môžu mať zhoršený účinok nejakou poruchou. Aj na pre orientačnú identifikáciu poruchy si uviedol málo údajov. ELIT je obchod s náhhadnými dielmi. http://ecat.elit.sk/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 13. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2012 Aha. no abych pravdu řekl , mám vepředu kotouče Bendix a vzadu bubny Girling. Tyhle: to je taky důvod proč mi brzdí víc jedno zadní kolo než to druhý, protože mi chybí ten plíšek od samostavu, ale ten se sehnat nedá, tak si ho asi vyrobím sám, protože pokud se tohle spojí s tím že mi víc brzdí zadek než předek tak to se mi už nelíbí. Zda se že by to vyřešil jakysi regulátor. který jsem sice nenašel, ale jdu nafotit vedení trubiček od brzd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 13. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2012 tak foto mých trubiček od válce: takže pokud tomu dobře rozumim, tak levá strana má svůj okruh a pravá strana taky. 2 trugičky vedou z válce (obr. 1.) do rozdvojky (obr. 2,3) a 2 trubičky co vedou dozadu , jsou v zátěžovém regulátoru tlaku (obr 4.). Tak že bych asi tušil, že zrada bude v něm. ale koupit novej si nemohu dovolit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 405ka by mala mať brzdy zapojené diagonálne. Jeden okruh je LP+PZ a druhý PP+LZ. Na poslednej fotke máš záťažový regulátor ale zdá sa mi že tam chýba páka a pružina. Nieje to dobre vidieť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
306-Kubik-S16 Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 me odesel zadnio zatezak a budu to nahrazovat ze ho vyndam necham dodelat trubicky az dozadu ke kolum a z brzoveho valce dam presne ten regulacni ventil ktery se dava na felicii :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 13. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2012 páka a pružina? nemáš nějaké fotky jak to vůbec vypadá ? viděl jsem to poprvý. Brždy diagonálné ? proto se mi to asi nekroutí při brzdení . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 13. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2012 na felicii ? a kolik to stojí ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
306-Kubik-S16 Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 http://www.amd-autodily.cz/brzdova-soustava/regulacni-ventil.html stoupani je stejny jako ma peugeot ono skoro vsechyn automobilky maji na brzdach stoupani M10x1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 páka a pružina? nemáš nějaké fotky jak to vůbec vypadá ? viděl jsem to poprvý. Brždy diagonálné ? proto se mi to asi nekroutí při brzdení . zátěžák je spojený s ramenem nápravy pákou, tato páka přenáší do zátěžáku stupeň zatížení zadní části auta, tzn.,při malém zatížení zátěžák propustí nižší tlak do zad. brzd, při plném zatížení propustí plný tlak...,je tam tedy proto, aby zadní kola při jakémkoli zatížení neblokovala, většinou je zátěžák zarezlý a nefunkční, zarezne i po jedné zimě v solance, pomůže jen jeho výměna, kdyby tě napadlo ho vyřadit se systému, zad. kola budou blokovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 13. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2012 http://www.amd-autodily.cz/brzdova-soustava/regulacni-ventil.html stoupani je stejny jako ma peugeot ono skoro vsechyn automobilky maji na brzdach stoupani M10x1 no to jsem presne chtel slyset. jen me napadlo jestli to nejde nasadit misto toho zatezaku co tam je original. ja bych ho tam nechal, stejne neplni svoji funkci poradne, a dodal bych tam 2x tohle hned za ten zatezak a je vystarano. nekde jsem ale cetl, ze stacivymenit ty gumicky, mozna tu pruzinku a zatezak je funkcni. ale jestli mi tam neco chybi, tak mi asi staci neco sehnat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 Takto to vyzerá celé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 Mě s teda podařilo ten zátěžák vždycky rozhýbat ovšem nebylo to nikdy tak staré auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 13. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2012 vyborne. aspon vim co schanet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
306-Kubik-S16 Odesláno 13. červen 2012 Sdílet Odesláno 13. červen 2012 nevim jak to nasadit hned za zatezak jeslti ti to tam pousti ted plnou davku tak to tam dat asi muzes a pujde tam nejakych 35% uvadej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 13. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2012 aha. no tedko sehnat funkcni samostav a musi to bejt akorat. diky moc za priznive informace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antik Odesláno 14. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 14. červen 2012 skoda ze se ten zatežak nedava do nejake manžety plne vazeliny, to by se už nezadrhaval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.