Jump to content

Tajný vypínač


Fieldy-cz
 Share

Recommended Posts

Osobne mám vyskúšané 4 varianty.

1 - prerušenie kábla na ovládanie štartéra. Jednoduché a lacné riešenie no dá sa ľahko obísť.

2 - prerušenie kábla na zapaľovanie. Jednoduché a lacné riešenie pri ktorom všetko funguje ale nehádže iskru. Pri niektorých motoroch môže byť problém keď nehádže iskru a je vstrekované palivo.

3 - Prerušenie kábla k palivovému čerpadlu. Účinné riešenie no vyžaduje vypínač stavaný na väčšie prúdové zaťaženie.

4 - Palivový ventil. Na hadicu prívodu paliva sa nasadí elektroventil ktorý sa po privedení prúdu otvorí a umožní prietok paliva. Pre prípad poruchy je možné ventil otvoriť i manuálne. Toto je najbezpečnejšie riešenie ale i najdrahšie.

Slabým článkom týchto riešení býva ovládanie. Už som videl montáže kde bol \"tajný vypínač\" viditeľný pri nastupovaní do auta.

Link to comment
Share on other sites

To je riešenie s odpojením zapaľovania cez relé. Vypínačom odpojíš zapaľovanie ale vypínač je obídený relátkom ktoré spína pri štartovaní. Takže keď dáš kľúčik do polohy štart tak zopne relé a pustí i prúd do cievky zapaľovania. Keď prestaneš štartovať tak sac i relé rozopne a motor zhasne.

Link to comment
Share on other sites

A k tomuhle se využívá nějaké už zabudované relátko nebo je třeba přidat. Co ty osobně říkáš na tohle řešení, i ohledně bezpečnosti ? Mě přijde asi nejsympatičtější. A jak by se na tohle tvářila diagnostika, poznala by o co jde ?

Link to comment
Share on other sites

Ja som to riešil preruš.kábla č.15(ide zo spin.skrinky-je pod prúdom len pri štartovaní).Miesto vypínača použ.mikrorelé,kroré je spínané magnetom(magnet namiesto nepraktického vypínáča).Bez priloženia magn.na mikrospín.auto nenaštartuje.

Link to comment
Share on other sites

To jazýčkový relé (na magnet) bych doplnil časákem a relátkem se samodrží. Fungovalo by to tak, že krátce přiložíš magnet, časák to podrží (třeba 10 s) a pak by to, pokud se nenastartuje, odpadlo. Který obvod přerušit je už na zvážení. Optimálně několik, to už se obchází decela blbě. Dále.. možná bych místo magnetu uvažoval o nějakém jiném, sofistikovanějším systému.... Přikládací čip, karta...

Link to comment
Share on other sites

Vím že jsme to kdysi udělali přerušením té 15tky..od toho se natáhli kabely pod manžetu řadící páky, připojil se knoflíkovej vypínač a bylo hotovo :)

Náklady minimální, práce taky moc nebylo a v případě poruchy vypínače přijedeš do práce o minutu později (jednodušeho ho vytáhneš a dráty natvrdo spojíš) :)

Jinak se mi hodně líbí řešení Edisona, i když je to náročnější a hlavně to chce použít kvalitní relé :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...