Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zadní ložiska na 307 SW


DaP-2009

Recommended Posts

  • O 1 rok později...

Celkom chápem, ale zaručiť ti to nezaručí nikto, jedine že by si mal šťastie, že by to tu čítal niekto, kto to už skúšal prehodiť. Už iba pri predstave ako budem povoľovať tých 8 imbusov ma prešla chuť to skúšať, ale pravda tiež je, že ja tam mám obyčajné kotúče, bez ložiska, takže na tom mojom to nepotrebujem meniť. Ďalší problém je, že možno po výmene nesadne geometria (dosť častý problém zadných náprav u týchto áut), na druhú stranu, keď bude náboj dole, vtedy sa dá geometria mierne upraviť pomocou podložiek, je to ale zábava, kým sa trafíš.

Pokiaľ ide o životnosť, tak je to možné že ten kotúč už prežije životnosť toho auta, ale nemusí tomu tak byť, napríklad z dôvodu korózie pri častom jazdení bez záťaže vzadu, prípadne sa dajú kotúče tiež ľahko zničiť pri zasekávani sa ručnej brzdy, s následkom prehriatia či prepálenia kotúčov alebo ich pokrútenia. Kotúče by mohli auto kľudne prežiť, ale iba v prípade, že fungujú 100percentne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahojte,

Kedže ma zajtra čaká výmena zadných kotúčov aj z ložiskami, tak sa Vás chcem opýtať aký je uťahovací moment matice na OSku? Niekde som sa dočítal že 300nm, niekde zas 210nm, a zas niekde že 90nm + pootočenie o 29stupňov..proste je z čoho vyberať :D

Dík za rady! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Videl jsem 300Nm i 

"Matice ložiska čepu kola Předběžné utažení : 9 ± 0,9 Dotažení o úhel : 29° ± 5°"

 

Sam jsem na nasi P308 daval 300Nm. Ja ty uhly nejak nemam rad.

 

Dale drzak brzdoveho trmenu 53Nm (musi dolu abys dundal kotouc) a vodici cepy brzdoveho trmenu maji 30Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne muze byt spravne oboji. Zalezi bych rekl i na tom, jaky kotouc tam je. Ja daval prumer 268mm. Stejne kotouce mam i na C4 Grand Picasso. Tam je manualu uveden utahovaci moment 300Nm. A pro P308 s temito kotouci je rovnez psany utahovaci moment 300Nm.

 

 

C4GP.png

308.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jeste jedna dvojice defakto stejne dokumentace pod kodem B3DB0AK1, aby v tom byl spravny chaos. Jeste je na techto dvou nakresech zjimave to, ze oproti predchozim co jsem postnul je u tehcto videt, ze se jedna o kotouce bez loziska se samostatnymi naboji (Je pravda, ze tady u techto dokumentu uedene motory spadaji vsechny do P360 pred faceliftem). Ale i tak pokazde maji jiny uvedeny utahovaci moment.

B3DB0AK1_DE.png

B3DB0AK1_PL.png

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...