Tom_206 Odesláno 28. květen 2012 Sdílet Odesláno 28. květen 2012 Hledal jsem, nenašel, tak sem hodím dotaz. Chystám se udělat na svojí 206 menší lízátko/lípu pod přední nárazník - žádný extrémní tvary, jen malý decentní lízátko z laminátu. Hned mi to vnuklo nápad vyzkoušet uhlíkovou tkaninu, sice ne na celek, ale jen na pohledovou vrstvu. S laminátem umím pracovat celkem slušně, takže v rukách by problém být neměl Už dopředu jsem se díval po uhlíkový tkanině, zvolil jsem kepr 2/2 od Havel Composites, ale potřeboval bych poradit, jakou gramáž zvolit na tu lípu. Dál mě zajímá, jestli se dá ta tkanina napojit, aby byla \"učesaná\" od středu do stran. Přijde mi zbytečný, kupovat kvůli lípě 2 m2 uhlíkovýho vlákna, kvůli šířce. Zvlášť, kdy jde jen o pohledovou vrstvu. Základ bude z laminátu s polyesterovou pryskyřicí. Jestli s tím má někdo zkušenosti, ocenil bych i radu, jestli je na to speciální pryskyřice, nebo lze použít i polyesterovou, popřípadě epoxidovou pryskyřici. Předem díky za rady a tipy Při nejhorším to bude pokus omyl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Capy Odesláno 28. květen 2012 Sdílet Odesláno 28. květen 2012 ideální je zavolat k havlovi nic tím nezkazíš. taky jsem tam volal když jsem potřeboval tepelně odolnou pryskyřici a s takovou ochotou jsem se skoro nikde nesetkal nakonec z toho byl dlouhej telefonát s mnoha užitečnými radami. jinak co se gramáže týče asi bych volil tu nejlevnější což je asi 160g jo a pokud nepotřebuješ pravej karbon mají i tkaninu téměř k nerozeznání od karbonu a o dost levnější. výsledek je na pohled stejnej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Capy Odesláno 28. květen 2012 Sdílet Odesláno 28. květen 2012 tady máš na ní odkaz a vystačíš si s obyč pryskyřicí http://www.havel-composites.com/shop/48-Diolenove/453-Diolenova-tkanina---cerna-200-gmspan-stylefont-size-8pxsup2supspan-kepr-22.html?pls=0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_206 Odesláno 28. květen 2012 Autor Sdílet Odesláno 28. květen 2012 Díky moc Zkusím tam teda zavolat... Tahle tkanina vypadá bezvadně ... popřemýšlím o tom Jinak koukal jsem, že sis dělal sám filtrbox z laminátu a právě tý tepelně odolný pryskyřice Přemýšlím, že bych z toho spáchal odstínění pro filtr ... Jak se dosáhne tý tepelný odolnosti ? Musí se to dát vypálit ? Pochybuju, že by to bylo jen tak... Díky za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Capy Odesláno 28. květen 2012 Sdílet Odesláno 28. květen 2012 no jo musí se to vypálit stačí na to krabice a slušnej fén nebo plynule stavitelná horkovzduška což jsem měl pujčenou já. a pak už jen pár hodin smažit. pokud se to neudělá pryskyřice pak bělá a pracuje jakoby teče. zpravidla vydrží o 25 stupnů více než na kolik se vypaluje. Jinak mi taky bylo poraděno že kolikrát stačí černej pytel počkat až bude hezky a hodit to na slunce Udělá se tam taky hodně teplo. Někdo to dává i do auta ale dost to smrdí tak nevim:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivanh Odesláno 28. květen 2012 Sdílet Odesláno 28. květen 2012 Ja som osbne z uhlikom tiez nerobil ale ako zdroj informacii by som zacal prehladavat modelarske fora ( letecke pripadne auto ). Na lietadlach pouzivaju uhlik v dost velkom rozsahu ako nosniky pripadne vystuhy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_206 Odesláno 28. květen 2012 Autor Sdílet Odesláno 28. květen 2012 Dát to do pytle nebo do auta by mě nenapadlo ..zvlášť do auta ... Takže ideální by bylo sehnat horkovzdušku, udělat box a \"vypálit\" to ... Na kolik jsi vypaloval ten filtrbox ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_206 Odesláno 28. květen 2012 Autor Sdílet Odesláno 28. květen 2012 Jako zdroj informací jsem našel videa na YT, ale všechno je anglicky a v angličtině tápu... zlatá němčina viz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Capy Odesláno 28. květen 2012 Sdílet Odesláno 28. květen 2012 měl jsem to nastavený na 70 stupnů na výrobku což při těch ztrátách běžela horkovzduška asi na 120 měl jsem hodně velkou krabici zkus třeba i fen na vlasy taky nemaj úplně málo. já to měl jednodušší že mi z modelařiny zbyl infra teploměr tak jsem k tomu pořád běhal to kontrolovat teplotu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_206 Odesláno 28. květen 2012 Autor Sdílet Odesláno 28. květen 2012 Ten teploměr by se něják snad vymyslel... Ale pokud tu pryskyřici koupím, tak to vyzkouším s tím fénem na plnej výkon... ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brojli Odesláno 29. květen 2012 Sdílet Odesláno 29. květen 2012 Takto som sa pohral s tkaninou ja na svojom predošlom aute. Dalo to trocha prace ale výsledok stal za to. (400g tkanina kevlar-karbon) [upravil dne 29/5/12 13:25 od Brojli] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brojli Odesláno 29. květen 2012 Sdílet Odesláno 29. květen 2012 kdže sem nemal v aute airbag vylepšil sem aj volant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubát Odesláno 29. květen 2012 Sdílet Odesláno 29. květen 2012 poradil bych to jednoho člena na motorkari.cz , myslím že to docela rozumí, pokud bys měl zájem já mám kousek uhlíkové tkaniny doma a jediný poznatek je, že je to strašně nestabilní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_206 Odesláno 29. květen 2012 Autor Sdílet Odesláno 29. květen 2012 Brojli, to sání nevypadá vůbec špatně Kubát: při hledání jsem na to fórum narazil a tam tomu zdá se rozumí Kdyžtak jestli máš kontakt, určitě bych ho uvítal Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MHS Odesláno 31. květen 2012 Sdílet Odesláno 31. květen 2012 Kluci ja bych taky uvital nějake odkazy ale i spíš rady a typy jak s touhle tkaninou dělat. CHtěl bych nějake doplnky co mam na motorce timhle potahnout . CHtěl bych pravě dosahnout i toho lesku viz jak to je na tý fotce volantu co vkladal člen Brojli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubát Odesláno 31. květen 2012 Sdílet Odesláno 31. květen 2012 MHS: jak jsem psal kolegovi. motorkari.cz tam je hodně témat o práci s kompozitem. jinak toho lesku co má kolega na bravu se dosáhne tím, že vkládáš tkaninu do perfektně opracované formy takže než potahovat různí díly, radši udělat formu a vytvořit si kompletní díl z uhlíku já se tak piplám s kapotou z carbonu, ale jen opravuju a je to taky drbačka:D hlavní výhoda je v hmotnosti, celá kapota váží myslím 800g, oproti 1500g originálu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_206 Odesláno 31. květen 2012 Autor Sdílet Odesláno 31. květen 2012 S tou formou to není až tak úplně pravda... kvůli lesku nemusíš mít dokonalou formu, jenom při potahování tkaninou dáš pryskyřici, lehce přebrousíš a opakuješ, ve výsledku to zbrousíš pod vodou a vyleštíš a výsledek je úplně stejný jako kdyby to bylo z formy viz zde: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brojli Odesláno 31. květen 2012 Sdílet Odesláno 31. květen 2012 Kubát: ten volant nebol robený vo forme ale som ho iba klasicky potiahol, par krát prebrúsil. (ale sanie bolo robené vo forme + lak) Kvoli lesku nemusis mať spravenú formu, ale stačí postup ako napísal Tom_206, ale nakoniec to nemusíš leštit ale to hodíš iba pod lak. Aj prednú masku som tak robil: vybrúsená do hladka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brojli Odesláno 31. květen 2012 Sdílet Odesláno 31. květen 2012 nalakovaná a namontovaná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_206 Odesláno 31. květen 2012 Autor Sdílet Odesláno 31. květen 2012 Tak ta maska je hodně pěkná, to je jen čistě karbon ? Na kolik tě to zhruba vyšlo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.