Jump to content

zapnutí ventilátoru po nastartování s klimou


pitbull74
 Share

Recommended Posts

Zdravím všechny,chtěl bych se zeptat jestli někdo neví jestli je správně,že když nastartuju moji 206sw s automatickou klimou (venkovní teplota 24°c),zapne se mi ventilátor asi na 20 sekund a pak vypne a po asi minutě zase zapne a fouká před auto místo k motoru.Když jsem čuměl zepředu jak se točí vrtula tak se točila doprava tohle všechno na volnoběh a stojícím autě.Nevím jestli je to správně nebo je něco špatně,třeba přehozená polarita na motorku ventilátoru a špatné čidlo na chladiči a nebo jestli to tak má být.Prosím o radu jsem z toho jelen.Kamoš co mě na to upozornil má tu samou 206sw a jemu to prej nedělá.Za rady dík.

[upravil dne 26/5/12 13:41 od pitbull74]

Link to comment
Share on other sites

tak pokud sepne kompresor klimatizace, pak musi sepnout ventilator, to je spravne, ventilator se toci smerem doprava, to je taky spravne, takze bych asi problem nehledal, to, ze to fouka pred auto bych rekl, ze je jen pocit

Link to comment
Share on other sites

Dík chlapi tak teď jsem z toho zase uplně vedle.Mám auto AC a je pravda že se ten ventilátor zapne až po sepnutí kompresoru u klimi a teplo venku bylo,ale taky vedle mě stál kamoš,kterej má úplně tu samou 206 sw,akorát v jiné barvě a říkal mi taky že je to špatně tak fakt nevím co si vybrat,ale aj tak moc díky.Nejspíš budu muset zajet do peugeotu,protože mám aj problém při jízdě.Nevíte náhodou čím by to mohlo být ,že když jedu a mám sešláplej plyn pořád stejně takkolem 2500-3000 otáček mi auto ubere na výkonu jako by ho někdo chytil za prdel a kdzž přidám tak už zase jede?

[upravil dne 26/5/12 17:58 od pitbull74]

Link to comment
Share on other sites

V okruhu klimatizace je tlakový spínač. Má tři vodiče a funguje následovně.

1. Okruh bez tlaku nebo s nízkým tlakem nedovolí sepnout kompresor.

2. Pří správném množství chladiva je sepnut první spínač.

3. Za provozu dojde ke zvýšení tlaku, tím dojde k sepnutí druhého spínače, který dává info pro spuštění předního ventilátoru.

4. Poslední funkce toho tlakového spínače je při překročení tlaku v okruhu klimatizace i přesto, že běží přední větrák, tak dojde k vypnutí kompresoru.

Pokud se rozbíhá ventilátor hned, tak zkontrolovat ten tlakový spínač.

Link to comment
Share on other sites

Takže ak všetko správne funguje tak ventilátor sa zapína len ak to je treba :D a nie hneď po zapnuťí AC kompresora :myslim ventilátor nemá bežať stále ak beží AC :) Tí čo písali že im to vkuse beží tak majú nefunkčný ten zlakový spínač v AC okruhu, správne som pochopil ???

Link to comment
Share on other sites

Pokud běží klima musí běžet i ventilátor,nejde však na plné otáčky.Pokud by ventilátor neběžel,přehřeje se chladič klimy a ta se vypne.

No musím to preskúmať ako to funguje u mna v aute :myslim toto som ešťe nezisťoval, len zato som písal lebo nikdy som ho nepočul bežať iba vtedy keď sa zohreje motor na 90 ale to zas chladí motor aby sa neprehrial a nie AC chladič, ale každopádne si to zisťím ako to je :roll

Link to comment
Share on other sites

Tak to s tím zapínáním teda teď nevím, ale v zásadě nevidím důvod, proč by se to za normálních okolností neuchladilo náporovým chlazením za jízdy. V koloně to pak zapne při větším tlaku. Ale na mém autě se mi větrák nezapíná hned, vypadá to, že je to závislé na okolní teplotě. Jak je horko tak bych řekl že zapne, protože to slyším, ale jak potřebuji při 10°C odrosit skla, tak je ztich. Jinak já nemám toho se lvem na čumáku, ale na manželky pažoutu se zrovna hrabu v elektrice ke klimě, tak uvidím co kam jde a jak to funguje až to zprovozním.

Link to comment
Share on other sites

Tak u 206 to je to jak psal Koblih69, je tam propojení mezi panelem od klimatizace a tím ovladačem co je u větráku. Jen jsem mi nepodařilo zjistit, jaký signál tam je, teda napětí. Protože nejde klima, tak hledám po drátech, schéma mám z picasa a je to opruz, tady to funguje tady ne, na tenhle konektor se nejde dostat a tenhle drát mi zmizel ve svazku. A pak to zase dát do kupy, ať je to pojízdné.

Link to comment
Share on other sites

Takže preskúmané :D a zisťené že po zapnutí AC sa po chvílke zapne aj ventilátor na pomalší chod (1.stupeň)...a keď sa zohreje motor v lete tak sa prepne na 2.stupeň :D len neviem ako to je na klímu či to vždy počas užívania beží na 1. stupeň :myslim alebo sa sem tam aj vypne a potom znuvu zapne, podľa potreby...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...