Jump to content

odborníci pomoc - Depollution system faulty -


kutil1
 Share

Recommended Posts

Při startování auta mi to zacukalo a chcíplo a musel jsem start opakovat. Pak běžel motor OK, ale rozsvítila se kontrolka vpravo nahoře na teploměrem u 407 (něco jako hydraulický válec s čárkami) a objevila se hláška Depollution system faulty. Při opakovaném vypnutí a zapnutí motoru hláška nezmizela, ale zmizela po odstavení vozu asi na 30 minut a po novém nastartování. Pak asi 300 km ježdění bez hlášky, až dnes se mi stalo totéž.

Napíchl jsem to na diu a v závadách se mi objevilo:

Přechodná závada: Ovládání zapalovací cívky 1 přerušený obvod, zkrat na plus pól kostru.

a další

Přechodná závada: Elektromagnetický ventil EGR Koherence.

Pak jsem si našel cívku 1. 3. a nahlásilo mi to:

někdy - Aktivace ukončená zkrat na kostru.

někdy - Aktivace ukončená obvod přerušen

Pak jsem si našel cívku 2. 4. a nahlásilo mi to poprvé:

Aktivace ukončená zkrat na kostru.

a po dalších opakováních, že je cívka 2. 4. OK.

Co radíte? Pokud je to cívkou - kde to v motoru je? Je těžká demontáž? Dají se cívky zaměnit, abych vyzkoušel, jestli je to cívkou, nebo vedením od do cívky?

Nemůže ta hláška Depollution system faulty být spojená s tou přečtenou závadou Pře?hodná závada: Elektromagnetický ventil EGR Koherence.

Link to comment
Share on other sites

Takhle to vypadá - je to zapalovací rampa. Požádej někoho z členů jeslti by ti na chvilku nepůjčil rampu na vyzkoušení. Asi v ní bude prasklina.

A to by souviselo se hláškou

Přechodná závada: Ovládání zapalovací cívky 1 přerušený obvod, zkrat na plus pól kostru.

Nebo

Pře?hodná závada: Elektromagnetický ventil EGR Koherence?

Link to comment
Share on other sites

S tou 1. to EGR bych zatím vymontoval a vyčistil.

Neznám to, kde to ERG najdu? Je na to potřeba spec nářadí? Poradíš?

Jinak odpoledne jsem měl 7 x popojíždění. Poprvé 3x tu závadu to hlásilo, teď při posledních 4 jízdách se závada neobjevuje - zatím, začne to znovu.

Link to comment
Share on other sites

EGR ventil je číslo 1.

Díky za info. Jestli mi můžeš napsat, protože závada zase včera znovu začala:

- Jakou má funkci ten ventil?

- Nepoškodí se těsnění při demontáži od motoru?

- Je na to potřeba spec. nářadí, konkrétně co?

- Ten elmag fitr jde pak rozebrat - jsou tam na poškození další těsnění?

Link to comment
Share on other sites

- ventil přepouští část výfukových plynů do sání a ty se znovu spalují - nižsí emise

- mělo by se měnit, což se často stejně nedělá

- je tam šroub č. 70 tuším, že to je klíč č. 10

- vyndat a vyčistit něčím co rozpouští karbon

Link to comment
Share on other sites

A ten elmag. ventil dostává informaci z 1. lambda soondy přes řídící jednotku?

Tedy když jsou určité exhalace, tak ventil se otevře a jdou spaliny znovu do sání, pokud jsou exhalace OK, tak je ventil zavřený a výfukové plyny nejdou vůbec do sání?

Co se děje, když závada na přístrojovce svítí, ale zdá se mi, že auto jede normálně. Může zůstat kvůli této závadě auto nepojízdné?

Co se týče té zapalovací rampy. V té rampě jsou cívky? Protože dia hlásí o závadě na cívkách 1,4 a 2,3, že jsou OK. Ty jsi psal, že může být prasklina na rampě.

[upravil dne 30/5/12 17:30 od kutil1]

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem vymontoval rampu, pročistil, vyfoukal a udělal test - testovala se cívka 1,4 a 2,3 a dnes při testu to závadu neukázalo. Ale po nastartování otáčky poklesnou skoro do chcípnutí, pak naskočí na normální. Takto to dělalo, dokud jsem nevymazal závady. Po vymazání závad. dia závady teď momentálně neukázala a po jednom nastartování se nerozsvítila ta kontrolka na palubovce. K tomu mázání závad - dal jsem to i do vlákna Lexia:

Když mažu v Planet 2000 závadu, tak mne to navádí na okno, kde se musí zadat počet km, ale hlavně je tam jakýsi nápis, že se může vymazat závada jenom 40x.

Prostě o počtu 40 se tam píše.Může to někdo vysvětlit? Co když smažu závady 40 x, co se pak nastavuje?

[upravil dne 30/5/12 17:29 od kutil1]

Link to comment
Share on other sites

No, možná to je podle motoru. Většinou díagnostikuji diesely a tam to píše 50x.

Zkoušel jsem odpojit konektor od toho elmag. ventilu, který je výše na obrázku a vůbec jsem nenastartoval. Samozřejmě, když je zapojen tak motor běží. Co se stane konkrétně, že motor nechytne, když je ten ventil odpojený?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...