Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jake papiry na soupravu a vyber dodavky


h4wk3y

Recommended Posts

Ahoj lidi,

mam dotaz,

kdyz bych mel dodavku s kouli, dodavka celkova hmotnost 3 500kg a k tomu bych chtel na vleku tahnout auto....

Jaky na to jsou noty? B+E nebo jakmile jde souprava pres 3,5t, tak uz je nutne C+E?

Diky

Pripadne, nemate nekdo zkusenost s dodavkama? Shanim neco do 150tis,- prave aby to utahlo pohodlne dalsi auto na vleku... Pripadne aby byly dobre sehnatelne a za rozumne penize dily...

Predem diky za vsechny rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skupina B+E :

Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).

Tady se každýmu nic nechce... :aut

To na stránkách tý autoškoly je píčovina...

[upravil dne 24.5.2012 00:37 od Tomhais]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Transportery měly na kouli 2000 kg (bavím se o T4 kupované v ČR, při individuálním dovozu většinou měly na kouli max. 1800 kg). Jinak já byl opravdu spokojenej jak s VW T4 2,5 TDI (měl jsem ten nejslabší 75 kW, ale vím, že i silnější verze 96 kW byla spolehlivá), tak i s Ducatem 2,8 JTD. Pokud budeš převážně tahat káru, bude třeba ta 2,8a v Ducatu zbytečně předimenzovaná - stejně budeš mít maximálku 80km/h (u některých přívěsů snad i 100 km/h), tak auto který umí jet plně naložený 150 kopec nekopec asi nevyužiješ.

[upravil dne 24/5/2012 07:13 od Medvěd]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná by nemusela být špatná volba ani Iveco Daily (krátká nebo střední verze).

Výhodou Iveca je to, že karoserie je postavena na rámu a tak jí tolik neškodí přetěžování. Budeš-li kupovat starší dodávku, počítej s tím, že drtivá většina řidičů dodávek chápe maximální hmotnost vozu jako zcela imaginární hodnotu - auto se nakládá spíš stylem \"Vleze si mi tam ještě někam tahle bedna?\", tzn. že drtivá většina dodávek jezdí trvale přetížena (na rozdíl od kamionů je ale PČR s mobilními váhami zatím nechává žít).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázkou - pokud to auto má vydělávat - jestli nevzít těch zmiňovaných cca 150 a nepoužít je jako akontaci na nový auto. Ceny nových Ducat jsou dnes docela zajímavé a určitě by se daly ještě shodit (a to, co bys rval do oprav vylítané pasti bys dával do splátek s tím, že budeš mít auto se 100% historií, budeš vědět jak ses k němu choval a výši splátek budeš mít danou - servis staré pastičky nikdo předem odhadnout neumí a mít \"kleklé\" auto zrovna v době, kdy pro něj máš práci za dobrý kačky - to taky není ideál).

[upravil dne 24/5/2012 11:37 od Medvěd]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je spousta zboží, které váhového limitu nedosáhne ani zdaleka, neb je lehké. Znám třeba \"dodávku\" s 6,5 metru dlouhou ložnou plochou, co tak rozměrama vypadá pomalu jak dvanáctituna, ale je otypovaná pouze na 3,5 tuny, nemá tachograf, nemá omezovač, řídí se s B papíry - a nejezdí přetěžovaná, neb vozí polystyren a polykarbonátové desky. Akorát je poměrně častým cílem nechápajících celníků a už ji i párkrát vážili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jeste dotaz - je nejaka moznost, jak tahnout vlek s 2 autama?

Co tak koukam, tak vetsina dodavek ma kouli na 2,5t, takze to asi neni sance na to povesit vlek na 2 auta, ze? (plny vlek)

Ma nejaka dodavka (na kterou stale staci ridicak B) v sobe takovy prostor, ze pojme treba fabii? Proste je nejaky zpusob jak s ridicakem B+E tahat 2 auta? :myslim

Diky

[upravil dne 24/5/12 17:02 od h4wk3y]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S dodávkou to moc reálně nevidím - hlavně jízdní vlastnosti takové soupravy by musely bejt žůžový (prázdná bedna a kára s dvěma autama).

Jediná šance je podle mně v koupi odtahovky a k tomu si v případě nutnosti půjčit káru. Odtahovka na Bčko se koupit dá, ale aby za něco stála budeš muset ten rozpočet podstatně poupravit směrem vzhůru.

Co se týče auta uvnitř bedny - to vidím hodně skepticky už jen proto, že dodávky do 3,5 t mají většinou max. hmotnost nákladu lehce přes 1000 kg a hlavně mají podběhy dovnitř, tzn. že byses musel s autem dostat nějak přes ně.

[upravil dne 24/5/2012 17:10 od Medvěd]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...