Jump to content

Jake papiry na soupravu a vyber dodavky


h4wk3y
 Share

Recommended Posts

Ahoj lidi,

mam dotaz,

kdyz bych mel dodavku s kouli, dodavka celkova hmotnost 3 500kg a k tomu bych chtel na vleku tahnout auto....

Jaky na to jsou noty? B+E nebo jakmile jde souprava pres 3,5t, tak uz je nutne C+E?

Diky

Pripadne, nemate nekdo zkusenost s dodavkama? Shanim neco do 150tis,- prave aby to utahlo pohodlne dalsi auto na vleku... Pripadne aby byly dobre sehnatelne a za rozumne penize dily...

Predem diky za vsechny rady

Link to comment
Share on other sites

Skupina B+E :

Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).

Tady se každýmu nic nechce... :aut

To na stránkách tý autoškoly je píčovina...

[upravil dne 24.5.2012 00:37 od Tomhais]

Link to comment
Share on other sites

Záleží na tom, jak tu dodávku chceš mít velkou a na co. Tahat vlek se dá i za velkým osobákem, nebo třeba Sharanem, dodávka může být malá typu Transporter, velká jako Sprinter, nebo něco mezi...

Link to comment
Share on other sites

Transportery měly na kouli 2000 kg (bavím se o T4 kupované v ČR, při individuálním dovozu většinou měly na kouli max. 1800 kg). Jinak já byl opravdu spokojenej jak s VW T4 2,5 TDI (měl jsem ten nejslabší 75 kW, ale vím, že i silnější verze 96 kW byla spolehlivá), tak i s Ducatem 2,8 JTD. Pokud budeš převážně tahat káru, bude třeba ta 2,8a v Ducatu zbytečně předimenzovaná - stejně budeš mít maximálku 80km/h (u některých přívěsů snad i 100 km/h), tak auto který umí jet plně naložený 150 kopec nekopec asi nevyužiješ.

[upravil dne 24/5/2012 07:13 od Medvěd]

Link to comment
Share on other sites

Možná by nemusela být špatná volba ani Iveco Daily (krátká nebo střední verze).

Výhodou Iveca je to, že karoserie je postavena na rámu a tak jí tolik neškodí přetěžování. Budeš-li kupovat starší dodávku, počítej s tím, že drtivá většina řidičů dodávek chápe maximální hmotnost vozu jako zcela imaginární hodnotu - auto se nakládá spíš stylem \"Vleze si mi tam ještě někam tahle bedna?\", tzn. že drtivá většina dodávek jezdí trvale přetížena (na rozdíl od kamionů je ale PČR s mobilními váhami zatím nechává žít).

Link to comment
Share on other sites

Je otázkou - pokud to auto má vydělávat - jestli nevzít těch zmiňovaných cca 150 a nepoužít je jako akontaci na nový auto. Ceny nových Ducat jsou dnes docela zajímavé a určitě by se daly ještě shodit (a to, co bys rval do oprav vylítané pasti bys dával do splátek s tím, že budeš mít auto se 100% historií, budeš vědět jak ses k němu choval a výši splátek budeš mít danou - servis staré pastičky nikdo předem odhadnout neumí a mít \"kleklé\" auto zrovna v době, kdy pro něj máš práci za dobrý kačky - to taky není ideál).

[upravil dne 24/5/2012 11:37 od Medvěd]

Link to comment
Share on other sites

Je spousta zboží, které váhového limitu nedosáhne ani zdaleka, neb je lehké. Znám třeba \"dodávku\" s 6,5 metru dlouhou ložnou plochou, co tak rozměrama vypadá pomalu jak dvanáctituna, ale je otypovaná pouze na 3,5 tuny, nemá tachograf, nemá omezovač, řídí se s B papíry - a nejezdí přetěžovaná, neb vozí polystyren a polykarbonátové desky. Akorát je poměrně častým cílem nechápajících celníků a už ji i párkrát vážili.

Link to comment
Share on other sites

Tak jeste dotaz - je nejaka moznost, jak tahnout vlek s 2 autama?

Co tak koukam, tak vetsina dodavek ma kouli na 2,5t, takze to asi neni sance na to povesit vlek na 2 auta, ze? (plny vlek)

Ma nejaka dodavka (na kterou stale staci ridicak B) v sobe takovy prostor, ze pojme treba fabii? Proste je nejaky zpusob jak s ridicakem B+E tahat 2 auta? :myslim

Diky

[upravil dne 24/5/12 17:02 od h4wk3y]

Link to comment
Share on other sites

S dodávkou to moc reálně nevidím - hlavně jízdní vlastnosti takové soupravy by musely bejt žůžový (prázdná bedna a kára s dvěma autama).

Jediná šance je podle mně v koupi odtahovky a k tomu si v případě nutnosti půjčit káru. Odtahovka na Bčko se koupit dá, ale aby za něco stála budeš muset ten rozpočet podstatně poupravit směrem vzhůru.

Co se týče auta uvnitř bedny - to vidím hodně skepticky už jen proto, že dodávky do 3,5 t mají většinou max. hmotnost nákladu lehce přes 1000 kg a hlavně mají podběhy dovnitř, tzn. že byses musel s autem dostat nějak přes ně.

[upravil dne 24/5/2012 17:10 od Medvěd]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...